Kaikille espanjan kieltä osaaville tai kiinnostuneille, seuraatteko Benidorm Fest laulukilpailua?

Anonyymi-ap

Jälleen jouduin taas heräämään kateuteen katsoessani näiden naisesiintyjien haastatteluja. Näitäkin näyttää lisäksi kiinnostavan painonnosto. Siinä haastattelu espanjalaiselta rtve kanavalta. Kun katsotte vähän matkaa tuota videota, tuossa otetaan joitakin pätkiä myös salitreeneistä. Eihän tuossa levytankoakaan pelätä.
https://www.rtve.es/play/videos/benidorm-fest/entrevista-maria-leon-julia-medina-damas-vagabundo/16878247/

On aina syytä muistaa, että tässäkin viestitään "kovista vaatimuksista". Sen lisäksi, että pitäisi osata soittaa tai laulaa, mahdollisesti jopa molempia, pitää myös rehkiä niska limassa salilla.

Tämän takia myös miehille vaatimukset enemmän tai vähemmän lisääntyvät, kun joutuu "kilpailemaan" naisten kanssa kaikessa. Jos esimerkiksi työskentelee naisten kanssa vaikkapa soittajana, tämä, että vaatimukset naisille kovenee kaiken aikaa, myös häiritsee työskentelyä enemmän ja enemmän.

Jälleen puhun Yksäristä, koska hän väittää, että tällä ei olisi mitään vaikutusta parisuhteessa miesten kanssa. Mun on kaiken aikaa vaan rautalangasta väännettävä, kuinka tämä on ERITTÄIN HUONO yhdistelmä parisuhteessa, että toinen on "kaikessa liian osaava" ja toinen on "kaikessa liian tumpelo". Kysyn vaan, mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää? Kysyn nyt muilta kuin Ykksäriltä, kuinka monta parisuhdetta todellakin tiedätte, jossa toinen on "kaikessa liian osaava" ja toinen on "kaikessa liian tumpelo".

Niin koska ehdin mainita Yksäristä, en tietenkään voi kieltää häntä ottamasta kantaa tähän keskusteluun, enkä itseasiassa voi muutenkaan kieltää tällä palstalla, mutta myönnän, että ehkä ei tässä keskustelussa kannattaisi menettää hermoja, vaikka Yksärin kommentit ärsyttäisivätkin.

Toki siellä on muutakin tuossa laulukilpailussa, mutta kuten varmasti huomaatte, heiveröinen mies saattaa kiinnittää jopa liikaakin huomiota myös tuohon esiintyjien fyysiseen suorituskykyyn varsinkin naisesiintyjien.

Minäpä nyt selitän, miksi naisesiintyjien osaaminen ja fyysinen suorituskyky kiinnostaa mua enemmän. No luonnollisesti hetero miehenä naisen kanssa seurustellaan ja parhaimmassa tapauksessa jopa asutaan yhdessä. On päivän selvää, että silloin myös kiinnostaa, millaisia vaatimuksia naisilla nykyaikana enenevässä määrin on.

Todellavaikeeta

10

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On totta, ettei mieheni ole tumpelo. 🤔

Hän on fiksu, reipas, vastuullinen, ystävällinen, hyväntahtoinen ja huumorintajuinen.

En tietääkseni ole koskaan sanonut, että pitäisin tumpeloista... 😨 Olen sanonut vain, etten pidä lihaksikkaita miehiä seksuaalisesti kiinnostavina.

Minä olen monissa asioissa tumpelo. Olen ehkä aika taitava kun saan eteeni tietokoneen, kokkausvälineet tai kuntosalirautaa, mutta ei niillä vielä elämässä pitkälle pötkitä. Mieheni osaa monia asioita, joista minä en ymmärrä yhtikäs mitään.

Yxäri was here. 🖖😎

🦄

• Anonyymi00003

Ok, sä et pidä seksuaalisesti viehättävinä lihaksikkaita miehiä. Minä taas en näe esimerkiksi siinä mitään ongelmaa, kun katson tuon videon naislaulajia, etteikö kiinnostaisi, jos esimerkiksi tuon näköisiä naisia tulisi baariin. Se on pikemminkin juuri näin, että sen takia mä enemmän kontrolloinkin naisia, jos naiset ovat kiinnostavia, koska nimenomaan tämä herättää ne riittämättömyyden tunteet.

Tuosta tumpeluudesta: mä olen myös varsin tumpelo, jos minun pitäisi selvitä espanjan kielellä, jopa englannin kielelläkin olen tumpelo.

Kuten nähdään, tässä on monta asiaa, jotka pitäisi sujua.

Kielitaidossa on toki puolensa: esimerkiksi mitä paremmin kieltä oppii, se auttaa myös kiinnostumisessa vastakkaiseen sukupuoleen, joka puhuu jopa äidinkielenään esimerkiksi nyt vaikkapa espanjaa. Toisaalta sitten taas tämä: kuinka hyvin itse oppii jotakin vierasta kieltä, jotta ei nimenomaan olisi tumpelo, jos joskus tulee mahdollisuus tutustua juuri sillä kielellä johon on vaivaa nähnyt.

Sitten kun siinä keskustellessa vieraallakin kielellä täytyy kestää myös tämä, jos tutustumisessa ennemmin tai myöhemmin selviää myös naisen "kovat" tavoitteet salitreenaamisessa sen lisäksi, että naisella on monessa muussakin asiassa osaamista.

Mä myönnän, että jälleen minä tartuin tuota Benidorm Fest laulukilpailua katsellessakin videoon, jossa haastateltiin naisia, jotka myös treenaavat salilla, koska tässä nimenomaan on juuri sitä haastetta. Tässä joudun liikkumaan eniten epämukavuus alueella.

En tiedä, voihan se olla, että ajan kanssa oppii paremmin kestämään sitä, että toisilla myös naisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla "kaikkea liian vähän". Jokatapauksessa tämä sama ongelma olisi mulla edessä myös baarissa: törmään kiinnostavaan osaavaan naiseen ja tutustumisen yhteydessä en koe riittäväni ja tästä seuraa sitten mököttämistä, joka ei ole tavoiteltava asia, jos haluaa rakentaa parisuhdetta.

Kun joskus puhuttiin siitä Strength Level sivusta, kerroit, että olet suurin piirtein monessa liikkeessä intermediate tasoa. Se on ainakin mulla KOVA taso. Sen eteen todellakin ainakin minä olen joutunut näkee VALTAVASTI vaivaa ja tosiaan tämä ongelma siinä, jos esimerkiksi tutustuisin vaikkapa vaarissa kiinnostavaan osaavaan naiseen, ongelma on juuri siinä, kun sen vaikutus on lähes olematon tai ainakin sellainen, jota ei kykene itse huomaamaan. Sitten kun tosiaan pitäisi osata kaikkea muutakin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ok, sä et pidä seksuaalisesti viehättävinä lihaksikkaita miehiä. Minä taas en näe esimerkiksi siinä mitään ongelmaa, kun katson tuon videon naislaulajia, etteikö kiinnostaisi, jos esimerkiksi tuon näköisiä naisia tulisi baariin. Se on pikemminkin juuri näin, että sen takia mä enemmän kontrolloinkin naisia, jos naiset ovat kiinnostavia, koska nimenomaan tämä herättää ne riittämättömyyden tunteet.

Tuosta tumpeluudesta: mä olen myös varsin tumpelo, jos minun pitäisi selvitä espanjan kielellä, jopa englannin kielelläkin olen tumpelo.

Kuten nähdään, tässä on monta asiaa, jotka pitäisi sujua.

Kielitaidossa on toki puolensa: esimerkiksi mitä paremmin kieltä oppii, se auttaa myös kiinnostumisessa vastakkaiseen sukupuoleen, joka puhuu jopa äidinkielenään esimerkiksi nyt vaikkapa espanjaa. Toisaalta sitten taas tämä: kuinka hyvin itse oppii jotakin vierasta kieltä, jotta ei nimenomaan olisi tumpelo, jos joskus tulee mahdollisuus tutustua juuri sillä kielellä johon on vaivaa nähnyt.

Sitten kun siinä keskustellessa vieraallakin kielellä täytyy kestää myös tämä, jos tutustumisessa ennemmin tai myöhemmin selviää myös naisen "kovat" tavoitteet salitreenaamisessa sen lisäksi, että naisella on monessa muussakin asiassa osaamista.

Mä myönnän, että jälleen minä tartuin tuota Benidorm Fest laulukilpailua katsellessakin videoon, jossa haastateltiin naisia, jotka myös treenaavat salilla, koska tässä nimenomaan on juuri sitä haastetta. Tässä joudun liikkumaan eniten epämukavuus alueella.

En tiedä, voihan se olla, että ajan kanssa oppii paremmin kestämään sitä, että toisilla myös naisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla "kaikkea liian vähän". Jokatapauksessa tämä sama ongelma olisi mulla edessä myös baarissa: törmään kiinnostavaan osaavaan naiseen ja tutustumisen yhteydessä en koe riittäväni ja tästä seuraa sitten mököttämistä, joka ei ole tavoiteltava asia, jos haluaa rakentaa parisuhdetta.

Kun joskus puhuttiin siitä Strength Level sivusta, kerroit, että olet suurin piirtein monessa liikkeessä intermediate tasoa. Se on ainakin mulla KOVA taso. Sen eteen todellakin ainakin minä olen joutunut näkee VALTAVASTI vaivaa ja tosiaan tämä ongelma siinä, jos esimerkiksi tutustuisin vaikkapa vaarissa kiinnostavaan osaavaan naiseen, ongelma on juuri siinä, kun sen vaikutus on lähes olematon tai ainakin sellainen, jota ei kykene itse huomaamaan. Sitten kun tosiaan pitäisi osata kaikkea muutakin.

Todellavaikeeta

En kyllä jaksaisi vapaa-ajallani ihmisiä, jotka kokevat kilpailevansa kanssani. 🥵 Eihän ryhmä ihmisiä, siis myöskään pariskunta, saisi mitään aikaan yhdessä, jos kaikki aika menisi keskinäiseen kilpailuun ja vertailuun.

Ryhmässä toimimisen juju kaikissa suuruusluokissa (kahdenkeskisestä aina valtioiden väliseen) perustuu siihen, että kaikkien erilaisuuksia hyödynnetään tehokkaasti siten, että jokainen saa omien vahvuuksiensa lisäksi käyttöönsä muiden vahvuuksia.

Minun on geneettisistä syistä helppoa kasvattaa lihaksia. Mutta kehossani ja luonteessani on myös paljon vajavaisuuksia.

🦄

• Anonyymi00002

Huikkaan nopeasti, että tekstistähän oli luettavissa pientä kehitystä ajattelussasi, kun tiedostit heti alkuunsa, ettei hermoja kannata menettää. Hyvä sinä!

Mitä tulee tuohon kysymykseesi, niin yleensä on niin, että parisuhteessa kummallakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Parhaimmassa tapauksessa nämä tasapainottavat toisiaan. Niin tumpeloa ihmistä ei olekaan, etteikö sen takia parisuhteeseen kelpaisi.

Lähden nyt salille, mutta ehkä palaan myöhemmin asiaan!

Aletheias

• Anonyymi00005

Mä ehdin jo tuossa aikaisemmassa kommentissa ottaa puheeksi, kuinka jälleen tartuin videoon, jossa haastatellaan naisia, jotka myös treenaavat salilla ja tosiaan kuten nähdään, tuossa videossakin esittelevät treenejään.

Jostain syystä se kuitenkin aina mua vaan koukuttaa nähdä, kun vastakkainen sukupuoli osaa jotakin sujuvasti, mikä on mulle vaikeaa. Ehkä tämä on juuri tätä tasapainottelua. Ongelma vaan, että käytännössä hankalaa: kyllä minä vaan hyvin helposti alan mököttää, jos pitäisi soittaa naislaulajan kanssa, jota pidän kiinnostavana ja joka osaa "kaikkea liikaa".

Sinähän olet soittanut ja esiintynyt, joten ymmärrät varmaan, että ei ole aina helppoa jos pitää esiintyä porukalla. On eri syitä, miksi ihmiset eivät aina tule toimeen toisten kanssa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mä ehdin jo tuossa aikaisemmassa kommentissa ottaa puheeksi, kuinka jälleen tartuin videoon, jossa haastatellaan naisia, jotka myös treenaavat salilla ja tosiaan kuten nähdään, tuossa videossakin esittelevät treenejään.

Jostain syystä se kuitenkin aina mua vaan koukuttaa nähdä, kun vastakkainen sukupuoli osaa jotakin sujuvasti, mikä on mulle vaikeaa. Ehkä tämä on juuri tätä tasapainottelua. Ongelma vaan, että käytännössä hankalaa: kyllä minä vaan hyvin helposti alan mököttää, jos pitäisi soittaa naislaulajan kanssa, jota pidän kiinnostavana ja joka osaa "kaikkea liikaa".

Sinähän olet soittanut ja esiintynyt, joten ymmärrät varmaan, että ei ole aina helppoa jos pitää esiintyä porukalla. On eri syitä, miksi ihmiset eivät aina tule toimeen toisten kanssa.

Todellavaikeeta

Itseasiassa minä olen esiintynyt paljonkin porukalla enkä ole koskaan kokenut siinä mitään ongelmaa. Olen esiintynyt minua musiikillisesti lahjakkaampien, että lahjattomampien kanssa, mutta kaikki olimme silti riittävän hyviä esiintymään yhdessä. Tiimissä piilee vahvuus. Näin on parhaassa tapauksessa myös parisuhteessa. Saattaa olla, että toinen on tietyillä mittareilla osaavampi, menestyneempi tms mutta eihän sillä ole merkitystä, jos muutoin kaikki osuu kohdilleen ja pari muodostaa yhdessä vahvan tiimin, jossa molemmat voivat vapaasti olla omia itsejään ja molempien parhaat puolet voivat loistaa.

Eivät ihmissuhteet ole mitään kilpailuja tai vertailuja. Menet aivan liian pitkälle tuossa ajattelussa, ettet siedä jos joku tekee jotain paremmin kuin sinä. Sinun pitäisi vahvistaa omia vahvuuksiasi, jotta saat vahvistettua omaa itsetuntoasi ja koet olevasi hyvä jossain. Kun itsetuntosi on kohdillaan, ei muiden taidot ja vahvuudet ole sinulle uhka.

Aletheias

• Juu, espanja kiinnostas kovasti. Oon yrittäny opetella kieltä, mutta ei oo semmosta pitkäjänteisyyttä mulla. Se oiskin hienoo kun ymmärtäs montaa kieltä. No ruotsia ymmärrän. Mutta myös saksaa ja espanjaa haluais. Kävin kerran Madridissa. Ja siellä oli Los Angeles niminen lähiö. Metrolla puoli tuntia sinne kesti. No tärkein syy, kun siellä oli hylätty tehdäs. Tietenkin osa syy oli että voi sanoo, että on käyny Los Angelesissa.

• Anonyymi00006

Kerro joskus jotain itsestäsi. Vain itsestäsi - ilman mitään kateudentuntoja/kilpailua muita kohtaan. Onnistuisiko? Kirjoituksesi ovat pelkkää itse luomaasi taistelua tuulimyllyjä vastaan (toivotonta, mielikuvitteellista, epärealistista).

- Sheena

• Tonda es biblioteca? ...vai miten se nyt meni 😛
      Juu ja en sitten lukenut otsikkoa pidemmälle koska huomenaamulla on varhainen herätys, lukemiseen käytettävä aikalimiittini on rajallinen...pahoittelen 😁

• Anonyymi00008

Siinä myös lisää kilpailijoiden haastatteluja rtve kanavalta.
      https://www.rtve.es/play/videos/benidorm-fest/rueda-prensa-bienvenida/16930394/

En itse siis osaa hyvin espanjaa, joten eihän tuo tietenkään mulle helppoa ole, mutta eihän sitä tarvitsekaan kaikkea ymmärtää.

Haastetta siis riittää ensinnäkin jo pelkästään siinä, että ymmärtää riittävästi, kun on vieraalla kielellä, sen lisäksi joutuu liikkumaan epämukavuusalueella, koska on niin kateellinen varsinkin naisille, kun toisilla elämä hymyilee ja itsellä surkeeta.

Haastatteluissa kun tulee esille myös muitakin taitoja kuin pelkkä soitto tai laulutaito.

Todellavaikeeta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      368
      12359
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      256
      5403
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3947
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2645
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      862
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      782
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      736
    Aihe