Pyöreä, muodokas..jne

Simpe

Mitä tarkoittaa käytännössä se, että nainen sanoo olevansa muodokas tai pyöreä? Onko se sama asia?

26

3005

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällainen..
    • Asiasta huvittunut

      Tuo pyöreä tai muodokas. Joku voi vetästä palkokasveja nenukkiin.

      Korrektit termit näillä pätkille ja paksuilla olisi "horisontaalisesti haastava" tai "vertikaalisesti rajoittunut".

      • pikku.nainen

        "horisontaalisesti haastava" voi tarkoittaa muutakin ;))


      • Asiasta huvittunut
        pikku.nainen kirjoitti:

        "horisontaalisesti haastava" voi tarkoittaa muutakin ;))

        Edes minun pervo mielikuvitukseni ei onnistunut löytämään tällaista kaksoismerkitystä. Ja vielä naisen suusta! Sairasta, perin sairasta...


      • pikku.nainen
        Asiasta huvittunut kirjoitti:

        Edes minun pervo mielikuvitukseni ei onnistunut löytämään tällaista kaksoismerkitystä. Ja vielä naisen suusta! Sairasta, perin sairasta...

        mielikuvituksesi ohitti minut, koska emme selvästikään ajatelleet samaa asiaa.


      • Asiasta huvittunut
        pikku.nainen kirjoitti:

        mielikuvituksesi ohitti minut, koska emme selvästikään ajatelleet samaa asiaa.

        Ja hyvä niin. Mitä olisivat lapsetkin ajatelleet niin perverssistä äidistä?


      • pikku.nainen
        Asiasta huvittunut kirjoitti:

        Ja hyvä niin. Mitä olisivat lapsetkin ajatelleet niin perverssistä äidistä?

        Nyt jäi vain epäselväksi, että miten lapset liittyvät äitien mahdollisiin "taipumuksiin"?

        Nyt sohaisit mielenkiintoiseen pesään. Kas kun naisten äitiys ei liity heidän seksuaalisuuteensa millään tavalla. Ainakaan minulla, ehkä juuri siksi en kirjoittelekaan tuolla "haluttomuus"-palstalla.

        En koe olevani mikään kanaemo, joka on vastuussa kaikista tekemisistään lapsilleen. Kyllä äideilläkin on oikeus "intiimielämään", eivät kaikki asiat kuulu lapsille. Eri elämänalueet täytyy pitää erillään. Naiset ovat kuitenkin vielä naisiakin, vaikka he olisivatkin äitejä, nääs.


      • Asiasta huvittunut
        pikku.nainen kirjoitti:

        Nyt jäi vain epäselväksi, että miten lapset liittyvät äitien mahdollisiin "taipumuksiin"?

        Nyt sohaisit mielenkiintoiseen pesään. Kas kun naisten äitiys ei liity heidän seksuaalisuuteensa millään tavalla. Ainakaan minulla, ehkä juuri siksi en kirjoittelekaan tuolla "haluttomuus"-palstalla.

        En koe olevani mikään kanaemo, joka on vastuussa kaikista tekemisistään lapsilleen. Kyllä äideilläkin on oikeus "intiimielämään", eivät kaikki asiat kuulu lapsille. Eri elämänalueet täytyy pitää erillään. Naiset ovat kuitenkin vielä naisiakin, vaikka he olisivatkin äitejä, nääs.

        Kyselet ihan liian hankalia.

        No en hirveästi menisi lapsille mainostamaan sitä intiimiä elämänaluetta, vaan kuten sanoit: kannattaa pitää eri roolit puhtaasti erillään. Lapsille nyt vaan voi olla hieman epämiellyttävää tajuta, että isi ja äiti saattaa tehdä jotain muutakin kuin pussata.


      • pikku.nainen
        Asiasta huvittunut kirjoitti:

        Kyselet ihan liian hankalia.

        No en hirveästi menisi lapsille mainostamaan sitä intiimiä elämänaluetta, vaan kuten sanoit: kannattaa pitää eri roolit puhtaasti erillään. Lapsille nyt vaan voi olla hieman epämiellyttävää tajuta, että isi ja äiti saattaa tehdä jotain muutakin kuin pussata.

        Koska kyllä naisellakin on oikeus elää "täyttä elämää naisena", eikä vain tilittää lapsille tekemisiään.

        Ehkä tässäkin on monen suhteen ongelma nykyisin. Naiset kokevat syyllisyyttä siitä jos he ottavat aikaa itselleen ja nauttivat elämästään. "Äitimyytti" saa ehkä kolhuja siitä, että naisella on lastensa LISÄKSI muitakin interessejä ja mielenkiinnon kohteita. Mikä ei tietysti saa johtaa siihen, että hänen äitiytensä kyseenalaistetaan tyyliin "huono äiti".

        Kaikkein paras äiti on nainen, joka on sinut itsensä ja naiseutensa kanssa ja osaa sovittaa eri elämänalueet yhteen.

        Kun nyt kerrat menit sohimaan ;))


    • Eivät ole sama asia. Olen muodokas, en pyöreä. Muodokas tarkoittaa suunnilleen samaa kuin kurvikas, pyöreä taas pikkuisen lihavaa. Pituutta 166 ja painoa 55, ei siis pyöreyttä löydy. :)

    • PahaSuvi

      Kun nainen sanoo olevansa pyöreä/muodokas etkä voi omin silmin sitä nähdä, totuus voi olla ihan mitä vaan. Nämä jutut nääs korreloi suoraan henkilön itsetunnon ja minäkuvan kanssa.

      Millainen minäkuva, sellainen terminologia:

      -Anorektikko on mielestään lihava, jos painaa 35 kiloo ja söi viimeksi viikko sitten perjantaina yhden kurkunpalan.
      -Sitten on niitä jotka väittää olevansa pyöreitä ja muodokkaita mutta ovatkin ihan normaalipainoisia ja ja normaali-rintaisia.
      -Isot ihmiset, siis selkeästi ylipainoiset, taas käyttävät pyöreä/muodokas/uhkea termejä juuri niin kuin niitä pitääkin. Määrittelemään ominaisuutta.

      Muodokas ja pyöreä ei aina ole sama asia. Muodokkaalla lähinnä tarkoitetaan ettei ole rinnaton, peputon ja vyötäröäkin löytyy; eli siis ne "muodot" löytyy. Pyöreällä taas tarkoitetaan sitä että ihan kovimmassa timmissä ei välttämättä nyt olla. Samoin sillä voidaan määrittää vartalon mallia, jotka naisilla ovat: omena - päärynä - x.

      Eli unohda ne mielikuvaharjoittelut ja katso miltä ihminen näyttää luonnossa. Sillä se selviää.

    • m.u.o.d.o.k.a.s.2.4.

      ... muodokas tarkottaa naista, jolla on isot rinnat, selvästi erottuva vyötärö ja leveä lantio. Pelkät isot rinnat ei tee kenestäkään muodokasta vaan isorintaisen ;)... ja pelkkä leveä lantio tekee vastaavasti naisesta leveälanteisen (leveälanteinenkaan ei ole sama asia kun isoperseinen..). Muodokas on samaa kategoriaa kun kurvikas, pyöreä on enemmänkin sellanen tasapaksu henkilö. Pyöreä ei kuitenkaan ole synonyymi esimerkiksi rehevälle, koska pyöreällä ei välttämättä ole isoja rintoja, mutta rehevällä yleensä on... Ja rehevät naiset on muutenkin sellasia pehmeitä... Eli et voi olla rehevä jos sulla on isot rinnat mutta olet kovin laiha. Eiks ookin kiva leikkiä sanoilla, kun suomen kieli on niin rikasta?! :D

      Voi kai sitä kuka tahansa sanoa itsestään mitä tahansa, mutta toi onkin vaan mun näkemys asiaan.

      Eiköhän tää riittänyt taas tätä lajia tälle päivälle, ainakin mun osalta :) Kiitos, hei.

    • kesämetsä

      Sanoisin itseäni muodokkaaksi/kurvikkaaksi. Olen 170cm pitkä, painan 63kg. Minulla on DD povi, kapea lantio ja pyöreä peppu (ei kuitenkaan läski). Jalat ovat sorjat.
      Jos joku kysyisi omaa vartalonmalliani, sanoisin muodokas kai sitten.

      • Mr B

        kyllä olet upea näkemättäkin *sigh*. Niin ja upean ihanan muodokas!


    • Anonyymi

      Plötsö.

    • Anonyymi

      Ei kai muodokas ja pyöreä ole sama asia?

      Muodokas on muodokas eli on rintoja, lannetta ja vyötärö. Pyöreä on pyöreä.

    • Anonyymi

      Minä olen sellainen sama kuin epämuodostunut olio jonka ei olisi pitänyt syntyä.

    • Anonyymi

      Kauniskielinen ilmoitus siitä että on läski.

    • Anonyymi

      Muodokkaat on sellaisia naitavan ihania.

    • Anonyymi

      Riippuu naisesta toisille on toisille ei

    • Anonyymi

      Iltasanomien netissä on 28.8. juttu naisesta joka haluaa olla suuririntaisin nainen. On muuten maaiulman rumimmat rinnat. Olen kuullut, että isot rinnat ei ole terveelliset kantajilleen ja tunnen naisia joilla on aivan olkuttomat! Kun puhutaan koosta, niin puhutaan varmaan myös aivoista!

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä naiselta. Ja varmasti näyttääkin.


      • Anonyymi

        Joo luin jutun ja näin silikoonit eli puhutaan nyt kuitenkin oikeilla termeillä. Tällä naisella on silikoonit rintoina.Iho on venynyt todella pahan näköiseksi ja silikoonit törröttävät eteenpäin kuin puskurit ja ovat kroppaan nähden naurettavan ja koomisen kokoiset.

        Tämä on kai joku riippuvuus tai vastaava, sillä tervejärkisen tai terveitsetuntoisen touhua tuo ei ole. Feikkiin perustuva hyvä olo, on feikkiin perustuvaa hyvää oloa eli huijausta itseä kohtaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo luin jutun ja näin silikoonit eli puhutaan nyt kuitenkin oikeilla termeillä. Tällä naisella on silikoonit rintoina.Iho on venynyt todella pahan näköiseksi ja silikoonit törröttävät eteenpäin kuin puskurit ja ovat kroppaan nähden naurettavan ja koomisen kokoiset.

        Tämä on kai joku riippuvuus tai vastaava, sillä tervejärkisen tai terveitsetuntoisen touhua tuo ei ole. Feikkiin perustuva hyvä olo, on feikkiin perustuvaa hyvää oloa eli huijausta itseä kohtaan!

        Mitä ihmettä tuo "feikkiin perustuva hyvä olo" -väite edes tarkoittaa?

        Itse esimerkiksi luen ja katson elokuvia tapahtumusta, joita ei ole tapahtunut. Saan niistä "feikkiin perustuvaa hyvää oloa". Miksi tämä on väärää nautintoa?

        Hiusten harjaaminen, värjääminen, vatsan sisään vetäminen, vanhan arven peittäminen, heikon leuan piilottaminen parran taakse jne. Kaikki täyttä huijausta.

        Ei silikonirinnoista tarvitse tykätä, mutta tuo argumentti on kovin ontuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä tuo "feikkiin perustuva hyvä olo" -väite edes tarkoittaa?

        Itse esimerkiksi luen ja katson elokuvia tapahtumusta, joita ei ole tapahtunut. Saan niistä "feikkiin perustuvaa hyvää oloa". Miksi tämä on väärää nautintoa?

        Hiusten harjaaminen, värjääminen, vatsan sisään vetäminen, vanhan arven peittäminen, heikon leuan piilottaminen parran taakse jne. Kaikki täyttä huijausta.

        Ei silikonirinnoista tarvitse tykätä, mutta tuo argumentti on kovin ontuva.

        Jos katsot elokuvaa, tiedän ja tunnustat sen olevan fantasiaa eikä siis totta. Jos silikooneja kutsutaan rinnoiksi, se on valetta.

        Vatsan sisään vetäminen ja kaikki muutkin esimerkkisi ovat ihan tavallisia ilmiöitä ja jos minä laitatan siniset piilolinssit ruskeisiin silmiini ja joku kehuu "kauniita sinisiä silmiäni" tiedän, että se on feikkiä ja että hän kehuu minun sinisiä piilolinssejäni.

        Argumentti on siis paikallaan, silikoonit ovat silikoonit, eivät rinnat vaan kaksi superisoa silikoonipussia, kuten tällä naisella. Ja hän todellakin nauttii siitä, että hänellä on isot "rinnat" vaikka siis todellisuudessa hän kantaa kahta isoa pussia kehossaan. No, ihan samahan tämä muille on, sairaushan tuollainen feikkaaminen ja itsensä muokkaaminen on.


    • Anonyymi

      Tarkoittaa, että on pidemmän aikaa syönyt aivan liikaa, ja kiloja on kertynyt. Ei viitsi laittaa itseään kuntoon oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla, niin sitten kaunistelee asiaa kertomalla, että olen 'muodokas'. T. nainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe