Onko kukaan mies kääntynyt muslimiksi?

Tiedonhalunen

Onko kukaan suomalainen mies kääntynyt muslimiksi? Olisi kiinostavaa tietää mikä vaikutti päätökseesi.

15

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cihan

Minä olen kääntynyt, koska en hyväksynyt kristillisen kirkon "pakkosyöttöä". Halusin itse ottaa selvää uskonnoista ja päättää itse mihin uskon.

Kääntymiseni oli siis oma tahtoni. Minua ei kukaan pakottanut... Samoin kuin se, että otin itselleni musliminimen.

• Ana-mzk

"Kääntymiseni oli siis oma tahtoni."

Joh 6:29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". "

Kristitty ajattelee että me emme voi omasta tahdostamme vain kääntyä kristityiksi ja alkaa uskomaan, niinkuin sinä ilmeisesti ajattelet omasta uskostasi islamissa?

Vaan usko on Jumalan teko ja yksin armosta, Jeesuksen tähden.

"kristillisen kirkon "pakkosyöttöä"

Pakkosyöttöä? Harmi jos seurakunnassasi oli pakkosyöttöä. Mutta silti, olet kääntynyt lakivanhurskauteen ja pelastumiseen omien tekojen kautta. Mutta kun ei se ole mahdollista.

Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

• Karim
        Ana-mzk kirjoitti:

"Kääntymiseni oli siis oma tahtoni."

Joh 6:29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". "

Kristitty ajattelee että me emme voi omasta tahdostamme vain kääntyä kristityiksi ja alkaa uskomaan, niinkuin sinä ilmeisesti ajattelet omasta uskostasi islamissa?

Vaan usko on Jumalan teko ja yksin armosta, Jeesuksen tähden.

"kristillisen kirkon "pakkosyöttöä"

Pakkosyöttöä? Harmi jos seurakunnassasi oli pakkosyöttöä. Mutta silti, olet kääntynyt lakivanhurskauteen ja pelastumiseen omien tekojen kautta. Mutta kun ei se ole mahdollista.

Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

---Kristitty ajattelee että me emme voi omasta tahdostamme vain kääntyä kristityiksi ja alkaa uskomaan, niinkuin sinä ilmeisesti ajattelet omasta uskostasi islamissa?

Vaan usko on Jumalan teko ja yksin armosta, Jeesuksen tähden. ---

MILLÄ SINÄ TEIT USKON RATKAISUSI, MUNALLASIKO?

Missä sinä luulet että uskosi sijaitsee jos ei aivoissasi? Kenen sinä luulet luoneen aivosi ja päättäneen täten etukäteen jokaisen tulevan ajatuksesikin (ja myös siis uskonnon valintasi)?

SIIS MIHIN JUMALA SINULLA ANTOI USKOSI? MIKÄ ON SE VASTAANOTIN? KYLLÄ SELLAINEN TARVITAAN? JOTEN MITEN PÄÄTÖS USKOA EI OLE JUMALALTA?

---Pakkosyöttöä? Harmi jos seurakunnassasi oli pakkosyöttöä. Mutta silti, olet kääntynyt lakivanhurskauteen ja pelastumiseen omien tekojen kautta. Mutta kun ei se ole mahdollista.

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.---

Miten voi kehua aivoilla jotka ovat Jumalalta? Eikö kaikki kunnia kuulu silloin Jumalalle? Eikö sinulla hälytyskellot soi siitä että sinun pitää Paavalin kirjoituksista hakea tälle "zipppp"-salamanisku-uskoontulo-teoriallesi tukea, kun Jeesuksen sanoista sitä ei löydy?

• siviilitarkkailija
        Karim kirjoitti:

---Kristitty ajattelee että me emme voi omasta tahdostamme vain kääntyä kristityiksi ja alkaa uskomaan, niinkuin sinä ilmeisesti ajattelet omasta uskostasi islamissa?

Vaan usko on Jumalan teko ja yksin armosta, Jeesuksen tähden. ---

MILLÄ SINÄ TEIT USKON RATKAISUSI, MUNALLASIKO?

Missä sinä luulet että uskosi sijaitsee jos ei aivoissasi? Kenen sinä luulet luoneen aivosi ja päättäneen täten etukäteen jokaisen tulevan ajatuksesikin (ja myös siis uskonnon valintasi)?

SIIS MIHIN JUMALA SINULLA ANTOI USKOSI? MIKÄ ON SE VASTAANOTIN? KYLLÄ SELLAINEN TARVITAAN? JOTEN MITEN PÄÄTÖS USKOA EI OLE JUMALALTA?

---Pakkosyöttöä? Harmi jos seurakunnassasi oli pakkosyöttöä. Mutta silti, olet kääntynyt lakivanhurskauteen ja pelastumiseen omien tekojen kautta. Mutta kun ei se ole mahdollista.

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.---

Miten voi kehua aivoilla jotka ovat Jumalalta? Eikö kaikki kunnia kuulu silloin Jumalalle? Eikö sinulla hälytyskellot soi siitä että sinun pitää Paavalin kirjoituksista hakea tälle "zipppp"-salamanisku-uskoontulo-teoriallesi tukea, kun Jeesuksen sanoista sitä ei löydy?

miten kertoa aivoista aivottomalle?

• Karim

...ja pelkästään tällä palstalla esiintyneistä käsittääkseni ainakin Karvapää, Janne, Taha-Islam, Muslimi, ja joitakin muita nimimerkkejä joita nyt en muista tarkalleen (yllä oleva ei kuulunut ainakaan niihin). Ottaen huomioon että muita täällä ehkä käy muutama sata, keskustelu on huonoa ja Islamia perättömästi haukkuvaa, niin aika hyvin.

Päätökseeni vaikutti mm. Raamatun ja Jeesuksen sanojen tajuaminen, ymmärsin että molemmat opettivat monoteismia ja että Paavali oli se joka kusi koko homman. Päätökseni kruunasi ja varmisti kun tajusin myös historian kulun (mm. länsimaiden saamine rangaistuksineen, kuten maailmansodat ja Musta Surma) todistavan Allahista, ja varsinkin kun aloin lukemaan Koraania ja huomasin sen virheettömäksi (mm. tieteiden osalta joista olen aina ollut kiinnostunut, Koraanissa tuodaan esille mm. evoluution eli ihmisten ja eläimien alku vedestä) ja ristiriidattomaksi.

Tajusin ettei Koraani voi olla kuin Jumalalta, olisi ollut täysin mahdotonta 1400-luvun paimentolaiselle välttää ne ansat ja sudenkuopat joita hänen elinympäristönsä ja tietonsa ei käsittänyt ulkopuolisesta maailmasta (Koraanissa ALLAH ei sano missään auringon laskevan länteen ja nousevan idästä, vaikka Hän puhuukin niiden laskuista ja nousuista ja mainitsee olevansa idän ja lännen Herra, eihän pohjoisessa aurinko kesällä laske/nouse ja jos niin tekee niin molemmat pohjoisessa).

• tietoa..

Karim ja karvapää ovat syntyneet muslimeiksi:)
        Tahi on kääntynyt ja sen kyllä huomaa:)

• Karim
        tietoa.. kirjoitti:

Karim ja karvapää ovat syntyneet muslimeiksi:)
        Tahi on kääntynyt ja sen kyllä huomaa:)

Eipä ole Rovaniemellä tainnut edes olla (ulkomaalaisia) muslimeita kun minä olen syntynyt (1980)...

Vanhempani ovat käytännössä uskonnottomia (isäni on miljoona kertaa sanonut olevansa kommunisti, vaikka ehkä puoliksi huumorilla ja vaikka heillä menee taloudellisesti hyvin ilman katkeruutta kapitalismille). Silti he laittoivat minut esikoisena kristilliseen päiväkotiin ja pysyivät kirkossa, ja sain uskonnon-opetusta ja riparin.

• Allahi

huomenna jokin muu, ehkäpä keksit jonkin oman uskonnon. Voisit jopa onnistua ja tienata hiukan rahaa.

• hiilestä tehty

"Koraanissa tuodaan esille mm. evoluution eli ihmisten ja eläimien alku vedestä"

Tulkka ongel poja, mä ole ahvena.

• aikani koraania luettuani tulin siihen tulokseen että tässä on totuus.

• häh?

miksi sitten oelt karvapää?

• heikki heleäposki
        häh? kirjoitti:

miksi sitten oelt karvapää?

hazzua

• Fadhile

...käännyin muslimuskonnosta kristityksi!Miksi...en jaksa selittää...ent.Muslim

• erkki-petteri laine

Kyllä muuten saat selittää! Meni mielenkiintoiseksi. Mitä kansallisuutta edustat?

• Zilan

Imam kertoi kolme vuotta sitten, että oli suomalainen mies kääntynyt muslimiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe