Korkeasti koulutettu, kuten insinööri, tohtori, akateemikko tai professori ei välttämättä osaa arkisia asioita, kuten pullan leipomista, kuten kouluttamaton.
Vaikka olisi ohjeet, niin ei välttämättä osaa.
Lopputuloksena voi olla taikina, joka ei kohoa.
Pullan leipominen on hyvin helppoa, vaikkei olisi minkäänlaista koulutusta, niin se
onnistuu.
Joskus näkee, kun korkeasti koulutetulle annetaan jokin työkalu, kuten mootorisaha, niin korkeasti koulutettu ihmettelee, että mikä ihme tämä on.
Korkeasti koulutettu ei osaa helppoja ja arkisia aisoita
45
384
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mä oon korkeasti koulutettu ja tavallista ihmistä älykkäämpi. Mietin asioita liian kompleksisesti minkä vuoksi käytännön asioissa voi ilmetä ongelmia. Asperger, sekin vielä (luultavasti).
- Anonyymi00018
Teen ruoat itse, pullat, leivät jne.. kesällä toimin metsurina ja kaadan moottorisahalla puita. Olen korkeastikoulutettu nainen. Simppeliä.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Teen ruoat itse, pullat, leivät jne.. kesällä toimin metsurina ja kaadan moottorisahalla puita. Olen korkeastikoulutettu nainen. Simppeliä.
Sama! Miksi se olisi vaikeaa?!
Vai niin!! Taas minua sensuroidaan! Tästä on häipynyt täysin asiallinen viestini.
Miksi???????
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin! 😠😠😠⚡💥- Anonyymi00012
tosi.typy kirjoitti:
Valitettavasti tätä sensurointia tapahtuu liian usein ja aivan turhaan. Harmittavaa.
Ihmettelen, että sinulla noin paljon tapahtunut.
Todellavaikeeta - Anonyymi00014
Luitko mun uusimmat kommentit tuossa metallibändi keskustelussa?
Todellavaikeeta
- Anonyymi00002
Akateemikko tai professori ei taida olla koulutustitteleitä?
Eräs insinööri vinkkasi että rieskataikinan vaivaaminen puhdistaa hyvin kynnenaluset moottorirempan jälkeen.
-keinovaginamies-- Anonyymi00007
Ei siihen insinööriä tartte. Ihan normi tehdastyömies totesi saman, että pullataikinan vaivaaminen puhdistaa hyvin kynnenaluset.
Kerran eräs kyläilijä oli mennyt käymään kolmen vanhanpojan luokse.
Olivat tarjoneet sitten pullaa, mutta vierailija oli sanonut, että maha on niin täynnä, ettei jaksa syödä pullaa.
No ei ollut hygienia oikein kunnossa, likainen pöytä ja pullassa mustia jälkiä. - Anonyymi00019
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei siihen insinööriä tartte. Ihan normi tehdastyömies totesi saman, että pullataikinan vaivaaminen puhdistaa hyvin kynnenaluset.
Kerran eräs kyläilijä oli mennyt käymään kolmen vanhanpojan luokse.
Olivat tarjoneet sitten pullaa, mutta vierailija oli sanonut, että maha on niin täynnä, ettei jaksa syödä pullaa.
No ei ollut hygienia oikein kunnossa, likainen pöytä ja pullassa mustia jälkiä.Harva raksamies mitää ruokaa tekee. Syövät pizzaa kaupasta, eines palaa.
- Anonyymi00023UUSI
Akateemikko Väinö Linna oli duunari.
- Anonyymi00003
Niimpä, puhumattakaan rahan säästämisestä kaupassa tai ihmisen kyvystä kävellä itse paikasta toiseen, jne.
- Anonyymi00004
No ihan samaa voi sanoa kouluttamattomista, mutta uskoisin kuitenkin, että koulutetulla on yleensä tarvittavasti älliä päässään, että halutessaan oppivat tuollaiset asiat vähintäänkin yhtä hyvin, kuin kouluttamattomat.
- Anonyymi00005
Kaikki vain eivät leivo pullaa tai sahaile moottorisahalla. Asia ei liity osaamiseen mitenkään. Olen aistivinani kirjoituksestasi pientä halveksuntaa tai ehkä kateuttakin (aargghh) korkeakoulutettuja kohtaan.
- Sheena- Anonyymi00008
Osaamiseen liittyy kyllä siinä mielessä, että moottorisahalla sahaaminen vaatii taidon käyttää mootorisahaa.
Kokemattoman käsissä moottorisahalla saa pahaa jälkeä aikaan, eikä ainakaan shortsit jalassa moottorisahalla sahata.
On asioita, joita oppii ilman, että opiskelee jossain opistossa.
Oppia voi netissä ja netin ohjeiden mukaan tekemällä. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Osaamiseen liittyy kyllä siinä mielessä, että moottorisahalla sahaaminen vaatii taidon käyttää mootorisahaa.
Kokemattoman käsissä moottorisahalla saa pahaa jälkeä aikaan, eikä ainakaan shortsit jalassa moottorisahalla sahata.
Oppia voi netissä ja netin ohjeiden mukaan tekemällä." moottorisahalla sahaaminen vaatii taidon käyttää mootorisahaa."
No tietysti. Ihan kuin mikä tahansa asian opettelu vaatii tietoa, taitoa ja harjoittelua. Tästä tulikin mieleen, että yksi tuttu diplomi-insinöörimies opetteli youtubesta virkkaamisen taidon.
Myöskään moottoripyörällä eikä edes mopedilla saisi ajaa vain shortsit jalassa!
- Sheena - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oppia voi netissä ja netin ohjeiden mukaan tekemällä.Sanoisin, että jokainen käsillään tekevä duunari osaa käyttää moottorisahaa suhteellisen turvallisesti ihan ensimmäisestä kerrasta lähtien. Hyvin yksinkertainen laite käyttää, kunhan vähän ajattelee, miten sahaa.
Olen sahannut shortsit jalassa muutaman kerran, vaikka ei järkevää olekaan. En muitenkaan mitään suurta, suurella riskillä. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sanoisin, että jokainen käsillään tekevä duunari osaa käyttää moottorisahaa suhteellisen turvallisesti ihan ensimmäisestä kerrasta lähtien. Hyvin yksinkertainen laite käyttää, kunhan vähän ajattelee, miten sahaa.
Olen sahannut shortsit jalassa muutaman kerran, vaikka ei järkevää olekaan. En muitenkaan mitään suurta, suurella riskillä.Sanoisin ja ihan tiedon kanssa, että juu ei todellakaan osaa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sanoisin ja ihan tiedon kanssa, että juu ei todellakaan osaa.
Yleistin, kuten kerran aloituksessakin. Edelleen olen sitä mieltä, että jokainen käsillään tekevä duunari osaa käyttää moottorisahaa. Ei välttämättä kiitettävästi, mutta takuulla saa 2/4 poikki tappamatta itseään.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Yleistin, kuten kerran aloituksessakin. Edelleen olen sitä mieltä, että jokainen käsillään tekevä duunari osaa käyttää moottorisahaa. Ei välttämättä kiitettävästi, mutta takuulla saa 2/4 poikki tappamatta itseään.
Saat olla tuota mieltä, mutta oma kokemukseni, kun on olen seuraillut muutamienkin tuollaisten puunkaatoa on, että onnea oli paljon matkassa. kun ei tullut ruumiita.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oppia voi netissä ja netin ohjeiden mukaan tekemällä.ei se nyt niin vaikeeta ole, voi hyvää päivää! 😂
se mikä näyttää monelle olevan siis kaikille vaikeeta on kohdella toista ihmistä hyvin, puhumattakaan parisuhteista, ne on vaikeita . Anonyymi00011 kirjoitti:
Sanoisin, että jokainen käsillään tekevä duunari osaa käyttää moottorisahaa suhteellisen turvallisesti ihan ensimmäisestä kerrasta lähtien. Hyvin yksinkertainen laite käyttää, kunhan vähän ajattelee, miten sahaa.
Olen sahannut shortsit jalassa muutaman kerran, vaikka ei järkevää olekaan. En muitenkaan mitään suurta, suurella riskillä."Olen sahannut shortsit jalassa muutaman kerran, vaikka ei järkevää olekaan. "
Eikö moottorisahan luontaisin käyttöpaikka ole metsä? Itse en mene metsään shortseissa edes kesällä saati sitten siihen vuodenaikaan kun sahan kanssa yleensä touhutaan. Paljon tietysti riippuu mitä sahalla tekee: jos pätkii pihalla jotain kakkosnelosia tai riukuja tasaisella alustalla niin ei niitä muuttujia niin paljon ole kuin jos jossain epätasaisella alustalla ja tiheikössä karsii, kaataa ja katkoo. Mutta luottaako käsillään teevään duunariin joka onnistuu särkemään työvälineensä tai itsensä jopa tuotantotiloissa, joissa ainakin periaatteessa työturvallisuus on mietitty viimeisen päälle, niin enpä tiedä. Itseluottamus varmasti ainakin on kova.- Anonyymi00030UUSI
scrg kirjoitti:
"Olen sahannut shortsit jalassa muutaman kerran, vaikka ei järkevää olekaan. "
Eikö moottorisahan luontaisin käyttöpaikka ole metsä? Itse en mene metsään shortseissa edes kesällä saati sitten siihen vuodenaikaan kun sahan kanssa yleensä touhutaan. Paljon tietysti riippuu mitä sahalla tekee: jos pätkii pihalla jotain kakkosnelosia tai riukuja tasaisella alustalla niin ei niitä muuttujia niin paljon ole kuin jos jossain epätasaisella alustalla ja tiheikössä karsii, kaataa ja katkoo. Mutta luottaako käsillään teevään duunariin joka onnistuu särkemään työvälineensä tai itsensä jopa tuotantotiloissa, joissa ainakin periaatteessa työturvallisuus on mietitty viimeisen päälle, niin enpä tiedä. Itseluottamus varmasti ainakin on kova.Mulla on kyllä ”metsää” ihan kotipihallakin, eli niitä pikkutöitä varten harva mitään metsurin varusteita päälleen pukee. Moottorisahaa(ketjusahaa) käytetään raksallakin todella paljon ainoana suojavarusteena lähinnä turvakengät. Enkä ymmärrä, miksi metsään ei voi mennä shortseissa? Eihän maastopyöräilyäkään helteillä kukaan vedä pitkissä housuissa.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Saat olla tuota mieltä, mutta oma kokemukseni, kun on olen seuraillut muutamienkin tuollaisten puunkaatoa on, että onnea oli paljon matkassa. kun ei tullut ruumiita.
Eihän moottorisahan käyttäminen tarkoita automaattisesti metsurin töitä; se on teollisuudessa monessa työssä satunnaisesti käytössä.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mulla on kyllä ”metsää” ihan kotipihallakin, eli niitä pikkutöitä varten harva mitään metsurin varusteita päälleen pukee. Moottorisahaa(ketjusahaa) käytetään raksallakin todella paljon ainoana suojavarusteena lähinnä turvakengät. Enkä ymmärrä, miksi metsään ei voi mennä shortseissa? Eihän maastopyöräilyäkään helteillä kukaan vedä pitkissä housuissa.
"Enkä ymmärrä, miksi metsään ei voi mennä shortseissa? "
No siksi kun siellä on lämpimään aikaan kaikenlaisia hyönteisiä kimpussa ja jos yhtään poistuu polulta, niin raapii risut ja varvut. Harvoin suunnistajatkaan juoksee shortseissa, vaikka voivatkin kiertää pahimmat ryteiköt. Maastopyörällä kai lähinnä kuljetaan poluilla ja niin, ettei jalat ole maassa.
Minun luokittelussani alue on joko pihaa tai metsää mutta ei molempia. Pihalla toki voi kasvaa puita, mutta harvoin niin tiheästi tai isoja, että kaatosuuntia pitäisi vähän suunnitella ja toteuttaa. Tai esim. runkoa ensin karsia, että sen ulottuu katkaisemaan. Se on lähinnä kuusien ominaisuus. Sitten tietysti jos puhutaan moottorisahan käyttämisestä raksalla, niin silloin ei kai koskaan käsitellä pyöreää ja kuorellista puuta. Sitä en tiedä millaisissa työasennnoissa sahaa joutuu siellä käyttämään.- Anonyymi00034UUSI
scrg kirjoitti:
No siksi kun siellä on lämpimään aikaan kaikenlaisia hyönteisiä kimpussa ja jos yhtään poistuu polulta, niin raapii risut ja varvut. Harvoin suunnistajatkaan juoksee shortseissa, vaikka voivatkin kiertää pahimmat ryteiköt. Maastopyörällä kai lähinnä kuljetaan poluilla ja niin, ettei jalat ole maassa.
Minun luokittelussani alue on joko pihaa tai metsää mutta ei molempia. Pihalla toki voi kasvaa puita, mutta harvoin niin tiheästi tai isoja, että kaatosuuntia pitäisi vähän suunnitella ja toteuttaa. Tai esim. runkoa ensin karsia, että sen ulottuu katkaisemaan. Se on lähinnä kuusien ominaisuus. Sitten tietysti jos puhutaan moottorisahan käyttämisestä raksalla, niin silloin ei kai koskaan käsitellä pyöreää ja kuorellista puuta. Sitä en tiedä millaisissa työasennnoissa sahaa joutuu siellä käyttämään.Aloituksessa kirjoitettiin moottorisahan käyttämisestä ja olisi kai sitten pitänyt olla tarkempi omissa ensimmäisissä kommenteissa, koska ketjusahaa käytetään paljon muuallakin, kuin metsurin töissä, eikä se niissä töissä ole sen vaarallisempi, kuin iso kulmahiomakone.
- Anonyymi00035UUSI
scrg kirjoitti:
Minun luokittelussani alue on joko pihaa tai metsää mutta ei molempia. Pihalla toki voi kasvaa puita, mutta harvoin niin tiheästi tai isoja, että kaatosuuntia pitäisi vähän suunnitella ja toteuttaa. Tai esim. runkoa ensin karsia, että sen ulottuu katkaisemaan. Se on lähinnä kuusien ominaisuus. Sitten tietysti jos puhutaan moottorisahan käyttämisestä raksalla, niin silloin ei kai koskaan käsitellä pyöreää ja kuorellista puuta. Sitä en tiedä millaisissa työasennnoissa sahaa joutuu siellä käyttämään.Minun pihallani kasvaa niin isoja puita ja tiheästikin, että kaatosuunnilla on väliä. Suurin osa on kaadettu muutama vuosi takaperin, mutta tuleviin kaatoihin otan ammattimetsurin, tai sitten koneet ja vinssin avuksi. Enkä tee shortseissa.
Anonyymi00034 kirjoitti:
Aloituksessa kirjoitettiin moottorisahan käyttämisestä ja olisi kai sitten pitänyt olla tarkempi omissa ensimmäisissä kommenteissa, koska ketjusahaa käytetään paljon muuallakin, kuin metsurin töissä, eikä se niissä töissä ole sen vaarallisempi, kuin iso kulmahiomakone.
Joo. Onhan se sähkömoottori käsisirkkelissäkin. Sähkökäyttöinen ketjusaha nyt tuosta eroaa oleellisesti ehkä eniten siinä, että pitää käyttää teräketjuoljyä. Ja sirkkelin terä kai yleensä vaihdetaan, mutta ketjun hampaita teroitetaan.
- Anonyymi00009
Tiedän myös aika monta ei korkeakoulutettua, joilta ei vaikkapa tuo pullan leipominen luonnistu. Eipä taida olla koulutustasosta kiinni tuo asia.
- Anonyymi00017
No juu , sille nyt ei voi mitään jos kädet ja aivot eivät keskustele keskenään. Kyllä tumpeloita löytyy vähemmänkin koulutetuista, tosin luultavasti vähemmän :)
- Anonyymi00021
Erimieltä.. valitettavasti;)
Koulutuksessa ois tärkee pitää se yhteys käytäntöön. Oon kattellu noita huutokauppoja, niin sekä helsingin että tampereen yliopistoilla välineistöö ois, mutta miksi sitä ei käytetä. Maailma on kuitenkin erilainen kuin 50 vuotta sitten. Innovaatiot syntyy siinä työn ohessa, ei piiristuslaudoilla. Toisaalta vanhan ajan teknikolla oli vankempi käytännön tietämys kuin nykyinsinööreillä.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Erimieltä.. valitettavasti;)
Periaatteestako vai ihan perustellusti? ;)
- Anonyymi00028UUSI
JeroP kirjoitti:
Koulutuksessa ois tärkee pitää se yhteys käytäntöön. Oon kattellu noita huutokauppoja, niin sekä helsingin että tampereen yliopistoilla välineistöö ois, mutta miksi sitä ei käytetä. Maailma on kuitenkin erilainen kuin 50 vuotta sitten. Innovaatiot syntyy siinä työn ohessa, ei piiristuslaudoilla. Toisaalta vanhan ajan teknikolla oli vankempi käytännön tietämys kuin nykyinsinööreillä.
Totta turiset
- Anonyymi00033UUSI
JeroP kirjoitti:
Nykyajan suomalainen AMK-insinööri on yleisesti ottaen ”sihteeri”. Vain parhaimmista tulee insinöörejä, jotka tekevät esim. suunnittelu- ja kehitystyötä. Vähemmän lahjakkaista tulee mm. kortiston täytettä ja esinahkoja työntekijöille, joiden vastuulle jää yleensä se käytännön ajatustyö.
No nyt puhutaan paljon osaajista, eli pelkkä koulutus ei enää riitä. Tän päivän hesarissa oli juttu, että tekoäly vie peruskoodareiden työn. Ja nyt tarvitaankin enemmän ihmisiä, jotka ohjaavat tekoälyä eli heidän on entistä tärkeämpi hallita teollinen ja tekninen ympäristö. Ns digitaalisen ja fyysisen maailman rajamaasto.
Että nyt oiskin erittäin tärkee käydä se amis ja,sen päälle amk. Niin saadaan niitä osaajia. Jutussa varoittelivat, että saattaa kokonainen sukupolvi pudota kelkasta ja tulevaisuuden työvoiman saanti vaarantua. Tässä kun ois suomelkakin mahdollisuus tuottavuusloikkaan.
No mitä nyt viimevuosien kehitystä katsoen. Niin taidetaan tääkin tyriä.- Anonyymi00026UUSI
rajusti on mennyt ammatillinen koulutus alaspäin tasoltaan muutamassa vuosikymmenessä
- Anonyymi00022UUSI
Näinhän se tietysti on. Ei se moottorisahan käyttäjä mieti kuinka koneeseen saadaan vääntöä ja tehoa. Mitä viskositeettia voiteluaineet oltava. Mistä metalliseoksesta kestävät ketjut valmistetaan ja millä koneella tai tuotantolinjalla ne parhaiten työstetään.
- Anonyymi00024UUSI
Joo o, ei ole välttämättä kuule suutarin lapsella kenkiä eivätkä kykene itsenäiseen ja suhteellisuudentajuiseen ajatteluun
- Anonyymi00025UUSI
Enkä syytä sloganin keksijää mutta ”maailmaa ymmärtävät maailman ymmärtäjät” ei vaan pääse yli tästä millään ironian vuoksi
- Anonyymi00029UUSI
Höpöhöpö nyt taas. Kuka tahansa oppii pullan leipomisen tai moottorisahan käytön, kun vain opettelee.
Minä osaan leipoa, mutta en käyttää moottorisahaa. Miksi minun pitäisi osata käyttää moottorisahaa, kun en tarvitse sellaista missään? Mitä minä sillä sahaisin? Menisin huvikseni jonnekin maatilalle kysymään, että onko täällä jotain pöllyjä sahattavaksi? Menisin jonnekin moottorisahaveistos-kurssille ja tekisin takapihalleni jonkun puuveistoksen jöpöttämään?
Ei kaikkien tarvitse osata kaikkea, mutta kyse ei ole siitä, etteikö ko asiaa oppisi, jos sen oppimisesta olisi jotain hyötyä yksilön elämässä.
Aletheias- Anonyymi00036UUSI
" Miksi minun pitäisi osata käyttää moottorisahaa"
Erittäin hyvä kysymys! Minäkään en näe kerta kaikkiaan mitään syytä käyttää moottorisahaa. Tosin en näe mitään syytä leipoa pullaakaan 🤣
Nimenomaan kaikki oppii tekemään vähintään kohtalaisesti sitä mitä on jokin tarve oppia. Eikä mestari voi heti ollakaan.
Tietysti on sitten ne, jotka kuvittelevat itsestään, omista kyvyistä ja taidoista liikoja ja saavat paljon pahaa aikaan (esimerkiksi asuntoremppa).
- Sheena - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
" Miksi minun pitäisi osata käyttää moottorisahaa"
Erittäin hyvä kysymys! Minäkään en näe kerta kaikkiaan mitään syytä käyttää moottorisahaa. Tosin en näe mitään syytä leipoa pullaakaan 🤣
Nimenomaan kaikki oppii tekemään vähintään kohtalaisesti sitä mitä on jokin tarve oppia. Eikä mestari voi heti ollakaan.
Tietysti on sitten ne, jotka kuvittelevat itsestään, omista kyvyistä ja taidoista liikoja ja saavat paljon pahaa aikaan (esimerkiksi asuntoremppa).
- SheenaEn todella keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi lähteä opettelemaan moottorisahan käyttöä 😅 Onhan siinä jotain kiehtovaa, kun joku osaa käyttää moottorisahaa ja vieläpä ymmärtää, miten päin ja missä kulmassa sitä pitää puuhun kohdistaa, jotta lopputuloksesta tulee hyvä. Mutta minulle riittää tuon taidon omaavien ihmisten ihailu 😁
Ihminen on oppivainen otus ja monenlaiset hommat pystyy opettelemaan, vaikka jokin tuntuisi kaukaiseltakin ajatukselta. Minä en esim. koskaan ajatellut, että oppisin ratkaisemaan Rubikin kuution, kun mielsin sen aina sellaisten matemaattisesti lahjakkaiden ihmisten hommaksi, mutta niin vain minäkin sen opin, kun niin päätin. Sehän on hyväkin välillä haastaa itseään opettelemaan jotain mukavuusalueensa ulkopuolelta.
Olet oikeassa tuossa, että realistinen pitää taitojensa suhteen olla. Jokainen voi vaikka maalata millaisia taideteoksia seinälleen aiheuttamatta haittaa, mutta tietyt tehtävät on syytä jättää ammattilaiselle, jollei ole varma, että itse oikeasti hallitsee homman.
Aletheias
Asioiden osaaminen tai osaamattomuus ei riipu koulutustasosta. Tosin historia on näyttänyt, että jotkin joillain tai jollain yhdellä osa-alueella loistavat ja nerot eivät ole olleet hyviä, esim. arkisten askareiden suorittamisessa ja/tai sosiaalisessa kanssakäymisessä. Mutta lääkäri voi olla yhtä hyvä ruuanlaitossa ja muissa arkisissa puuhissa kuin vaikka kaupan myyjä. Toki voi lääkäri olla huonokin näissä tai sitten kaupan myyjä on huono, miten vain. Koulutus ei vielä sano mitään ihmisestä ja hänen luonteestaan, mielenkiinnonkohteistaan ja arkisista asioista suoriutumisestaan. Koulutus on vain koulutus ja muu elämä ja osaaminen on muuta elämää. Koulutus ja ammatti ei kerro vielä kaikkea ihmisestä.
- Anonyymi00037UUSI
Minusta on surkeaa, jos ruokakaupan myyjä ei osaa neuvoa yhtään kaupassa myytävien tuotteiden valinnassa tai taksin kuljettaja kysyy osoitteesta "Missä sellainen on?"...
- Sheena
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain17310641Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-8510149Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite1077082Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2325589- 1825283
Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1784416- 872982
- 1712885
Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1212870Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1662691