Mitä tämä Jeesuksen ristiriitainen puhe Pietariata tarkoittaa?

Anonyymi-ap

Ken ymmärtää ja osaa selittää?

Matteuksen evankeliumi:
16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matteuksen evankeliumi:
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
16:20 Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
16:21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
16:22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

87

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aloitetaan vaikka siitä, että Jeesuksen eläessä ei ollut mitään Kristus-nimeä.

Kristus liittyy vain Paavalin syntioppiin ja luomaan Kristus-kultiin palvoa Jeesusta Kristuksena, tosi Jumalana, kiroukseksi kirottuna uhrina omien pahojen tekojen puolesta.

Löytyy Paavalin Galatalaiskirje 3:13.

• Anonyymi00036

Hepreankielessä se on Jeesus messias. Kristus on kreikkaa ja tarkoittaa siis messiasta. Ei mitään sen kummempaa.

• Anonyymi00002

Kummaa tarinaa Raamatussa.

• Ei Raamatussa ole mitään tarinoita, ovat kertomuksia eri tilanteista.

• Anonyymi00003

Ei tuossakaan kohdassa mitään ristiriitoja ole. Laitetanpa nämä jakeet ensin niin kuin ne ovat Raamatussa (KJB):

15 He saith unto them, But whom say ye that I am?

16 And Simon Peter answered and said, Thou art the Christ, the Son of the living God.

17 And Jesus answered and said unto him, Blessed art thou, Simon Barjona: for flesh and blood hath not revealed it unto thee, but my Father which is in heaven.

18 And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.

(Helvetin portit eivät kestä kirkon edessä; se on puolustusta, joka pettää, ei hyökkäystä. Pietari tarkoittaa pientä kiveä (pebble). Kalliolla Jeesus viittaa itseensä, ei Pietariin. Katolinen pakanauskonto on perustanut paavin virkansa tuon Raamatun kohdan väärälle tulkinnalle.)

19 And I will give unto thee the keys of the kingdom of heaven: and whatsoever thou shalt bind on earth shall be bound in heaven: and whatsoever thou shalt loose on earth shall be loosed in heaven.

20 Then charged he his disciples that they should tell no man that he was Jesus the Christ.

21 From that time forth began Jesus to shew unto his disciples, how that he must go unto Jerusalem, and suffer many things of the elders and chief priests and scribes, and be killed, and be raised again the third day.

22 Then Peter took him, and began to rebuke him, saying, Be it far from thee, Lord: this shall not be unto thee.

23 But he turned, and said unto Peter, Get thee behind me, Satan: thou art an offence unto me: for thou savourest not the things that be of God, but those that be of men.

(Pietari ei ymmärtänyt, että ei ollut kyse vain heidän opettajansa, Jeesuksen kuolemasta, vaan koko ihmiskunnan syntien sovittamisesta. Jeesus puhui tuossa saatanalle, joka Pietarin kautta yritti houkutella häntä luopumaan sovitustehtävästään. Ei varmasti ollut helppoa vapaaehtoisesti alistua siihen, minkä tiesi olevan tulossa.)

• Anonyymi00004

art - Taito, juonikkuus, viekkaus (Ei tässä yhteydessä voi tarkoittaa muuta)

"That thou art Peter", (tuo sinun juonikkuutesi/taitosi/viekkautesi)
        "and upon this rock I will build my church"

??? Selitä!

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

art - Taito, juonikkuus, viekkaus (Ei tässä yhteydessä voi tarkoittaa muuta)

"That thou art Peter", (tuo sinun juonikkuutesi/taitosi/viekkautesi)
        "and upon this rock I will build my church"

??? Selitä!

'Thou art' on nykyenglanniksi 'you are'.

Jeesus ei perustanut kirkkoaan pienelle kivinokareelle (Pietari), vaan hän oli itse se peruskallio. Mutta viittauksesi katolisen pakanauskonnon kavaluuteen on asiallinen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

'Thou art' on nykyenglanniksi 'you are'.

Jeesus ei perustanut kirkkoaan pienelle kivinokareelle (Pietari), vaan hän oli itse se peruskallio. Mutta viittauksesi katolisen pakanauskonnon kavaluuteen on asiallinen.

Kyllä minun käsittääkseni Jeesus tarkoitti kalliolla Pietaria.
        Jeesus antoi tässä yhteydessä opetuslapselleen Simon Barjona`lle uudeksi nimeksi Pietari (Peter), joka tarkoitti kalliota.

And Jesus answered and said unto him, Blessed art thou, Simon Barjona: for flesh and blood hath not revealed it unto thee, but my Father which is in heaven.

"Blessed art thou, Simon Barjona" - "Simon Barjona"

And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.

"That thou art Peter" - "Peter"

And I will give unto thee the keys of the kingdom of heaven: and whatsoever thou shalt bind on earth shall be bound in heaven: and whatsoever thou shalt loose on earth shall be loosed in heaven.

------

Peter is a common masculine given name. It is derived directly from Greek Πέτρος, Petros (an invented, masculine form of Greek petra, the word for "rock" or "stone"), which itself was a translation of Aramaic Kefa ("stone, rock"), the new name Jesus gave to apostle Simon bar Jonah.[1] An Old English variant is Piers.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kyllä minun käsittääkseni Jeesus tarkoitti kalliolla Pietaria.
        Jeesus antoi tässä yhteydessä opetuslapselleen Simon Barjona`lle uudeksi nimeksi Pietari (Peter), joka tarkoitti kalliota.

And Jesus answered and said unto him, Blessed art thou, Simon Barjona: for flesh and blood hath not revealed it unto thee, but my Father which is in heaven.

"Blessed art thou, Simon Barjona" - "Simon Barjona"

And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.

"That thou art Peter" - "Peter"

And I will give unto thee the keys of the kingdom of heaven: and whatsoever thou shalt bind on earth shall be bound in heaven: and whatsoever thou shalt loose on earth shall be loosed in heaven.

------

Peter is a common masculine given name. It is derived directly from Greek Πέτρος, Petros (an invented, masculine form of Greek petra, the word for "rock" or "stone"), which itself was a translation of Aramaic Kefa ("stone, rock"), the new name Jesus gave to apostle Simon bar Jonah.[1] An Old English variant is Piers.

Mitäpä tuosta väittelemään, minä ymmärrän tuon :
        ""That thou art Peter", (tuo sinun juonikkuutesi/taitosi/viekkautesi)"

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitäpä tuosta väittelemään, minä ymmärrän tuon :
        ""That thou art Peter", (tuo sinun juonikkuutesi/taitosi/viekkautesi)"

Ensiksi ei luoteta asiantuntijoiden tekemään suomennokseen vaan luetaan 1600-luvun englannille käännettyä versiota ja sitten sen englantikin käännetään väärin suomeksi.
        Mitä järkeä tässä jankkaamisessa on?

• Anonyymi00006

"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita."

Kriittinen lukija voi kysyä, että kuvastaako tämä lause paremmin pikaista maaillmanloppua odottavan Jeesuksen sanomisia vai tilannetta, jossa kirkko alkaa organisoitua ja keskusjohtoisuudelle (paaville) halutaan korkein mahdollinen tukija?

Evankeliumit ovat olleet olemassa (ainakin Johanneksen ja Luukkaan) viimeistään 125 jaa, mutta täydelliset säilyneet kopiot ovat vasta 300-luvulta (Codex Sinaiticus ja Codex Vaticanus). Kukaan ei tiedä mitä pikku viilauksia ja "korjauksia" tekstiin on tehty ennen sitä.

• Anonyymi00009

Pietari kallio asetettiin seurakunnan perustajaksi (juutalaiset). Sana Jeesuksesta Kristuksena on se varsinainen kallio, mutta tarvitaan maallinen kallioperusta, mihin Pyhä Henki voi tulla, kutsumaan ihmisiä kääntymykseen. Paavali (pakanat) sittemmin valittiin toiseksi apostoliksi, jotka rakentavat Kalliolle jne. Muutkin apostolit ovat tässä.

• Anonyymi00011

Juuri näin ja avain Pietarin 2.kirjeestä on sana Kointähti, Venus.

Löytyy wikisivu Lucifer, se on koko seurakuntakallio, joka on perustettu Luciferille niin, että se 'Pyhä henki' saa sitten ne demonit uudestisyntymällä uskovaisten kimppuun.

Ja kuten wikipediasivu Lucifer löytyy, kirkon toimesta on päätetty juuri, että Lucifer on Saatanan yksi nimi.

Tästä syystä on melkoista herjaa väittää liberaalisti, että se tapahtuu Jeesuksen hyvin opetuksin ja Jeesuksen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla.

Sius hyvän taivasten valtakunnan isä Jumalan nimeen, joka on uskonnolla Jeesuksen hahmona kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri?!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Juuri näin ja avain Pietarin 2.kirjeestä on sana Kointähti, Venus.

Löytyy wikisivu Lucifer, se on koko seurakuntakallio, joka on perustettu Luciferille niin, että se 'Pyhä henki' saa sitten ne demonit uudestisyntymällä uskovaisten kimppuun.

Ja kuten wikipediasivu Lucifer löytyy, kirkon toimesta on päätetty juuri, että Lucifer on Saatanan yksi nimi.

Tästä syystä on melkoista herjaa väittää liberaalisti, että se tapahtuu Jeesuksen hyvin opetuksin ja Jeesuksen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla.

Sius hyvän taivasten valtakunnan isä Jumalan nimeen, joka on uskonnolla Jeesuksen hahmona kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri?!

Ja ihmiskunnan kirous alkaa luomiskertomuksen mukaan 1.Moos.3:22, kun ihminen tulee tietämään hyvän ja pahan, siis TIETO.

Mutta ei Raamatun selvästä tarinasta ihminen ymmärrä, jos Jumala on kuoliaaksi kidutettu ja kirottu kiroukseksi Kristus-nimeen, niin asialla on silloin Saatana.

.Ja vasta ilmestyskirjan luvussa 22:3 tämä kirous on purettu - 'Mitään kirousta ei enää ole oleva". Kohdassa vähän hullusti sanotaan, että Jeesus on Kointähti, mikä tietysti tarkoittaa Kristusta, koska nimet yhdistetään tarinassa Jeesus Kristus, vaikka ovat täysin eri asioita.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ja ihmiskunnan kirous alkaa luomiskertomuksen mukaan 1.Moos.3:22, kun ihminen tulee tietämään hyvän ja pahan, siis TIETO.

Mutta ei Raamatun selvästä tarinasta ihminen ymmärrä, jos Jumala on kuoliaaksi kidutettu ja kirottu kiroukseksi Kristus-nimeen, niin asialla on silloin Saatana.

.Ja vasta ilmestyskirjan luvussa 22:3 tämä kirous on purettu - 'Mitään kirousta ei enää ole oleva". Kohdassa vähän hullusti sanotaan, että Jeesus on Kointähti, mikä tietysti tarkoittaa Kristusta, koska nimet yhdistetään tarinassa Jeesus Kristus, vaikka ovat täysin eri asioita.

Ja koska tämän jälkeen 'taivaasta' laskeutuu maailma, joka ei ole materiaa, ainetta, vaan henkinen, on koko kirous materiaan liittyvä asia, kun ihminen luomiskertomuksen mukaan sidottiin materiaan ihmeidenteon suojaamiseksi "otsasi hiessä sinun pitää leipäsi hankkiman", jonka kyvyn Jeesus lupasi seuraajilleen.

Tämän Raamatun totuuden materiasta todistaa myös tiede.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ja koska tämän jälkeen 'taivaasta' laskeutuu maailma, joka ei ole materiaa, ainetta, vaan henkinen, on koko kirous materiaan liittyvä asia, kun ihminen luomiskertomuksen mukaan sidottiin materiaan ihmeidenteon suojaamiseksi "otsasi hiessä sinun pitää leipäsi hankkiman", jonka kyvyn Jeesus lupasi seuraajilleen.

Tämän Raamatun totuuden materiasta todistaa myös tiede.

Ja tämä luciferilainen sanamagia on sitten se, mikä uskovaiset koukuttaa niin, että välillä syntyy todella pahaakin jälkeä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ja tämä luciferilainen sanamagia on sitten se, mikä uskovaiset koukuttaa niin, että välillä syntyy todella pahaakin jälkeä.

Ja netistä tästä löytyy sitten runsaasti tuota sanamagiaa, että miten Lucifer onkin valontuoja. Liittyy myös vapaa muurariuteen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ja netistä tästä löytyy sitten runsaasti tuota sanamagiaa, että miten Lucifer onkin valontuoja. Liittyy myös vapaa muurariuteen.

Eli se, että Kristus on Lucifer ei ole mitenkään uutta tietoa, mutta merkittävää on, että kirkko itse määrittelee, että kyseessä on Saatana sanamagioista huolimatta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eli se, että Kristus on Lucifer ei ole mitenkään uutta tietoa, mutta merkittävää on, että kirkko itse määrittelee, että kyseessä on Saatana sanamagioista huolimatta.

Ja tämä on ymmärrettävissä Raamatun tarinalla, koska uskovaisen uskon Paavalin tie Raamatun mukaan päättyy tulen liekkeihin, eli helvettiin (1.Kor.3:13).

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja tämä on ymmärrettävissä Raamatun tarinalla, koska uskovaisen uskon Paavalin tie Raamatun mukaan päättyy tulen liekkeihin, eli helvettiin (1.Kor.3:13).

Raamatun Paavalin uskon tarina mahtuu jakeiden Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13 väliin, ja vastaavasti koko hyvän ja pahan tiedon tarina jakeiden 1.Moos.3:22, kun tilanne on käännetty oikein päin Ilmestyskirjan 22:3 jakeiden väliin.

• >>Katolinen pakanauskonto on perustanut paavin virkansa tuon Raamatun kohdan väärälle tulkinnalle.>>

Olen katolinen. Aiotko tappaa minut?

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00020

Juu ja katolisen kirkon ensimmäinen paavi on Pietari.

• Anonyymi00021

Vain Jeesuksen seuraajat tapettiin, tai jos epäiltiin hallitsevan ihmeidenteon myös tapettiin, kuten kaikki, jotka eivät kumartaneet myöskään Raamatun puhuvaa Pedon kuvaa (ilm., luku 13).

• Anonyymi00015

Jeesus perusti kirkon kahteen kertaan. Ensin Magdalan alueella jossa Maria ja kuolleista noussut Lasarus olivat ja se kirkko on Pietari kalliolle perustettu Rooma.

Toiseksi Kirkastus vuorella Pietari sanoi nyt on hyvä. Me rakennamme tähän KOLME MAJAA KRISTUKSELLE, MOOSEKSELLE JA ELIALLE. Nämä yhdeksän kirkkoa onkin jo totta myös.

KRISTUKSELLE: Rooma 1, Anglikaanit 8, Mormonit 9
      MOOSEKSELLE: Luterilainen 2, Jehovan todistajat 4, Adventistit 6
      ELIALLE: Ortodoksit 3, Helluntaikirkko 5, Vapaakirkko 7

Jeesuksella ei ollut vain 12 opetuslasta, vaan myös 72, 120, 500 ja 3000. Hän ei perustanut vain Paavalin ja Pietarin kautta vaan myös muiden. Apokryfiset teokset kertoo tästä. Lisäksi hän kävi itse henkisesti ylösnoustuaan ainakin Amerikassa (Mormonin kirja) , Skandinaviassa (Beowulf), Intiassa yms. paikoissa.

Raamattu on o.k. mutta Pyhä Henki luvattiin ja saatiin. Jos kaikki olisi ollut 12 miehen varassa ei mitään merkittävää olisi ehkä edes tapahtunut, vaan Jeesus olisi jäänyt Legendan tasalle.

• Anonyymi00022

Jeesus ei ole perustanut mitään jirkkoa, hän oli opettaja, ja edelleenkin ja tänä päivänä vielä Raamatussa lukee, että Jeesus sanoi juutalaisuuden Jumalaa Saatanaksi ja valheen isäksi, ja kristinusko perustuu juutalaisuuteen. Jeesus surmattiin juutalaisuuden vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jeesus ei ole perustanut mitään jirkkoa, hän oli opettaja, ja edelleenkin ja tänä päivänä vielä Raamatussa lukee, että Jeesus sanoi juutalaisuuden Jumalaa Saatanaksi ja valheen isäksi, ja kristinusko perustuu juutalaisuuteen. Jeesus surmattiin juutalaisuuden vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä.

Ahaa, maja Eljaalle Mo oseksen lisäksi, joka sai tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle, uhrialttarille.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ahaa, maja Eljaalle Mo oseksen lisäksi, joka sai tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle, uhrialttarille.

Israelin Jumala, Jeremia 7 luku, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä, sanoo uhrikulttia iljetykseksi, eikä hän ole antanut mitään uhrimääräyksiä.

• Anonyymi00025

Sotket pahasti Jeesuksen ja Kristuksen ja Kristus on edelleenkin vain legendan tasoa, jolle kirkko on perustettu 'Pietarin kalliolle'.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Viitteet puuttuvat. Sinä valehtelet omiasi. Sinä olet Saatanan palvelija.

• Anonyymi00026

Missä on joku ristiriita? Laitat vain aloitukseen jakeita ison tukun, mutta et kysy niistä mitään?

>> hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana <<

Esime. tässä Raamatun kohdassa Jeesus puhui saatanalle, koska Pietarin Jumalan suunnitelman vastainen ja lihallinen puhe oli saatanan vaikutuksesta puhuttua puhetta. Pietari siis sortui lihallisen ajatteluun ja saatana pääsi vaikuttamaan hänen uskoonsa ja puheisiinsa. Toisaalla Raamatussa kerrotaan Ananiaksesta ja Safiirasta, kahdesta uskovasta, joiden sydämen saatana pääsi täyttämään niin, että he tekivät petoksen. Uskova voi siis sortua antamaan jonkun ruumiinsa jäsenen, esim. mielensä ja suunsa, saatanan käyttöön. Siksi Raamatussa erikseen kehotetaan huolehtimaan siitä, että uskova antaa ruuumiinsa jäsenet vanhurskauden aseiksi ja vanhurskauden käyttöön.

Mitä taas tulee tuohon kalliolle rakentamiseeen, niin Raamattu kertoo, että Jeesus itse on kallio, jolle hän rakensi seurakunnan. Ja että uskovat ovat eläviä kiviä Jumalan huoneessa. Jo Jesajan kirjassa Herra sanoi: "te jotka Herraa etsitte. Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut". Nimi Petrus (Pietari) voi tarkoittaa kallion lisäksi myös kivenlohkaretta. Ja kun asiaa katsotaan Raamatun valossa, niin se, että kallio on Kristus, osoittaa, ettei Pietari siis ole se kallio, jolle seurakunta rakennettiin, vaan vain osa Kristus-kalliosta. Pietarilla kuitenkin oli tärkeä tehtävä Kristuksen seurakunnan peruskivenä, pylväänä, kuten Raamattu häntä nimittää, koska hän oli ensimmäisiä apostoleja. Ja hänen nimensä tulee lukemaan myös Uuden Jerusalemin perustassa Ilmestyskirjan mukaan.

• Anonyymi00028

"Jumalan suunnitelman vastainen".

Mistä tällaisen Jumalan suunnitelman voi lukea? Milloin Jumala antoi sen?

• Anonyymi00027

16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
      17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
      18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
      19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
      20. Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
      21. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
      22. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
      23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
      24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
      25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
      27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
      28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

• Anonyymi00029

Mitä merkitystä joku kuvittelee näiden litanioiden suoralla kopioinnilla Raamatusta olevan?Melkoista todellisuudentajun puutetta vuonna 2026?!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mitä merkitystä joku kuvittelee näiden litanioiden suoralla kopioinnilla Raamatusta olevan?Melkoista todellisuudentajun puutetta vuonna 2026?!

Numerot kyllä jätetty, mutta muuten lähdekoodit puuttuvat, nekin.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

ETTEKÖ TE, PUUPÄÄT, TAJUA, JEESUS EI PUHU RAAMATUSSA?

Mutta kertoi suomalaisnäyttelijä, TV sarjassa lääkäriä näytellyt, että kyllä häneltä usein varataan kadulla vastaanottoaikaakin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

ETTEKÖ TE, PUUPÄÄT, TAJUA, JEESUS EI PUHU RAAMATUSSA?

Mutta kertoi suomalaisnäyttelijä, TV sarjassa lääkäriä näytellyt, että kyllä häneltä usein varataan kadulla vastaanottoaikaakin.

Voi hyvä Luoja ihmisten älyä ja järkeä!

• Anonyymi00033

Kalliolla Jeesus tarkoittaa itseään ja Juutalaista uskoa.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00035

No se nyt on jo edellä selitetty, että mistä on kyse. Tämä ei ole mikään mielipideasia, että tarvitsee arpoa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

No se nyt on jo edellä selitetty, että mistä on kyse. Tämä ei ole mikään mielipideasia, että tarvitsee arpoa.

Uskovaisten - ja muidenkin harha - on kuvitella, että Raamatun ja kristinuskon tarina on jotenkin epämääräinen tarina, mistä tuhansin, vähhintäin ainakin sadoin eri väännöin voi jokainen luoda mielensä mukaisen uskomuksen.

Kyseessä on timantin tarkasti tehty vain yksi tarina, jossa kaikki palapelin palaset sopivat yhteen.

Ongelma ei ole itse tarinassa, vaan palapelin kokoajissa, kun väkisin yritetään neliskanttista palaa pyöreään reikään.

Tarina kertoo siitä, että miten jopa äärimmäinen pahuus muutetaan pyhyydeksi ja siinä joutuu jokainen uskon laji käyttämään jo talttaa ja vasaraa, että palapelin paloja paikoilleen, eikä sittenkään onnistu.

• Anonyymi00039

Vaikka Jeesusta on kutsuttu kallioksi, ei se tarkoita että hän tuossa kohdassa puhuisi itsestään. Jeesushan itse antoi Pietarille uuden nimen joka tarkoitti kalliota.

joh.1:42 Andreas vei hänet Jeesuksen luo. Jeesus katsoi häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika. Nimesi on oleva Keefas" -- se merkitsee: Kallio.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Uskovaisten - ja muidenkin harha - on kuvitella, että Raamatun ja kristinuskon tarina on jotenkin epämääräinen tarina, mistä tuhansin, vähhintäin ainakin sadoin eri väännöin voi jokainen luoda mielensä mukaisen uskomuksen.

Kyseessä on timantin tarkasti tehty vain yksi tarina, jossa kaikki palapelin palaset sopivat yhteen.

Ongelma ei ole itse tarinassa, vaan palapelin kokoajissa, kun väkisin yritetään neliskanttista palaa pyöreään reikään.

Tarina kertoo siitä, että miten jopa äärimmäinen pahuus muutetaan pyhyydeksi ja siinä joutuu jokainen uskon laji käyttämään jo talttaa ja vasaraa, että palapelin paloja paikoilleen, eikä sittenkään onnistu.

Viimeinen palikka - se tuleen meneminen (1.Kor.3:13) jätetään sitten kokonaan huomiotta, kun sitä ei voi säätää mitenkään

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Viimeinen palikka - se tuleen meneminen (1.Kor.3:13) jätetään sitten kokonaan huomiotta, kun sitä ei voi säätää mitenkään

Ja tämä on se tarinan ainoa loppu, jonka totetuksen sitten kirkko hoitaa vainajan siunaamisella sieluttomssti vain maaksi maatumaan, ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa, eikä ollut uskonnon lajilla tai lahkolla mitään merkitystä, ei auttanut taltat ei vasarat, kun Paholainen varasti kaikkien heidän sielunsa.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ja tämä on se tarinan ainoa loppu, jonka totetuksen sitten kirkko hoitaa vainajan siunaamisella sieluttomssti vain maaksi maatumaan, ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa, eikä ollut uskonnon lajilla tai lahkolla mitään merkitystä, ei auttanut taltat ei vasarat, kun Paholainen varasti kaikkien heidän sielunsa.

Se toinen tie - Ilmestyskirja 2:7 - olisi sitten tämän lavean tien ja leveän portin sijasta 'yksin uskosta', jota tietä niin monet menevät, vienyt ahtaana porttina takaisin paratiisiin, jonka niin harva löysi, kertoo Matteuksen evankeliumin 7. luku.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Se toinen tie - Ilmestyskirja 2:7 - olisi sitten tämän lavean tien ja leveän portin sijasta 'yksin uskosta', jota tietä niin monet menevät, vienyt ahtaana porttina takaisin paratiisiin, jonka niin harva löysi, kertoo Matteuksen evankeliumin 7. luku.

Mutta tälle tielle ei ole ollenkaan uskontoa, koska Raamatussa Paavali kiroaa Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

Eikä toistaiseksi kirkkokaan ole nähnyt tarpeelliseksi 2000 vuoden jälkeen vaihtaa tietä, vaan pitää edelleenkin voimassa Paavalin lukeman kirouksen - tai ne useat kiroukset.

• Anonyymi00034

Ei Jeesus mitään komministista alkuseurakuntaa perustanut. Yksi parisuntakin tapettiin sielä talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00047

No edelleenkin antikristus on Jeesuksen uusi tuleminen, koska uskovaisilta lähtee uhri pahojen tekojensa puolesta. Se on kristinuskon tuho, mutta ei Jeesuksen opetusten.

• Anonyymi00038

16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."
      17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
      18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

Mitä tuossa tapahtui. Pietari tunnusti uskoaan että Jeesus on Messias, elävän Jumalan Poika. Jeesus kutsuu häntä autuaaksi, koska Pietarille sanat ilmoitti Isä joka on uskon antaja.
      Jeesus perustaa seurakuntansa Pietari tunnustuksen päälle.

• Anonyymi00046

"Jeesus perustaa seurakuntansa Pietari tunnustuksen päälle". hahaahaha hihhaa ahahheehe!!!

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

"Jeesus perustaa seurakuntansa Pietari tunnustuksen päälle". hahaahaha hihhaa ahahheehe!!!

Miten sillä seurakunnalla palaa sitten lopulta elävänä tulessa 1.Korinttolaiskirje 3:13?

• Anonyymi00043

Pietari ei ollut vielä täyttynyt Pyhällä Hengellä tuossa aloituksen tilanteessa. Hän ajatteli hyvin inhimillisesti eikä ymmärtänyt asian kaikkia ulottuvuuksia.

• Anonyymi00049

Ei tässä nyt tarvitse edes kuvitella 2000 vuoden jälkeen 'kaikkia ulottuvuusksia' tekstistä, joka itsessään satuna kertoo tarinan.

Ihan riittää se mitä me näemme - Jeesus on äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu uhri Paavalin sanoin teurastettu uhri tosi Jumalana ja kiroukseksi kirottuna juutalaisen opissa , jokavitse määräsi Jeesuksen kuoleman,ja jonka jonka Jumalaa Jeesus sanoi okevan Saatana, mikä tuosta opista on arkeologisin todisteinkin myös todistettu.

Vaikka Pietari olisi liverrellyt kyyhkysten kielellä, ei tuo asia mihinkään kristinuskosta nyt muutu.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ei tässä nyt tarvitse edes kuvitella 2000 vuoden jälkeen 'kaikkia ulottuvuusksia' tekstistä, joka itsessään satuna kertoo tarinan.

Ihan riittää se mitä me näemme - Jeesus on äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu uhri Paavalin sanoin teurastettu uhri tosi Jumalana ja kiroukseksi kirottuna juutalaisen opissa , jokavitse määräsi Jeesuksen kuoleman,ja jonka jonka Jumalaa Jeesus sanoi okevan Saatana, mikä tuosta opista on arkeologisin todisteinkin myös todistettu.

Vaikka Pietari olisi liverrellyt kyyhkysten kielellä, ei tuo asia mihinkään kristinuskosta nyt muutu.

Paha on pahaa, ja sillä sipuli.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Paha on pahaa, ja sillä sipuli.

Ja tuo kristinusko on nyt mennyttä. Kuopattu. Pahaksi todistettu. Huijausta ollut.

Joko uskonnosta käännetään uusi lehti Jeesuksen opetuksiin ilman juutalaisuuden pahuuteen perustuvaa lasten uhrikulttia Baalin orgioin, tai voidaan unohtaa koko uskonto ja Raamattu.

Kai olettu huomanneet, että sen paavin kuvan lisäksi Epsteinin kirjoituspöydällä, hänen nimensä on myös Epsteinin listalla.

Siis sen paavin, joka oli paavina silloin, kun Päivi Räsänen oli poliisiministerinä.

Tämä tarina on nyt vain viimmeistä totuutta vaille niistä juutalaisen Epsteinin aukaistuista papereista.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ja tuo kristinusko on nyt mennyttä. Kuopattu. Pahaksi todistettu. Huijausta ollut.

Joko uskonnosta käännetään uusi lehti Jeesuksen opetuksiin ilman juutalaisuuden pahuuteen perustuvaa lasten uhrikulttia Baalin orgioin, tai voidaan unohtaa koko uskonto ja Raamattu.

Kai olettu huomanneet, että sen paavin kuvan lisäksi Epsteinin kirjoituspöydällä, hänen nimensä on myös Epsteinin listalla.

Siis sen paavin, joka oli paavina silloin, kun Päivi Räsänen oli poliisiministerinä.

Tämä tarina on nyt vain viimmeistä totuutta vaille niistä juutalaisen Epsteinin aukaistuista papereista.

Olen toiminut vain kirkon apuna Jeesuksen uutena tulemisena Raamatun totuudella, että Raamatun juutalainen kristinuskon pahuus voidaan nyt lakaista - vaikka minun puolesta - maton alle - kunhan se katoaa ilman, että onnistutaan Jeesuksen nimi vielä ryvettämään tässäkin sontakasassa..

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Olen toiminut vain kirkon apuna Jeesuksen uutena tulemisena Raamatun totuudella, että Raamatun juutalainen kristinuskon pahuus voidaan nyt lakaista - vaikka minun puolesta - maton alle - kunhan se katoaa ilman, että onnistutaan Jeesuksen nimi vielä ryvettämään tässäkin sontakasassa..

Olen hyvin luottavaisella mielellä, että tämä asia on kyllä ekumeenisesti hoidettu hyvissä ajoin Vatiikanissa kyllä kuntoon, ennen kuin tämä roska lentää tuulettimeen, mutta sehän ei tietenkään pelasta minun kanssa jänkääviä tosi Jumalan uhrikultin palvojia Jeesuksen kiroamisen palvonnasta omien pahojen tekojensa puolesta, eikä ole tarkoituskaan, saavat mitä ovat tilanneet, mutta muut ihmiset saavat kuulla totuuden.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Olen hyvin luottavaisella mielellä, että tämä asia on kyllä ekumeenisesti hoidettu hyvissä ajoin Vatiikanissa kyllä kuntoon, ennen kuin tämä roska lentää tuulettimeen, mutta sehän ei tietenkään pelasta minun kanssa jänkääviä tosi Jumalan uhrikultin palvojia Jeesuksen kiroamisen palvonnasta omien pahojen tekojensa puolesta, eikä ole tarkoituskaan, saavat mitä ovat tilanneet, mutta muut ihmiset saavat kuulla totuuden.

Onneksi tällaisella palstalla tämä on vain sanaleikkiä, mutta mitä sitten tapahtuu tämän tiimoilta reaalimaailmassa, voi olla paljon rajumpaa.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Onneksi tällaisella palstalla tämä on vain sanaleikkiä, mutta mitä sitten tapahtuu tämän tiimoilta reaalimaailmassa, voi olla paljon rajumpaa.

Mutta se mikä on fakta, tämä leikki, "sanoko se sitä vai sanoko se tätä, vai tarkoittiko se tota?" - hyttysten siivilöinti, kun nielette kamelin, on nyt ohi.

• >>Kalliolla Jeesus tarkoittaa itseään ja Juutalaista uskoa.>>

Epsteinillä oli/on Juutalainen usko.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00056

Juu niin on, ja ovatkin viettäneet Baalin uhrikulttiorgioita, mutta Jeesus tapettiin tämän uskonnon vastustamisesta, jo 2000 vuotta sitten, kun sanoi sen jumaluutta Saatanaksi. Jeesus oli israelilainen, eikä juutalainen.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Juu niin on, ja ovatkin viettäneet Baalin uhrikulttiorgioita, mutta Jeesus tapettiin tämän uskonnon vastustamisesta, jo 2000 vuotta sitten, kun sanoi sen jumaluutta Saatanaksi. Jeesus oli israelilainen, eikä juutalainen.

Tieto Baalin uhrikulttiorgioista on Epsteinin veljentyttäreltä, joka on joutunut olemaan mukana.

Hänellä on hyvin traaginen hyväksikäyttötausta, ja oli yrittänyt saada apua CIA:lta, mutta turhaan.

Ja kuten nyt tiedämme, niin CIA itse on ollut mukana organisaatiossa. Brittilehti kirjoitti, että maailman johtotson kiristykset liittyvät toisen maailmansodan aikaiseen juutalaiseen rabbiin, ja aineisto toimitettiin niin CIA:lle kuin Mossadillekin. Kirjoitti jo vuosia sitten.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tieto Baalin uhrikulttiorgioista on Epsteinin veljentyttäreltä, joka on joutunut olemaan mukana.

Hänellä on hyvin traaginen hyväksikäyttötausta, ja oli yrittänyt saada apua CIA:lta, mutta turhaan.

Ja kuten nyt tiedämme, niin CIA itse on ollut mukana organisaatiossa. Brittilehti kirjoitti, että maailman johtotson kiristykset liittyvät toisen maailmansodan aikaiseen juutalaiseen rabbiin, ja aineisto toimitettiin niin CIA:lle kuin Mossadillekin. Kirjoitti jo vuosia sitten.

Eli tällä kiristämisellä on niin pitkät jäljet kuin ainakin toiseen maailmansotaan asti! Kuka tietää miten kauan jo ennen sitä. Kiristäjät vain vaihtuneet?!

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Eli tällä kiristämisellä on niin pitkät jäljet kuin ainakin toiseen maailmansotaan asti! Kuka tietää miten kauan jo ennen sitä. Kiristäjät vain vaihtuneet?!

Syyskuussa 1947 näemmä vasta CIA on perustettu, heti sodan jälkeen, ja taisi olla niin, että eräs kenraali Saksasta lähti perustamaan.

Hitlerin salaseura Thulella on alajärjestö Yalen yliopistolla, Luumiesten seura (Skull&Bones), siitä on perinteisesti tulleet CIA:n johtajat, kuten useat Yhdysvaltain presidentitkin, mm. molemmat Bush nimiset.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Syyskuussa 1947 näemmä vasta CIA on perustettu, heti sodan jälkeen, ja taisi olla niin, että eräs kenraali Saksasta lähti perustamaan.

Hitlerin salaseura Thulella on alajärjestö Yalen yliopistolla, Luumiesten seura (Skull&Bones), siitä on perinteisesti tulleet CIA:n johtajat, kuten useat Yhdysvaltain presidentitkin, mm. molemmat Bush nimiset.

Ja kuten Aira Samulin Peter Nygård-dokumentissa sanoi, niin hänen saarellaan oli oikein oma huonekin presidentti Bushille.

Kun Nygård oli pidätettynä Kanadassa hyväksikäytöistä syytettynä, niin hänen luovuttamista vaadittiin tuomioiden jälkeen Yhdysvaltoihin.

Onko jo luovutettu? Ei kai vain ole tehnyt vankilassa epsteinejä, kun ei ole mitään puhuttu?!

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ja kuten Aira Samulin Peter Nygård-dokumentissa sanoi, niin hänen saarellaan oli oikein oma huonekin presidentti Bushille.

Kun Nygård oli pidätettynä Kanadassa hyväksikäytöistä syytettynä, niin hänen luovuttamista vaadittiin tuomioiden jälkeen Yhdysvaltoihin.

Onko jo luovutettu? Ei kai vain ole tehnyt vankilassa epsteinejä, kun ei ole mitään puhuttu?!

No, on kai se ymmärrettävää, etteivät republikaanit ja demokraatit ole mahtuneet samalle saarelle?!

Clintonit ovat demokraatteja ja Epsteinin saarelta , joten Trump on käynyt sitten Nygårdin saarella republikaanina, kuten presidentti Bush, mutta Nygård aineistoa ei ole vielä aukaistu.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

No, on kai se ymmärrettävää, etteivät republikaanit ja demokraatit ole mahtuneet samalle saarelle?!

Clintonit ovat demokraatteja ja Epsteinin saarelta , joten Trump on käynyt sitten Nygårdin saarella republikaanina, kuten presidentti Bush, mutta Nygård aineistoa ei ole vielä aukaistu.

No mutta, tämä Bush puolihan on nyt se Luumiesten puoli?!

• Anonyymi00060

Petros tarkoittaa alkukielessä irtokiveä. Petra tarkoittaa kalliota.

Jeesus on se kallio jolle kristinusko perustuu.

Pietari oli vain irtokivi.

• Anonyymi00065

No juu, niin tarina meneekin, se kallio murenee, onkin vain irtokivi.

• Taivasten valtakunna avaimet, minkä sitot maan päällä on sidottu taivaassa. joiten synnit on anteeksi saatu on muös taivaassa, jonka synnit on pitetty ei tunnusta syntejää ei saa anteeksi, on taivaassa kin pitädäteety, joutuu kadotukseen.
      Pietarin nuhtelu jeesusta oli ihmise ajatus ettei joutuisi kärsimään, saatana käytti pietaria siinä tilanteessa.

• Anonyymi00066

No kun se syntioppi edelleenkin liittyy vain juutalaisen Jumalan syntikiristyksiin, muinoin joutui maksaa rahaa.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

No kun se syntioppi edelleenkin liittyy vain juutalaisen Jumalan syntikiristyksiin, muinoin joutui maksaa rahaa.

Olen miettinyt kun kyseessä on Raamatun mukaan tulivuori, niin kun sille Jumalalle uhrattiin, niin tiputettiinkohan uhrit sen kraaterista sisään?!

• Anonyymi00072

Ei se ollut mitkään taivasten valtakunnan avaimet, vaan TIEDON AVAIN. Löytyy Luukkaan evankeliumi luku 11:52.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Ei se ollut mitkään taivasten valtakunnan avaimet, vaan TIEDON AVAIN. Löytyy Luukkaan evankeliumi luku 11:52.

Ahaa, kun laitoin monikkona, silloin se oli muissa kohdissa taivasten vsltakunnan avaimina.

Tämähän kohta löytyy myös Tuomaan evankeliumista, joka on kirjoitettu ennen Paavalin kirjeitä, jossa lukee fariseusten piilottaneen tiedon avaimen, ja se on muutettu Raamattuun lainoppineiksi.

Yksi kohta missä jälleen peitellään Jeesuksen omaa oppia ja fariseusten vastustamista.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ahaa, kun laitoin monikkona, silloin se oli muissa kohdissa taivasten vsltakunnan avaimina.

Tämähän kohta löytyy myös Tuomaan evankeliumista, joka on kirjoitettu ennen Paavalin kirjeitä, jossa lukee fariseusten piilottaneen tiedon avaimen, ja se on muutettu Raamattuun lainoppineiksi.

Yksi kohta missä jälleen peitellään Jeesuksen omaa oppia ja fariseusten vastustamista.

Minkähän takia Tuomaan evankeliumin suomennos on poistettu, sitä tarjoaa vain gnostilainen seura, mutta siinä on merkittäviä muutoksia, jotka vääristävät käännöksen, kun sitä on pyritty ymmärtämään..

Ei se ole mikään gnostilainen, idiootti-ihmiset eivät vain ymmärrä sitä, kun siinä on tieteeseen liittyviä asioita, niin klik klik menee heidän päässään niin mystiseksi.

Harmittaa.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Minkähän takia Tuomaan evankeliumin suomennos on poistettu, sitä tarjoaa vain gnostilainen seura, mutta siinä on merkittäviä muutoksia, jotka vääristävät käännöksen, kun sitä on pyritty ymmärtämään..

Ei se ole mikään gnostilainen, idiootti-ihmiset eivät vain ymmärrä sitä, kun siinä on tieteeseen liittyviä asioita, niin klik klik menee heidän päässään niin mystiseksi.

Harmittaa.

Niin no, onhan se kristinuskolle kuuma peruna, kun se kertoo mitä Jeesus todellisuudessa opetti - lykätään siis gnostilaisille mystiseksi sepitteeksi.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Niin no, onhan se kristinuskolle kuuma peruna, kun se kertoo mitä Jeesus todellisuudessa opetti - lykätään siis gnostilaisille mystiseksi sepitteeksi.

Todellisuudessa se sepite kertoi Jeesuksen, tai mikä hänen nimensä sitten olikaan ajattelutason vastanneen Albert Einsteinin tasoa, ja aika kaukana Einsteinkin on gnostilaisuudesta, vaikka sitä ei kaikki ymmärräkään.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Todellisuudessa se sepite kertoi Jeesuksen, tai mikä hänen nimensä sitten olikaan ajattelutason vastanneen Albert Einsteinin tasoa, ja aika kaukana Einsteinkin on gnostilaisuudesta, vaikka sitä ei kaikki ymmärräkään.

Saisi nuo gnostilaiset paiinua ihan sinne samaan paikkaan, mistä kristityt ovat Lucifereineen tulleet. Se on kyllä iso ongelma, kun Paavali meni keksimään sen Saatanan paratiisiin, ja kaikkien on mitä omituisimmin keinoin saatava se sinne sopimaan, eikä tajuta, että koko tarina on valetarina.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Saisi nuo gnostilaiset paiinua ihan sinne samaan paikkaan, mistä kristityt ovat Lucifereineen tulleet. Se on kyllä iso ongelma, kun Paavali meni keksimään sen Saatanan paratiisiin, ja kaikkien on mitä omituisimmin keinoin saatava se sinne sopimaan, eikä tajuta, että koko tarina on valetarina.

Siellä paratiisissa oli TIETO, eikä Saatanaa, löytyy 1.Moos.3:22.

• >>Pietari oli vain irtokivi.>>

Vihaatko Pietaria paljonkin?

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00064

Miksi joku vihaisi Pietaria? Pietarihan ainoana Jeesuksen oppilaista pysyi hengissä, ja oli Paavalin matkassa, ja pystyi näin jättämään meille 'tiedon avaimen' Paavalin opista, kirjoittamalla, että antakaa 'Kointähden loistaa sydämiinne', jos hän olisi sanonut sen suoraan, hänetkin olisi tapettu.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Miksi joku vihaisi Pietaria? Pietarihan ainoana Jeesuksen oppilaista pysyi hengissä, ja oli Paavalin matkassa, ja pystyi näin jättämään meille 'tiedon avaimen' Paavalin opista, kirjoittamalla, että antakaa 'Kointähden loistaa sydämiinne', jos hän olisi sanonut sen suoraan, hänetkin olisi tapettu.

No olihan Jeesus, kuten hänen oppilaansakin nyt sen verran älykkäitä, etteivät mennert minkään tulivuorijumalan pelotteluun helvetillä, mille uhrattiin lapsiakin, toisin kuin tänä päivänä.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

No olihan Jeesus, kuten hänen oppilaansakin nyt sen verran älykkäitä, etteivät mennert minkään tulivuorijumalan pelotteluun helvetillä, mille uhrattiin lapsiakin, toisin kuin tänä päivänä.

Tänä päivänä, kun ei rautalangastakaan vääntämällä saa 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 kohdasta uskovaisia tajuamaan, ettei tulivuori ole mikään Jumala!

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Tänä päivänä, kun ei rautalangastakaan vääntämällä saa 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 kohdasta uskovaisia tajuamaan, ettei tulivuori ole mikään Jumala!

Ja palvovat tälle Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna, opettamanaan taivasten valtakunnan isänä teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7) uhrilahjaksi, ettei tulivuorijumala laita heitä helvettiin.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Ja palvovat tälle Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna, opettamanaan taivasten valtakunnan isänä teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7) uhrilahjaksi, ettei tulivuorijumala laita heitä helvettiin.

Onhan tämä vaikea juttu - miten aivopestyillä aivoilla voi tajuta olevansa aivopesty - siihenhän tarvitsiin toiset aivot.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Ja se lukee ihan virallisesti Jahve, wikipediasivu, juutalaisuuteen perustuva kristinuskon jumalkäsite on tulivuorijumala.

• Anonyymi00076

Noinkohan vapaasti ajatellen suoritat opinahjosi tosiaan? Että ihan digikurssina sohvalta?

• Anonyymi00082

Sattuuko?

• Anonyymi00081

Hieno kysymys. Pietari oli Jeesukselle tärkeimpiä opetuslapsia ja tärkein ystävä myös. Hän näki toki myös Pietarin sydämeen. Se oli monin tavoin vajavainen, mutta silti vilpitön ja aitoon katumukseen taipuvainen.

Pietari teki paljon tärkeää työtä alkuseurakunnan johtajana. Hän saarnasi Evankeliumi, julisti syntejä anteeksi yms. Hänellä oli suuri vastuu. Jeesus oli sen hänelle antanut ja luotti, että Pietari vastuunsa loppuun asti myös kantaa.

Pietari turnvautui kaikella voimallaan Jeesukseen tämän taivaaseen nousunkin jälkeen. Pietari tiesi, mitä Jeesus vaati. Jos Pietari kehotti jonkun tekemään parannuksen, hän todella sanoi sen ikään kuin Jeesus itse olisi sen sanonut. Siksi Pietaria kannatti uskoa ja hänen neuvojaan kuunnella. Ne veivät pelastuksen porteille.

Tuossa toisessa kohdassa vajvainen Pietari myös toimi parhaan kykynsä mukaan. Hän halusi Messiaansa välttävän pilkan, kidutuksen, tuskan ja ristinkuoleman. Hänellä oli hyvä tarkoitus, mutta hän ei ymmärtänyt, kuinka tuhoisaa hänen ajatustensa toteutuminen olisi ollut ihmisten pelastumisen kannalta. Siksi Jeesus sanoin Pietarille suoraan, että noilla ajatuksillaan hän on itseasiassa kunnioittamansa Messiaan vastustaja, ei seuraaja. Tuo saatana tarkoittaa juuri vastustajaa. Pietari huomasi tämän sanan käytön jälkeen viimeistään, että hänen on kaikessa seurattava Jeesusta. Se tuskasta huolimatta ainoastaan voisi viedä voittoon ja pelastukseen.

Kaikkea hyvää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      130
      3089
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      38
      1467
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      104
      1319
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      135
      1057
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1047
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1037
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      949
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      753
    Aihe