On täysin järjetön, miten sitä työtä hakee, kun sopivia työpaikkoja ei ole?
Ei yhtään mitenkään.
Pakko työnhaku velvoite 4 työpaikkaa per kk
32
360
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kukaan toimittaja ei ole vieläkään laskenut kuinka monta tarpeetonta hakemusta tulee kun 100 000 pitkäaikais työtöntä tekee neljä hakemusta kuukaudessa. Vuodessa määrä on noin 4 miljoonaa hakemusta. Samat työnhakija tiedot ovat TE-palvelussa työnantajien käytössä. Työnhakijahan ei tiedä mitä työnantaja haluaa, koska hän lukee vain muutaman rivin työpaikkailmoituksen.
- Anonyymi00012
No sähän voit laskea ihan vaikka itse.
Mites se nyt menikään, pitikö nuo plusssta vai kertoa toisillaan nuo luvut.
100 k työtöntä + 4 hakemusta kk, ni olisko 140 000 hakemusta päivässä? Noin nopeesti laskettuna.
- Anonyymi00002
Noiden "tehtävien" mitä EI ennen ollut takia ei kukaan enää voi hakea työttömän rahaa, fakta mot. vaikka muuten oikeus olisi.
- Anonyymi00004
Olen kyllä harkinnut hakea mutta jotenkin .. aika pieni raha ja kohta soittelee joku ja pitää mennä istumaan sinne suunnitelmaa.. Täysin turha käynti, voi puhelimessa sanoa tai riittäs vaan ruksi systeemiin: haen työtä ja se saisi riittää.
EI tarvitse 3.osapuolta, on vain työnhakija , työnantaja.
3 .osapuoli täysin turha 100% - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Olen kyllä harkinnut hakea mutta jotenkin .. aika pieni raha ja kohta soittelee joku ja pitää mennä istumaan sinne suunnitelmaa.. Täysin turha käynti, voi puhelimessa sanoa tai riittäs vaan ruksi systeemiin: haen työtä ja se saisi riittää.
EI tarvitse 3.osapuolta, on vain työnhakija , työnantaja.
3 .osapuoli täysin turha 100%3. osapuoli on semmonen joka syyttää ja uhkailee sinua.
Saa siitä palkkaa että on täysin turha, syyttää ja uhkailee.
- Anonyymi00003
Juu, näin on. Useita vuosia olen tuota pelleilyä joutunut tekemään joka kuukausi.
- Anonyymi00005
.
- Anonyymi00006
Työn haulla on työllistävä vaikutus.
Jonkun pitää käsitellä tämä valtava hakemusmäärä.
Tosin ei niitä taida kukaan käsitellä. - Anonyymi00008
Asiasta kommentoivat eivät ole yleensä ymmärtäneet sitä asiaa, että se ei ole 4 hakua per kk vaan se on 0-4 hakua per kk.
Nolla hakua on silloin, kun ei ole saatavissa niitä työpaikkoja mitä haluaisi vapaasti valita - aivan kuten Perustuslain pykälä 18 edellyttää että valinta on oltava vapaa.
Olemattomien työpaikkojen hakeminen pakolla on puolestaan hallituksen toimivallan väärinkäyttöä.
Suunnitelmiin aina tuollaiset hakupakot pois, ja suunnitelmassa voi toki mainita että toimitaan edelleen PL 18 mukaisesti, ja suunnitellaan myös se että hallintokin hoitaa omat toimensa tuon PL 18 mukaisesti - aivan kuten TSS-sopimuksen artikla 6 velvoittaa.
Jos virkamiehelle ei kelpaa em. lakien mukaisesti toimiminen, sitten teilllä onkin jo käsissänne perusteet tehdä em. viranomaisen toimista hallintokantelu ja samalla voitte pyytää ko. viranomaisen viranhoitoa keskeytykseen epäiltynä todennäköisestä laajemmastakin lainrikkomisesta lukuisten eri työttömien kohdalla. - Anonyymi00009
Mehä voitas lisätä maaham muuttoo, eiks je😉
T:Demari - Anonyymi00010
Kannattaa aina näidenkin kommentoijien muistaa se, että SUUNNITELMAA käytetään jäjrjestelmällisesti oikeutuksena sille että viranomainen alkaa hoitamaan toimensa vastoin lakeja.
Velvoittakaa jo suunnitelman tasolla viranomainen toimimaan lakien mukaisesti, kuten ylempänä sanotaan. - Anonyymi00011
Samaa mieltä. Täältä Espanjastakäsin noiden tehtailu on niin turhaa. Uima-altaan reunalta se nyt ole onneksi kovin raskasta, kun saman hakemuksen muistaa tuupata 4 kertaa kuussa.
Mutta kuhan kukaan ei vaan ottas yhteyttä niistä. - Anonyymi00013
Helposti onnistuu koska vaatimukset täyttää myös yritysten ym avoin hakemus joka löytynee yleensä kaikkien yritysten nettisivuilta.
- Anonyymi00014
Ja voi myös käydä yrityksessä paikan päällä tai vaikka soitella, et "onkos teillä töitä?", homma ok
- Anonyymi00015
Voiko samaa paikkaa hakea monta kertaa? Hyväksytäänkö se hauksi?
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Voiko samaa paikkaa hakea monta kertaa? Hyväksytäänkö se hauksi?
Jossain oli joskus joku sääntö että 3kk välein voi hakea...tiedä tuota sitten mutta kyllähän järkeen käy että ei voi joka kuukausi laittaa niitä samoja hakuja :D
- Anonyymi00016
Hyväksytäänkö avoin työhakemus ? Silloinhan voi hakea vaikka eduskuntaan.
- Anonyymi00018
Kyllä hyväksytään, tai ainakin vielä viime vuonna hyväksyttiin, siellä ilmoitusosiossa oli kohta "...avoin työpaikka..." jne. Pitää tarkistaa mitä nyt on kun kirjaudun seuraavan kerran, ne hieman muuttui vuoden vaihteessa.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kyllä hyväksytään, tai ainakin vielä viime vuonna hyväksyttiin, siellä ilmoitusosiossa oli kohta "...avoin työpaikka..." jne. Pitää tarkistaa mitä nyt on kun kirjaudun seuraavan kerran, ne hieman muuttui vuoden vaihteessa.
PS. Siellä on myös kohta "..johon voin perustellusti työllistyä", joten ihan mihin tahansa ei kannata hakea ja ilmoittaa sitä, karenssi voi napsahtaa välittömästi...koska enää ei varoitella.
- Anonyymi00019
Jos ei sopivia ole haettavaksi sitten hakee epäsopivia
- Anonyymi00021
Nii..tai ilmoittaa vaan hakeneensa sinne ja tänne vaikkei mitään ole haettu
- Anonyymi00022
Sitten hakee ei sopivia, ei tuo olen kuukaudeksi kovinkaan iso työ ja jos tuohon ei edes pysty, niin kuinka pärjäisi oikeissa töissäkään?
- Anonyymi00024
Sanoo eläkeläinen!
- Anonyymi00023
Kyllä on töitä ruokaloissa
pesuloissa avustajina ym. missä on myös suomalainen koko ajan mukana- Anonyymi00025
Sanoo 60-lukua edelleen elävä!
- Anonyymi00026
Emme elä enää kekkosslovakiassa jolloin kaikki oli töissä
- Anonyymi00027
Koska työasiat kuuluu nyt kuntien tehtäviin niin hakee kunnista työpaikkoja ja lähettää hakemukset aina kunnanjohtajalle. Hakee avoimella hakemuksella siivousjohtajan, ruokapäällikön, asentajan, liikuntapaikan hoitajan, lentotoiminnan toimitusjohtajan, koulun siivoojan,... kaikki hakemukset kunnanajohtajan sähköpostiin. Näin kunnanjohtajalle muodostuu näkemys työpaikkojen tarpeesta ja näin kunnanjohtaja voi alkaa koordinoimaan työpaikkoja hakijoille, sekä budjetoida tarvittavat palkka ym kulut kunnan talousarvioon. Tieto pitää saattaa sinne taholle joka voi asioille tehdä ja säästyy rahaa kun välikädet jää välistä pullaa mussuttamasta.
- Anonyymi00028
Olemattomia työpaikkoja pitäny työntekijöiden hakea jo yhdeksänkymmentä luvulta asti mitä uutta työnantajat ovat ainoita jotka hyötyvät jos onnistuvat osaavan edes saamaan pienellä palkalla itseään arvostava työntekijä ei pienellä palkalla jolla ei edes elä vaivaudu töihin ongelma ei ole sosiaalietuudet vaan työnantajien ahneus eivät halua maksaa tyntekijöilleen ansaittua palkkaa työstä jonka ovat tehneet
- Anonyymi00029
Hakee sitten sopimattomia työpaikkoja!
Jos hakemista ei ole mitenkään rajoitettu - kaikki vain hakemaan Lääkärin virkoja
Lääkäreiden työpaikkoja on aina auki.- Anonyymi00030
Ja karenssi paukkuu heti..
- Anonyymi00031
Olen aloittajan kanssa erimieltä. Kyllä työpaikkoja on, haen kuukaudessa neljästä kuuteen paikkaa. Pääsen yleensä toiselle kierroksellekin, mitta sitten vastustajani korjaa potin. En haluaisi sitä ääneen sanoa, mutta vasta valmistunut menee kokemuksen edelle lopulta. Niin, niistä työpaikoista, niitä on, mutta hakijoitakin on paikkaa satoja, jopa toista tuhatta. Niin erottuminen on jo taitolaji. Toivotaan, että meitäkin joskus onnistaa.
- Anonyymi00032
Loppuu se turhanpäiväinen laiskottelu kun joutuu hakemaan töitä. Hyvä asia lusmuille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181