Kosta kateellisille naapureille !

Jermu

Monikin muistaa varmasti Uuno Turhapuron elokuvan, jossa Uuno "elintarviketarkastajan ominaisuudessa", kerää makkaran tuoksuja muovipussiin ja löyhyttelee niitä parvekkeelta yläkerran "Hammas-Lärväsen" mielipahaksi, antaen mielikuvan Turhapuroilla tarjoilluista makkara-aterioista...
Noo, se nyt oli sellainen esipuhelu seuraavalle...
Montako kertaa olisit halunnut lähteä jonnekkin matkalle ja tehdä jotain repäisevää, kun se naapuri kyttää sinun tekemisiä kateellisena koko ajan ja siltä pitäis saada suu tukkoon, edes vähäksi aikaa...Mutta rahaa tai aikaa tai molempia puuttuu...
Noo, kaikkeen löytyy konstit:
1. Menet sille matkalle esim. Karibialle ja lähetät sen kortit naapurillesi (Ja kiroilet tilillä käynyttä pyörrettä..Mutta pääsitpäs näyttämään..hääähähää!)
2. Menet pakoon sitä kateellista haaskalintua esim. just mökille ja pyydät "Alibi-palvelua" tekemään tarvittavat toimenpiteet varmistamaan naapurisi uusi vihreä väri.
Halvimmillaan he toimittavat esim. postikortin Karibialta naapurisi postilaatikkoon 13 eurolla...Miettikää, miten siinä naapuri puree hampaita halki kiukusta ja kateudesta...Kjäh!
Ai, niin..Juttu on tosi ja tuollainen firma toimii jo Saksassa. Tuli Saksan uutisten kevennyksenä.

43

2057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marion.T

Kuten kerran kirjoitin on tuo meidän "iso miljoona-perintömme" aika lailla harmittanut naapureitamme :))

Tein sen varmaanikin siksi että naapurimme oli aivan älyttömän kateellinen kaikesta mitä ostimme tai teimme.
      Saimme aina ja joka tilanteessa kuulla olevamme "niitä rikkaita", ja vain siksi että rakensimme talomme vapaa-rahoitteisena kun muilla oli aravalainat :))

Siksi saatuani pienen perinnön, lisäsin siihen muutaman nollan perään - siis olen todistettavasti pa...mainen ihminen :))

Oli niin hauska seurata heidän reaktioitaan, mutta en ajatellut ollenkaan että joutuisimme elämään sen "miljoona-perinnön" kanssa vuosikausia, nyt jo kymmenen vuotta :D

Ollaan vain niin vaatimattomia, eikä laiteta liikaa rahaa minnekään - paitsi firman autoon :)))))

• Jermu

muistan minä, mutta kun just tuli tosta telkkarista uutisten kevennyksenä, niin siitä sitten hokasin, että on niitä kateellisia muissakin maissa, kuin täällä Suomessa. Hahahaahhaaaa ! Se autojuttusi onkin oikein hauska. Siinäpä naapurit repii pelihousujaan oikein urakalla..

• Marion.T
        Jermu kirjoitti:

muistan minä, mutta kun just tuli tosta telkkarista uutisten kevennyksenä, niin siitä sitten hokasin, että on niitä kateellisia muissakin maissa, kuin täällä Suomessa. Hahahaahhaaaa ! Se autojuttusi onkin oikein hauska. Siinäpä naapurit repii pelihousujaan oikein urakalla..

taas aika vaihtaa uusi auto, täytyypä käydä kohta taas Veholla tarkastamassa tilanne, minkälaisen ajopelin sitä tällä kertaa ottaisi ;))

Itse haluaisin kyllä jonkin maasturin - Haa... mitenkäs olisi se kuluisa Hummeri!!!!

Kuinkahan vihreitä naapureita Hummerilla saisimme aikaiseksi :))

Taitaisi kyllä ukon palkka mennä veroihin, ei olekaan niin hyvä idea....

Ihan tosiasiassa, tulemme ihan hyvin toimeen naapureiden kanssa, se on vain se yksi porukka joka on jaksanut jauhaa tuosta meidän tuhottomasta rikkaudestamme :))

Muille ne samat ihmiset sitten kiukuttelevat muista asioista.

• Faktahomma

kateellinen kastemadoillekkin. Ne kun pääsee elämässään sentään etiäppäin eikäs jää paikoilleen piipittämään.

• Jermu

vaan käyttäisit senkin energian postimerkkien nuolemiseen...pisnis on taas hirmu nousussa, kun ilmoitit kaikille kavereillesi tästä jutusta.
        Teillä oli se nettisaittikin...niin, se oli se kateelliset-anonyymit.com

• Sie olet ollu Saksassa. Olisit laittanut kortin meille jotka täällä kotona nysvätään. Kjäh!

• Jermu

Jermu kallistaa jättituoppia, syö bratwurstia sauerkrautilla ja sinapilla ja tanssii paikallisten palmikkopäisten naisten kanssa käsikynkkää..Kauheeta sellainen hei...

• Jermu kirjoitti:

Jermu kallistaa jättituoppia, syö bratwurstia sauerkrautilla ja sinapilla ja tanssii paikallisten palmikkopäisten naisten kanssa käsikynkkää..Kauheeta sellainen hei...

Vitsi miten hauska kortti tuommonen. Ja Jermu tanssii ja tanssiii... jesss...

• Yliotsan

ja menestyneet emme välitä pienten ihmisten kinoista. Onnellisuus on sitä, että me emme joudu olemaan te.

• Jermu

nuoleskelemaan postimerkkejä kortteihin..Siitä sulle palkka maksetaan, eikä palstoilla kirjoittelusta.

• naapurit

ovat kateellisia tai kovinkaan innokkaasti vakoilevat tekemisiäni, kun en minäkään heidän. Vaatimatonta elämää täällä, kerskurit jossakin muualla.

• p.Vanaja

tämä tuollainen henketön pilluu aihettaa tykytystä ja mielipahaa. Karmaiseva on kohtlosi kun tappaat sen ison sarveisen siellä lopussa. Nyt loptta hyväs sään aikana. piste.

• Jermu

ja nuoleskele niitä postimerkkejä..Säästä sylkesi merkeille. Seuraava vesitauko on tunnin päästä.
        On tainnut näppikset liimautua kiinni, kun kirjaimesi tahmoo tuolla lailla..entiseen tapaan siis.

• Maalaismies*

Naapurin isä on ollut Sortavalan seminaarin puutarhuri ja tämä (poika siis)perskules pitää pihansa niin hyvässä kunnossa, että kun meikäpoika verhon raosta kurkkaa, niin häijyä tekee.

Eräs mahis on. Tämä nimittäin käy välillä hoitamassa jotakin hemmetin tilaa maalla. Silloin meikäläinen iskee. Ei kun ruohonleikkuri käyntiin, ojanpielet sipsataan, pistetään kukkaruukku portin pieleen ja jäädään verhon raosta kyttäämään, kun naapuri tulee.

Silloin se on, se kostonhedelmän makea täyttymys. Se tulee väsyneeenä, mutta sen on heti kaivettavat ruohonleikkuri, puutarhasakset, omenaveitset ja mitä niitä on ja ruvettava töihin. Se näkee, että on pantu paremmaksi.

• norMix evk

...naapuria, jotka suurinpiirtein koko kesän aamusta iltaan (ja joskus yöhönkin) raatavat puutarhansa loiston eteen. Toinen näistä tässä taannoin sai oikein jonkun kaunis piha palkinnonkin, mikä tätä toista suuresti sapetti. Minä kostosksi näille kummallekin otan rennosti ja hoitelen puutarhaa silloin kun sattuu huvittamaan naapurien huhkiessa. Halutessani katsella hyvinhoidettuja puutarhaa menen parvekkeelta ihailemaan naapurieni aikaansaannoksia ja ajattelen, että he ovat tehneet sen suurella vaivalla juuri minua varten!

• Maalaismies*

Näkisittepä talviset lumenluontiskabamme! Vitsi, jutun juju piilee siinä, että me molemmat seitenvitoset olemme hyvässä kunnossa. Yleensä ikäisemme eivätkä nuoremmatkaan enää kykene hoitamaan omakotitaloa, vaan katselevat vanhustentalon ikkunasta mikäli ovat onnistuneet nousemaan sängystä.

Tulkitsen Jermun avauksen kostakaa naapureillenne näin. Kosto on suloista.

Ps. Meillä naapurini kanssa on erinomaiset välit.

• Marion.T
        Maalaismies* kirjoitti:

Näkisittepä talviset lumenluontiskabamme! Vitsi, jutun juju piilee siinä, että me molemmat seitenvitoset olemme hyvässä kunnossa. Yleensä ikäisemme eivätkä nuoremmatkaan enää kykene hoitamaan omakotitaloa, vaan katselevat vanhustentalon ikkunasta mikäli ovat onnistuneet nousemaan sängystä.

Tulkitsen Jermun avauksen kostakaa naapureillenne näin. Kosto on suloista.

Ps. Meillä naapurini kanssa on erinomaiset välit.

kurpitsankasvatuskilpailua, se on hauska juttu:))

Ihminen tekeen melkein mitä tahansa, että saisi isomman kurpitsan kuin naapurilla :))

Sitten tärkeänä punnituspäivänä on oikeata urheilu-juhlan tuntua ilmassa, ja auta armias sitä riemua kun oma kurpitsa on gramman verran painavampi kuin naapurin - siinä on todellinen voiton juhla, ja formulat jäävät takuulla toiseksi...

Häviäjä on hetken masentunut, mutta kerää pian julmetun luontonsa ja alkaa odotella seuraavaa kesää...

Seuraava talvi haudotaan erilaisia metodeja, millä saisi kurpitsansa kasvamaan vielä suuremmaksi. Joten kisa on ympärivuotinen.

Olen seurannut parin naapuri kasvatuskilpailuja ja se on saanut niin paljon riemastuttavia piirteitä, että tänä vuonna otan itsekin osaa :))

Hmm... nuo minun kurpitsani eivät kyllä taida olla voittaja-ainesta...

• Maalaismies*
        Marion.T kirjoitti:

Ihminen tekeen melkein mitä tahansa, että saisi isomman kurpitsan kuin naapurilla :))

Sitten tärkeänä punnituspäivänä on oikeata urheilu-juhlan tuntua ilmassa, ja auta armias sitä riemua kun oma kurpitsa on gramman verran painavampi kuin naapurin - siinä on todellinen voiton juhla, ja formulat jäävät takuulla toiseksi...

Häviäjä on hetken masentunut, mutta kerää pian julmetun luontonsa ja alkaa odotella seuraavaa kesää...

Seuraava talvi haudotaan erilaisia metodeja, millä saisi kurpitsansa kasvamaan vielä suuremmaksi. Joten kisa on ympärivuotinen.

Olen seurannut parin naapuri kasvatuskilpailuja ja se on saanut niin paljon riemastuttavia piirteitä, että tänä vuonna otan itsekin osaa :))

Loistavaa! Kaikki uudet lajityypit arkistoidaan riemulla tulevaisuutta (TULEVAISUUTTA?)varten - no, kai sitä tässä iässä pitää jo ruveta ajattelemaan tulevaisuuttaan.

• Jermu

olet ymmärtänyt yskän. Tuo korttihan voisi olla hauska lisä hänen huonoon päiväänsä. Ajatteles hänen naamaansa, kun olisit muka laittanut kortin jostain maailmalta puutarhamessuilta, jossa tietty oli kaikkee kivaa ja te nyt vaan satuitte ihan ohimennessänne pistäytyy messuilla, ennen seuraavaa maata...Kyllä siinä naapurin pihalla ruohotupot pöllyää....

• norMix evk
        Marion.T kirjoitti:

...oliskos sinulla sitten paremmin mahdollisuuksia melonien kasvatuskilpailussa ;-))

• Marion.T
        norMix evk kirjoitti:

...oliskos sinulla sitten paremmin mahdollisuuksia melonien kasvatuskilpailussa ;-))

komeita porkkanoita kasvaa maassa, ja tomaattia kasvihuoneessa, mutta että vallan meloneita...
        Enpä ole kokeillut :))))))))

Pitäisi varmaan poiketa tuolla Viron puolella, jos pari sellaista oikein jättikokoista kasvattaisi ;D

• savottalainen

tuommoiset tuumailut. Hankkisit töitä, niin olis sullakin muuta ajateltavaa. Tämän sanon nyt.

• Jermu

Kirjoitit" Tämän sanon nyt...", mutta et sitten sanonutkaan mitään. Ai sä tarkoitit tota ensimmäistä höpinääsi..No voit pistää liimaten lisää postimerkkejä, että kieli tarttuu kitalakeen..Sen jälkeen voit kostuttaa postimerkit vaikka kyynelilläsi, joita näkyy jo vuolaana virtaavankin pitkin likaista naamaasi. Etkä sitten töhri kortteja.

• Judge

metallimusiikkia laatulaitteilla, olen huomannut kateellisten naapureiden paukuttelevan seiniä. Kylläpä nauru maittaa seuratessa heidän mulkoiluaan pihoilla ja parkkipaikoilla. xD

• Jermu

että meilläkin alkaa naapurusto etsimään kilometrin säteellä rauhallisempaa seutua...????
        RAMMSTEIN !!!!

• on mukavaa!

Ei turhaa huolta pihahommista, muuta kuin kevät- ja syksytalkoissa! Olen saanut ihaillut tänäkin kesänä avaran pihamaamme pensaiden ja kukkien loistosta ilman mitään vaivaa. Taloyhtiössämme on ihana oma talonmies joka ne hoitaa.

Kun yksinasuvana lähden matkoille joko omalla autolla tai ilman, niin kerron sen naapurilleni tai talkkarille. Tietävät että olen pois jos jotain sattuu. Jos jätän autoni parkkipaikalle, pitävät sitäkin silmällä.
      Näin minulla, tänäänkin kun taas aurinko paistaa, lomalaisena lähden pihalle, rannalle tai kaupungille ilman kateutta ja kyttäilyä, hupsheijaa!! Eipä tartte naisenergiaani tuhlata ruohonleikkuriin...

• Jermu

Tällaisesta sopupelijupakasta ei ollut kysymys...Mitäs siitä tulis, jos kaikilla olis kiltit ja loistavat naapurit, MITÄ?
        Siis mietippäs hetki...Ystävälliset naapurit..Aaaaaargghhhh.

• mukavaa
        Jermu kirjoitti:

Tällaisesta sopupelijupakasta ei ollut kysymys...Mitäs siitä tulis, jos kaikilla olis kiltit ja loistavat naapurit, MITÄ?
        Siis mietippäs hetki...Ystävälliset naapurit..Aaaaaargghhhh.

... on minulla, eikä ole vielä ollut kateellisia naapureita. Hehhee, sainkohan sinut kateelliseksi?

• Jermu
        mukavaa kirjoitti:

... on minulla, eikä ole vielä ollut kateellisia naapureita. Hehhee, sainkohan sinut kateelliseksi?

En kai minä sellaisesta kateellinen ole..
        Kunnon tappelukset piristää päivän ja kateellisten naapureiden naruttaminen kunnon kepposilla on kaikkein parasta...

• Skeptikko

Minulta vorot veivät kerran maasturista uudet pyörät alta. Harmitti.
      Sitten vielä naapuri pisti paremmaksi. Siltä vietiinkin koko auto.
      Harmitti suunnattomasti :(

• Remmari

...kävi kerran varkaita. Työtovereiltani oli varastettu kaikki merkkivaatteet ja merkkikengät, joita he olivat pitäneen huoneensa kaapissa. Minulta ei ollut viety mitään muuta kuin lounassetelit. Kengät ja vaatteet olivat tallella. Kyllä niin hävetti, ettei tiennyt, miten päin olla. :D

• Jermu

Olet melkein johdossa, koska naapurisi lähetti meille hakemuksen, jossa sai vakuutettua sinun olevan häntäkin kurjemman...Taitaa harmittaa kohta siis vieläkin enemmän.

• Skeptikko
        Remmari kirjoitti:

...kävi kerran varkaita. Työtovereiltani oli varastettu kaikki merkkivaatteet ja merkkikengät, joita he olivat pitäneen huoneensa kaapissa. Minulta ei ollut viety mitään muuta kuin lounassetelit. Kengät ja vaatteet olivat tallella. Kyllä niin hävetti, ettei tiennyt, miten päin olla. :D

Tuttu tunne.
        Muuten, minulla on ollut sellainenkin auto, jossa ei ollut kuskin puoleisessa ovessa lukkoa ollenkaan. Ajattele, miten rauhallisesti silloin pystyi yönsä viettämään! Jos joku olisi sen vienyt, niin olisi joutut maksamaan romutuskustannukset.
        Siis rehellinen varas.

• Pirre*

yhentekevää vaikka naapuri ostaisi lentokoneen, ei harmita pätkääkään...

Ei ole haluja kilpailla mistään, eikä tosin mahiksiakaan...:)

• Jermu

Siksi just...Niille onkin hauska tehdä kaikkee kepposta, pilaa ja jäynää, koska ne osaa varmasti arvostaa sitä kympillä.

• mutta tyypillistä Jermua,

aina pitää tapella ja leveillä!!!!
      Eläkää omaa elämäänne kaikki älkääkä välittäkö mitä naapurit puuhaavat tai ajattelevat teistä!

• kauppias

heluatko ostaa pussillisen huumoria? Käyttöohjeet pakkauksen kyljessä, ripotellaan silmille ennen palstalle tuloa :DD

Hinta tänään vaivaiset viisi egua, sinulle lisäpussi kaupanpäälle,yksi ei ehkä riitä tarpeeseesi....

• siellä
        kauppias kirjoitti:

heluatko ostaa pussillisen huumoria? Käyttöohjeet pakkauksen kyljessä, ripotellaan silmille ennen palstalle tuloa :DD

Hinta tänään vaivaiset viisi egua, sinulle lisäpussi kaupanpäälle,yksi ei ehkä riitä tarpeeseesi....

taas puskailee ;DDD

• kauppias
        siellä kirjoitti:

taas puskailee ;DDD

mä mikään Jermu ole :))

• kauppias
        kauppias kirjoitti:

mä mikään Jermu ole :))

aikaisemmin ;DDDDDDDDDDDDDD

• kauppias
        kauppias kirjoitti:

aikaisemmin ;DDDDDDDDDDDDDD

joskus ollut...jossakin. Sä oletkin jo ostanut huumoripussin, oli noi hymyt senverta leveät :))

• Skeptikko

tulikn mieleeni muutama perussääntö naapureuden suhteen. Se on sataosainen, mutta laitan tässä muutaman:

Naapurin kanssa kannattaa olla hyvän päivän tuttu. Älä ystävysty naapuriin liian läheisesti, koska se tietää kasvavia ongelmia. N. alkaa esim. ehdottaa kimppalaitteita silloin, kun hän on nähnyt sinun täydellisen arsenaalisi työkaluja.

Jos hän tarjoaa esimerkiksi omaa munankeitintään lainaksi, älä epäile kieltäytyä.

Jos N. esittelee uusia lapsiaan, pyri olemaan kylmän rauhallinen. He ovat juuri lähdössä etelän matkalle ja heillä olisi pieni pyyntö...

Aika ilkeesti sanottu muuten, mutta eihän näitä tietenkään naapurille kerrota!

No, meillä menee naapureiden kanssa ihan hyvin!

Ja sääntöjä tulee sitten lissää joka kuukausi siihen keräilykansioon. Oottehan muistanneet tilata?

Eikä maksa oikeestaan yhtään mittään.

• Jermu
        siellä kirjoitti:

taas puskailee ;DDD

Senkin kateellinen naapuri..."Jermu se siellä puskailee..." Voi tsiiisus sentään...ja tuollaisen "osta huumoria pussissa"-lausunnon takia minä sitten puskailisin..Ootko vähän tyhmä..? Oootko, oot!
        Siitäs sai sekin postimerkin nuolija, niin että tuntuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      232
      5807
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4658
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4266
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3011
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      118
      2964
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2443
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2396
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      189
      1648
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1629
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1286
    Aihe