Onko 70cm hyvä? Kertokaa mielipiteitä.
Mikä on hyvä vyötärönympärys?
Anonyymi-ap
46411
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
Vastaukset 46
Vanhimmat
Sehän riippuu minkä pituinen olet. Jos olet tosi lyhyt esim lapsen mittanen niin 70 cm on paljon.
Minkä lasket "tosi lyhyeksi?"
alle 140 cm. Silloin voi aihetta miettiä ruokavaliota.
140 cm pitkälle henkilölle 70 cm vyötärönympärys tarkoittaa, että vyötärömitta on tasan puolet pituudesta (70/140 = 0,5). Terveyssuositusten mukaan vyötärönympäryksen tulisi olla alle puolet pituudesta (vyötärö-pituus-suhde alle 0,5). Tässä tapauksessa suhde on 0,5, mikä on terveellisen ja lievästi kohonneen riskin rajamaastossa.
Olen melkein 160cm pitkä.
Vyötärö voi olla korkeintaan 30 cm ja eturauhanen 3 kiloa.
Halusin oikeita vastauksia en mitään v!tun trolleja! T:ap
Saat juuri sellaisia vastauksia kuin kysymyksesi ansaitsee.
alle 140 cm. Silloin voi aihetta miettiä ruokavaliota.
140 cm pitkälle henkilölle 70 cm vyötärönympärys tarkoittaa, että vyötärömitta on tasan puolet pituudesta (70/140 = 0,5). Terveyssuositusten mukaan vyötärönympäryksen tulisi olla alle puolet pituudesta (vyötärö-pituus-suhde alle 0,5). Tässä tapauksessa suhde on 0,5, mikä on terveellisen ja lievästi kohonneen riskin rajamaastossa.
Jos olet alle 140 cm ja aikuinen niin olet todella lyhyt ,jos et ole lyhytkasvuinen
Tää oli ihan normaali kysymys? -Ap
Aikuiselle 160 cm naiselle 70 cm vyötärönympärys on aika reilusti, mutta täysin hyväksyttävä. Ei mitään hätää!
Mitenniin aika reilusti? Oon vähän alle 160cm pitkä ja mun maha on littana. Mikä sitten olisi hyvä? T: Ap
mikä sun ongelma on? sulla on litteä maha mutta vyötärön kohdalla sitte on joku kumpare?
Kysyn ihan muuten vaan teidän mielipiteitä, en tienny et tulisin saamaan tänne vaan jotain vittuilijoita -Ap
Hmm.Sellainen mikä kulloinkin itsestä hyvältä tuntuu.
Suunnilleen 9 metriä.
Juu kiva hei.
-Ap
Minä painan nyt neljä kiloa.
No hyvät sulle. Oot laihutuksessa sit onnistunu 🙄 - Ap
Miehelle se on ihan ok ja lapsille, aikuisilla naisilla se riippuu mm. pituudesta, ammatista ja koulutuksesta sekä iästä.
Oon nainen T:ap
No sitten ei ole ok. Olet lihava.
Opettele käytöstapoja, ethän sä tiedä edes mun painoa. Se että mä oon nainen ei tee musta lihavaa, oot ite varmaan joku 300kg mies kun näitä kirjoittelet. 🙄🙄 T: Ap
Olen mies. Pituus 176cm. Paino 86kg. Vyötärö räätälin mittauksessa 78cm.
Minä ainakin lihon kauheasti talviaikaan kun on pakkanen ja tekee koko ajan mieli kaikkia herkkuja ja tulee kokattua kaikenlaisia herkkuja, alkaa läskit lämmittämään!
Sinä oletkin tosi lihava.
Ootko sama kuka mullekkin kirjotteli? T: AP
Aloittaja on suunnaton tankki!
Hei aloittaja,
vyötärön ympäryksesi on hoikka ja todella terveellisellä tasolla. Ei kannata provosoitua vastauksista, jotka ovat olleet osin selkeästi tarkoituksellisen ilkeitä.
Mukavaa lopputalvea.
Vai tomppeli tekisi tuollaisen aloituksen tosissaan. Mutta kyllä tomppelikin on henkilö. Aloittaja on melkoinen ponttoni tai tankki, jolla on testosteronin puutostauti.
Kiitos, että sain edes yhden oikean vastauksen! Ja en otakkaan näitä tosissaan. Taitaa nämä trollit vaan haluta huomiota.
Mukavaa lopputalvea sinnekkin! T: Ap
Testosteronin puutostauti? Mistä te keksitte noita juttuja?
T : Ap
Mielipidettä kysyttiin. Tuo mitta ei ole hyvä, vaan se altistaa sisäelinlihavuudelle, viskeraalirasvalle sekä pahalle ylipainolle?
Kannattaa laihduttaa.
Mikä olisi hyvä mitta? Kerro.
T : Ap
Et taida olla mikään penaalin terävin kynä.
Kysy asiaa koulusi rehtorilta.
Hmm.Ketä varten?
hänellä on litteä vatsa. mistä hän laihduttaa
Onko kauas pitkä matka?
Riittävä.........
jos sulla on litteä vatsa ja vyötärön kohdalla on ns kumpu niin se ei ole normaalia.
Trolli voi pelleillä ensi kerralla paremmin. Yritä edes.
Hmm.Onneksi yrittänyttä ei vielä sakoteta.
Juu, mutta jäipähän kiinni.
Ei se ympärys kerro mitään kenestäkään, mutta oletan, että olet ampiaisvyötäröinen, mitä harva on, onnea siitä! Omalla äidillä oli aikoinaan kysytty luku 50cm, itselläni taas liian laihana ja lyhyempänä ei lukema koskaan ollut lähelläkään, eli pienimmillään oma vyötäröni on ollut 76cm, ja painoindeksi silloin vain 16. Nyt ihan normaalipainoisena 162cm pitkänä on se vyötärön ympärys n. 78-79cm, ja nyt painoindeksi jo miltei 19. Tasapaksu olen itse, joten varmaan en voi verrata itseäni muihin, muttei tuo kertomasi vyötärön ympärys kerro muille mitään, ellei samalla kerro vaikka pituuttaan, se kun vaikuttaa paljon kaikkiin mittoihin.
Äitisi valehteli.
50 cm oli mitta siltä ajalta kun hän oli lapsi.
Olet suorastaan Kauppinen, sillä suomalaisten naisten keskimääräinen vyötärönympärys on 88,2 senttiä. Miesten taas 97,5 senttiä.
Suomalaiset ovat 65 % kaltaisiasi lihavia, olet siis yksi lihava muiden joukossa. Ei mitään hätää, sopeudut loistavasti joukkoon.