Mukavuuden hyväksyminen.

Anonyymi-ap

Mitä ikääntyneemmäksi tulee, sen enemmän hyväksyy (tapauskohtaisesti tietysti) enemmän totuuksia.

Itse vajaa 50 vuotiaana joutuu hyväksymään yhtä jos toista jo menetetyksi.
Ei jaksa touhuta yhtä paljon. Ei näe enää terävästi. Faktoja, mitä vaan tulee ennemmin tai myöhemmin.

Myös samalla hyväksyy mukavuutta. Ei enää lähde kaikkeen haasteisiin, mitkä tietää no...haasteita. Ennemmin nostaa kätensä pystyyn ja toppuuttelee kaikkea, kuin hyppää selkä edellä kaikkeen.

Itsestä tämä "uusi" aika on elämässä jopa outo, mutta fiksu aika. Olenko vapaa jostain "hormoonihuuruista" lopulta?

79

348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Kyllä se taitaa ainakin meidän miesten kohdalla mennä niin, että hormonitoiminta määrittelee harrastuksiakin aika pitkälti.
      Vanhemmiten mies leppoistuu.
      Tapauskohtaista tietysti että minkä ikäisenä ns. juoksuaika rauhoittuu. Ja taitaa lähtötasoissakin olla melkoisia eroja.

Mutta ajattele jos olis nainen! Joka kuukausi n. 40 vuotta hormonitasot heittelisi sieltä tänne, ja lopulta 50 jälkeen voi saman tien muumioitua :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00002
        UUSI

Okfn kysellyt naiseläjiltä ja ei kaikkiin vaikuta hormoonit samoin. Toiset on kerran kuukaudessa jokusen päivän ihan kuin kiimassa ja osa taas ei.

Itselle krvät vaikutti libidoon, mutta osalle naisia vuodenajoissa ei vaikutusta...

Miehiin hormoonit vaikuttaa varmaan enemmän lopulta... siksi ehkä sanotaan, että miehellä aivot haarovälissä pitkään...🤔

Minä koen, että naiset on lopulta paljon rationaalisempia kuin miehet keskimäärin.

• Anonyymi00003
        UUSI

Muumioitua?? Tuo ei todellakaan ole suunnitelmissa.

Aletheias

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Aletheias

Samaa naureskelin. Näyttä noilla pikemmin vauhti vain kiihtyvän viidenkympin jälkeen.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Okfn kysellyt naiseläjiltä ja ei kaikkiin vaikuta hormoonit samoin. Toiset on kerran kuukaudessa jokusen päivän ihan kuin kiimassa ja osa taas ei.

Itselle krvät vaikutti libidoon, mutta osalle naisia vuodenajoissa ei vaikutusta...

Miehiin hormoonit vaikuttaa varmaan enemmän lopulta... siksi ehkä sanotaan, että miehellä aivot haarovälissä pitkään...🤔

Minä koen, että naiset on lopulta paljon rationaalisempia kuin miehet keskimäärin.

Olen ajatellut ihan samaa, kuin mitä kirjoitit tuossa viimeisessä lauseessa! Olen nainen!

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Aletheias

Tuotahan myö miehetkin peläyään, vaikka oikeastihan ei se sitä tarkoita.

Enää ei luonnollisesti tapahtuis jotain pakkopikapanoja, mutta joku harkittu päivätouhu hallitusti makkarissa ennen yhdistetyn mäkiosuutta. 😁

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Enää ei luonnollisesti tapahtuis jotain pakkopikapanoja, mutta joku harkittu päivätouhu hallitusti makkarissa ennen yhdistetyn mäkiosuutta. 😁

Siis mitä ihmettä? Harkittu päivätouhu?

En ehkä ole valmis tälle keskustelulle 😅

Aletheias

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Enää ei luonnollisesti tapahtuis jotain pakkopikapanoja, mutta joku harkittu päivätouhu hallitusti makkarissa ennen yhdistetyn mäkiosuutta."

Tälleen sivusta on pakko sanoa, että "pakkopikapano" kuulostaa sellaiselta, johon en olisi suostunut ikinä. Iän myötä on myös jäänyt kaikki harkitut ja hallitut pois. Vain spontaania kiitos.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Olen ajatellut ihan samaa, kuin mitä kirjoitit tuossa viimeisessä lauseessa! Olen nainen!

No mä olen mies itse ja närn nyt paljon rationaalisemmin asioita kuin ikinä.

En ikinä ole mielestäni ole ollut ns. "Munani vietävänä", mutta näen sen nyt että kyllä olen.

Olen lähtenyt kaikkeen typerään mukaan.... vain kun olen ollut ihastunut, rakastunut... eli jalkovälin höpöhuurut on vienyt.

Ois monesti pitänyt ajatella kylmästi kuten Peti Nygård laulaa:

https://youtu.be/L6pBDiyZd2M?si=tKETVskTlTTOHNGl

Sanat on julmat ja törkeet, mutta tavallaan totta...

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Harkittu päivätouhu?

En ehkä ole valmis tälle keskustelulle 😅

Aletheias

No mä puhuin jo aloituksessa, että kaikenlaista häviää vanhetessa ja se on hyväksyttävä.

Spontaanius "hslusmisessa" on yksi, mikä häviää...

20 vuotta sitten kun oma nainen pyllisti päin, oli pakko päästä touhuilee... ja se oli monesti naisestakin kivaa...olla kai haluttu?

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Enää ei luonnollisesti tapahtuis jotain pakkopikapanoja, mutta joku harkittu päivätouhu hallitusti makkarissa ennen yhdistetyn mäkiosuutta."

Tälleen sivusta on pakko sanoa, että "pakkopikapano" kuulostaa sellaiselta, johon en olisi suostunut ikinä. Iän myötä on myös jäänyt kaikki harkitut ja hallitut pois. Vain spontaania kiitos.

Spontaaniahan se olikin...

Ja olihan sellainen sellaista "hihihii"-touhua... lapset pihalle jäätelöä syömään ja pikaisesti housut ja hameet kinttuihin....pikatöröys ja pokkanaama, kun eka tuli nurkumaan toista jätskiä..

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No mä puhuin jo aloituksessa, että kaikenlaista häviää vanhetessa ja se on hyväksyttävä.

20 vuotta sitten kun oma nainen pyllisti päin, oli pakko päästä touhuilee... ja se oli monesti naisestakin kivaa...olla kai haluttu?

Vaikuttaa tuo spontaanius pikemmin lisääntyvän, kun on enemmän tuota vapaata aikaa. Yksilöllistä varmasti. Ehkä myös luonnekysymys.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei kiitos edes sellaista minulle enää koskaan!

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Vaikuttaa tuo spontaanius pikemmin lisääntyvän, kun on enemmän tuota vapaata aikaa. Yksilöllistä varmasti. Ehkä myös luonnekysymys.

No itse pidin jopa tärkeänä, että seksuaalisesti olisin spontaani. Se kaiketi oli stereotyyppisesti jopa "miehen mitta" ihan yleisesti läpi sukupuolien.

Sairasta kun näin jälkeenpäin asiaa katselee/miettii.

Naisia on seksualisoitu pitkään. Nyt ihmetellään islamityyppejä, kun ne peittelee naisellisia piirteitä... no sitä on tehty näissäkin kulttuureissa pitkään. Ja naisesta on tehty objekti seksuaalisuudelle. Rinnat ja alapää...

Jos eläisin 3000 vuotta sitten aikaa...(tai jotain sinnepäin) niin saattaisin metsästää jotain hirveä vanhemman naisen opastuksella kummankin ollessa alasti.

Seksuaalisuus saattoi olla henkilökohtaisempaa silloin, eikä se liittynyt sukupuoleen.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kiitos edes sellaista minulle enää koskaan!

Kiitos 0-arvon kommentistasi.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

No itse pidin jopa tärkeänä, että seksuaalisesti olisin spontaani. Se kaiketi oli stereotyyppisesti jopa "miehen mitta" ihan yleisesti läpi sukupuolien.

Sairasta kun näin jälkeenpäin asiaa katselee/miettii.

Naisia on seksualisoitu pitkään. Nyt ihmetellään islamityyppejä, kun ne peittelee naisellisia piirteitä... no sitä on tehty näissäkin kulttuureissa pitkään. Ja naisesta on tehty objekti seksuaalisuudelle. Rinnat ja alapää...

Jos eläisin 3000 vuotta sitten aikaa...(tai jotain sinnepäin) niin saattaisin metsästää jotain hirveä vanhemman naisen opastuksella kummankin ollessa alasti.

Seksuaalisuus saattoi olla henkilökohtaisempaa silloin, eikä se liittynyt sukupuoleen.

Ei kuulosta minusta spontaanilta, vaan pikemmin laskelmoidulta, mutta määrittelykysymys kai. Itselleni spontaanius ei ole tuollaista perusteltua ja mietittyä. Mitä vähemmän on velvoitteita, sitä enemmän on mahdollisuus olla spontaani. Näin siis itselläni. Vielä kun saisi nuo toisinaan rajoittavat kuukautiset ja raskauden riskin pois, niin ei tarvitse olla enää senkään puolesta järkevä ja suunnitelmallinen.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Toki ikääntyminen vaikuttaa ihmiseen monella tavalla ja muutos on hyväksyttävä. Ei meistä kukaan ikuisesti nuorena pysy. Silti mielestäni ei tarvitse ajatella niin, että ikääntyminen automaattisesti tarkoittaisi yhtään mitään. Joku saattaa pysyä esim hyvinkin spontaanina pitkään, jos se on hänelle luonteenomainen piirre.

Hormonit yleensä rauhoittuu iän myötä ja on ihan luonnollista, että nuorena sitä on villimpi ja vallattomampi eritoten seksuaalisesti, mutta tässäkin on valtavasti yksilökohtaisia eroja. Jos ihminen on vahvasti seksuaalinen, ei tuo piirre ihmisestä häviä yhtäkkiä. Tai jos häviää, on taustalla yleensä jokin vakavampi terveysongelma.

Aletheias

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei kuulosta minusta spontaanilta, vaan pikemmin laskelmoidulta, mutta määrittelykysymys kai. Itselleni spontaanius ei ole tuollaista perusteltua ja mietittyä. Mitä vähemmän on velvoitteita, sitä enemmän on mahdollisuus olla spontaani. Näin siis itselläni. Vielä kun saisi nuo toisinaan rajoittavat kuukautiset ja raskauden riskin pois, niin ei tarvitse olla enää senkään puolesta järkevä ja suunnitelmallinen.

En väitäkään, että aikaisempi elämäni tuolta osin olisi ollut puhdasta spontaaniuutta....mutta silloin koin sen niin.

Ja aloituksen mukaan luovun siitä ja vaihdan mukavuuteen.

Koen, että hormoonallinen tilani nuorempana miehenä on kulttuurisesti ohjattu väärin...

Koen, että on todella ristiriitaista touhua... siksi tuli tämä mieleeen...

Aina nää mun ulostulot ei ole sensitiivisiä, mutta muuten ne menis ohi...nykyään on provottava, että saa keskustelua. 😆

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

En väitäkään, että aikaisempi elämäni tuolta osin olisi ollut puhdasta spontaaniuutta....mutta silloin koin sen niin.

Ja aloituksen mukaan luovun siitä ja vaihdan mukavuuteen.

Koen, että hormoonallinen tilani nuorempana miehenä on kulttuurisesti ohjattu väärin...

Koen, että on todella ristiriitaista touhua... siksi tuli tämä mieleeen...

Aina nää mun ulostulot ei ole sensitiivisiä, mutta muuten ne menis ohi...nykyään on provottava, että saa keskustelua. 😆

Tärkeintä on, että toimii itselleen sopivalla tavalla. Minulle se tarkoittaa spontaaniuden lisääntymistä, sinulle jotakin muuta. Tärkeintä on olla itse tyytyväinen.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Toki ikääntyminen vaikuttaa ihmiseen monella tavalla ja muutos on hyväksyttävä. Ei meistä kukaan ikuisesti nuorena pysy. Silti mielestäni ei tarvitse ajatella niin, että ikääntyminen automaattisesti tarkoittaisi yhtään mitään. Joku saattaa pysyä esim hyvinkin spontaanina pitkään, jos se on hänelle luonteenomainen piirre.

Hormonit yleensä rauhoittuu iän myötä ja on ihan luonnollista, että nuorena sitä on villimpi ja vallattomampi eritoten seksuaalisesti, mutta tässäkin on valtavasti yksilökohtaisia eroja. Jos ihminen on vahvasti seksuaalinen, ei tuo piirre ihmisestä häviä yhtäkkiä. Tai jos häviää, on taustalla yleensä jokin vakavampi terveysongelma.

Aletheias

No tiedä mitkä ihmiseen vaikuttaa, tunteet vai hormoonit...mutta onko vaikutus silti erilainen? Tuskin yksilö itse tietää?

Itse vaan tiedän sen, ettei kumpikaan tai yleensä biokemialliset prosessit vaan enää vaikuta samoin.

Voin ihastua, mutten rakastu samoin enää...

Ja uskon näin tapahtuvan usean ihmisen kohdalla iän myötä. Kyse ei ole kokemuksista, vaan kropasta...

Luulisin näin.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Samaa naureskelin. Näyttä noilla pikemmin vauhti vain kiihtyvän viidenkympin jälkeen.

Mutta ei kaikilla miehillä!

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No tiedä mitkä ihmiseen vaikuttaa, tunteet vai hormoonit...mutta onko vaikutus silti erilainen? Tuskin yksilö itse tietää?

Itse vaan tiedän sen, ettei kumpikaan tai yleensä biokemialliset prosessit vaan enää vaikuta samoin.

Ja uskon näin tapahtuvan usean ihmisen kohdalla iän myötä. Kyse ei ole kokemuksista, vaan kropasta...

Luulisin näin.

Olen samaa mieltä kanssasi! Ikä muuttaa ihmistä ja se on ihan luonnollista että niin tapahtuu. Minulla myös niin etten enää rakastu, eikä seksi ole kiinostanut yli kymmeneen vuoteen!

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Totta kai naiset on keskimäärin rationaalisempia.
        Muutenhan koko ihmislaji olisi kuollut jo sukupuuttoon.

Mutta kummalla oli hauskempaa :)
        Luin muuten juuri äsken jostain iltapäivätiedotteesta, että suomalaisia 50-60 vuotiaita vapaalaskettelijoita oli kuollut ulkomailla lumivyöryn alle. Kaikki miehiä..

-keinovaginamies-

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi! Ikä muuttaa ihmistä ja se on ihan luonnollista että niin tapahtuu. Minulla myös niin etten enää rakastu, eikä seksi ole kiinostanut yli kymmeneen vuoteen!

Ja pelkkä ystävyys ikäiseni miehen kanssa on minulle paras vaihtoehto!

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tärkeintä on, että toimii itselleen sopivalla tavalla. Minulle se tarkoittaa spontaaniuden lisääntymistä, sinulle jotakin muuta. Tärkeintä on olla itse tyytyväinen.

Minä pidän siitä, että nyt olen itse oikeasti ohjaksissa..

Ristin käteni kyynärpäitä myöden, etten ole sössinyt omaa ja lastrni elämää onan "libidoni" mukaan mrnon myötä, vaan on tullut jotain, mihin jonkinlaiset mielettömyydet on tyssänneet...

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Aletheias

No, välillä pitää provosoida jotta provosoidutaan ;)

Järkevät ja oikeasti seksuaaliset naiset tietävät kuinka mahdollinen ongelma viidenkympin jälkeen taklataan, mutta sitten on meitä miehiä joilla käteen ei osu niin hyvä kortti.

Minä vain täällä rutinoitani rutisen välillä :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Onko tuo sama kuin kalenteroitu iltapäiväseksi jos ei seuraa urheilua?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Minä pidän siitä, että nyt olen itse oikeasti ohjaksissa..

Ristin käteni kyynärpäitä myöden, etten ole sössinyt omaa ja lastrni elämää onan "libidoni" mukaan mrnon myötä, vaan on tullut jotain, mihin jonkinlaiset mielettömyydet on tyssänneet...

Minä taas odotan innolla (olen oikeastaan odottanut jo parikymppisestä saakka), että saa jättää tuon "järjenkäyttövaiheen" taakseen.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Luulisin näin.

Ihminen on kokonaisuus, joten ajattelen, että ihmiseen vaikuttaa tavallaan kaikki. Ikääntymisen mukanaan tuomat muutokset, hormonit, kokemukset, persoona.. En tiedä onko sillä niin väliäkään, mikä aiheuttaa mitäkin, jollei se itselle ole ongelma. Sitten jos jokin alkaa haitata elämänlaatua, niin silloin tietenkin juurisyy olisi hyvä löytää.

Mistä voit olla niin varma, ettet rakastu enää?

Aletheias

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

No rakastuminen saisikin olla kiven takana, mutta seksin kiinnostus nollassa on minusta huono juttu...

Minusta hyvään seksiin ei tarvita hormooneja vaan ihan toisen ihmisen hyvää mieltä, vastavuoroista asennetta ja pientä pilkettä silmäkulmassa. 😉

Rakastua voi sitten vaikka käyttäytymiseen, hyvään tekemiseen ja toveruuteen. Toimiva seksi voisi olla syy rakastua. 🙂

Mulle ainakin se olisi merkki, että haluaa hyvää mulle. 🙃

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

No, välillä pitää provosoida jotta provosoidutaan ;)

Järkevät ja oikeasti seksuaaliset naiset tietävät kuinka mahdollinen ongelma viidenkympin jälkeen taklataan, mutta sitten on meitä miehiä joilla käteen ei osu niin hyvä kortti.

Minä vain täällä rutinoitani rutisen välillä :))

-keinovaginamies-

Ja minähän heti provosoiduin 😁

Nykyään löytyy apuja jos jonkinlaiseen vaivaan ja niitä kannattaa hyödyntää. Eri asia tietysti sitten, jos on tyytyväinen nykytilaan eikä koe motivaatiota muuttaa mitään.

Olen huomannut, että kun olen aloittanut syksyllä taas aktiivisemman salilla käynnin, niin halutkin ovat vain entisestään kasvaneet. Liikunta on siis yksi halpa, hyvä ja tehokas keino hoitaa monenlaisia kehontiloja 😊

Aletheias

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ihminen on kokonaisuus, joten ajattelen, että ihmiseen vaikuttaa tavallaan kaikki. Ikääntymisen mukanaan tuomat muutokset, hormonit, kokemukset, persoona.. En tiedä onko sillä niin väliäkään, mikä aiheuttaa mitäkin, jollei se itselle ole ongelma. Sitten jos jokin alkaa haitata elämänlaatua, niin silloin tietenkin juurisyy olisi hyvä löytää.

Mistä voit olla niin varma, ettet rakastu enää?

Aletheias

Tuo kysymyksesi lopussa avaa kaiken...

En voi rakastua, koska en voi nähdä ihmisessä oikeaa hyvyyttä.

Kaikki oikea hyvyys piilotetaan, ettei kukaan pääsisi sitä satuttamaan..

Sinäkin varjelet sitä kauneinta itsessäsi, etkä sitä tuuttaa endimmäisenä. Pimität...

Niin teen varmaan itsekin...

Ja jos joku tulisi avosylin vastaan kuten nuorena tullaan... sekin löisi hälytyskellot soimaan. 😁

Umpikuja...

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No rakastuminen saisikin olla kiven takana, mutta seksin kiinnostus nollassa on minusta huono juttu...

Minusta hyvään seksiin ei tarvita hormooneja vaan ihan toisen ihmisen hyvää mieltä, vastavuoroista asennetta ja pientä pilkettä silmäkulmassa. 😉

Rakastua voi sitten vaikka käyttäytymiseen, hyvään tekemiseen ja toveruuteen. Toimiva seksi voisi olla syy rakastua. 🙂

Kun halut loppuneet jo kolmetoista vuotta sitten ja sairauksia, niin seksi ei enää kiinnosta, eikä tule enää koskaan kiinnostamaan! Elämää paljon takana, joten se asia ei haittaa ollenkaan.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kun halut loppuneet jo kolmetoista vuotta sitten ja sairauksia, niin seksi ei enää kiinnosta, eikä tule enää koskaan kiinnostamaan! Elämää paljon takana, joten se asia ei haittaa ollenkaan.

No voin olla jonossa tuohon...

Sekin on joskus hyväksyttävä...ihan takuulla.

Mulla on sivsn upea isotäti 93 vai oliko se keväällä tässä jo 94 vuotias???

Whe! Oli pikkuisen vaikeaa pitää pokkaa, kun se sanoi, että eläkä ota akkaa...rahalla saat panna. Nauti vaan muuten elämästä, mutta elä ota vastukkeita itelles. 😆

Siltä kuoli mies kun se oli joku 60v. Ja sdn jälkeen se on elellyt sinkkuna... ja noi neuvot siltä tuli. 😄

Sydänsurut on raskaita... ehkä mummukka elää pitkään kun niitä ei hällä ole? 😄

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Koetko itse, että jäät jostain paitsi? Pitäisikö jotain suhdetta edes saada, vai onko se oletus siitä vain ulkopuolista painetta?

Mitä mieltä itse oikeasti olet?

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tuo kysymyksesi lopussa avaa kaiken...

En voi rakastua, koska en voi nähdä ihmisessä oikeaa hyvyyttä.

Kaikki oikea hyvyys piilotetaan, ettei kukaan pääsisi sitä satuttamaan..

Sinäkin varjelet sitä kauneinta itsessäsi, etkä sitä tuuttaa endimmäisenä. Pimität...

Niin teen varmaan itsekin...

Ja jos joku tulisi avosylin vastaan kuten nuorena tullaan... sekin löisi hälytyskellot soimaan. 😁

Umpikuja...

Minä kieltämättä pimitän, sitä en voi kieltää. En silti ajattele, etten enää voisi rakastua. Itseasiassa koen hyvin vahvasti, että voisin hyvinkin rakastua. En ehkä osaa kuvata tätä oikein mutta minussa on valtavasti tunnetta ja intohimoa ja tunnen kuin jatkuvasti pidättelisin sitä. Tiedostan, että minä itse olen se jumi, eli hassu tilanne itsessään. Suojelen itseäni kivulta, vaikka samaan aikaan kaipaan jotain mikä voisi aiheuttaa kipua. Ota tästä ihmissydämestä nyt selvää 😄

Mitä tapahtuisi, jos ja kun näet jossain ihmisessä hyvyyttä?

Aletheias

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

No voin olla jonossa tuohon...

Sekin on joskus hyväksyttävä...ihan takuulla.

Mulla on sivsn upea isotäti 93 vai oliko se keväällä tässä jo 94 vuotias???

Whe! Oli pikkuisen vaikeaa pitää pokkaa, kun se sanoi, että eläkä ota akkaa...rahalla saat panna. Nauti vaan muuten elämästä, mutta elä ota vastukkeita itelles. 😆

Siltä kuoli mies kun se oli joku 60v. Ja sdn jälkeen se on elellyt sinkkuna... ja noi neuvot siltä tuli. 😄

Sydänsurut on raskaita... ehkä mummukka elää pitkään kun niitä ei hällä ole? 😄

Samoin kävi kun isäni kuoli. Äitini eli yksin kaksikymmentä vuotta isäni kuoleman jälkeen ja kertoi että yksin oleminen on mukavaa, eikä hän halua enää uutta suhdetta!

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Koetko itse, että jäät jostain paitsi? Pitäisikö jotain suhdetta edes saada, vai onko se oletus siitä vain ulkopuolista painetta?

Minä en halua uutta parisuhdetta enää koskaan ja pärjään ilman ystävääkin, jos sopivaa sellaista ei löydy.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Minä kieltämättä pimitän, sitä en voi kieltää. En silti ajattele, etten enää voisi rakastua. Itseasiassa koen hyvin vahvasti, että voisin hyvinkin rakastua. En ehkä osaa kuvata tätä oikein mutta minussa on valtavasti tunnetta ja intohimoa ja tunnen kuin jatkuvasti pidättelisin sitä. Tiedostan, että minä itse olen se jumi, eli hassu tilanne itsessään. Suojelen itseäni kivulta, vaikka samaan aikaan kaipaan jotain mikä voisi aiheuttaa kipua. Ota tästä ihmissydämestä nyt selvää 😄

Mitä tapahtuisi, jos ja kun näet jossain ihmisessä hyvyyttä?

Aletheias

Hassua, eikö?

Näen monessa ihmisessä hyvyyttä. Näen hyvyyttä enemmän kuin muuta.

Mutta enemmän mä pelkään tuota pimitystä kuin selkeää pahuutta. Se pimitys on vallan väline. Pahuutta karkaa, pimityksen loppumista odottaa..

Hiffaatko?

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Hassua, eikö?

Mutta enemmän mä pelkään tuota pimitystä kuin selkeää pahuutta. Se pimitys on vallan väline. Pahuutta karkaa, pimityksen loppumista odottaa..

Hiffaatko?

Minun pitäisi keksiä juuri oikea konsti, tapa saada se pimitys laukeamaan..

Pimitän itsekin...

Mutta olisipa aika epäreilua pistää joku siihen kokeilemaan millä laukaista se...että avautuisin...

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Minä en halua uutta parisuhdetta enää koskaan ja pärjään ilman ystävääkin, jos sopivaa sellaista ei löydy.

Eiks sulla ole ystäviä?

En mäkään tartte parisuhdetta, mutta on mulla ystäviä... miehiä ja naisia..🙄

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Hassua, eikö?

Hiffaatko?

Luulen hiffaavani. Tuo on suurin syy, miksi tässä olenkin niin pitkään himmannut. En halua asettaa toista siihen tilanteeseen, että minun jumistani tulisi hänen kipunsa. Takeita ei tietenkään koskaan ole, aivan sama mitkä on lähtökohdat, mutta jokin pieni vipu pitää vielä kliksahtaa paikoilleen omassa päässäni, jotta voin tuntea aidosti avautuvani toiselle ihmiselle.

Aletheias

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Jos tarkoitat minua, jolla elämää jo paljon takana, en halua suhdetta enkä uutta parisuhdetta kenenkään kanssa! Olin aikoinaan noin 30vuotta kestäneessää parisuhteessa! Ja se riitti minulle!

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Luulen hiffaavani. Tuo on suurin syy, miksi tässä olenkin niin pitkään himmannut. En halua asettaa toista siihen tilanteeseen, että minun jumistani tulisi hänen kipunsa. Takeita ei tietenkään koskaan ole, aivan sama mitkä on lähtökohdat, mutta jokin pieni vipu pitää vielä kliksahtaa paikoilleen omassa päässäni, jotta voin tuntea aidosti avautuvani toiselle ihmiselle.

Aletheias

Se on jonkun asian ymmärtämistä ja hyväksymistä lopulta se kliksahtaminen..

Mä oon taas hyväksymässä sitä, ettei niin tapahdu..

Oon jääräpää itsenikin mielestä. Ja kun en oikeastaan edes näe muissakaan mitään "vikaa", nìn se "kliksaus" pitäis olla kotikutoista..

Mä vaan näen aina tyyppejä, jotka myös odottaa itseään ja huokaan... 😁

Niin ja olen ollut monesti se eka joka hyppää... en hyppää ekana enää. 😁

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Eiks sulla ole ystäviä?

En mäkään tartte parisuhdetta, mutta on mulla ystäviä... miehiä ja naisia..🙄

Olen tietyllä tavalla erityispiirteinen ja tykkään yksin olemisestakin, mutta ei haittaisi jos löytyisi uusi ikäiseni ystävä, jonka kanssa voisimme lenkkeillä, käydä teatterissa ja tehdä muuta mukavaa yhdessä. Iän pitää olla samaa ikäluokkaa kuin itse olen! Voisi se olla 60++ nainenkin, jos joku ikäiseni nainen kokee tarvitsevansa uutta ystävää harrastuksiin! Mutta ei koskaan oman lapseni ikäistä!

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Olen tietyllä tavalla erityispiirteinen ja tykkään yksin olemisestakin, mutta ei haittaisi jos löytyisi uusi ikäiseni ystävä, jonka kanssa voisimme lenkkeillä, käydä teatterissa ja tehdä muuta mukavaa yhdessä. Iän pitää olla samaa ikäluokkaa kuin itse olen! Voisi se olla 60 nainenkin, jos joku ikäiseni nainen kokee tarvitsevansa uutta ystävää harrastuksiin! Mutta ei koskaan oman lapseni ikäistä!

Mä jopa haluisin enemmän rauhaa sukulaisilta, ystäviltä, tutuilta ja sukulaisiltani.

Mutta oon elänyt elämääni niin, että olen monelle se joka hoitaa jutut...

Sä ehkä oot tehnyt selväksi taas että haluut olla yksin...

Muutokset on hitaita... joskus ei ihmisen ikä riitä...

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Olet todennäköisesti mies. Vanhemmat naiset usein erottuaan eivät enää halua parisuhdetta ja miehen passaajaksi. Tutkimuksissakin on todettu, että vanhempi nainen elää pidempään ja voi paremmin yksin, tai lähisukulaisen kanssa asuessaan, esim oman lapsen kanssa asuessa. Seksi on monille naisille tarpeetonta ikääntyessä, koska heihin hormoonien muutokset vaikuttavat paljon.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Jos on ikää paljon enemmän takana kuin edessä, niin ei ole mitään tarvetta enää rakastua, niin minä ja monet muut ovat sen kokeneet eronsa jälkeen!

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ja minähän heti provosoiduin 😁

Nykyään löytyy apuja jos jonkinlaiseen vaivaan ja niitä kannattaa hyödyntää. Eri asia tietysti sitten, jos on tyytyväinen nykytilaan eikä koe motivaatiota muuttaa mitään.

Olen huomannut, että kun olen aloittanut syksyllä taas aktiivisemman salilla käynnin, niin halutkin ovat vain entisestään kasvaneet. Liikunta on siis yksi halpa, hyvä ja tehokas keino hoitaa monenlaisia kehontiloja 😊

Aletheias

Tai ei ole mitään tarvetta muuttaa mitään, vain jonkun toisen toiveen vuoksi. Kun on jo ollut tyytyväinen elämäänsä sellaisenaan, reilusti yli kymmenen vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen!

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Mä jopa haluisin enemmän rauhaa sukulaisilta, ystäviltä, tutuilta ja sukulaisiltani.

Mutta oon elänyt elämääni niin, että olen monelle se joka hoitaa jutut...

Sä ehkä oot tehnyt selväksi taas että haluut olla yksin...

Muutokset on hitaita... joskus ei ihmisen ikä riitä...

Minulle se oli itsestään selvää, etten halua enää suhteilla kenenkään kanssa aikoinaan tapahtuneen eroni jälkeen

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Se on jonkun asian ymmärtämistä ja hyväksymistä lopulta se kliksahtaminen..

Mä oon taas hyväksymässä sitä, ettei niin tapahdu..

Oon jääräpää itsenikin mielestä. Ja kun en oikeastaan edes näe muissakaan mitään "vikaa", nìn se "kliksaus" pitäis olla kotikutoista..

Mä vaan näen aina tyyppejä, jotka myös odottaa itseään ja huokaan... 😁

Niin ja olen ollut monesti se eka joka hyppää... en hyppää ekana enää. 😁

Omalla kohdallani se kliksahtaminen olisi sen hyväksymistä, että saattaa sattua jälleen. Sitä, että uskaltaa antaa sydämensä toisen käsiin. Sillä sen se vaatii, jotta voi aidosti suhteeseen heittäytyä.

Ymmärrän, ettet halua olla se, joka ensin hyppää, jos se rooli on ollut sinulla aikaisemmin useasti. Ehkä tämä silti saattaa muuttua, jos joku kolahtaa oikein kovasti niin ei koskaan kannata sanoa, ei koskaan 😁

Aletheias

• Anonyymi00056
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Omalla kohdallani se kliksahtaminen olisi sen hyväksymistä, että saattaa sattua jälleen. Sitä, että uskaltaa antaa sydämensä toisen käsiin. Sillä sen se vaatii, jotta voi aidosti suhteeseen heittäytyä.

Ymmärrän, ettet halua olla se, joka ensin hyppää, jos se rooli on ollut sinulla aikaisemmin useasti. Ehkä tämä silti saattaa muuttua, jos joku kolahtaa oikein kovasti niin ei koskaan kannata sanoa, ei koskaan 😁

Aletheias

Niin, mutta on sitä itsekin hypättävä, jos vaikka toinenkin jo hyppää..

Mä varmaan jankkaan niin pitkään, että sit se mahku meni jo. 😄

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Olet todennäköisesti mies. Vanhemmat naiset usein erottuaan eivät enää halua parisuhdetta ja miehen passaajaksi. Tutkimuksissakin on todettu, että vanhempi nainen elää pidempään ja voi paremmin yksin, tai lähisukulaisen kanssa asuessaan, esim oman lapsen kanssa asuessa. Seksi on monille naisille tarpeetonta ikääntyessä, koska heihin hormoonien muutokset vaikuttavat paljon.

Jep. Niin oon. Mutta varmaan mä tuon seksihommankin hyväksyn. Tai sitten keksin siihen jotain.

Joo, toi sellainen seesteisyys ja kaikenmaailman muusta mielekkäästä nauttiminen kiinnostelisi kyllä.

• Anonyymi00059
        UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Minulle se oli itsestään selvää, etten halua enää suhteilla kenenkään kanssa aikoinaan tapahtuneen eroni jälkeen

Toisaalta ois kyllä siistiä, kun osaiskin päättäväisesti vaan sanoa itselle, että tää oli tässä, kiitos ja viskasta hanskat siihen paikkaan ja kääntyä pois. 😃

Tässä kuitenkin suotta kipuillut ja koettanut miettiä ja säätää ja vääntää..

Siis suotta...

Minä haluaisin päättää juuri noin ja hyväksyä sen päätöksen niinkuin hyvällä. Sitten voi kepein askelin jatkaa jotain ihan muita juttuja kohti. 🙂

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Aletheias

En ole kokenut mitään tarvetta olla enää parisuhteessa ja sekin ettei haluja enää ole ollut pitkään aikaan!

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Toisaalta ois kyllä siistiä, kun osaiskin päättäväisesti vaan sanoa itselle, että tää oli tässä, kiitos ja viskasta hanskat siihen paikkaan ja kääntyä pois. 😃

Tässä kuitenkin suotta kipuillut ja koettanut miettiä ja säätää ja vääntää..

Siis suotta...

Minä haluaisin päättää juuri noin ja hyväksyä sen päätöksen niinkuin hyvällä. Sitten voi kepein askelin jatkaa jotain ihan muita juttuja kohti. 🙂

Jos sinusta siltä tuntuu, niin sitten sinun pitää mennä kohti muita juttuja!

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Niin, mutta on sitä itsekin hypättävä, jos vaikka toinenkin jo hyppää..

Mä varmaan jankkaan niin pitkään, että sit se mahku meni jo. 😄

Kyllä, molempien on uskallettava hypätä, jotta voidaan päätyä samaan paikkaan. Eritahtinen hypähtely voi aiheuttaa kitkaa, vaikka tietenkin usein on myös niin, että tätä eritahtisuutta voidaan tasoittaa hyvällä kommunikaatiolla ja hyväksyvällä asenteella.

Pitää ehkä alkaa harjoittelemaan tuota hyppäämistä 😅

Aletheias

• Anonyymi00066
        UUSI
        Anonyymi00061 kirjoitti:

En ole kokenut mitään tarvetta olla enää parisuhteessa ja sekin ettei haluja enää ole ollut pitkään aikaan!

Vastasin toiselle keskustelijalle, mutta uskoisin, että olet tehnyt kantasi jo aika selväksi 😊

Sinun ei tarvitse olla parisuhteessa, jollet kerran sitä halua. Sinä voit elää juuri sellaista elämää, kuin koet itsellesi hyväksi.

Minä olen ollut pitkään yksin ja pärjään oikein hyvin näinkin. Elän hyvää arkea, mutta ajoittain kaipaan parisuhdetta. Ihmistä, jonka kanssa jakaa tätä kaikkea. Ja minulla on myös seksuaalinen halukkuus aivan yhtä voimakasta kuin nuorempanakin, joten senkin suhteen kumppani olisi mieluisa.

Näin me ihmiset olemme erilaisia, mutta jokaisella meistä on oikeus elää omanlaistanme elämää 😊

Aletheias

• Anonyymi00068
        UUSI
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Jos sinusta siltä tuntuu, niin sitten sinun pitää mennä kohti muita juttuja!

Kyllä, näin on tarkoitus. Mutta tämä juttu on saatava ennen sitä puhtaana maaliin, ettei se hypi silmille mistään.

Ja vielä silleen hyvällä, ettei siihen liity mitään draamaa. 🤔

• Anonyymi00012
      UUSI

Itse ainakin 50 vuotiaana ukkona... valehtelin. Vielä hetken 49 vuotias. Kätsyä, kun lapsukaiset on jo aikuisia ja saa touhuta mitä lystää. Jos joku nainen tykkää samoista asioista niin sehän on mukavaa.

Mitään paineita mihinkään suuntaan ei enää ole. Antaa nuorempien sählätä.

>simiti<

• Anonyymi00016
        UUSI

Jepjep...

• Anonyymi00024
      UUSI

Poliisihan voi puuttua.

• Anonyymi00029
        UUSI

Poliisi saa puutua....

• Anonyymi00057
      UUSI

Minulle kävi juuri noin suurin piirtein saman ikäisenä kuin sinä olet nyt, että elämä tuntui paljon tasapainoisemmalta kun halut loppuivat! Hyvin voin samaistua kirjoitukseesi!

• Anonyymi00067
        UUSI

Halut ei sinäänsä ole mihinkään kadonneet, sehän se lopullisen hyväksymisen esteenä kai onkin.

Mutta kunhan saa päälle markkinoitua homman niin, ettei tunne luovuttavansa, vaan haluaa muulta elämältä enemmän ja jättää se tietty laji kokonaan ulos suunnitelmista minkäänlaisena vaihtoehtona, kävi mitä kävi maailmassa.

• Jasu2025
      UUSI

Minusta taas tuntuu, että alkaa nähdä selkeästi ja selkeämmin kuin koskaan ennen. Realiteetit pitääkin hyväksyä, olkoonkin ne miten kipeitä tahansa niellä. Vain hyväksyen olet totuuden tiellä ja löydät ne oikeat vastaukset omaan elämääsi. Ei muitten elämään.

Mitä enemmän välttelee totuutta, sitä onnettomammaksi vaan tulee. Juttu on näin. Ja totuus ei aina ole mukava ja helppo. Mutta se vaan on. Ja itse sen läpi käyt ja työstät tai kipuilet ikäsi.

• UUSI

Joskus se on sitä, että joudut nostaa tassut pystyyn ja toteamaan, tälle asialle ei vaan voi tehdä mitään. Se on niin kun se on.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Joskus se on sitä, että joudut nostaa tassut pystyyn ja toteamaan, tälle asialle ei vaan voi tehdä mitään. Se on niin kun se on.

Ja ongelmaa voi joskus ylläpitää sitä, siksi ettei ympäristössä ihmiset hyväksy asioita niin kun ne on. Vaan asettaa paineita kaikille sen takia, ettei itsellä sytytä.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ja ongelmaa voi joskus ylläpitää sitä, siksi ettei ympäristössä ihmiset hyväksy asioita niin kun ne on. Vaan asettaa paineita kaikille sen takia, ettei itsellä sytytä.

Jasu2025: "Ja ongelmaa voi joskus ylläpitää sitä, siksi ettei ympäristössä ihmiset hyväksy asioita niin kun ne on. Vaan asettaa paineita kaikille sen takia, ettei itsellä sytytä."

Mitä tuolla tarkoitat? Voiko näkemyksesi konkretisoida?

• Anonyymi00060
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

No tuossa ylempänä kirjoitinkin, että olisi jopa ihana päättää vaan, että tää oli tässä ja lyödä hanskat santaan, mutta silleen hyvällä, ettei siitä jäisi itselle sellaista pienintäkään kitkaa ja katkeruutta, vaan hyväksynyt rauhallinen fiilis.

Järjellä jos miettii, niin nyttenhän on oikeasti saanut ja saavuttanut varsin mukavat suhteet, tavannut upeat ihmiset syvissä tunnekoukeroissa ja on ihan fine vielä.

Tämä sama homma on varmaan monilla urheilijoilla lopettamisen kanssa. 😁

• UUSI
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Jasu2025: "Ja ongelmaa voi joskus ylläpitää sitä, siksi ettei ympäristössä ihmiset hyväksy asioita niin kun ne on. Vaan asettaa paineita kaikille sen takia, ettei itsellä sytytä."

Mitä tuolla tarkoitat? Voiko näkemyksesi konkretisoida?

Sitä, että ihmiset ymmärtää ja hyväksyy asioita erilailla. Kaikilla ei ole halua tai valmiuksia prosessoida ja heille jää silloin sokeita kohtia ajatteluun. Ja ihmiset myös kehittyy ihmisinä eri tahtiin ja erilailla. Jotkut pystyy kehittymään nopeasti koetun kautta, pohtien ja hyväksyen. Toiset välttelee jatkuvasti sitä prosessia ja jää niihin sokeisiin pisteisiin junnaamaan. Se vaikuttaa väistämättä muihinkin ympärillä eläviin.

• UUSI
        Anonyymi00060 kirjoitti:

No tuossa ylempänä kirjoitinkin, että olisi jopa ihana päättää vaan, että tää oli tässä ja lyödä hanskat santaan, mutta silleen hyvällä, ettei siitä jäisi itselle sellaista pienintäkään kitkaa ja katkeruutta, vaan hyväksynyt rauhallinen fiilis.

Järjellä jos miettii, niin nyttenhän on oikeasti saanut ja saavuttanut varsin mukavat suhteet, tavannut upeat ihmiset syvissä tunnekoukeroissa ja on ihan fine vielä.

Tämä sama homma on varmaan monilla urheilijoilla lopettamisen kanssa. 😁

Tuo on kaikki sitä prosessointia ja kasvua. Kun olo kohenee olet edistynyt. Keep on going. 👍

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Sitä, että ihmiset ymmärtää ja hyväksyy asioita erilailla. Kaikilla ei ole halua tai valmiuksia prosessoida ja heille jää silloin sokeita kohtia ajatteluun. Ja ihmiset myös kehittyy ihmisinä eri tahtiin ja erilailla. Jotkut pystyy kehittymään nopeasti koetun kautta, pohtien ja hyväksyen. Toiset välttelee jatkuvasti sitä prosessia ja jää niihin sokeisiin pisteisiin junnaamaan. Se vaikuttaa väistämättä muihinkin ympärillä eläviin.

Tämä kertoo parisuhteen tai sitoutumisen ongelmista, myös näkökulma eroista. Toinen näkee toisen hyväksikäytettävänä, kun toinen haluaa olla rakastettu. Ei hyväksikäytetty. Arvomaailmat.

Tämä sopii myös kuvaamaan ihmisten eroja laajemminkin.

https://youtu.be/WHBuk4j4AVw?si=bMscc1AZxwO_jcvz

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Tämä kertoo parisuhteen tai sitoutumisen ongelmista, myös näkökulma eroista. Toinen näkee toisen hyväksikäytettävänä, kun toinen haluaa olla rakastettu. Ei hyväksikäytetty. Arvomaailmat.

Tämä sopii myös kuvaamaan ihmisten eroja laajemminkin.

https://youtu.be/WHBuk4j4AVw?si=bMscc1AZxwO_jcvz

Voi olla hyväksikäytetty, väärin ymmärretty muussakin asiassa ja rajat tulee vastaan. Kuten mullakin kiltteyden suhteen on tullut. Sama se on eritahtisessa kehityskulussakin. Konfliktia tulee kun ei olla samalla taajuudella, ymmärretä toisia oikein. Koska itsellä on jääny sokea piste. Tai kehitys on vasta alussa, matkalla..

• Anonyymi00064
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Tuo on kaikki sitä prosessointia ja kasvua. Kun olo kohenee olet edistynyt. Keep on going. 👍

Niinhän tää on.

Mua on harmittanut jotenkin se, että junnaan nyt jonkun yhden asian ympärillä tavallaan turhaan. En oo sitä suoraan kai itsellekään edes myöntänyt, mutta totuus on, että siinä mä vaan sitä monesti veivaan ja kun sitä ei ole pistetty "maaliin", se tulee aina jostain esille.

Ja totta.. kaikki muu ympärillä jää vähän piippuun aina. 🤔

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Kiitos Jasu2025 tarkennuksesta ja asian selvittämisestä näkökulmastasi. Joo, meitä on moneksi ja joillakin on sokeita pisteitä ajattelussaan.

• UUSI
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Kiitos Jasu2025 tarkennuksesta ja asian selvittämisestä näkökulmastasi. Joo, meitä on moneksi ja joillakin on sokeita pisteitä ajattelussaan.

Meillä kaikilla on sokeita pisteitä, ei vaan aina itse ymmärretä ja ollaa miten niin?!

• UUSI

Vaan nyt mukavan olon saamiksesi antaudun kauniin sielun tekemään konemusaan. Alan Walker. Ava Max, kukkia. 💐

https://youtu.be/GosNWFIDQz0?si=3YQe4Oujq2R71suv

Hetki vaan soljuen tämän parissa, akkujen latautuessa. Autossa muuten on sytytyspuola sökönä. Ei bensanputsarissa vikaa. Huollosta infosivat ja korjaavat kiesin.

• Anonyymi00063
        UUSI

Tjaa? No jopas... onkos siinä sellaiset tulpan päällä olevat puolat? Mun Nisukassa on sellaiset. 🙃

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      382
      12584
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      268
      5520
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      232
      4046
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      264
      2999
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      19
      2060
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1884
    7. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      32
      1197
    8. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      168
      968
    9. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      925
    10. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      812
    Aihe