Olen ripustanut unitarismin raadon nyrkkeilysäkiksi

Tapettuani ateismin, hautasin sen (eikä ylösnousemusta tule).

Mukiloituani islamin henkihieveriin, jätin sen tien poskeen kuolemaan (se elää vielä vähän).

Mutta tapettuani unitarismin, balsamoin sen ruumiin, en kuitenkaan kunnioittaakseni ja töllistelläkseni sitä kuin mitäkin Leniniä mausoleumissaan, vaan ripustaakseni sen nyrkkeilysäkiksi. Minua nimittäin huvittaa silloin tällöin hakata sitä vähän lisää.

Toisin kuin ateismin ja islamin löyhkäävät raadot, unitarismin ruumis on hyödyllinen, sillä se inspiroi mietiskelemään kolminaisuusopin raamatullisuutta. Viimeksi huomioni kiinnitettiin seuraaviin jakeisiin (suomennos KR92):

Joh. 2:19: Jeesus vastasi: »Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä.» (ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερῶ αὐτόν)
Joh. 2:21: Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.

Apt. 3:15 Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti (ὁ θεὸς ἤγειρεν) hänet kuolleista; me olemme sen todistajia.

Jeesus sanoo herättävänsä oman ruumiinsa kuolleista. Miten kuollut ruumis voi herättää oman ruumiinsa kuolleista? Ei mitenkään. Jumala herätti sen kuolleista. Kun siis Jeesus tässä sanoo "minä herätän" (ἐγερῶ, futuuri), pronomini "minä" ei sijaista Poikaa, vaan Jumalaa. Minä = Jeesus = Jumala

Joh. 2:19 on trinitaarinen tai vähintään binitaarinen isku, joka tärähtää unitarismin raatoon. Tätä raatoa ei herätetä kuolleista.

12

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minäkin olen raju tyyppi - banaanikärpästen ja sokeritoukkien kauhu 🤔

• Huomasin juuri käyttäneeni lauseenvastikkeen kanssa pilkkua.

• Anonyymi00002
        herrens_tiggare kirjoitti:

Huomasin juuri käyttäneeni lauseenvastikkeen kanssa pilkkua.

Älä pelkää, sillä missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi. (Room. 5:20)

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Älä pelkää, sillä missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi. (Room. 5:20)

Synnin tultua suureksi, armo on tullut ylenpalttiseksi.

• Anonyymi00003

Kyllä Raamatusta löytyy monia kohtia kolminaisuus -opin tueksi samoin kaksiluonto -opin. Googlaten varmaan löytyy kohdat ja varmaan kysymälläkin papilta.

• Anonyymi00004

Sanot tappaneesi ateismin vaikka olet ateistinen tuhansien jumalten suhteen.

• Anonyymi00007

Ei muutu ateistiksi sillä ettei usko ihmisten itse kehittämiin epäjumaliin ja ”pyhiin teksteihin”.
        On vain yksi elävä Jumala ja Hänen pyhä sanansa.

• Anonyymi00005

Minä olen tehnyt israelfanittajista tikkataulun

KTS

• Minä olen tehnyt kristillisestä sionismista koirien muonan ja ajanut Pasi Turusen teologiseen maanpakoon.

• Anonyymi00006

Karitsalla oli 144000 apostolia joista 200 lankesi. Nuo oli tavallisia maan asukkaita jotka Karitsa vei elämään iankaikkisuudessa. Heistä tuli voimakkaita ja jumalisia miljoonien vuosien aikana. Mutta 200 noista maan asukkaista lankesi iankaikkisuudesta ja tuli maan päälle naisten takia. Heitä kutsuttiin aluksi Jumalan pojiksi, mutta kristikunta korotti nuo Jumalan pojat Jumaliksi.

Missä on oikea Jumala? Sovun tähden pidämme Jumalina tavallisia maan asukkaita jotka korotettiin. Oikea Jumala välittyy vain Sanan, Hengen, Valon ja Rakkauden avulla. Aavistamme hänestä yhden molekyylin verran. Emme enempää.

• Anonyymi00008

aku ankka elää vieläkin 🙂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      15
      3329
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1577
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      225
      1075
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      836
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      807
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      805
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      45
      789
    Aihe