Kauhua ja uuden odottelua

Olen juuri saamassa avioeron pitkästä avioliitosta. Mihin se kaatui on vaikea vastata, syyt ovat pitkäaikaiset ja moninaiset. Nyt on helpottunut olo, kun tämä päätös on tehty. NYt olen kauhuissani,kun tämä päätös on tehty. Olo on ristiriitainen, syyllinen ja iloinen.
Pelkään tavattomasti tulevia yksinäisiä aikoja, toisaalta huonossa avioliitossakin oli yksinäinen olo. En halua olla sinkku (ällöttävä sana), mutta mistä keski-ikäinen työhön sitoutunut löytää uuden ihmissuhteen. Eikä taida olla sen aikakaan vielä. Pelkään tulevia yksinäisiä öitä, viikonloppuja ja lomia. Pelkään kohdata yhteisiä tuttuja ja sukulaisia,miten kestää sen kyselyjen tulvan ja ihmettelyjen määrän.
Odotan kuitenkin itsenäisyyttä ja päätäntävaltaa omiin asioihini. Kukaan ei takerru ja vaadi holhoamista.
Voi että...
Miten te olette selvinneet vastaavista ongelmista?

6

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riemua

kiinnostanut penninvertaa: ai, sä sit läksit ja jätit sen..siinä kaikki. Juhla-ajat on juhla-aikoja kun ei tartte pelätä onko se nyt ja ei kai se nyt.
      Rahaa saa käyttää ihan miten haluaa, vaikka repiä vessanpönttöön.
      Jos ei huvita siivota, niin ei siivoa. Semmosta meininkiä, ja telkkarista saat kattoa just tasan sen mitä ite haluut ja radiosta kans, vaikka hilpeätä hanurimusiikkia himppakarnevaaleilla, ei lennä seinään radio, ei.
      JOO, näi.

• uutta elämää

Minä erosin "täydellisestä" liitosta, kestänyt 25v. Vuoden sanoin joka päivä, kun kotiini tulin, onneksi täällä ei ole kukaan. Enää minun ei tarvinnut katsoa samaa tv-ohjelmaa, keittää kahvia, kun joku halusi, mennä nukkumaan, kun ei nukuttanut, matkustaa lomalle jonkun valitsemaan paikkaan, ai niin kerran sain valita auton värin, siis minun kauppakassini. Olimme molemmat menestyneitä, ei väkivaltaa, ei alkoholiongelmaa, sain lahjoja, kalliitakin, seksi tosin sujui saman kaavan ja hänen tahtonsa mukaan.
      En ole sinkku vaan eronnut, kahden lapsen äiti ja nautin siitä, että voin hoitaa työni ylitöinäkin, ilman, että joku ilmoittaa sen olevan organisoimisen puutetta. Jos asennoituu siten, että on yksinäinen, ellei sängyssä ole toista, niin sitten elo on varmaan kurjaa. Minä nautin elämästäni ja en kuitenkaan sano, ei koskaan, ei tällä hetkellä, mutta ehkä vuosien kuluttua tai sitten ei.

• mami

olen minäkin... kuukausi sitten kävin allekirjoittamassa toisen paperin. Oikeasti tämä on ihan kauheaa kun syyllistää itteänsä... On mulla aihettakin. Syytä on tiedän sen. Mutta on toisessakin. Välillä vaan sitä yrittää laittaa syitä pinoon ja miettiä kumman pino on isompi... Kyllä se minun on. Meillä oli pitkä suhde ja useampi lapsi. Oli meillä mustasukkaisuutta, jonki asteista fyysistä väkivältaa ja henkistäväkivaltaa sitäki enemmä... toisen puolelta. Useamman vuoden hypättiin terapioissa ja yritettiin saada liitto kestämään. Jatkuvien lupausten pettäminen ja paremman odottelu uuvutti.... Koin olevani vain näyttelykoira ja koira myös siinä mielessä että asiat piti hoitua niinkuin hän halusi. Sitten tuli päivä jolloin tutustuin erääseen mieheen ja siitä kehittyi sellaista mitä ei olisi saanut...mä tiedän... Rakastuin, petin ja jatkoin suhdetta. Välillä rukoilin, että unohdan toisen ja yritän liiton eteen tehdä tosissani kaikkeni, mutta...taas sain pettyä. Samat ongelmat vain jatkui. Nyt sitten olen yksinhuoltaja. Olen onnellinen juuri noista samoista asioista kuin edellisetki. En ole ikävöinyt miestäni sillälailla että haluaisin hänet viereeni. En. Ainoastaan juhlapyhien aikoihin ja kun on jäänyt kesän perinteiset sukulaisiin tehdyt reissut nyt tekemättä. En tiedä kuinka jaksan elää sen syyllisyyden kanssa että olen tehnyt toiselle noin.... Raskasta on. Enkä ole sitä myöntänyt että olisin edes jotain tehnyt. Toisen kanssa meillä ei ole tulevaisuuden suunnitelmia. Minä elän nyt omaa vaikeaa aikaani ja toivon, että tämä tästä helpottuisi. Kyllä meille olisi näin käynyt ennenpitkää kuitenki.... Olin jo ihan piipussa ennen tuota toista enkä jaksanut uskoa parempaan huomiseen. Nytkin on vaikea siihen uskoa, mutta....ei tarvi ainakaan pelätä toista, eikä sitä että tekee jotain väärin....

• sympatiaa

Olen yh-äiti ja roikun taas täällä netissä. Erostani on jo 7 vuotta aikaa. Mies sekosi viinan ja mielialalääkkeiden takia.

Ihan hyvin tässä on yh-äitinä pärjätty. Viihdyn erittäin hyvin kotona. Ehkä lasten pahin murrosikä meni paremmin, kun juopotteleva isä häipyi pois kotoa.

Näe mami vain hyvää avioerossasi. Anna itsellesi ja muille anteeksi sydämesi pohjasta. Tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Sinä ja miehesi olette terveiden kirjoissa. Teillä ei kirjoituksesi mukaan ole erityisongelmia. Sopeudu tilanteeseen ja näe siinä hyviä puolia. Avioero on kuin väli-inventaario elämässä. Paljon joutavaa jää pois ja vain olleellinen otetaan mukaan.

Saimme tänään kotiin kolmeksi viikoksi ilmaisen OHO-lehden. Juorulehti, mutta oli siinä ihmeen paljon luettavaa. Lehti kirjoitti Nicole Kidmannin ostaneen uuden kodin vastapäätä exäänsä. Hän on ottanut paljon yhteyttä entisiin ystäviinsä. Puheidensa mukaan hän eristäytyi kavereistaan avioliitossaan. Minusta on ihana seurata huippuonnellisten pariskuntien äkkieroja.
        Brad Pitt ja Jennifer Aniston. Jälkimmäinen on kertonut terapiakäynneistään. Matti Vanhanen sanoi OHO:ssa, että entisiä rutiineja ei kannata purkaa. Siksi hän tekee kesän vakioretken ex-vaimonsa kanssa. Noista fiksuista avioeroajista minäkin haluaisin ottaa oppia. Exäni vain ei siihen kykene. En kuitenkaan menetä toivoani.
        Ehkä joku päivä koittaa aika, jolloin välimme ovat lämpimät. Säät kuumenevät ja kylmenevät. Niin kai lienee myös ihmisten tunteidenkin laita.

Kävelin äsken Storyvillen ohi. Keski-ikäinen Anja Havakan tyylinen naislaulaja lauloi jazzia vai mitä se olikaan "so in love..." Kuuntelin vähän aikaa kadun reunassa ja jatkoin kotimatkaa.

Rakastaa voi monella tavalla. Meillä kaikilla on yhteisenä kattona taivas. Minulle se riittää ihan hyvin.

• Toivo

kirjoitus osui minuun täysin tunne on juuri tommonen tosin en ole iloinen enkä työhön sitoutunut töissä kylläkin käyn.odotan jospa aika parantaisi haavat yksinäisiä hetkiä tulee paljon ja välillä todella tuntuu ettei mistään tule mitään. ei ole aikaa eikä oikein halujakaan etsiä uutta ja parempaa elämää . toivottavasti jokaisella oma elämä muuttuu hyväksi jollain tapaa.En osaa muuta kuin toivoa.

• omaisuuden?

Meillä on ero sisällä. Aion vaatia puolet omaisuudestamme. Kuinka minun täytyy toimia. Mieheni yrittää kaiken keinoin lähteä antamatta mitään. Meilläkin on pitka avioliitto takana, yli kymmenen vuotta. Miehelläni on uusi nainen, joka pakottaa sitä eromaan.
      Meillä on omistusasunto ja mä vaatin siitä ainakin puolet. Mieheni uskoo, että pääsee lähtemään mitään jakamatta.
      Kun avioeropäätös tulee voimaan, kysytäänkö sitten myös omaisuudesta? Täytyykö minun jostakin muualta hakea pesänselvittäjä? Kuinka mä saan taattuksi, että saan asua kotona siihen asti kunnes omaisuus on selvitetty ja minulle on löytynyt uusi asunto?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      198
      11773
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5549
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2857
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      15
      2484
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2455
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2023
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1949
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1911
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1727
    10. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      34
      1670
    Aihe