Nuorena sitä nosteli helposti tuplasti mitä nykyään nelikymppisenä mutta silloin se olikin maailman tärkein asia. Nykyään käy vähän punttailemassa että pysyy notkeana ja kunnossa. Jos pitää pari viikkoa taukoa niin paikat on niin jumissa ettei saa sukkia jalkaan. Kun nostelee niin heittää vaikka volttia takaperin samalla kun pukee.
Tein pari päivää sitten tempauksia 60 kilolla ja salilla isot nuoret möröt valitti että minulla ei ole voimaa. Pitäisi laittaa vaan lisää rautaa. Samaa sanoivat minun etukyykystä jota teen päivästä riippuen 60-80 kilolla, joskus oikein hurjana päivänä jopa 90 kilolla. Onhan tuokin nyt kuitenkin reilusti oman painoni yli.
Samaa sanovat monet sukulaiset jotka nuorempana urheilijoina nostelivat suuria painoja kuten minäkin silloin nuorena. Ja onhan asiasta mielipiteensä sanonut työpaikkani nuoret joiden kanssa välillä jutskailen punttihommista. Kun ei maasta nouse 200 niin ei ole mitään. Sitä olen tehnyt viimeksi kesällä 150 kilolla.
Kuinka paljon sitä oikein pitäisi nostaa että toisetkin tykkäisi? Asiahan ei minua kiinnosta mutta ihmettelen vain että eikö jokainen saa nostella sillä painolla mikä tuntuu itselle parhaalta? Kyllä minä tiedän monta vanhempaa ihmistä jotka nostaa pirusti mutta he ymmärtävät eivätkä he sano koskaan pahaa sanaa toisten treeneistä.
Kuinka vahva harrastelijan tulee oikein olla?
8
161
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voima on tempauksessa vain yksi komponentti.
- Anonyymi00002
Asenne on suomen kielen tärkein sana,
mitä oli joskus, ei koskaan palaa, ei verrata siihen, nyt on nyt , ja tehdään tämän päivän voimilla ja terveydellä, ilolla ja hyvällä mielellä, verrataan vain mitä on tänään ja huomenna.
Samoin sanomiset, mitä sitten mitä joku sanoo tai on sanomatta, aina joku on jotain mieltä, hohhoijaa.
Ilo ja nauru puuttuu tämän päivän treenaamisesta ja yhteisöllisyys,
reipas urheilullisuus mitä oli joskus............- Anonyymi00007UUSI
Olin kerran asiakkaana salilla minkä eräs hyvin tunnettu käyttäjä raivosi facebookissa että kun tietyt henkilöt ei ole taaskaan käyneet. Katsoi tietokoneelta omistajan kanssa että kenen kortilla ollaan tultu. Siitä oli ilo kaukana. Paras päätös oli kun hommasin painot kotiin.
- Anonyymi00003
Väittäisin että minimi 20-60 vuotiaalle miehelle on 250kg mave, 200kg kyykky ja 150kg penkki, tällaista miestä voi kutsua mieheksi sanan varsinaisessa merkityksessä, kun mennään näiden tulosten alle, puhutaan marjanpoimijasta.
- Anonyymi00005UUSI
Typerää liioittelua!
- Anonyymi00008UUSI
Lienet marjatukkuri jolla on poimijoista puutetta?
- Anonyymi00004
Höpö höpö. Laita sata kiloa lisää niin katsotaan sitten.
- Anonyymi00006UUSI
"Nuorena luulee tietävänsä,
kun vanhana tietää luulevansa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882