Kuinka vahva harrastelijan tulee oikein olla?

Anonyymi-ap

Nuorena sitä nosteli helposti tuplasti mitä nykyään nelikymppisenä mutta silloin se olikin maailman tärkein asia. Nykyään käy vähän punttailemassa että pysyy notkeana ja kunnossa. Jos pitää pari viikkoa taukoa niin paikat on niin jumissa ettei saa sukkia jalkaan. Kun nostelee niin heittää vaikka volttia takaperin samalla kun pukee.

Tein pari päivää sitten tempauksia 60 kilolla ja salilla isot nuoret möröt valitti että minulla ei ole voimaa. Pitäisi laittaa vaan lisää rautaa. Samaa sanoivat minun etukyykystä jota teen päivästä riippuen 60-80 kilolla, joskus oikein hurjana päivänä jopa 90 kilolla. Onhan tuokin nyt kuitenkin reilusti oman painoni yli.
Samaa sanovat monet sukulaiset jotka nuorempana urheilijoina nostelivat suuria painoja kuten minäkin silloin nuorena. Ja onhan asiasta mielipiteensä sanonut työpaikkani nuoret joiden kanssa välillä jutskailen punttihommista. Kun ei maasta nouse 200 niin ei ole mitään. Sitä olen tehnyt viimeksi kesällä 150 kilolla.

Kuinka paljon sitä oikein pitäisi nostaa että toisetkin tykkäisi? Asiahan ei minua kiinnosta mutta ihmettelen vain että eikö jokainen saa nostella sillä painolla mikä tuntuu itselle parhaalta? Kyllä minä tiedän monta vanhempaa ihmistä jotka nostaa pirusti mutta he ymmärtävät eivätkä he sano koskaan pahaa sanaa toisten treeneistä.

11

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voima on tempauksessa vain yksi komponentti.

• Anonyymi00002

Asenne on suomen kielen tärkein sana,
      mitä oli joskus, ei koskaan palaa, ei verrata siihen, nyt on nyt , ja tehdään tämän päivän voimilla ja terveydellä, ilolla ja hyvällä mielellä, verrataan vain mitä on tänään ja huomenna.
      Samoin sanomiset, mitä sitten mitä joku sanoo tai on sanomatta, aina joku on jotain mieltä, hohhoijaa.

Ilo ja nauru puuttuu tämän päivän treenaamisesta ja yhteisöllisyys,
      reipas urheilullisuus mitä oli joskus............

• Anonyymi00007

Olin kerran asiakkaana salilla minkä eräs hyvin tunnettu käyttäjä raivosi facebookissa että kun tietyt henkilöt ei ole taaskaan käyneet. Katsoi tietokoneelta omistajan kanssa että kenen kortilla ollaan tultu. Siitä oli ilo kaukana. Paras päätös oli kun hommasin painot kotiin.

• Anonyymi00003

Väittäisin että minimi 20-60 vuotiaalle miehelle on 250kg mave, 200kg kyykky ja 150kg penkki, tällaista miestä voi kutsua mieheksi sanan varsinaisessa merkityksessä, kun mennään näiden tulosten alle, puhutaan marjanpoimijasta.

• Anonyymi00005

Typerää liioittelua!

• Anonyymi00008

Lienet marjatukkuri jolla on poimijoista puutetta?

• Anonyymi00004

Höpö höpö. Laita sata kiloa lisää niin katsotaan sitten.

• Anonyymi00006

"Nuorena luulee tietävänsä,
      kun vanhana tietää luulevansa."

• Anonyymi00009

Kaikkein paras on kun ei tiedä mitään. Ja kaikkein helpointa. Sanon nykyään kaikkeen etten tiedä. Pitävät varmaan tyhmänä mutta se on hyvä juttu.

• Anonyymi00010

Teitkö tempaukset raakoina vai syväkyykkyyn?
      Lavasta vai polvilta?
      Käyttämälläni salilla en ole nähnyt yhdenkään öhkärin tekevän minkään sortin tempauksia ja jokunen harva, joka yrittää rinnallevetoja tekee sen rystypuolen hauiskääntönä saamatta tankoa olkapäille vaan käsien varaan solisluiden korkeudelle.
      Jäykkiä ja hitaita!

• Anonyymi00011

Polvia hieman koukistaen ja joskus saksaamalla ettei unohu. Nuorena tein kaikki pn-liikkeet kyykkyyn mutta vanhempana vaihdoin tekniikkaa. Lattialta nostan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2100
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1173
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      75
      918
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe