"Pihtiputaalla kaatunut rekka paljasti tuottoisan bisneksen
Yle matkasi suomalaisen karjatilallisen kanssa Puolaan katsomaan, mihin kaatuneen nautarekan kyytiläiset päätyivät. Selvisi, että eläimiä myydään moneen kertaan", kertoo Yle.
No, jos lihantuottajat saavat paremman hinnan myymällä lihaa ulkomaille, voitaneen olettaa, että he eivät lihantuotantoon liittyviä tukiaisia tarvitse.
EIVÄT TUKIAISIA TARVITSE
10
318
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Ottaen nääs huomioon, että kotimaassa on medioiden mukaan jauhelihapula.
- Anonyymi00002
Tilanne muuttunee mercosur-vapaakauppasopimuksen myötä. Silloin ilmeisesti on mahdollista saada kaupoista Argentiinassa tuotettua lihaa, jolla on aivan oma makunsa, karjaa kun laidunnetaan ulkona ja luontaisessa ulkoruokinnassa.
Mercosur-sopimus on EU:n ja Mercosur-maiden (Argentiina, Brasilia, Paraguay ja Uruguay) välinen. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tilanne muuttunee mercosur-vapaakauppasopimuksen myötä. Silloin ilmeisesti on mahdollista saada kaupoista Argentiinassa tuotettua lihaa, jolla on aivan oma makunsa, karjaa kun laidunnetaan ulkona ja luontaisessa ulkoruokinnassa.
Mercosur-sopimus on EU:n ja Mercosur-maiden (Argentiina, Brasilia, Paraguay ja Uruguay) välinen.Sivumennen todettakoon, että samalla tavalla luontainen ulkoruokinta vaikuttaa Espanjan mustakoipisikojen ja Uuden Seelannin lampaiden lihan laatuun.
Suomessa ei tietenkään ole mahdollista kasvattaa karjaa samalla tavalla ulkoruokinnassa - paitsi ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa ilmaston lämpenemisen myötä..
- Anonyymi00004
Ja sitten kun pannaan adiat mittasuhteisiin. Vuonna 2024 ulkomailke oli myyty noin 80 nautaa, vuonna 2025 noin 400. Ei mitään merkitystä valtakunnan kokonaismäärässä. Ja koska on myyty vasikoita, ei niistä ole muutenkaan tukia irronnut, koska paras tuki on täysikasvuisena teurastetulla naudalla.
- Anonyymi00006
No tuopa helepotti.
- Anonyymi00007
Suunta on kuitenkin kasvava.
- Anonyymi00005
Mitä Yle ei kerro, sitä ei tarvitse tietää.
- Anonyymi00008
Aha.
- Anonyymi00009
Jaa
- Anonyymi00011
Joo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791692
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109893En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo96653Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520