Me Naiset-lehden lukijakerho on joutui tänään harharetkellä. Vähän joudun punastelemaan, koska tätä en odottanut. Oli hieman valikoituneita katkelmia kirjoista.
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011842140.html
4/9 kuitenkin. Ei hyvin, vaikka yhtään kirjoista en olekaan lukenut.
Eroottinen kirjallisuusvisa
42
473
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mjaa
Ei täällä saa käsitellä teemaa erotiikka.
Minä olen siitä hyvä esimerkki.
(hihitystä)Vasta pari päivää sitten erehdyin sanomaan jotain naisten fantasioista.
"Minä otan sinut nyt takaapäin, A", hän mutisee. Toisella kädellään hän nappaa hiuksistani kiinni ja vetää niitä taaksepäin kevyesti pitäen pääni paikallaan. Olen avuttomana paikallani enkä pysty liikkumaan mihinkään suuntaan."
Tässä nyt on veteen piirretty viiva rajana "seksuaaliseen tekoon pakottamiseen" enkä tiedä kummalla puolella ollaan. Mitenhän tämä pitäisi kirjoittaa korrektisti niin, että naisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta kunnioitetaan asiaankuuluvasti?- Anonyymi00003
scrg kirjoitti:
Vasta pari päivää sitten erehdyin sanomaan jotain naisten fantasioista.
"Minä otan sinut nyt takaapäin, A", hän mutisee. Toisella kädellään hän nappaa hiuksistani kiinni ja vetää niitä taaksepäin kevyesti pitäen pääni paikallaan. Olen avuttomana paikallani enkä pysty liikkumaan mihinkään suuntaan."
Tässä nyt on veteen piirretty viiva rajana "seksuaaliseen tekoon pakottamiseen" enkä tiedä kummalla puolella ollaan. Mitenhän tämä pitäisi kirjoittaa korrektisti niin, että naisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta kunnioitetaan asiaankuuluvasti?Mjaa-a
En valitettavasti voi ottaa kantaa. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että harjoitus tekee mestarin.
Muuta en voi sanoa.
(naurua) - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Mjaa-a
En valitettavasti voi ottaa kantaa. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että harjoitus tekee mestarin.
Muuta en voi sanoa.
(naurua)Lisäys
Erotiikasta (seksistä) kirjoittaminen on kummallista puuhaa. En oikeastaan edes pidä siitä, että joudun miettimään sanojani.
Ja jos jätän pohdiskelun sikseen ja teen sen minkä osaan, niin kaikkialla vilisee kuin hattivatteja kosteilla mättähillä.
(hihitystä)
- Anonyymi00002
Tuloksesi: 8 / 9
Ihan tulessa!
Taidat olla melkoinen lukutoukka – tai ainakin todellinen spicy-kirjallisuuden tuntija! Tunnistit erinomaisesti erotiikkaa sisältävät kirjat sitaattien perusteella.
Spicy kirjallisuus?
Hitaasti etenin ja mietiskelin.. hyvä tulos, etten sanoisi. (En myöskään ollut lukenut yhtään noista kirjoista. Sonja O.n luin joskus mutta siitä ei ollut sitaatteja..)
- SheenaMinulle nämä oli todella yllätys, koska olen mielestäni kuitenkin lukenut (tai kuunnellut) kirjoja jonkin verran eikä niissä juuri koskaan ole mitään tällaista. Mutta nämähän olivat melkein kaikki naisten kirjoittamia. Naiset on aika jänniä.
- Anonyymi00005
scrg kirjoitti:
Minulle nämä oli todella yllätys, koska olen mielestäni kuitenkin lukenut (tai kuunnellut) kirjoja jonkin verran eikä niissä juuri koskaan ole mitään tällaista. Mutta nämähän olivat melkein kaikki naisten kirjoittamia. Naiset on aika jänniä.
Luen paljon naisten kirjoittamia kirjoja, mutta tuo genre on jäänyt lukematta. Tuskin tulee lukupiirissänikään noista kirjoja lukuun.. Joskus yritin lukea Häräntappoasetta - ehkä yritän uudelleen joskus.
- Sheena
Olen osan nähnyt leffana, en ole lukenut kirjoja. Osan vääristä vaihtoehdoista pystyin sulkemaan ulkopuolelle, joten jäljelle jäi vain se oikea, eli tuntematon teos.
Tämä oli yllättävä ja haastava visa. Kiitos. 😁
"Tuloksesi: 6 / 9
Varovainen tutustuja!
Tunnistit kirjat eroottisten kohtausten perusteella melko mallikkaasti, joskin osa teoksista oli sinulle vielä tuntemattomia. Kenties olet tutustunut jo hieman spicy-kirjallisuuteen, mutta vielä riittää tutkittavaa. "- Anonyymi00006
Minäkin olen nähnyt spicy j näyttelijän video pätkiä tykkään spicy j stä tosi seksikäs
- Anonyymi00007
Spicy j siitä ikävä kun häntä katsoo niin haluais livenä itse päästä spicy jiin syliin
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Spicy j siitä ikävä kun häntä katsoo niin haluais livenä itse päästä spicy jiin syliin
Siinä on tyttö makuuni
- Anonyymi00009
Sanoisin että kirjallisuusvalinnat poikkesivat sen verran omasta totutuista että 3/9 ei ole ihan paha loppujen lopuksi ja näihin tulkintoihin joutui uhraamaan aikaa kokonaiset kaksi minuuttia normiminuutin sijaan, luetun ymmärtäminen tuotti näes vaikeuksia :D
- Anonyymi00010
Pisteet 4/ 9. Kaikki kirjoituspätkät eivät vaikuttaneet eroottisilta, ehkä välissä oli joku ihan tavallinen panokin 🤭
5, vaikka kaikki lukemattomia.
- Anonyymi00011
8/9, vaikka olen lukenut noista kaikista vaihtoehdoistakin vain yhteensä 7. Arvailin.
Sitä paitsi noi oli iiihan lällyjä! Nykyään suosiossa oleva genre on romantasia.. 😁
xLiner- Anonyymi00012
Fifty shades of grey on mulla lukematta. Taidankin laittaa seuraavaan kirjatilaukseen. Niitä taisi olla enemmänkin kuin yksi kirja...
xLiner - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Fifty shades of grey on mulla lukematta. Taidankin laittaa seuraavaan kirjatilaukseen. Niitä taisi olla enemmänkin kuin yksi kirja...
xLinerKolmiosainen näkemmä.
Onko jollain lukijalla mielipidettä tuosta sarjasta? Elokuvaakaan en ole nähnyt.
xLiner Oho. Kova tulos joka tapauksessa ja kaikkiaan vastanneista ilmeisesti olet toistaiseksi eniten lukenut vaihtoehdoista.
Laitahan esim. jostain edustavasta "romantasia" kirjasta. Lupaan kuunnella läpi. Aina voi sivistää itseään uusilla asioilla.- Anonyymi00015
scrg kirjoitti:
Oho. Kova tulos joka tapauksessa ja kaikkiaan vastanneista ilmeisesti olet toistaiseksi eniten lukenut vaihtoehdoista.
Laitahan esim. jostain edustavasta "romantasia" kirjasta. Lupaan kuunnella läpi. Aina voi sivistää itseään uusilla asioilla.Aiai. Pahan laitoit.
Kaikista pervoimmat jutut eivät ole parhaissa kirjoissa. Lisäksi mua hiukan ärsyttää, jos päähenkilömies on 200 tai 2000 vuotta päähenkilönaista vanhempi. Kuka noin vanha ja ulkonäöltään nuorena säilynyt jaksaisi katsella parikymppistä typerystä? Vaikka noita lukiessa ei sovi olla liian tarkka kaiken mahdollisena pitämisessä, niin tulee vähän Danny ja Helmi mieleen 😝
Kingfisher pitää aggressiivisesta esileikistä. Kharon ja Augustus naivat saman naisen ja ovat molemmat dominoivia. Yksi demoni on bi... Toistaiseksi muut lukemani sankarit ovat olleet enemmän tavallisia, jos nyt niin voi edes sanoa. Eihän noi tavallisia ole.
Rebecca Yarrosin Siiven isku on kirjana hyvä. Sarjaa on julkaistu nyt 3 kirjaa ja 2 vielä tulossa.
Jasmine Masin Herkuleen veri on myös yksi suosikeistani. Trilogian toinen osa on ensimmäistä parempi ja pervompi, mutta toistaiseksi kääntämättä suomeksi.
Nuo ovat siis aikuisten satuja. Ja naisille suunnattuja. Juoni toistaa itseään. Voisi verrata siltä osin dekkareihin, niissäkin on aina sama perusjuoni.
xLiner Anonyymi00015 kirjoitti:
Aiai. Pahan laitoit.
Kaikista pervoimmat jutut eivät ole parhaissa kirjoissa. Lisäksi mua hiukan ärsyttää, jos päähenkilömies on 200 tai 2000 vuotta päähenkilönaista vanhempi. Kuka noin vanha ja ulkonäöltään nuorena säilynyt jaksaisi katsella parikymppistä typerystä? Vaikka noita lukiessa ei sovi olla liian tarkka kaiken mahdollisena pitämisessä, niin tulee vähän Danny ja Helmi mieleen 😝
Kingfisher pitää aggressiivisesta esileikistä. Kharon ja Augustus naivat saman naisen ja ovat molemmat dominoivia. Yksi demoni on bi... Toistaiseksi muut lukemani sankarit ovat olleet enemmän tavallisia, jos nyt niin voi edes sanoa. Eihän noi tavallisia ole.
Rebecca Yarrosin Siiven isku on kirjana hyvä. Sarjaa on julkaistu nyt 3 kirjaa ja 2 vielä tulossa.
Jasmine Masin Herkuleen veri on myös yksi suosikeistani. Trilogian toinen osa on ensimmäistä parempi ja pervompi, mutta toistaiseksi kääntämättä suomeksi.
Nuo ovat siis aikuisten satuja. Ja naisille suunnattuja. Juoni toistaa itseään. Voisi verrata siltä osin dekkareihin, niissäkin on aina sama perusjuoni.
xLinerKiitos. Noita kolmea näyttää löytyvän käännettynä omasta äänikirjapalvelustani. 20 tunnin kahta puolta kestoltaan. Otan vaikkapa sen Rebeccan kuunteluun. Ihan jännittää, kun en tiedä mitä odottaa.
Olen mä joskus haasteena kuunnellut myös jonkin finlandiapalkitun kokonaan vaikka olikin aika kökköä.- Anonyymi00016
scrg kirjoitti:
Kiitos. Noita kolmea näyttää löytyvän käännettynä omasta äänikirjapalvelustani. 20 tunnin kahta puolta kestoltaan. Otan vaikkapa sen Rebeccan kuunteluun. Ihan jännittää, kun en tiedä mitä odottaa.
Olen mä joskus haasteena kuunnellut myös jonkin finlandiapalkitun kokonaan vaikka olikin aika kökköä.Muista sitten kertoa mitä pidit! 😄
-joku vaihtuva nimimerkki, vtun ai- Anonyymi00016 kirjoitti:
Muista sitten kertoa mitä pidit! 😄
-joku vaihtuva nimimerkki, vtun ai-Siiveniskusta noin kolmannes kuunneltuna.
Ensin huomioita mihin löydän yhtymäkohtia.
Harry Potter. Vaikka ne velhot on lapsia ja nämä kokelaat aikuisia, niin jotain samaa siinä asetelmassa että joku ulkopuolinen on määrittänyt kuulumisen Luihuisiin tai Rohkelikkoihin.
Game of Thrones. Lähinnä tuo kuningaskunnat ja lohikäärmeet. En ole Martiniakaan lukenut, mutta niissä kaiketi kertoja vaihtelee tilanteen mukaan ja tässä erotuksena kaikki on hyvin henkilökohtaista.
Top Gun. Noh, koulutus sotavoimien lentäjäksi. Vaikka en ole vielä keksinyt mihin ne lohikäärmeet edes lentäjää tarvitsee.
Hevoshullu. Jotenkin kauhean tohkeissaan jostain lohikäärmeen/hevosen piirteistä. Haluanko valakin/täpläpyrstöisen vai hallavan/punaraitapyrstöisen suuren elikon komentooni.
Nälkäpeli. Siis tuo brutaali systeemi jolla voidaan oikeuttaa tuo asetelma vaikka siinä ei mitään järkeä olisikaan.
Mutta sitten että tämä on romantasiaa. Jostain seksistä ja panemisesta kyllä mainitaan sivulauseissa mutta eihän se näy tuossa ympäristön kuvauksessa minkäänlaisessa roolissa. Päähenkilöhän kuitenkin pääosin on kuin siveyden sipuli ja hyvin hyvin hitaasti viritellään sitä olettamaani konfliktia niiden kahden mieshahmon välille. Voin olla väärässäkin, mutta aika ilmeistä että se "vaarallinen" voittaa. On ehtinyt olla yksi kohtaus, jossa yhtymäkohtia raiskausfantasioihin, kun se mies vastustamattomasti poistaa kaikki aseet naiselta ja tämä lopulta huomaa nauttivansa tilanteesta vaikka muka "vihaa" miestä.- Anonyymi00017
scrg kirjoitti:
Siiveniskusta noin kolmannes kuunneltuna.
Harry Potter. Vaikka ne velhot on lapsia ja nämä kokelaat aikuisia, niin jotain samaa siinä asetelmassa että joku ulkopuolinen on määrittänyt kuulumisen Luihuisiin tai Rohkelikkoihin.
Game of Thrones. Lähinnä tuo kuningaskunnat ja lohikäärmeet. En ole Martiniakaan lukenut, mutta niissä kaiketi kertoja vaihtelee tilanteen mukaan ja tässä erotuksena kaikki on hyvin henkilökohtaista.
Top Gun. Noh, koulutus sotavoimien lentäjäksi. Vaikka en ole vielä keksinyt mihin ne lohikäärmeet edes lentäjää tarvitsee.
Hevoshullu. Jotenkin kauhean tohkeissaan jostain lohikäärmeen/hevosen piirteistä. Haluanko valakin/täpläpyrstöisen vai hallavan/punaraitapyrstöisen suuren elikon komentooni.
Nälkäpeli. Siis tuo brutaali systeemi jolla voidaan oikeuttaa tuo asetelma vaikka siinä ei mitään järkeä olisikaan.
Mutta sitten että tämä on romantasiaa. Jostain seksistä ja panemisesta kyllä mainitaan sivulauseissa mutta eihän se näy tuossa ympäristön kuvauksessa minkäänlaisessa roolissa. Päähenkilöhän kuitenkin pääosin on kuin siveyden sipuli ja hyvin hyvin hitaasti viritellään sitä olettamaani konfliktia niiden kahden mieshahmon välille. Voin olla väärässäkin, mutta aika ilmeistä että se "vaarallinen" voittaa. On ehtinyt olla yksi kohtaus, jossa yhtymäkohtia raiskausfantasioihin, kun se mies vastustamattomasti poistaa kaikki aseet naiselta ja tämä lopulta huomaa nauttivansa tilanteesta vaikka muka "vihaa" miestä.Täällä sitä jälleen ihmetellään naisten raiskausfantasiaa.
Olen pohtinut edelleen väärinkäsityksen anatomiaa ja tullut tulokseen, ettei antautuvaisia naisia ole olemassakaan paitsi epähuomiossa näiden ihastuessa. Se on vain hetki, eikä koske kaikkia vaan tiettyä ja yhtä.
Sitten on jäljellä se naisten väärinkäsitys järven rannan tuntumassa, kun nainen tuntee valtavaa yhteenkuuluvuutta valinnakseen päätyneen miehen kanssa, vaikka tämän ajatukset askartelevat jo ihan muun hämmentämisen kanssa. - Anonyymi00019
scrg kirjoitti:
Siiveniskusta noin kolmannes kuunneltuna.
Mutta sitten että tämä on romantasiaa. Jostain seksistä ja panemisesta kyllä mainitaan sivulauseissa mutta eihän se näy tuossa ympäristön kuvauksessa minkäänlaisessa roolissa. Päähenkilöhän kuitenkin pääosin on kuin siveyden sipuli ja hyvin hyvin hitaasti viritellään sitä olettamaani konfliktia niiden kahden mieshahmon välille. Voin olla väärässäkin, mutta aika ilmeistä että se "vaarallinen" voittaa. On ehtinyt olla yksi kohtaus, jossa yhtymäkohtia raiskausfantasioihin, kun se mies vastustamattomasti poistaa kaikki aseet naiselta ja tämä lopulta huomaa nauttivansa tilanteesta vaikka muka "vihaa" miestä.Hyvä alku 😄
Noissa fantasiakirjoissa on yhtäläisyyksiä.
Se mihin lohikäärmeet tarvitsevat lentäjiä selviää kyllä. Jotain paljastuu varmasti vasta viimeisissä kirjoissa.
Pitkähkö lämmittely ja vihjailu näyttää kuuluvan noihin teoksiin. Viimeistään toisissa osissa mennään jo sitten vauhdikkaammin.
On muutama muukin yhtäläisyys, mutta en viitsi niitä paljastaa.
xLiner Anonyymi00017 kirjoitti:
Täällä sitä jälleen ihmetellään naisten raiskausfantasiaa.
Olen pohtinut edelleen väärinkäsityksen anatomiaa ja tullut tulokseen, ettei antautuvaisia naisia ole olemassakaan paitsi epähuomiossa näiden ihastuessa. Se on vain hetki, eikä koske kaikkia vaan tiettyä ja yhtä.
Sitten on jäljellä se naisten väärinkäsitys järven rannan tuntumassa, kun nainen tuntee valtavaa yhteenkuuluvuutta valinnakseen päätyneen miehen kanssa, vaikka tämän ajatukset askartelevat jo ihan muun hämmentämisen kanssa.No ei tässä nyt ketään ole raiskattu. Ihmisiä kyllä suruttu tapettu jo lukuisia mutta edes kenenkään tissiä tai pyllyä ole luvatta hipaistu. Mutta jotenkin naisia tuntuu kiehtovan se asetelma, jossa julkisesti ilmaistu mieli ja sanat sanoo yhtä mutta keho tuntee toista. Ja ihastuksen selittävinä tekijöinä on voimakkaimmin maine ja ulkonäkö. Mutta romaanikirjailija on tietenkin vääärässä koska palstalta olen oppinut että ei näillä ole juuri mitään väliä.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Hyvä alku 😄
Noissa fantasiakirjoissa on yhtäläisyyksiä.
Se mihin lohikäärmeet tarvitsevat lentäjiä selviää kyllä. Jotain paljastuu varmasti vasta viimeisissä kirjoissa.
Pitkähkö lämmittely ja vihjailu näyttää kuuluvan noihin teoksiin. Viimeistään toisissa osissa mennään jo sitten vauhdikkaammin.
On muutama muukin yhtäläisyys, mutta en viitsi niitä paljastaa.
xLinerLievästi sanottuna pitkähkö lämmittely. 12 tunnin jälkeen on kuitenkin jo saatu yksi suudelma. Ja lisäksi aistittu vähän lantion painaitumista.
- Anonyymi00020
scrg kirjoitti:
No ei tässä nyt ketään ole raiskattu. Ihmisiä kyllä suruttu tapettu jo lukuisia mutta edes kenenkään tissiä tai pyllyä ole luvatta hipaistu. Mutta jotenkin naisia tuntuu kiehtovan se asetelma, jossa julkisesti ilmaistu mieli ja sanat sanoo yhtä mutta keho tuntee toista. Ja ihastuksen selittävinä tekijöinä on voimakkaimmin maine ja ulkonäkö. Mutta romaanikirjailija on tietenkin vääärässä koska palstalta olen oppinut että ei näillä ole juuri mitään väliä.
Se on se kuuluisa kemia, joka saa sammakonkin näyttämään prinssiltä. Jos tuotakin kirjaa tarkkaan luet/kuuntelet, sieltä löytyy muitakin uroita, ehkä komeampiakin koristuksia, jotka eivät kuitenkaan tee vastaavaa vaikutusta kertojaan.
xLiner - Anonyymi00021
scrg kirjoitti:
Lievästi sanottuna pitkähkö lämmittely. 12 tunnin jälkeen on kuitenkin jo saatu yksi suudelma. Ja lisäksi aistittu vähän lantion painaitumista.
"Sisäpuolelta päänikin on seksikäs" Juice Leskinen laulaa.
No jos vain kliinisiä panokohtauksia haluaa lukea, tuo on siihen väärä kirja. Eikä sellainen kuvaus ole kovin seksikästä. Eikä sellainen seksi haluttavaa. Ensin täytyy olla pään mukana, jotta seksi olisi hyvää.
Kirjassa on muitakin juonia, ei se puoleen väliin ole pelkkää hidasta lämmmittelyä seksiin.
xLiner - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
"Sisäpuolelta päänikin on seksikäs" Juice Leskinen laulaa.
No jos vain kliinisiä panokohtauksia haluaa lukea, tuo on siihen väärä kirja. Eikä sellainen kuvaus ole kovin seksikästä. Eikä sellainen seksi haluttavaa. Ensin täytyy olla pään mukana, jotta seksi olisi hyvää.
Kirjassa on muitakin juonia, ei se puoleen väliin ole pelkkää hidasta lämmmittelyä seksiin.
xLinerNyt alkoi kiinnostamaan millainen "romanttinen" kirja olisi tai on miesten mielestä hyvä. Tai sun, mitä suosittelisit? Minkälaista tarinaa suunnattaisiin miehille? (..😳😬)
xLiner Anonyymi00020 kirjoitti:
Se on se kuuluisa kemia, joka saa sammakonkin näyttämään prinssiltä. Jos tuotakin kirjaa tarkkaan luet/kuuntelet, sieltä löytyy muitakin uroita, ehkä komeampiakin koristuksia, jotka eivät kuitenkaan tee vastaavaa vaikutusta kertojaan.
xLiner". Jos tuotakin kirjaa tarkkaan luet/kuuntelet, sieltä löytyy muitakin uroita, "
Hassua. Mielestäni olen kuunnellut tarkkaan (nyt n. 70%) ja kertoja/päähenkilö noudattaa kovastikin tuota "laatikkoleukaiset chadit" kehikkoa. Siinä oli jokin kohta, jossa päähenkilöä rupesi kuumottamaan joku alempiarvoinen "random-tyyppi", mutta oli ilmiselvää että tuo johtui vain niistä lohikäärmeistä. Alusta lähtien miehiä on kertomuksessa ollut tasan kaksi ja molemmat ovat "komeita"/"veistoksellisia"/"hyväntuoksuisia"/"kookkaita" ja myöskin yllättäen? siinä hierarkisessa systeemissä vähän random-tyyppejä korkeammalla.
Prinssiin liittyy vielä sellainenkin omainaisuus että sen kanssa ei tässä vaiheessa edes tarvitse kommunikoida sanallisesti, koska myös telepaattinen kommunikaatio toimii lohikäärmeyhteyden vuoksi. Ah, niin ihanaa.Anonyymi00022 kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostamaan millainen "romanttinen" kirja olisi tai on miesten mielestä hyvä. Tai sun, mitä suosittelisit? Minkälaista tarinaa suunnattaisiin miehille? (..😳😬)
xLiner"Nyt alkoi kiinnostamaan millainen "romanttinen" kirja olisi tai on miesten mielestä hyvä. "
Ehkä se ero on juuri siinä että romantiikka tuossa muodossa ei niin miehiä kiinnosta. Tuon kirjan tunnistaa kirjailijaa tietämättä naisen kirjoittamaksi juuri siitä, miten kovasti se jaksaa vatvoa ihmissuhteita, periaatteessa vähän samaa juttua mitä saippuaoopperat ovat täynnä.
Mutta on tuossa hiukan samaistumispintaakin. Joiltain osin se ihastumisen kohteista kertominen mielestäni toimisi ihan hyvin vaikka sukupuoliroolit kääntäisi toisin päin. Mutta sitten mennään ihan vieraille vesille kun nainen muuttuukin ajopuuksi, joka jotenkin ei voi mitään sille mitä hänelle tapahtuu.
Voi olla että romantiikka ei siis yleensä ole keskiössä "miesten" kirjoissa. Ja aika monet mieskirjailijat, jotka pystyvät loihtimaan hyviä juonikuvioita tai kuvaamaan vaikka jotain perhedynamikkaa, niin eivät silti pysty kirjoittamaan naisten ja miesten välisistä suhteista. Hmm, ehkä syy on siinä että 90% kaikesta tapahtuukin naisten päässä ja mies on yleensäkin mukana vain siinä lopussa 10%:ssa ja ihmettelijän roolissa :D
Mutta suosituksia. Viime aikoina lukemistani tulisi mieleen Joel Dickerin Villipeto. Kertojia on useita ja mitään samaistuttavia sankareita ei ole, mutta omalla tavallaan se kerronta kuitenkin on uskottavaa ja seksuaalisena kohteena oleva nainen keskiössä.- Anonyymi00023
scrg kirjoitti:
". Jos tuotakin kirjaa tarkkaan luet/kuuntelet, sieltä löytyy muitakin uroita, "
Hassua. Mielestäni olen kuunnellut tarkkaan (nyt n. 70%) ja kertoja/päähenkilö noudattaa kovastikin tuota "laatikkoleukaiset chadit" kehikkoa. Siinä oli jokin kohta, jossa päähenkilöä rupesi kuumottamaan joku alempiarvoinen "random-tyyppi", mutta oli ilmiselvää että tuo johtui vain niistä lohikäärmeistä. Alusta lähtien miehiä on kertomuksessa ollut tasan kaksi ja molemmat ovat "komeita"/"veistoksellisia"/"hyväntuoksuisia"/"kookkaita" ja myöskin yllättäen? siinä hierarkisessa systeemissä vähän random-tyyppejä korkeammalla.
Prinssiin liittyy vielä sellainenkin omainaisuus että sen kanssa ei tässä vaiheessa edes tarvitse kommunikoida sanallisesti, koska myös telepaattinen kommunikaatio toimii lohikäärmeyhteyden vuoksi. Ah, niin ihanaa.Mitä hassua tuossa. Oletko tiennyt, ettei nainenkaan saa usein häntä jonka haluaa. Saattaa jopa miesparka säikähtää, jos nainen liian innokkaana esiintyy. Ettei vaan olisi pahoja tyttöjä, joista isä-äiti varoittaa. Viu viu, mies perääntyy.
Miehelle sopivin löytyy jostakin kuuman ja viileän rajamailta (mutta mikä tämä on?). Yksin luoja tietää, keneen miehen mieli mieltyy. Ja mieltyminen on tässä yhteydessä hyvin pimeän rajamailla sana.
Sitten on nämä uhkarohkeat, jotka kuvitelevat liikaa itsestään. Se tuntuu raivostuttavalta, että tullaan häiritsemään. Huonolla tuurilla tai onnekkaasti, jopa taidokkaasti ja ovelasti - kummin vain katsotaan, nainen saattaa alkuperäisen agendansa unohtaa. Anonyymi00023 kirjoitti:
Mitä hassua tuossa. Oletko tiennyt, ettei nainenkaan saa usein häntä jonka haluaa. Saattaa jopa miesparka säikähtää, jos nainen liian innokkaana esiintyy. Ettei vaan olisi pahoja tyttöjä, joista isä-äiti varoittaa. Viu viu, mies perääntyy.
Miehelle sopivin löytyy jostakin kuuman ja viileän rajamailta (mutta mikä tämä on?). Yksin luoja tietää, keneen miehen mieli mieltyy. Ja mieltyminen on tässä yhteydessä hyvin pimeän rajamailla sana.
Sitten on nämä uhkarohkeat, jotka kuvitelevat liikaa itsestään. Se tuntuu raivostuttavalta, että tullaan häiritsemään. Huonolla tuurilla tai onnekkaasti, jopa taidokkaasti ja ovelasti - kummin vain katsotaan, nainen saattaa alkuperäisen agendansa unohtaa."Mitä hassua tuossa. "
Hassua liittyi siihen, että xliner näki samassa kertomuksessa kemiaa ja minä mielestäni hyvin stereotyyppisen asetelman, jossa himon kohteena oli se, jonka kerroin objektiivisesti on pienimpiä. Mutta kysymys voi olla siitä, että sanoitamme samaa ilmiötä vain eri tavalla.
"Oletko tiennyt, ettei nainenkaan saa usein häntä jonka haluaa. "
Tämä on matematiikkaan perustuen aivan päivänselvää. Suuri osa naisista viettää suhteensa jonkun sellaisen kanssa, jota eivät ensisijaisesti halunneet.
"Sitten on nämä uhkarohkeat, jotka kuvitelevat liikaa itsestään. Se tuntuu raivostuttavalta, että tullaan häiritsemään."
No se on evoluution kannalta häviävä taktiikka, että ymmärtää olla häiritsemättä.- Anonyymi00024
scrg kirjoitti:
". Jos tuotakin kirjaa tarkkaan luet/kuuntelet, sieltä löytyy muitakin uroita, "
Prinssiin liittyy vielä sellainenkin omainaisuus että sen kanssa ei tässä vaiheessa edes tarvitse kommunikoida sanallisesti, koska myös telepaattinen kommunikaatio toimii lohikäärmeyhteyden vuoksi. Ah, niin ihanaa.Palaan (nosto).
xLiner - Anonyymi00025
scrg kirjoitti:
Prinssiin liittyy vielä sellainenkin omainaisuus että sen kanssa ei tässä vaiheessa edes tarvitse kommunikoida sanallisesti, koska myös telepaattinen kommunikaatio toimii lohikäärmeyhteyden vuoksi. Ah, niin ihanaa.Nuo ovat kaikki laatikkoleukaisia chadeja. Hehän ovat lentäjien kvadrantissa, eivät hakemassa palkkatuella töihin kierrätyskeskukseen. Ja kierrätyskeskuksen tyypeistä saisi varmasti yhtä kiinnostavan tarinan. Vain vähemmän väkivaltaa ja ruumiita, ja enemmän pehmoilua.
xLiner - Anonyymi00026
scrg kirjoitti:
"Nyt alkoi kiinnostamaan millainen "romanttinen" kirja olisi tai on miesten mielestä hyvä. "
Ehkä se ero on juuri siinä että romantiikka tuossa muodossa ei niin miehiä kiinnosta. Tuon kirjan tunnistaa kirjailijaa tietämättä naisen kirjoittamaksi juuri siitä, miten kovasti se jaksaa vatvoa ihmissuhteita, periaatteessa vähän samaa juttua mitä saippuaoopperat ovat täynnä.
Mutta on tuossa hiukan samaistumispintaakin. Joiltain osin se ihastumisen kohteista kertominen mielestäni toimisi ihan hyvin vaikka sukupuoliroolit kääntäisi toisin päin. Mutta sitten mennään ihan vieraille vesille kun nainen muuttuukin ajopuuksi, joka jotenkin ei voi mitään sille mitä hänelle tapahtuu.
Voi olla että romantiikka ei siis yleensä ole keskiössä "miesten" kirjoissa. Ja aika monet mieskirjailijat, jotka pystyvät loihtimaan hyviä juonikuvioita tai kuvaamaan vaikka jotain perhedynamikkaa, niin eivät silti pysty kirjoittamaan naisten ja miesten välisistä suhteista. Hmm, ehkä syy on siinä että 90% kaikesta tapahtuukin naisten päässä ja mies on yleensäkin mukana vain siinä lopussa 10%:ssa ja ihmettelijän roolissa :D
Mutta suosituksia. Viime aikoina lukemistani tulisi mieleen Joel Dickerin Villipeto. Kertojia on useita ja mitään samaistuttavia sankareita ei ole, mutta omalla tavallaan se kerronta kuitenkin on uskottavaa ja seksuaalisena kohteena oleva nainen keskiössä.Tuota ajopuu-kuvailua en Violetista tunnista.
Kirjan lajihan on romantasia. Romantiikkaa ja fantasiaa. Toimii todella hyvin töistä palautumiseen, pään nollaamiseen.. Vähän kun lomalle lähtisi.
Kiitos kirjasuosituksesta. Laitoin ylös.
xLiner Anonyymi00025 kirjoitti:
Nuo ovat kaikki laatikkoleukaisia chadeja. Hehän ovat lentäjien kvadrantissa, eivät hakemassa palkkatuella töihin kierrätyskeskukseen. Ja kierrätyskeskuksen tyypeistä saisi varmasti yhtä kiinnostavan tarinan. Vain vähemmän väkivaltaa ja ruumiita, ja enemmän pehmoilua.
xLinerNo jos jotain tämän maailman lohikäärmelentäjiä ajatellaan, niin esim. Kimi Räikkönen on ihan pätevä lohikäärmeensä kanssa, vaikka uskon että moni mielessään sijoittaisi hänet vaikka kierrätyskeskukseen.
Ja jos tuota kirjan maailmaa ajatellaan niin kai siellä joku muukin voisi Violetin lisäksi olla joku muukin joka osaisi raivata tiensä vastustajansa myrkyttämällä tai muulla tavalla. Vai onko taustaoletus että fiksummat tyypit tuossakin maailmassa tekevät jotain älyllisesti vaativampaa kuin lentelevät vapaaehtoisesti lohikäärmeellä.
Olen nyt päässyt vaiheeseen, ehkä 85%, jossa takana on pari yhdyntäkohtausta. Ja nehän olivat sitten aika yllätyksettömiä: vähän suudellaan, vähän pyöritellään klitorista ja sitten pippeliä pimppiin jossain lähetyssaarnaaja variaatiossa ja vähän jutellaan tyhjänpäiväisyyksiä toiminnan tiimellyksessä ja molemmat juuri haluavat samoja asioita samalla hetkellä tai oikeammin ehkä niin että nainen sattuu haluamaan juuri sitä mitä mies tekee.
Mutta taisin kuitenkin nauraa ääneen kahteen kertaan. Ensimmäinen oli se kun kerrottiin että molemmat toki käyttivät jotain mystistä raskaudenehkäisijää, vaikka sivilisaation tekniikka on keskiaikaista ja kummallakaan ei ennen tuota tiettävästi ollut tuolla minkäänlaista seksielämää. Mutta vielä suuremman riemun aiheutti se että Violetin orgasmit saivat aikaan pikku tulipaloja. Kyllä kai joka naisella parhaimmillaan salamoi mutta ei nyt ihan noi kirjaimellisesti.
Lopusta odotan tuleeko vielä jonkinlainen käänne että kertoja ymmärtää äitinsä ja regiiminsä edustavan jotain Neuvostoliittoa tai Ali Khameneita ja se niiden monisatavuotinen sota on vain keino pitää se niiden pöhkö systeemi pystyssä.
Violetin tarkasti diagnosoimaton tila ilmeisesti on sama kuin kirjailijalla?
Mutta paljon on ihan hyvää kerrontaa ja toimii tuo kasvutarinana.
- Anonyymi00014
Tuloksesi: 8 / 9
Ihan tulessa!
Taidat olla melkoinen lukutoukka – tai ainakin todellinen spicy-kirjallisuuden tuntija! Tunnistit erinomaisesti erotiikkaa sisältävät kirjat sitaattien perusteella.
Tämä tulos paljastaa rahvaalle kuulumiseni maamme vähälukuiseen, mutta sitäkin tanakakkaampaan, korkeakulttuuriseen eliittiin.
Sanoisin jopa, että sen kiiltävään, kaikkialle työntyvään nuppiin, joka avaa moukkien ummehtuneet mielet sekä muut onkalot kulttuurin valolle.
Vakavasti puhuen, olin lukenut noista kirjoista kolme ja muistin ainoastaan Kurki-Matin ennenaikaisen.
Todennäköisyys arvata noinkin oikein on täysin olematon, joten taidan laittaa loton vetämään ja katsella sen aktia illan hämärtyessä."Vakavasti puhuen, olin lukenut noista kirjoista kolme ja muistin ainoastaan Kurki-Matin ennenaikaisen. "
En ole lukenut, mutta jonkinlainen mielikuva pohjoissuomalaisesta iloisen rempseästä "kauhuelokuvasta" Maa on Syntinen Laulu. Oliko se jotenkin niin, että tyttö löytää pätevän panomiehen alakuperöiskansaa edustavasta joikhaajasta, jonka tästä suivaantunut isä/lahkojohtaja? sitten ajaa avantoon ja menee vielä itse hirteen?
Mä sain myös 4/9, yhtään noista en ole ikinä lukenut, mutta valitsin noista aina sen mikä kuulosti sellaiselta jonka nimen olen joskus kuullut. Muutamassa kysymyksessä en ollut kuullut mitään vaihtoehdoista, ja se sitten näkyikin noina väärinä vastauksina. Vastasin muutaman väärän myös sellaisissa missä olin kuullut yhdestä vaihtoehdosta ja valinnut siksi sen.
- Anonyymi00018
6/9 saavutus sekin
- Anonyymi00027
Lopetin testiin vastaamisen neljänteen kysymykseen. En minä tiennyt niistä yhtään. Päättelykykyni on tosin sen verran hyvä, että pystyin arvaamaan noista 3 oikein. Vaan eihän arvailu mitään kerro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857