Olin 13-vuotias. Edelleen olen hengissä, vaikken nytkään ajokunnossa.
Ymmärrän tavastani nauttia elämästä aiheuttavan raivonpuuskia eräissä.
Aloitin viinan juomisen 42 vuotta sitten
110
459
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nauti rauhassa, seuraukset tulevat kyllä, ja sitten huomaat tyhmyytesi. Noin teki mm. veljeni, n. 60 tuli kuolema usean elimen toiminnan romahtamisena, johtui pelkästään viinasta. Ei ollut ollenkaan onnellinen maatessaan saraalan sängyllä, millään ei enää kehunut. Monta muutakin ihmistä on osunut vastaavasti kohdalleni.
- Anonyymi00003
Kuolema on paskajuttu.
Kuolinilmoituksista näkee ketkä ovat lopettaneet tupakanpolton. - Anonyymi00016
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kuolema on paskajuttu.
Kuolinilmoituksista näkee ketkä ovat lopettaneet tupakanpolton.Joo. Minäkin luin yhden erityisasiantuntijan tekemän vertaistutkimuksen että lähes 95,7 % kuolleista on jo lopettanut tupakanpolton.
- Anonyymi00002
Alaikäisenä aloitit, joten ongelmia elämässä.
Ymmärrän.
Mutta ei tuo nauttimista ole. Ennemminkin ongelmista kärsimistä.
Hae apua.- Anonyymi00019
Aatteleppa ite jos olisi alkanut ryyppäämään vasta kuuskymppisenä. Että mitenkä monta nousuhumalaa irtosuhteineen olisi jäänyt kokematta. Sitähän olisi elämä hukkaan heitetty.
- Anonyymi00004
Itse juonut nyt 6 vuotta putkeen joka päivä 10 annosta alkoholia, eli pari vahvaa isoa oluttölkkiä ja 20 cl kirkasta
Sopiva määrä kun juo ne tunnin sisällä. Tulee mukava nousuhumala, nukahtaa myöhemmin hyvin ja aamulla hyvä olo.
En ole nähnyt mitää huonoja puolia.- Anonyymi00005
Ja ikää nyt 64 vuotta
- Anonyymi00006
Tunnetko tarvetta selitellä,
juomistasi?
Oletko aina kännissä?
Olen jotenkin käsittänyt, että ihminen
itse päättää juoda.
Joku juoppo joskus kysyi ”ooksä joku ymmäräjä?”
Vastaus silloin ja nyt: en ole.
En myöskään halua viettää aikaa juopon seurassa.
Väkivaltainen kasvattaja ja juoppo ovat aikalailla sama asiana.
Molemmat valintoja.- Anonyymi00009
En ole aina kännissä. Työnteko haittaa harrastustoimintaa.
- Anonyymi00007
Jaa, että raivonpuuskia, kyllä enemmänkin naurattaa tyhmyytesi.
- Anonyymi00011
Kas kun et caps-lock pohjassa paasannut 😂
- Anonyymi00021
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kas kun et caps-lock pohjassa paasannut 😂
Olipa nerokas kommentti.
- Anonyymi00008
Mikä siinä viinassa oikein kiehtoo? Ainakin kun ulkopuolisestä näyttää että ihminen muuttuu aina känniidiootiksi.
- Anonyymi00010
Kun pelkää todellisuutta niin on pakko olla kännissä koko ajan.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kun pelkää todellisuutta niin on pakko olla kännissä koko ajan.
Toinen vaihtoehto on ryhtyä persuksi.
- Anonyymi00018
No viina on vähän niinkuin vaimo meille peniksellikkäille. Molempia harrastellessa tulee sellai hetkittäinen hyvänolon tunne. Sillä erotuksella et dokaaminen tulee vähän helvetin paljon halvemmaksi.
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
No viina on vähän niinkuin vaimo meille peniksellikkäille. Molempia harrastellessa tulee sellai hetkittäinen hyvänolon tunne. Sillä erotuksella et dokaaminen tulee vähän helvetin paljon halvemmaksi.
"vähän helvetin paljon"
Onko tuo sitten neutraali tilanne?
- Anonyymi00013
No jos olet tehnyt sitoumuksia, joista paskahousuna pakenet juomisen varjolla, niin täysin ymmärrettävää. Jos et ole tehnyt sitoumuksia, niin sitten voit hyvillä mielin haistattaa raivoajille paskat, ei kuulu heille.
- Anonyymi00015
Velaton olen, ja huoleton muutenkin.
Huolellinen kyllä olen. Yhtäkään päivää en muista olla juomatta alkoholia. - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Velaton olen, ja huoleton muutenkin.
Huolellinen kyllä olen. Yhtäkään päivää en muista olla juomatta alkoholia.Ymmärsit kyllä itsekin, että tarkoitin ihmisille tehtyjä sitoumuksia.
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ymmärsit kyllä itsekin, että tarkoitin ihmisille tehtyjä sitoumuksia.
Ymmärsin ettei minulla ole paskat housuissa, vaan rykäisen ne klassisesti vesiklosetin pönttöön, tai kesällä mökillä kompostoivaan pyttyjuttuun, jota kerran kaudessa tyhjennellään alakautta. Sieltä ammennettava materiaali on muuten samaa miksi minäkin muutun.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ymmärsin ettei minulla ole paskat housuissa, vaan rykäisen ne klassisesti vesiklosetin pönttöön, tai kesällä mökillä kompostoivaan pyttyjuttuun, jota kerran kaudessa tyhjennellään alakautta. Sieltä ammennettava materiaali on muuten samaa miksi minäkin muutun.
Ymmärsin että olet tehnyt sitoumuksia, joita pakenet. Jänskä että juuri sellaiset täällä ruikuttelee.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ymmärsin että olet tehnyt sitoumuksia, joita pakenet. Jänskä että juuri sellaiset täällä ruikuttelee.
Kirsikat kakusta kuuluu mulle, totesi ruikuttaja.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mitähän ne mahtavat olla, kun minä en itse niistä ole tietoinen 😂
Hupskeikkaa, sehän on jo iltapäivä, eli pitää taas ryhtyä rakentamaan uutta humalaa... - Anonyymi00039
Olen mikä olen. En tee itsestäni numeroa, vaan yritän sytyttää vakan pitämällä kynttilää sen alla.
- Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Olen mikä olen. En tee itsestäni numeroa, vaan yritän sytyttää vakan pitämällä kynttilää sen alla.
Teet juuri itsestäsi numeroa. Enempää ei täällä näköjään saa teille "maailman runtelemille" uhriutujille saa sanoa. Ne ei tykkää musta, byhyy...
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Teet juuri itsestäsi numeroa. Enempää ei täällä näköjään saa teille "maailman runtelemille" uhriutujille saa sanoa. Ne ei tykkää musta, byhyy...
Miksi tarvitset hyväksyntää muilta?
Etkö riitä itsellesi omana itsenäsi?
- Anonyymi00014
Mielestäni valtion tulisi rakentaa kaltaisillesi toiminnallisille juopoille alkoholinkäyttöhuoneita jokaiseen kaupunkiin, jossa voisitte harjoittaa pahettanne turvallisesti valvotuissa olosuhteissa. Koska olettehan myös yhteiskunnan suurimpia tukipilareita maksaen suunnattomia haittaveroja harrastuksestanne. Toisin kuin noi yhteiskunnan syöpäläiset, narkkarivässykät, jotka ei maksa itsetuhoisesta hedonismistaan pätkän vertaa veroja.
- Anonyymi00017
Minulla on juomista varten maksettu huoneisto jo valmiina...
- Anonyymi00050
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minulla on juomista varten maksettu huoneisto jo valmiina...
Turpa tukkoon!
Ei tää touhu noin toimi, että jos valtio on valmis jotain antamaan kansalaisille takasinpäinkin, että siitä kannattais kieltäytyä! Vuokraa se tila sitten vaikka airbnb kohteena? - Anonyymi00054
Olen joskus miettinyt, kun tuli yli 20 vuotta juotua aika rankasti, että paljonkohan onkaan oikeasti tullut maksettua veroja siitä kaikesta alkoholimäärästä. Vaan eipä tuota ole mahdollista laskea.
- Anonyymi00056
Anonyymi00050 kirjoitti:
Turpa tukkoon!
Ei tää touhu noin toimi, että jos valtio on valmis jotain antamaan kansalaisille takasinpäinkin, että siitä kannattais kieltäytyä! Vuokraa se tila sitten vaikka airbnb kohteena?Enhän minä ryyppyluolaani muiden juoppojen käyttöön luovuta 😂
- Anonyymi00067
Anonyymi00054 kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, kun tuli yli 20 vuotta juotua aika rankasti, että paljonkohan onkaan oikeasti tullut maksettua veroja siitä kaikesta alkoholimäärästä. Vaan eipä tuota ole mahdollista laskea.
Minä en mokomia laske, koska käärinliinoissa ei ole taskuja.
Viina ja tupakka tuovat iloa elämään, ja ainahan iloittelu hieman maksaakin.
- Anonyymi00022
Pakkohan se on ryypätä koko ajan jos ei muuhun pysty.
- Anonyymi00024
Saitko innoituksen Rappiolla biisin sanoista?
- Anonyymi00030
Isot pojat opettivat. Sillä tavalla taidot siirtyvät sukupolvelta toiselle.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Isot pojat opettivat. Sillä tavalla taidot siirtyvät sukupolvelta toiselle.
Kannattiko?
Ota löysin rantein, älä jännitä. - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kannattiko?
Ota löysin rantein, älä jännitä.Elämä on kannattanut oikein hyvin.
Kiitos kysymästä 🥂
- Anonyymi00028
No kun ei todellisuutta kestä, pitää kännätä ja sit jääkin koukkuun brenkkuun. Heh, onpa syytä kehua, hah hah.
- Anonyymi00031
Heikkoluonteiset juovat viinaa. Tai tyhmät.
- Anonyymi00034
Aloitukseen viitaten;
Yksikään alkoholisti ei nauti ongelmastaan, se on faktaa.
Jos juoppo väittää nauttivansa elämästään, se on valhetta. Juoppo ei vain pysty myöntämään ongelmaansa ja elämänsä kurjuutta.
Mistäkö tiedän ? Olen kärsinyt aikoinaan monta vuotta samasta ongelmasta.- Anonyymi00037
Hih. Ei minulla ole ongelmaa. Rahaa tulee enemmän kuin menee ja pystyn nauttimaan elämästä täysin rinnoin.
Hauskaa tuo kuinka toisten ryyppääminen haittaa heitä, joilla ei ole siihen mahdollisuutta 😂
Se kateus, se kateus... - Anonyymi00041
Anonyymi00037 kirjoitti:
Hih. Ei minulla ole ongelmaa. Rahaa tulee enemmän kuin menee ja pystyn nauttimaan elämästä täysin rinnoin.
Hauskaa tuo kuinka toisten ryyppääminen haittaa heitä, joilla ei ole siihen mahdollisuutta 😂
Se kateus, se kateus...Mahdollisuus kyllä olisi, miksi ei ?
Raha ei ratkaise esim. mielenterveyttä, joka väkisinkin menee heikoksi, kun riittävän kauan ryyppää. Itsetunto katoaa, ahdistaa, masentaa, pelottaa, jne. Miten se sosiaalisuus ? Eikö yhtään jännitä ihmisten ilmoilla, kun kuvittelee olevansa huono, epäkelpo ihminen juomisensa takia ?
Se, että alkaa kehumaan juomisellaan, kertoo juuri siitä, ettei itsekään pidä omasta tilanteestaan.
Eikä ainakaan minua haittaa kenenkään toisen ryyppääminen, olen omat sairauteni jo juomalla ehtinyt hankkia, muut saavat tehdä ihan mitä itse haluavat.
Muista nauttia sittenkin, kun tulee haima- tai maksasyövän tuskat, et arvaakaan, kuinka nautinnollista... - Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mahdollisuus kyllä olisi, miksi ei ?
Raha ei ratkaise esim. mielenterveyttä, joka väkisinkin menee heikoksi, kun riittävän kauan ryyppää. Itsetunto katoaa, ahdistaa, masentaa, pelottaa, jne. Miten se sosiaalisuus ? Eikö yhtään jännitä ihmisten ilmoilla, kun kuvittelee olevansa huono, epäkelpo ihminen juomisensa takia ?
Se, että alkaa kehumaan juomisellaan, kertoo juuri siitä, ettei itsekään pidä omasta tilanteestaan.
Eikä ainakaan minua haittaa kenenkään toisen ryyppääminen, olen omat sairauteni jo juomalla ehtinyt hankkia, muut saavat tehdä ihan mitä itse haluavat.
Muista nauttia sittenkin, kun tulee haima- tai maksasyövän tuskat, et arvaakaan, kuinka nautinnollista...Heh, paatoksestasi päätellen sinua nimenomaan haittaa muiden ryyppääminen.
Minä taas suhtaudun elämään vakavasti. Koska on vain yksi elämä, niin miksen nauttisi siitä itse, vaan antaisin muiden määrätä kuinka elää nuhteessa itseään rääkäten?
Kyllä. En ole uskovainen, vaan realisti. Sen kunniaksi taas känni päälle! - Anonyymi00057
Anonyymi00045 kirjoitti:
Heh, paatoksestasi päätellen sinua nimenomaan haittaa muiden ryyppääminen.
Minä taas suhtaudun elämään vakavasti. Koska on vain yksi elämä, niin miksen nauttisi siitä itse, vaan antaisin muiden määrätä kuinka elää nuhteessa itseään rääkäten?
Kyllä. En ole uskovainen, vaan realisti. Sen kunniaksi taas känni päälle!Onnea valinnoillesi, toivottavasti olet itseesi tyytyväinen.
- Anonyymi00068
Anonyymi00057 kirjoitti:
Onnea valinnoillesi, toivottavasti olet itseesi tyytyväinen.
Kiitos, kyllä olen tyytyväinen, mutta en missään nimessä täydellinen, vaan näillä mennään eikä valiteta joutavista.
- Anonyymi00069
Anonyymi00045 kirjoitti:
Heh, paatoksestasi päätellen sinua nimenomaan haittaa muiden ryyppääminen.
Kyllä. En ole uskovainen, vaan realisti. Sen kunniaksi taas känni päälle!Miksi haittaisi ? Olen omat kiintiöni jo juonut täyteen. Jos joku toinen juo, en minä siitä tule humalaan, en sairastu, en kärsi huonosta itsetunnosta, jne. jne.
Olen myös aina sanonut, että toipuneena alkoholistina ei ole varaa tuomita yhtään ketään.
Enkä tuomitsekaan, tehkää mitä teette. Alkoholistit ymmärtää ihan itsekin syyt ja seuraukset. - Anonyymi00085
Anonyymi00069 kirjoitti:
Miksi haittaisi ? Olen omat kiintiöni jo juonut täyteen. Jos joku toinen juo, en minä siitä tule humalaan, en sairastu, en kärsi huonosta itsetunnosta, jne. jne.
Olen myös aina sanonut, että toipuneena alkoholistina ei ole varaa tuomita yhtään ketään.
Enkä tuomitsekaan, tehkää mitä teette. Alkoholistit ymmärtää ihan itsekin syyt ja seuraukset.No minä olen "alkoholisti" hautaan saakka. Käyn myös kusella joka päivä, ja syön.
Se mitä en tee on uskoa joutavauuksiin. Kun on yksi elämä, niin siitä pitää nauttia.
- Anonyymi00036
Olin sappileikkauksen vuoksi Meilahdessa sairaalassa pari yötä. Huonekaverina noin 50 v maksansiirtopotilas, jolle oli tullut HIEMAN komplikaatioita. En suosittele sitä kohtaloa kenellekään
- Anonyymi00040
Minä siirrän maksani itseni kanssa tuonpuoleiseen, eli käytännössä mullaksi, jos joku neropatti ei tiimiäni keksi polttaa tuhkaksi.
- Anonyymi00042
Juurikin näin. Ainoa se, että alkoholistille harvemmin aletaan edes maksaa vaihtamaan. Ensin on osoitettava, että pystyisi olemaan juomatta viinaa.
Maksa voi tosin "hajota" muutenkin, kuin alkoholilla. - Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
Juurikin näin. Ainoa se, että alkoholistille harvemmin aletaan edes maksaa vaihtamaan. Ensin on osoitettava, että pystyisi olemaan juomatta viinaa.
Maksa voi tosin "hajota" muutenkin, kuin alkoholilla.Olen valmis kuolemaan. Siksi tästä ainokaisesta elämästä nautinkin.
- Anonyymi00058
Anonyymi00046 kirjoitti:
Olen valmis kuolemaan. Siksi tästä ainokaisesta elämästä nautinkin.
Niin, sehän on täysin itsesi päätettävissä, mitä teet. Onnittelut valinnallesi.
- Anonyymi00047
Itse juon vain siksi, että siitä tulee hyvä olo. Täsmäkännit alkuillasta pienehköllä määrällä on parasta.
- Anonyymi00059
Kännissä on vaan niin saamarin mukavaa. Ainakin minä muutun heti filosofiseksi. Selvin päin olen hiljainen tarkkailija.
- Anonyymi00060
Kerrotko millainen hyvä olo siitä tulee ? Miksei sinulla ole selvin päin ollessa hyvä olo, kun kerran haet sitä juomalla ?
- Anonyymi00070
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kerrotko millainen hyvä olo siitä tulee ? Miksei sinulla ole selvin päin ollessa hyvä olo, kun kerran haet sitä juomalla ?
Hankala tunnetta on sanoin kuvailla, mutta kokemus sen on osoittanut. Sen takia joka päivä juonkin alkoholia. Työpäivän lopulla sitä jo odottaa päästä sihauttamaan ensimmäisen törpön auki.
Alkoholi on parasta huumetta. Elämä tulee vasta sen jälkeen. - Anonyymi00079
Anonyymi00070 kirjoitti:
Hankala tunnetta on sanoin kuvailla, mutta kokemus sen on osoittanut. Sen takia joka päivä juonkin alkoholia. Työpäivän lopulla sitä jo odottaa päästä sihauttamaan ensimmäisen törpön auki.
Alkoholi on parasta huumetta. Elämä tulee vasta sen jälkeen.Sinulla ei sitten varmaan ole koskaan ollut mitään hyvää tai parempaa elämää, jos et paremmasta tiedä ?
- Anonyymi00086
Anonyymi00079 kirjoitti:
Sinulla ei sitten varmaan ole koskaan ollut mitään hyvää tai parempaa elämää, jos et paremmasta tiedä ?
Olen elänyt ja elän oikein hyvää elämää. Ystäviä on, ulkomaanmatkoja tulee tehtyä (halpaa juopottelua niissä) säännöllisesti. On kesämökki missä ryypätä ja uistella humalassa moottoriveneellä kesälomalla jne.
Päivääkään en vaihtaisi pois. Joka päivä on syytä elää täysillä. Joka päivä kannattaa ainakin tissutella, jos ei ehdi juopottelemaan.
Suosittelen sinullekin pulloon tarttumista. Kun on makuun päässyt, niin ei sitä enää pois vaihda. - Anonyymi00093
Anonyymi00086 kirjoitti:
Olen elänyt ja elän oikein hyvää elämää. Ystäviä on, ulkomaanmatkoja tulee tehtyä (halpaa juopottelua niissä) säännöllisesti. On kesämökki missä ryypätä ja uistella humalassa moottoriveneellä kesälomalla jne.
Päivääkään en vaihtaisi pois. Joka päivä on syytä elää täysillä. Joka päivä kannattaa ainakin tissutella, jos ei ehdi juopottelemaan.
Suosittelen sinullekin pulloon tarttumista. Kun on makuun päässyt, niin ei sitä enää pois vaihda.Saahan sitä suositella.
Aikoinaan join ihan riittävästi, nykyään vähemmän. Itse haluan nauttia elämästä myös selvin päin. Toki se on jokaisen oma valinta, miten sen nautintonsa haluaa, ja saa.
En juonut koskaan maun takia, vaan humalatilan takia, sekin tässä mainittakoon. Toki nykyään, kun otan vähemmän ja harvoin, haluan myös maistaa, en ainoastaan humaltua.
- Anonyymi00048
Kun on täyttänyt 60 vee, voi tehdä mitä huvittaa. Jos armopiikin saisi vaikka 70-vuotiaana halukkaat, ottaisin. Hienoa elämä takana, kaikki koettu, ei mitään tarvetta kituuttaa, siksi nautin, siis nautin alkoholista
- Anonyymi00049
Heroiini on yhtä vaikea huumausaine.
- Anonyymi00051
Elimistön tuhoutuminen, vieroitusoireet, riippuvaisuus.
- Anonyymi00055
Paitsi ettei alkoholi ole huumausaine.
Alkoholi vaikutta keskushermostoon juuri päinvastoin kuin periaatteessa kaikki huumeet. Huumeet kiihottaa, alkoholi puuduttaa. - Anonyymi00061
Anonyymi00055 kirjoitti:
Alkoholi vaikutta keskushermostoon juuri päinvastoin kuin periaatteessa kaikki huumeet. Huumeet kiihottaa, alkoholi puuduttaa.Kokkeli ei myöskään puuduta, eikä viina🤪
- Anonyymi00065
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kokkeli ei myöskään puuduta, eikä viina🤪
Krapulat kiihottavat tappamiseen
- Anonyymi00071
Anonyymi00055 kirjoitti:
Alkoholi vaikutta keskushermostoon juuri päinvastoin kuin periaatteessa kaikki huumeet. Huumeet kiihottaa, alkoholi puuduttaa.Ainakin alkoholi tuhoaa hitaasti mutta varmasti pikkuaivot. Sen tietää esim. katkokävelystä, että on pikkuaivoissa tuholainen vieraillut.
- Anonyymi00052
70-luvulla oli levy Richard Money "I'm drinkin alone'.
Oli loistava neuvo- Anonyymi00094
Jos on vaikeaa olla yksin, niin silloin on huonossa seurassa.
- Anonyymi00053
Kyllä sitä nuorena kun on kaveriporukoita ja hemmettisti elämää, viinaa kuluu reippaasti. Usein ryypiskely rytmittää koko elämän. Ja rahaahan siihen palaa älyttömästi.
Jos on kunnollinen ammatti ja tulot, niin joutuu varmasti jonkun muijan ansaan, rahaa palaa vieläkin enemmän, ja kaverit on kortilla.- Anonyymi00062
Hyi hitto, en kestäisi typeryksiä jossain ravintolassa. Yksin juominen tai vaimon kanssa, musiikin kuuntelu hyvän konjakin ja laitteiston kanssa ihan parasta
- Anonyymi00063
”joutuu varmasti jonkun muijan ansaan”
Parisuhteet on perseestä. - Anonyymi00076
Ei niitä muijiakaan varmaan alkoholisteille jonoksi asti riitä. Kaikki muijat eivät jaksa elää holistin kanssa, ainakaan kovin pitkään.
- Anonyymi00078
Anonyymi00063 kirjoitti:
”joutuu varmasti jonkun muijan ansaan”
Parisuhteet on perseestä.Ei kai mihinkään joudu ? Elämä on valintoja. Omat valinnat on tehtävä itse.
- Anonyymi00064
Helppo se on ryyppäämisellä rehvastella niin kauan kuin on vielä suht terve. Voi äkkiä muuttua ääni kellossa, kun lääkäri julistaa tuomion.
- Anonyymi00073
Ai jos ajatusmaailmassa on että valmis jo lähtemään, saisi lapset mojovat perinnöt aiemmin.
- Anonyymi00075
En minä ainakaan käy lääkäreiden luona. Turhaa rahastusta ja omasta puolestani kaikki sote-palvelut voi lakkauttaa. En tarvitse niitä mihinkään ja säästyneet rahat voi vaikka ryypätä.
- Anonyymi00080
Anonyymi00073 kirjoitti:
Ai jos ajatusmaailmassa on että valmis jo lähtemään, saisi lapset mojovat perinnöt aiemmin.
Ei voi kehua nauttivansa juomisesta, jos ajatuksena on, että olisi valmis jo lähtemään .
Jos kerran tykkää elää ja ryypätä, niin eihän silloin halua kiirehtiä pois.
Olisikohan tuossa pienoinen paradoksi olemassa ?
- Anonyymi00066
Minun ongelma on että ei maistu. Ei viitsi väkisinkään alkaa juomaan.
- Anonyymi00074
Mites muut huumeet?
- Anonyymi00077
Sinulla on hieno ongelma. Itselläni vielä vähän vaiheessa, kun maistuu vielä silloin tällöin, joskin jo paljon harvemmin nykyään.
Olisi kyllä mukava saavuttaa tuo samainen ongelma, että lakkaisi täysin maistumasta.
- Anonyymi00072
Alkoholistin keskimääräinen elinikä on 24–28 vuotta lyhyempi. Olet jo maalisuoralla. Jatka vain samaa tahtia, ei olla lainkaan vihaisia.
- Anonyymi00081
Kylläpä tulisi elettyä iäkkääksi, jos en olisi alkoholisti. Jos elinikä noin paljon heittäisi, ja nyt jo ikää riittää, juomisesta huolimatta. No eipä nuo keskimäärät koskekaan kaikkia, kun ovat keskimääriä.
- Anonyymi00087
Jatkan toki hyväksi havaitulla linjalla.
Kippis sullekin.
- Anonyymi00082
Pitäsikö minunkin aloittaa säännöllinen viinan juonti, jotta pääsisin maan päältä nopeammin pois!
- Anonyymi00089
En tiedä onko tuo mikään syy, mutta suosittelen kuitenkin dokaamista. Se on hemmetin mukavaa puuhaa. Väitän, että vastakkainasettelukin maailmassa vähenisi, jos jokainen olisi kännissä.
- Anonyymi00095
Mikä vika maan päällä olemisessa on ? Miksi kiire pois ?
- Anonyymi00096
Anonyymi00089 kirjoitti:
En tiedä onko tuo mikään syy, mutta suosittelen kuitenkin dokaamista. Se on hemmetin mukavaa puuhaa. Väitän, että vastakkainasettelukin maailmassa vähenisi, jos jokainen olisi kännissä.
Valitettavasti känni ei vaan sovi ihan kaikille, ikävä tosiasia.
- Anonyymi00098
Anonyymi00096 kirjoitti:
Valitettavasti känni ei vaan sovi ihan kaikille, ikävä tosiasia.
Onhan se niinkin, että joillekin ei rähinäviina sovellu. Itse olen kännissä leppoinen kuin mikä.
- Anonyymi00083
Jos kerta 42 vuotta elelee terveenä minulla on 3 vuotta aikaa aloittaa juopottelu.Ei tätä Suomea selvin päin kestä
- Anonyymi00084
Alkoholidementia odottaa
- Anonyymi00090
No minä en sitä aktiivisesti ala odottamaan, paitsi aktiivisesti ryypiskelemällä.
- Anonyymi00102
Anonyymi00090 kirjoitti:
No minä en sitä aktiivisesti ala odottamaan, paitsi aktiivisesti ryypiskelemällä.
Ei ne omaisetkaan varmaan kovin aktiivisesti , eikä innolla, odota alkoholistin dementiaa.
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Ei ne omaisetkaan varmaan kovin aktiivisesti , eikä innolla, odota alkoholistin dementiaa.
Se on heidän oma häpeänsä.
- Anonyymi00105
Anonyymi00102 kirjoitti:
Nain on välit on mennyt tällaiseen dementikkoon, enkä muuten hoida, enkä katso perään päivääkään.Maatkoon vaikka katuojassa
- Anonyymi00088
Jos ei juo kuin sormustimellisen päivässä niin ei kai tuosta haittakaan ole.
- Anonyymi00097
Eihän sormustimellisen määrää voi sanoa edes juomiseksi. Se pieni määrähän on nautiskelua.
- Anonyymi00091
Kyllä sitä voikin olla katkera, kun alle 40-kymppisenä saa tappavan syövän, vaikka on noudattanut täysin terveitä elämäntapoja.
Ja sitten katselee kun puistonpenkillä naukkailevat "pojat" harrastavat pahettaan vuodesta vuoteen terveinä ja itseteitoisesti rähisten.
No, ylenpalttisesta ulkoilusta saa roimasti d-vitamiinia, joka pitää terveenä.- Anonyymi00099
Niin, ei ne ole aina ne elämäntavat, jotka tuovat, tai eivät tuo, sairautta tullessaan.
Jotkut voi elää todella terveellisesti, ja siltikin sairastua vakavasti. Jotkut taas voi elää tosi huonoilla elämäntavoilla, ja kituuttavat silti aika iäkkäiksikin.
Elämä on vähän kuin arpapeliä, jos ajatellaan.
- Anonyymi00100
Aloittaja, kai ymmärrät että tulevassa kehitysmaamuslimi MAANMUUTTAJIEN kalifatissa elämäntapasi on HARAM!
- Anonyymi00101
Aloittaja taitaa kuitenkin olla Suomessa. Ymmärrettäköön se.
- Anonyymi00104
Terveys menee kun alkaa käyttämään päihteitä. Huumeet tappaa herkästi (yliannostus) tupakka ja viina lyhentää elinikää ?+ muut vaivat siihen päälle kun tarpeeksi pitkään käyttää. Yrittäkäämme siis kestää elämää selvinpäin.
- Anonyymi00106
Tämä on jo kalifaatti.Suomen kalifaatti
- Anonyymi00107
Vartu 15- 20 vuotta ja kuolema kulkee jo vierellä.
- Anonyymi00108
No hyvä niin. Jos homma on pysynyt nauttimisena ja hauskanpitona sinun ja lähellä si olevien ihmisten kohdalla niin sittenhän tuossa ei ole mitään pahaa tai väärää. Kyllä itsekin olin ekan kerran lukiokaverien kanssa raflassa ala-ikäisenä, eli 17 vuotiaana. Eikä alkoholista ole ikinä tullut mitään ongelmaa itselleni.
Jotkut kukkahattutädit ja -sedät ei tunnu tajuavan sitä, että normaali bilettäminen ja kännissä olokin on aivan eri asia kuin alkoholismi ja alkoholin takia elämänsä sotkeminen. Lähes jokainen on esimerkiksi opiskeluaikana bilettänyt ja ei sen jatkamisessa ole mitään väärää tai pahaa myöhemminkään. se millä on merkitystä on se, että tietää omat rajansa ja vaikka olisi bilettäessä kännissä niin ei anna sen mennä överiksi ja juomiseksi vain juomisen takia. Kun kyse on hauskanpidosta ja elämästä nauttimisesta niin alkoholin käytössä ei ole mitään pahaa tai väärää, eikä ole kännissä olossakaan. Niin kauan kuin itsellä ja muilla ympärillä on kivaa ja hauskaa niin antaa mennä. Sillon alkoholin juominen ja siitä nauttiminen on täysin ok riippumatta siitä tuleeko känniin vai ei. Jos se ei sotke omaa tai muiden elämää eikä aiheuta överiksi menneen juomisen takia riehumista tai vahingon tulemista itselle tai muulle niin ei alkoholin käytössä, bilettämisessä ja kännissä olossa ole mitään pahaa. Pitää vain muistaa, että tarkotus on olla kivaa ja pitää hauskaa ja niin pitää olla muidenkin osalta. Pitää myös muistaa, että kaveria ei jätetä eikä jätetä pulaan, jos kaveri on kännissä. Alkoholi rentouttaa ja tekee bilettämisestä kivaa. Lisäksi kun sitä juo vielä sen takia, että joku alkoholijuoma maistuu itsestä hyvältä niin se tekee vain iloiseksi ja sehän on hyvä asia. Jos homma pysyy hauskanpitona ja nauttimisena niin kaikin puolin, alkoholin käyttöä voi ihan hyvin jatkaa vaikka koko elämän, ei liian pienestä alkaen tietenkään. Hauskanpito pidentää elämääkin ihan varmasti. Ja eihän se hauskuuden ja nautinnon takia alkoholin käyttö ole sellasta mikä terveyttä mihinkään tuhoaisi vaikka olisi kännissä aina välillä enempikin. Se on sitten aivan eri asia, jos alkaa kittaamaan pelkän pakkomielteisen juomisen takia, koska ei pärjää muuten, pitää alkoholilla häivyttää pahaa oloa jne. Ja se ei missään nimessä ole ok, jos sitten homma menee siihen, että öristään dösäpysäkillä arkisin niin hirveässä kaasussa ettei kieli käänny suussa, haistaan kilometrin päähän vanhalle viinalle sekä kuselle ja paskalle ja pesemättömyydelle. Eikä se ole ok, jos pitää vetää pullollinen kossua joka aamu vain selvitäkseen kankkusesta jne ja sama toistuu viikkoja tai kuukausia jne. Tollanen ongelmajuominen on aivan eri asia sitten. Normaali bilettäminen, hauskanpito ja hyvistä alkoholijuomista nauttiminen puolestaan on täysin ok.
Kuten sanoin edellä itsekin olin vasta 17 kun olin jo eräässä pudissa kaverien kanssa. Siitä ei ole koskaan ollut mitään haittaa ja vaikka itsekin opiskelija-aikana biletin usein se ei koskaan karannut mitenkään käsistä vaikka kännissä välillä oltiinkin. Ja ihan yhtälailla käytän alkoholi edelleen. Juon sitä sen takia, että esimerkiksi bisse, lonkku ja siiderit on hyviä, siitä tulee iloinen mieli, se rentouttaa ja vapauttaa sekä yksinkertasesti tekee illoista kivempia monesti. En näe alkoholin käyttö minään hiton mörkönä vaan nautin siitä ja pidän hauskaa. Eikä sitä mikään pakko ole olla edes kännissä mikä ei kuitenkaan tarkota sitä, että pitäs kukkahattutätimäisesti lopettaa yhden jtai parin tuopin jälkeen jne.
Kun pysyy kohtuudessa niin alkoholin juomisessa ja kännissä olossa ei ole mitään pahaa ja kuten sanoin jos siitä tulee iloinen olo ja on kivaa niin se ihan varmasti myös pidentää elämää myös. Eihän nykyään voi juoda lisäksi edes vettä ilman, että siinä on mikromuovia tai jotain muuta vastaavaa paskaa. Väitän kuitenkin, että jos alkoholin juominen tuntuu hyvältä, se tekee iloisksi ja lisää hauskanpitoa ilman mitään negatiivisia överiksi vetämisen seurauksia niin sillon se on paljon enemmän hyväksi kuin mitä mahdollisia haittavaikutuksia alkoholilla voi olla. Haitat koskee lähinnä ammattideekuja, joilla homma ei ole mitään hauskanpitoa nähnytkään.- Anonyymi00109
Lisään vielä, että ahdasmieleinen ja tiukkapipoinen kukkahattutäteily ja -setäily sekä höyrypäinen raivoraittius on valtavasti vahingollisempaa mielenterveydelle ja terveydelle yleensäkin verrattuna kohtuudessa pysyvään normaaliin hauskanpitoon ja elämästä nauttimiseen hyvien alkoholijuomien kanssa mukaanlukien se, jos ollaan kännissä niin että itsellä ja muilla on kivaa eikä kenellekään koidu siitä haittaa tai vahinkoa. Se sellanen ahdasmielinen alkoholin kauhistelu ja raivoraittiin alkoholin välttely on paljon vahingollisempaa itselle ja myös muille. Monet kiihkomieliset raivoraittiit tekee kaiken lisäksi muidenkin elämän silkaksi helvetiksi ahdistellessaan ihmisiä, jotka vain pitää hauskaa ja nauttii elämästä alkoholijuomia juodessaan. Uskontohörhöhihhulit on kaikkein pahimpia, yhtenä esimerkkinä tämä yksi naispuolinen poliitikko. Raivoraitis ukskontohihhulointi menee monesti suorastaa nsairaaksi touhuksi kuten on monesti nähty. Sitten tämä hihhuliporukka on megafonien kanssa jeesustelemassa festarien ulkopuolella tai jossain torilla . Karjuvat jumalistaan ja siitä miten alkoholi on saatanasta jne. Tollaset ihmiset ain vainoaa ja häiriköi ihmisiä.
- Anonyymi00110
Pätkä Masa joi joka päivä melkein kaksi pulloa kirkasta. Jätti aina kakkospulloon siivun aamuksi, että pääsi heti työkuntoon.
- Anonyymi00111
kaksi pulloa kirkasta joka päivä ja sen takia korjaussarjan tarvitseminen menee kyllä jo sinne alkoholismin puolelle.
- Anonyymi00112
Kentsu joi kolmen vartin pullon votkaa lähes joka päivä 10 vuoden ajan. Tais mennä pikku aivot kun ei pystynyt enää kävelemään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2382699- 1011134
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58995Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63841
- 41807
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238805- 121769