Olen seurannut tätä Työttömyys-palstaa jo jonkin aikaa, ja täällä kysytään usein miksi töitä ei kuulu, vaikka hakemuksia on lähetetty paljon.
Sanon tämän suoraan: todella moni aliarvioi CV:n merkityksen.
Työnantaja käyttää usein vain muutamia kymmeniä sekunteja yhteen hakemukseen. Jos CV on sekava, pitkä kuin romaani tai täynnä ympäripyöreää tekstiä, se menee helposti sivuun – vaikka osaamista oikeasti olisi.
Hyvä CV ei tarkoita hienoja sanoja tai kiiltokuvapuhetta. Se tarkoittaa selkeyttä:
– Mitä osaat?
– Missä olet ollut töissä?
– Mitä sait aikaan?
– Miksi sinut kannattaisi kutsua haastatteluun?
Jos nämä asiat eivät käy nopeasti ilmi, työnantaja ei jää arvailemaan.
Olen huomannut, että kun CV laitetaan kuntoon – selkeä rakenne, turhat pois, vahvuudet esiin, niin kutsuja haastatteluun alkaa tulla ihan eri tavalla. Ei siksi, että ihminen muuttuu, vaan siksi että osaaminen näkyy.
Työpaikan saaminen alkaa siitä, että pääsee haastatteluun. Ja haastatteluun pääsee useimmiten hyvällä CV:llä.
Itse onnistuin työnhaussa CV-apurin avulla.
www.cv-apuri.fi
Työnhaku nykyaikana
3
168
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kiva mainospuhe tuolle cv-apuri sivustolle, mitään uuttahan et muuten asiaan tuonut...
Kiitos kommentistasi. CV-apurin avulla saat tosiaan kattavan ja konkreettisen viiden kohdan raportin ansioluettelostasi.
- Anonyymi00002
Kyllä nämä WC:t tiedetään minne ne hakemukset tungetaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701073
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294515Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?36509Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49467
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454