Oli mielenkiintoinen artikkeli. Kertakaikkiaan valaiseva. Suomen muslimiseurakuntia haastateltiin 2001 Afganistanin sodan aikana. 18 muslimiseurakunnasta 4 vaivautui vastaamaan, muut kieltäytyivät vastaamasta. Suomen kuvalehden, arvostetun puolueettoman median tutkimuksessa nostettiin Islam kissa pöydälle ja tulokset olivat hämmästyttäviä. Uskonto todella tekee muslimeista kaikkialla maailmassa uskonsotureita. Kaikki 4 haastatteluun suostunutta muslimiseurakuntaa hyväksyivät Jihadiin ja olivat sitä mieltä, että Osama Bin Ladenin kutsu koskee myös heitä. Tampereen muslimiseurakunnan Imaami ilmoitti halunsa lähteä taistelemaan Talebanien puolelle USA vastaan. Eräs toinen Imaami ilmoitti taistelvansa poliittisesti Suomesta käsin.
http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=9734&ha kusanat=suomen kuvalehti
Jihad julistettiin kaikkia vääräuskoisia, myös Suomea vastaan. Haluaisiko esimerkiksi musliminainen kommentoida omaa murhanhimoaan jotenkin? Vai tuleeko jonkun Sheikin Tagyaa taas tuutin täydeltä.
Tietoisku Jihad elää!!
26
1114
Vastaukset
- utelias vaan
Onko vielä sama Jihad henki päällä?
Vieläkö tekisi Suomen muslimiseurakuntalaisten mieli lähteä Afganistaniin lahtaamaan jenkkejä. Olisiko nyt jo Suomen terrorisoinnin aika, kun täälä koulutetaan bin Ladenin joukkojen vartioimiseen vanginvartijoita. Teidänhän piti osallistua Jihadiin poliittisesti ja aseellisesti, näin ne viisaat suomalaiset Imaamit ilmoittivat.
Miten on tuleeko minkäänlaisia vastauksia. Kuinka moni lähti Imaamin kehoituksesta taistelemaan Jenkkejä vastaan? Onko mennyt pupu pöksyyn, ollaanko nyt niin nöyrää rauhaarakastavaa uskontoa välillä. On se varmaan karmeeta huomata, kun ei se allah hoidellutkaan niitä jenkkejä:)- Pelkäättekö?
Pelkääkö musliminainen ja kumppanit omiensa kostoa jos arvostelevat imaamia?
Miksei vastausta kuulu? Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista, näinkö se homma menee sittenkin. Onko musliminainen nyt alistettu, estetäänkö vastaamasta kysymykseen. - Musliminainen
Pelkäättekö? kirjoitti:
Pelkääkö musliminainen ja kumppanit omiensa kostoa jos arvostelevat imaamia?
Miksei vastausta kuulu? Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista, näinkö se homma menee sittenkin. Onko musliminainen nyt alistettu, estetäänkö vastaamasta kysymykseen.jos joku levittää vääryyttä islamista, niin silloin en häntä kuuntele..
- hallelujaa
Musliminainen kirjoitti:
jos joku levittää vääryyttä islamista, niin silloin en häntä kuuntele..
---- jos joku levittää vääryyttä islamista, niin silloin en häntä kuuntele..
Mitenkähän tämä nyt oikeasti on, kiinnostaa todella. Nämä 4 Suomen kuvalehdessä ollutta muslimi yhdyskuntaa ovat suurimpia, edustavat yli 70% Suomen muslimeista. Mikä on oma yhdyskuntasi, mihin sinä kuulut?
Etkö siis uskokkaan koraanin sanaan, vääristelevätkö nämä muslimi yhdyskuntien edustajat Islamin sanomaa?
Hattua nostan sinulle,hieno asenne musliminainen!! Sinun kannattaisi perustaa oma yhdyskunta, taidat olla aika yksin ajatuksinesi:)
Hieman kyllä vielä vaivaa mitä mieltä olet heistä, miksi heidän mielestään se ei ole vääryys, miksi he kuvittelevat Jihadin olevan erilainen, he ovat sentään Imaameja, sinä vain mitätön nainen 1.2 miljardin muslimin keskellä. Jos voisit antaa meille ateisteille jonkinlaisen tulkinnan.
Anteeksi jos kysymykseni loukkaa sinua, olette vain niin ristiriitaisia näkemyksienne kanssa. En yhtään ihmettele sitä miksi tapatte toisianne maailman ääriä myöden. Onneksi jokainen suomalainen pappi ainakin saarnaa, että tappaminen on väärin. En ole koskaan kuullut suomalaisen papin kehoittavan tappamaan ei-kristittyjä. Varmaan näin on tapahtunut joskus pimeällä keskiajalla. - Musliminainen
hallelujaa kirjoitti:
---- jos joku levittää vääryyttä islamista, niin silloin en häntä kuuntele..
Mitenkähän tämä nyt oikeasti on, kiinnostaa todella. Nämä 4 Suomen kuvalehdessä ollutta muslimi yhdyskuntaa ovat suurimpia, edustavat yli 70% Suomen muslimeista. Mikä on oma yhdyskuntasi, mihin sinä kuulut?
Etkö siis uskokkaan koraanin sanaan, vääristelevätkö nämä muslimi yhdyskuntien edustajat Islamin sanomaa?
Hattua nostan sinulle,hieno asenne musliminainen!! Sinun kannattaisi perustaa oma yhdyskunta, taidat olla aika yksin ajatuksinesi:)
Hieman kyllä vielä vaivaa mitä mieltä olet heistä, miksi heidän mielestään se ei ole vääryys, miksi he kuvittelevat Jihadin olevan erilainen, he ovat sentään Imaameja, sinä vain mitätön nainen 1.2 miljardin muslimin keskellä. Jos voisit antaa meille ateisteille jonkinlaisen tulkinnan.
Anteeksi jos kysymykseni loukkaa sinua, olette vain niin ristiriitaisia näkemyksienne kanssa. En yhtään ihmettele sitä miksi tapatte toisianne maailman ääriä myöden. Onneksi jokainen suomalainen pappi ainakin saarnaa, että tappaminen on väärin. En ole koskaan kuullut suomalaisen papin kehoittavan tappamaan ei-kristittyjä. Varmaan näin on tapahtunut joskus pimeällä keskiajalla."Mikä on oma yhdyskuntasi, mihin sinä kuulut? "
En kuulu niistä mihinkään, koska muslimina ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhdyskuntaan.
"Etkö siis uskokkaan koraanin sanaan, vääristelevätkö nämä muslimi yhdyskuntien edustajat Islamin sanomaa? "
Minä uskon Koraanin sanaan ensimmäisten kolmen sukupolven ymmärryksen mukaan, en minkään uusien tulkintojen mukaan. En ole sanonut, että he vääristelisivät islamin sanomaa - heillä vain on oma tulkintansa asiasta.
"Sinun kannattaisi perustaa oma yhdyskunta, taidat olla aika yksin ajatuksinesi:)"
No, enpä usko tuohon. Itse opiskelen islamia oppineiden teoksien pohjalta - ovat hieman korkeammalla tiedon tasossaan kuin nämä Suomen imaamit ja Jumala tietää parhaiten.
"En yhtään ihmettele sitä miksi tapatte toisianne maailman ääriä myöden."
No, tietyt ryhmittyvät tappavat...ja tämä näkyy sitten paremmin mediassakin kuin rauhallinen eläminen (ketä se kiinnostaa..).
"En ole koskaan kuullut suomalaisen papin kehoittavan tappamaan ei-kristittyjä."
No eipä ole Helsingissäkään imaami moista saarnannut.. enkä ole tuollaisiin käskyihin törmännyt myöskään kirjoissa, joita olen lukenut. Koraanissa puhutaan jihaadista ja tappamisesta - mutta kun ne jakeet viittaavat sotatilaan, ei "normaalitilaan". - hallelujaa
Musliminainen kirjoitti:
"Mikä on oma yhdyskuntasi, mihin sinä kuulut? "
En kuulu niistä mihinkään, koska muslimina ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhdyskuntaan.
"Etkö siis uskokkaan koraanin sanaan, vääristelevätkö nämä muslimi yhdyskuntien edustajat Islamin sanomaa? "
Minä uskon Koraanin sanaan ensimmäisten kolmen sukupolven ymmärryksen mukaan, en minkään uusien tulkintojen mukaan. En ole sanonut, että he vääristelisivät islamin sanomaa - heillä vain on oma tulkintansa asiasta.
"Sinun kannattaisi perustaa oma yhdyskunta, taidat olla aika yksin ajatuksinesi:)"
No, enpä usko tuohon. Itse opiskelen islamia oppineiden teoksien pohjalta - ovat hieman korkeammalla tiedon tasossaan kuin nämä Suomen imaamit ja Jumala tietää parhaiten.
"En yhtään ihmettele sitä miksi tapatte toisianne maailman ääriä myöden."
No, tietyt ryhmittyvät tappavat...ja tämä näkyy sitten paremmin mediassakin kuin rauhallinen eläminen (ketä se kiinnostaa..).
"En ole koskaan kuullut suomalaisen papin kehoittavan tappamaan ei-kristittyjä."
No eipä ole Helsingissäkään imaami moista saarnannut.. enkä ole tuollaisiin käskyihin törmännyt myöskään kirjoissa, joita olen lukenut. Koraanissa puhutaan jihaadista ja tappamisesta - mutta kun ne jakeet viittaavat sotatilaan, ei "normaalitilaan".---- En kuulu niistä mihinkään, koska muslimina ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhdyskuntaan.
Suomen muslimi yhdyskunnat eivät siis ole arvoisiasi, olet korkeamman tason tulkitsija:) Asia ymmärretty.
---- Minä uskon Koraanin sanaan ensimmäisten kolmen sukupolven ymmärryksen mukaan, en minkään uusien tulkintojen mukaan. En ole sanonut, että he vääristelisivät islamin sanomaa - heillä vain on oma tulkintansa asiasta.
Eihän Koraania voi tulkita, sehän on valmis pyhä kirja? Kolmen sukupolven tulkintoja vai sadan sukupolven. Et siis todellakaan sano heidän tulkintojensa olevan totuudesta poikkeavia, tavallaan siis hyväksyt ne totuutena, linjana joka on osa Islamia ja jonka sinäkin hyväksyt.
Jos kerran tulkitaan niin kuka sen ajankohdan on määrittänyt mistä tulkinnat laitetaan poikki? Heillä on siis oma tulkinta joka on ristiriidassa koraanin kanssa? Vastaa vielä ovatko he oikeassa tukiessaan Osama bin Ladenia?
----- No, enpä usko tuohon. Itse opiskelen islamia oppineiden teoksien pohjalta - ovat hieman korkeammalla tiedon tasossaan kuin nämä Suomen imaamit ja Jumala tietää parhaiten.
Jumala tietää parhaiten se on totta, onneksi ei allah. Oppineiden teokset ovat sinulle se ratkaiseva tekijä, eli koraani voidaan sivuuttaa tulkinnoilla?
---- No eipä ole Helsingissäkään imaami moista saarnannut.. enkä ole tuollaisiin käskyihin törmännyt myöskään kirjoissa, joita olen lukenut. Koraanissa puhutaan jihaadista ja tappamisesta - mutta kun ne jakeet viittaavat sotatilaan, ei "normaalitilaan".
Myönnät siis Osama bin Ladenin olevan täysin väärässä ja hänen sotansa on Islamin vastainen, Al-Qaida on terrorijärjestö, nämä terroristit eivät ole muslimeja vaan saatanan kätyreitä? Olet sitä mieltä, että Osama ansaitsee tulla pidätetyksi ja tuomituksi Yhdysvalloissa? - Musliminainen
hallelujaa kirjoitti:
---- En kuulu niistä mihinkään, koska muslimina ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhdyskuntaan.
Suomen muslimi yhdyskunnat eivät siis ole arvoisiasi, olet korkeamman tason tulkitsija:) Asia ymmärretty.
---- Minä uskon Koraanin sanaan ensimmäisten kolmen sukupolven ymmärryksen mukaan, en minkään uusien tulkintojen mukaan. En ole sanonut, että he vääristelisivät islamin sanomaa - heillä vain on oma tulkintansa asiasta.
Eihän Koraania voi tulkita, sehän on valmis pyhä kirja? Kolmen sukupolven tulkintoja vai sadan sukupolven. Et siis todellakaan sano heidän tulkintojensa olevan totuudesta poikkeavia, tavallaan siis hyväksyt ne totuutena, linjana joka on osa Islamia ja jonka sinäkin hyväksyt.
Jos kerran tulkitaan niin kuka sen ajankohdan on määrittänyt mistä tulkinnat laitetaan poikki? Heillä on siis oma tulkinta joka on ristiriidassa koraanin kanssa? Vastaa vielä ovatko he oikeassa tukiessaan Osama bin Ladenia?
----- No, enpä usko tuohon. Itse opiskelen islamia oppineiden teoksien pohjalta - ovat hieman korkeammalla tiedon tasossaan kuin nämä Suomen imaamit ja Jumala tietää parhaiten.
Jumala tietää parhaiten se on totta, onneksi ei allah. Oppineiden teokset ovat sinulle se ratkaiseva tekijä, eli koraani voidaan sivuuttaa tulkinnoilla?
---- No eipä ole Helsingissäkään imaami moista saarnannut.. enkä ole tuollaisiin käskyihin törmännyt myöskään kirjoissa, joita olen lukenut. Koraanissa puhutaan jihaadista ja tappamisesta - mutta kun ne jakeet viittaavat sotatilaan, ei "normaalitilaan".
Myönnät siis Osama bin Ladenin olevan täysin väärässä ja hänen sotansa on Islamin vastainen, Al-Qaida on terrorijärjestö, nämä terroristit eivät ole muslimeja vaan saatanan kätyreitä? Olet sitä mieltä, että Osama ansaitsee tulla pidätetyksi ja tuomituksi Yhdysvalloissa?"Suomen muslimi yhdyskunnat eivät siis ole arvoisiasi, olet korkeamman tason tulkitsija:)"
Jälleen kerran, en sanonut näin. Sinä se sitten tykkäät tulkinnasta :). Minä en itse tulkitse, olen sen jo todennut täällä moneen kertaan. Mutta en sido itseäni näihin Suomen yhdyskuntiin, koska meillä ei ole täällä varsinaista ulamaa eli oppineistoa. Imaameja eli rukouksenjohtajia on, joilla voi olla meitä kaduntallaajia enemmän tietoa, mutta sitten on ihan oppineisto, joilla on sitä tietoa vielä enemmän.
"Eihän Koraania voi tulkita, sehän on valmis pyhä kirja?"
No ei varsinaisesti voikaan. Mutta Sunna on kuin "selvitys" Koraanille - jotkut kohdat kun voi ymmärtää eri tavoin, jolloin yksin Koraanin lukeminen ei anna kaikkia vastauksia vaikka asia siellä olisikin. Lisäksi, Koraania tulee lukea kokonaisuutena, eikä poimia sieltä yksittäisiä lauseita...
"Kolmen sukupolven tulkintoja vai sadan sukupolven."
Uskonnon harjoittamiseen alettiin liittää asioita kolmen sukupolven jälkeen ja sen jälkeen on jatkuvasti tehty lisäyksiä. Siis kolmella sukupolvella viittaan Profeetta Muhammadin aikaan ja ensimmäisten kalifien aikaan.
"Heillä on siis oma tulkinta joka on ristiriidassa koraanin kanssa?"
Ei vaan se on juuri Koraanin mukaista. Profeetta Muhammad oli antamassa heille vastauksia. Profeetta Muhammadin sanotaan olleen kuin kävelevä Koraani.
"Jos kerran tulkitaan niin kuka sen ajankohdan on määrittänyt mistä tulkinnat laitetaan poikki?"
Siitä kun uskontoon alettiin tehdä lisäyksiä. Lisäksi Profeetta Muhammad on sanonut, että muslimit tulevat jakaantumaan 73:een lahkoon joista vain yksi pääsee Paratiisiin ja se on se, jolla hän ja hänen seuralaisensa ovat.
"Vastaa vielä ovatko he oikeassa tukiessaan Osama bin Ladenia?"
Väärässä ovat minun mielestäni, jos tukevat miestä, joka on suurinpiirtein valmis tappamaan kaikki. Osama bin Laadin ei ole mikään oppinut.
"Jumala tietää parhaiten se on totta, onneksi ei allah."
Allah=Jumala. Jos luet raamattua arabiaksi, siellä lukee Allah. Miksi tätä on niin vaikea käsittää?
"Oppineiden teokset ovat sinulle se ratkaiseva tekijä, eli koraani voidaan sivuuttaa tulkinnoilla? "
Kyllä sinulla on tarve vääntää ja kääntää tätä asiaa. Oppineiden teokset eivät ole se ratkaiseva tekijä, mutta tarvitsen niitä avuksi koska en osaa Koraania ulkoa, jotta voisin olla poimimatta lauseita yksinään.. toisaalta en tunne riittävästi haditheja sekä niiden taustoja.. silloin minä otan avuksi heidät, joilla sitä tietoa on. He eivät sivuuta Koraania vaan auttavat ymmärtämään sitä paremmin.
"Myönnät siis Osama bin Ladenin olevan täysin väärässä ja hänen sotansa on Islamin vastainen, Al-Qaida on terrorijärjestö, nämä terroristit eivät ole muslimeja vaan saatanan kätyreitä? Olet sitä mieltä, että Osama ansaitsee tulla pidätetyksi ja tuomituksi Yhdysvalloissa?"
En vain myönnä vaan sanon suoraan hänen olevan väärässä. Al-Qaida on terrorismijärjestö ja tulisikin puhua jo melkein "alqaidaismistä" sillä sellaista siitä on tullut. Terroristit voivat olla muslimeja, sillä jos he sanovat laa ilaaha illallaah muhammadan rasuulullaah silloin minulla ei ole oikeutta tehdä takfir siis julistaa heitä uskottomiksi sillä enhän voi avata heidän rintaansa ja katsoa heidän sydämeensä. Jumala näkee kaikkien ihmisten sydämiin ja Hän tietää parhaiten.
Osama bin Laadin tulee saada kiinni ja hän ansaitsee tuomionsa. - hallelujaa
Musliminainen kirjoitti:
"Suomen muslimi yhdyskunnat eivät siis ole arvoisiasi, olet korkeamman tason tulkitsija:)"
Jälleen kerran, en sanonut näin. Sinä se sitten tykkäät tulkinnasta :). Minä en itse tulkitse, olen sen jo todennut täällä moneen kertaan. Mutta en sido itseäni näihin Suomen yhdyskuntiin, koska meillä ei ole täällä varsinaista ulamaa eli oppineistoa. Imaameja eli rukouksenjohtajia on, joilla voi olla meitä kaduntallaajia enemmän tietoa, mutta sitten on ihan oppineisto, joilla on sitä tietoa vielä enemmän.
"Eihän Koraania voi tulkita, sehän on valmis pyhä kirja?"
No ei varsinaisesti voikaan. Mutta Sunna on kuin "selvitys" Koraanille - jotkut kohdat kun voi ymmärtää eri tavoin, jolloin yksin Koraanin lukeminen ei anna kaikkia vastauksia vaikka asia siellä olisikin. Lisäksi, Koraania tulee lukea kokonaisuutena, eikä poimia sieltä yksittäisiä lauseita...
"Kolmen sukupolven tulkintoja vai sadan sukupolven."
Uskonnon harjoittamiseen alettiin liittää asioita kolmen sukupolven jälkeen ja sen jälkeen on jatkuvasti tehty lisäyksiä. Siis kolmella sukupolvella viittaan Profeetta Muhammadin aikaan ja ensimmäisten kalifien aikaan.
"Heillä on siis oma tulkinta joka on ristiriidassa koraanin kanssa?"
Ei vaan se on juuri Koraanin mukaista. Profeetta Muhammad oli antamassa heille vastauksia. Profeetta Muhammadin sanotaan olleen kuin kävelevä Koraani.
"Jos kerran tulkitaan niin kuka sen ajankohdan on määrittänyt mistä tulkinnat laitetaan poikki?"
Siitä kun uskontoon alettiin tehdä lisäyksiä. Lisäksi Profeetta Muhammad on sanonut, että muslimit tulevat jakaantumaan 73:een lahkoon joista vain yksi pääsee Paratiisiin ja se on se, jolla hän ja hänen seuralaisensa ovat.
"Vastaa vielä ovatko he oikeassa tukiessaan Osama bin Ladenia?"
Väärässä ovat minun mielestäni, jos tukevat miestä, joka on suurinpiirtein valmis tappamaan kaikki. Osama bin Laadin ei ole mikään oppinut.
"Jumala tietää parhaiten se on totta, onneksi ei allah."
Allah=Jumala. Jos luet raamattua arabiaksi, siellä lukee Allah. Miksi tätä on niin vaikea käsittää?
"Oppineiden teokset ovat sinulle se ratkaiseva tekijä, eli koraani voidaan sivuuttaa tulkinnoilla? "
Kyllä sinulla on tarve vääntää ja kääntää tätä asiaa. Oppineiden teokset eivät ole se ratkaiseva tekijä, mutta tarvitsen niitä avuksi koska en osaa Koraania ulkoa, jotta voisin olla poimimatta lauseita yksinään.. toisaalta en tunne riittävästi haditheja sekä niiden taustoja.. silloin minä otan avuksi heidät, joilla sitä tietoa on. He eivät sivuuta Koraania vaan auttavat ymmärtämään sitä paremmin.
"Myönnät siis Osama bin Ladenin olevan täysin väärässä ja hänen sotansa on Islamin vastainen, Al-Qaida on terrorijärjestö, nämä terroristit eivät ole muslimeja vaan saatanan kätyreitä? Olet sitä mieltä, että Osama ansaitsee tulla pidätetyksi ja tuomituksi Yhdysvalloissa?"
En vain myönnä vaan sanon suoraan hänen olevan väärässä. Al-Qaida on terrorismijärjestö ja tulisikin puhua jo melkein "alqaidaismistä" sillä sellaista siitä on tullut. Terroristit voivat olla muslimeja, sillä jos he sanovat laa ilaaha illallaah muhammadan rasuulullaah silloin minulla ei ole oikeutta tehdä takfir siis julistaa heitä uskottomiksi sillä enhän voi avata heidän rintaansa ja katsoa heidän sydämeensä. Jumala näkee kaikkien ihmisten sydämiin ja Hän tietää parhaiten.
Osama bin Laadin tulee saada kiinni ja hän ansaitsee tuomionsa.----- Kyllä sinulla on tarve vääntää ja kääntää tätä asiaa. Oppineiden teokset eivät ole se ratkaiseva tekijä, mutta tarvitsen niitä avuksi koska en osaa Koraania ulkoa, jotta voisin olla poimimatta lauseita yksinään.. toisaalta en tunne riittävästi haditheja sekä niiden taustoja.. silloin minä otan avuksi heidät, joilla sitä tietoa on. He eivät sivuuta Koraania vaan auttavat ymmärtämään sitä paremmin.
Kamalaa kun on niin vaikea kirja ettei sitä edes ymmärrä. Suoraan sanottuna juttusi haiskahtaa pahankerran, kute myös koko Islam. Pisteet kuitenkin sinulle, että tuomitset Osaman ja suomalaiset muslimiyhdyskunnat jotka ovat lausuneet jumalattomia sanoja.
Edelleen olet kuitenkin ihmisten tulkinnan varassa uskossasi. Uskosi ei ole aitoa, vaan se on oppineiden tulkinnan varaista, ihmiseen uskomista.
Nämä vastaukset riittävät minulle todisteeksi kristinuskon ylemmyydestä, kristityt jotka lukevat raamattua ja ovat uskovaisia saavat lohtua raamatun lukemisesta.
He löytävä itse vastauksen kysymyksiinsä, he saavat "guidance from heaven" niin sanotusti, eivät tarvitse tulkitsijoita.
Muslimit saavat aina auktoriteetin, tulkitsijan version. Erittäin paljon Islamissa katolisia piirteitä, mistähän johtuu.
Olen edelleen sitä mieltä, että noin huteralla pohjalla oleva usko ei tule koskaan menestymään Suomessa. Tästä ehkä kertookin 15 vuoden aikana saavutetut noin 400 käännynnäistä. Suosittelen vielä lämpimästi uskontonne kehittämistä ja olen onnellinen puolestasi, että olet löytänyt rauhalliset tulkitsijat kertomaan sinulle koraanista ja sen tulkitsemisesta.
Totuudesta en tiedä, mutta rauha on uskonto. Sota ja yhteiskunta pitää siitä eriyttää. Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan. hallelujaa kirjoitti:
----- Kyllä sinulla on tarve vääntää ja kääntää tätä asiaa. Oppineiden teokset eivät ole se ratkaiseva tekijä, mutta tarvitsen niitä avuksi koska en osaa Koraania ulkoa, jotta voisin olla poimimatta lauseita yksinään.. toisaalta en tunne riittävästi haditheja sekä niiden taustoja.. silloin minä otan avuksi heidät, joilla sitä tietoa on. He eivät sivuuta Koraania vaan auttavat ymmärtämään sitä paremmin.
Kamalaa kun on niin vaikea kirja ettei sitä edes ymmärrä. Suoraan sanottuna juttusi haiskahtaa pahankerran, kute myös koko Islam. Pisteet kuitenkin sinulle, että tuomitset Osaman ja suomalaiset muslimiyhdyskunnat jotka ovat lausuneet jumalattomia sanoja.
Edelleen olet kuitenkin ihmisten tulkinnan varassa uskossasi. Uskosi ei ole aitoa, vaan se on oppineiden tulkinnan varaista, ihmiseen uskomista.
Nämä vastaukset riittävät minulle todisteeksi kristinuskon ylemmyydestä, kristityt jotka lukevat raamattua ja ovat uskovaisia saavat lohtua raamatun lukemisesta.
He löytävä itse vastauksen kysymyksiinsä, he saavat "guidance from heaven" niin sanotusti, eivät tarvitse tulkitsijoita.
Muslimit saavat aina auktoriteetin, tulkitsijan version. Erittäin paljon Islamissa katolisia piirteitä, mistähän johtuu.
Olen edelleen sitä mieltä, että noin huteralla pohjalla oleva usko ei tule koskaan menestymään Suomessa. Tästä ehkä kertookin 15 vuoden aikana saavutetut noin 400 käännynnäistä. Suosittelen vielä lämpimästi uskontonne kehittämistä ja olen onnellinen puolestasi, että olet löytänyt rauhalliset tulkitsijat kertomaan sinulle koraanista ja sen tulkitsemisesta.
Totuudesta en tiedä, mutta rauha on uskonto. Sota ja yhteiskunta pitää siitä eriyttää. Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan.katolisethan ovat kristittyjä?? vai oletko sinä parempi kristitty kuin katoliset? ja sitten tuosta määrästä, esim minä en ole missään listoissa eikä vaimoni...
- Karim
hallelujaa kirjoitti:
----- Kyllä sinulla on tarve vääntää ja kääntää tätä asiaa. Oppineiden teokset eivät ole se ratkaiseva tekijä, mutta tarvitsen niitä avuksi koska en osaa Koraania ulkoa, jotta voisin olla poimimatta lauseita yksinään.. toisaalta en tunne riittävästi haditheja sekä niiden taustoja.. silloin minä otan avuksi heidät, joilla sitä tietoa on. He eivät sivuuta Koraania vaan auttavat ymmärtämään sitä paremmin.
Totuudesta en tiedä, mutta rauha on uskonto. Sota ja yhteiskunta pitää siitä eriyttää. Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan.---Nämä vastaukset riittävät minulle todisteeksi kristinuskon ylemmyydestä, kristityt jotka lukevat raamattua ja ovat uskovaisia saavat lohtua raamatun lukemisesta.
He löytävä itse vastauksen kysymyksiinsä, he saavat "guidance from heaven" niin sanotusti, eivät tarvitse tulkitsijoita.---
...jotta kaltaisesi teikäläiset (idiooteimmat, itsevarmimmat kaikentietäjät ja eniten tuomionhaluisimmat ilman aikomustakaan itse tutkia asioita ja hankkia tietoa) saadaan raahattua munistanne Tuomiopäivän Tuomiolle ja veettyä hirteen profeetan palvonnasta. BURN, MOTHERFUCKER!
Voin taata että oma "tulkintanne" Jeesuksesta ei IHAN mennyt nappiin...
Sattumoisin näistä kritisoimistasi ensimmäisten sukupolvien tulkitsijoista on Koraanissa sanottu että he ovat parhaimpia muslimeita (mikä ei tietenkään tee heidänkään tulkintaansa aukottomaksi tai virheettömäksi). Ja jos profeetta kieltää syyttömien tai heidän omaisuutensa vahingoittamisen edes sodassakaan, tai sanoo ettei muslimi joka tappaa rauhansopimuksen omaavia edes haista paratiisia, mitä tulkintaa se mielestäsi kaipaa?
---Edelleen olet kuitenkin ihmisten tulkinnan varassa uskossasi. Uskosi ei ole aitoa, vaan se on oppineiden tulkinnan varaista, ihmiseen uskomista. ---
Ja sinä ja kumppanit uskotte IHMISEEN, ette vain sellaisen tulkintaan. WAY TO GO!
---Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. ---
Sillähän ei ole mitään väliä että Raamatun mukaan aurinko luotiin vasta maan ja vesien jälkeen, ja että tähdet luotiin vasta kasvien jälkeen? On se niin älyvapaata hommaa, siitä vaan jos se mielestäsi tänne sopii, itseppähän K-Ä-R-S-I-T-T-E...
---Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan. ---
Mitä nyt evoluutio kielletään, maasta on tehty 6000 vuoden ikäinen ja juutalaisesta profeetasta jumala. Eihän siinä mitään.........(SUCKERS!).... - ?????
Karim kirjoitti:
---Nämä vastaukset riittävät minulle todisteeksi kristinuskon ylemmyydestä, kristityt jotka lukevat raamattua ja ovat uskovaisia saavat lohtua raamatun lukemisesta.
He löytävä itse vastauksen kysymyksiinsä, he saavat "guidance from heaven" niin sanotusti, eivät tarvitse tulkitsijoita.---
...jotta kaltaisesi teikäläiset (idiooteimmat, itsevarmimmat kaikentietäjät ja eniten tuomionhaluisimmat ilman aikomustakaan itse tutkia asioita ja hankkia tietoa) saadaan raahattua munistanne Tuomiopäivän Tuomiolle ja veettyä hirteen profeetan palvonnasta. BURN, MOTHERFUCKER!
Voin taata että oma "tulkintanne" Jeesuksesta ei IHAN mennyt nappiin...
Sattumoisin näistä kritisoimistasi ensimmäisten sukupolvien tulkitsijoista on Koraanissa sanottu että he ovat parhaimpia muslimeita (mikä ei tietenkään tee heidänkään tulkintaansa aukottomaksi tai virheettömäksi). Ja jos profeetta kieltää syyttömien tai heidän omaisuutensa vahingoittamisen edes sodassakaan, tai sanoo ettei muslimi joka tappaa rauhansopimuksen omaavia edes haista paratiisia, mitä tulkintaa se mielestäsi kaipaa?
---Edelleen olet kuitenkin ihmisten tulkinnan varassa uskossasi. Uskosi ei ole aitoa, vaan se on oppineiden tulkinnan varaista, ihmiseen uskomista. ---
Ja sinä ja kumppanit uskotte IHMISEEN, ette vain sellaisen tulkintaan. WAY TO GO!
---Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. ---
Sillähän ei ole mitään väliä että Raamatun mukaan aurinko luotiin vasta maan ja vesien jälkeen, ja että tähdet luotiin vasta kasvien jälkeen? On se niin älyvapaata hommaa, siitä vaan jos se mielestäsi tänne sopii, itseppähän K-Ä-R-S-I-T-T-E...
---Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan. ---
Mitä nyt evoluutio kielletään, maasta on tehty 6000 vuoden ikäinen ja juutalaisesta profeetasta jumala. Eihän siinä mitään.........(SUCKERS!)....Hame päälle neiti, sinähän tässä kärsivältä tunnut, sinä ja saatananlliset säkeesi:)
- Musliminainen
hallelujaa kirjoitti:
Totuudesta en tiedä, mutta rauha on uskonto. Sota ja yhteiskunta pitää siitä eriyttää. Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam. Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan.meillä taitaa olla nyt ymmärrysvaikeuksia.
"Kamalaa kun on niin vaikea kirja ettei sitä edes ymmärrä."
Lähinnä kyse on kohdista, joissa on mahdollisuus ymmärtää kohta useammalla tavalla. Ja toisaalta, koska Koraani on ilmestynyt vastauksena tiettyihin tilanteisiin, on oleellista tietää nämä seikat. Ja jos samaisesta asiasta puhutaan toisessa kohtaa Koraania, niin on myös hyvä siitä tietää. Ja tässä on avuksi esimerkiksi tafsiir eli Koraanin selitysteos.
Toisaalta luen kirjoja eri aiheista, joihin on koottu Koraanista ja haditheista tiettyyn aihepiiriin liittyen asioita eikä niitä välttämättä ole pahemmin tarvinnut selittää, koska ne selittävät aivan itse itsensä tai toinen toisensa (hadithit antavat lisätietoa).
Kyse ei ole siitä, että Koraani olisi "niin vaikea kirja" - vaan kyse on HALUSTA ymmärtää se niin kuin Jumala haluaa sen ymmärrettävän, kuten hän sen ilmoitti Sanansaattajalleen - eikä tehdä omia, mahdollisesti vääriä johtopäätöksiä. Jumala on lähettänyt Sanansaattajansa meille oppaiksi, miksi emme siis ottaisi neuvoja heiltä? Jos et ota, niin silloin halveksit Jumalan työtä, koska sanansaattajat ovat Hänen lähettämiään.
"Edelleen olet kuitenkin ihmisten tulkinnan varassa uskossasi."
Usko itse ei ole minkään tulkinnan varassa, siinä olet väärässä. Vaan tulkintaa/selvennystä tarvitsee muissa asioissa. Toki uskostakin on paljon asiaa Koraanissa mutta usko sinänsä ei ole näiden asioiden varassa.
"Nämä vastaukset riittävät minulle todisteeksi kristinuskon ylemmyydestä, kristityt jotka lukevat raamattua ja ovat uskovaisia saavat lohtua raamatun lukemisesta. "
No, niinhän sitä lukevat muslimitkin - saadakseen lohtua. Muslimit lausuvat Koraania jokaikinen päivä rukouksissaan, lukevat sitä muutenkin, opiskelevat sitä ulkoa, kuuntelevat sen resitointia.. siis eivät toki kaikki tee näin, mutta näin olisi hyvä. Se ei ole vain kirja, joka otetaan käsille hädän hetkellä tai muuten vain, se on osa meidän elämäämme - päivittäistä elämäämme. Sen jakeet ovat niin kauniita, että ne saavat monesti kyyneliin, ilman parjaamiasi selityksiä.
"He löytävä itse vastauksen kysymyksiinsä, he saavat "guidance from heaven" niin sanotusti, eivät tarvitse tulkitsijoita. "
Ja jokaisella on sitten oma tulkintansa siitä, mitä se kristinusko oikein on..
"Uskosi ei ole aitoa, vaan se on oppineiden tulkinnan varaista, ihmiseen uskomista. "
Millä oikeudella tai tiedolla luokittelet toisen uskon oikeaksi tai vääräksi? Oletko sinä Jumala, joka näkee ja tietää kaiken? Tai oletko avannut meidän rintamme, katsonut meidän sydämeemme ja nähnyt siellä uskomme?
Mihinkähän kristityt uskovat? IHMISEEN. Kristityt tarvitsevat välittäjän itsensä ja Jumalan välille. Ja entäs kolminaisuusoppi (se kun on ainakin joidenkin kristittyjen mielestä vaatimus sille että voi kutsua itseään kristityksi).. mitä muuta se on kuin ihmisen kehittämä oppi?
"Erittäin paljon Islamissa katolisia piirteitä, mistähän johtuu. "
Islamissa on samaa kuin juutalaisuudessa ja kristinuskossa koska nämä ovat saman Jumalan ilmoituksia Hänen palvelijoilleen. Mutta islam on viimeinen ilmoitus, Profeetta Muhammad on Profeettojen sinetti ja Koraani on viimeinen pyhä kirja, jota Jumala on luvannut suojella korruptiolta.
"Olen edelleen sitä mieltä, että noin huteralla pohjalla oleva usko ei tule koskaan menestymään Suomessa."
Minusta on kyllä huterampaa se, että usko on vain yksi palikka.. joka työnnetään joskus vaikka sivuun tai tehdään mitä lystätään ja sitten kun hätä koittaa, rukoillaan Jumalaa avuksi. Se on uskoa huteralla pohjalla. Islam vaikuttaa koko elämään, se ei ole mikään "yksittäinen osa" elämässä, vaan muslimille elämän tarkoitus on palvella Jumalaa.. jolloin kaikki teot voivat olla Jumalan palvontaa, jos ne tehdään oikealla aikomuksella ja noudattaen Jumalan antamia säännöksiä.
Jostain kumman syystä Suomessa jatkuvasti palaa uusia ihmisiä islamiin. Samoin kuin muuallakin päin maailmaa. Hassua kyllä, USAssa tapahtuneet iskut saivat ihmiset kiinnostumaan ja osalla islamin tutkinen lähti juuri niistä kun he halusivat tietää miten joku uskonto voi kehottaa moisiin tekoihin - ja kun he tutkivat asiaa vilpittömästi, he ymmärsivätkin, ettei se uskonto opeta tuollaista..
"Tästä ehkä kertookin 15 vuoden aikana saavutetut noin 400 käännynnäistä."
Tuo luku on aika alakanttiin. Mihin edes perustuu tuo arvio? Mistä kukaan tietää, että joku on kääntynyt islamiin kun ei sitä mihinkään ilmoiteta? Osa jopa kuuluu useamman vuoden kirkkoon vaikka onkin jo muslimi. Itsekin kuuluin ainakin vuoden verran kirkkoon vaikka olin jo sanonut shahadan eli uskontunnustuksen. Muslimin ei tarvitse kuulua mihinkään "yhdyskuntaan" - jolloin meitä ei varsinaisesti kirjata mihinkään. Joten kysyn vaan, mistä voidaan tietää kuinka moni on Suomessa kääntynyt Islamiin? Erään islamilaisen yhdyskunnan edustajan arvio oli useampi vuosi sitten, että islamiin kääntyneitä naisia olisi AINAKIN 600.. ja se ei pidä sisällään miehiä ja niitä, jotka eivät ole olleet missään yhteydessä yhteisöihin.. olisikin mielenkiintoista toteuttaa kyselytutkimus aiheesta ja saada selville todellisuus ettei meidän tarvitsisi arvailla.
Islam ei myöskään ole mikään "lähetysuskonto" kuten kristinusko.. meillä on vain velvollisuus kertoa uskonnostamme, jos siitä kysytään ja muuten "levittää" sitä esimerkillämme. Kristityillä kun taas on ihan käsky levittää uskoaan, "MENKÄÄ JA TEHKÄÄ...". Ja maailmanlaajuisesti, islam kasvaa nopeammin kuin kristinusko - jos nyt halutaan tilastoja katsella, vaikka tässä asiassa ne kyllä eivät ole luotettavia.
"Suosittelen vielä lämpimästi uskontonne kehittämistä ja olen onnellinen puolestasi, että olet löytänyt rauhalliset tulkitsijat kertomaan sinulle koraanista ja sen tulkitsemisesta. "
Sitä ei tarvitse kehittää, sillä Jumala sanoo Koraanissa tehneensä Islamista täydellisen, jolloin ihmisenä ei ole oikeutta sitä muuttaa tai siihen jotain lisätä. Mitä tulee rauhallisiin tulkitsijoihin, he noudattavat parhaimpien sukupolvien linjaa - eivät mitään uudempia suuntauksia, joissa on mukana siis lisäyksiä ja niitä "kehityksiä". Täydellistä ei kannata kehittää eikä siihen parane puuttua. Ja minusta muutenkin Jumalaan sanaan kajoaminen on käsittämätöntä, ihminen asettuu siinä Jumalan asemaan.. siis kun uskomme Koraanin olevan Jumalan sanaa, niin silloin siihen kajoaminen olisi röyhkeää.
"Nykyisin kristinusko on maailman hienoin uskonto, se sopii myös länsimaiseen yhteiskuntaan, toisin kuin Islam."
No, tuosta olen kanssasi eri mieltä - mutta en ala siitä kanssasi väittelemään.
"Kristinusko ei aseta rajoituksia ihmisen älylliselle kehittymiselle ja on tasapuolinen kaikkia kohtaan."
No, olen tästäkin kanssasi eri mieltä.. mutta me tunnumme näkevän asiat eri valossa ja ymmärtävän toisemme väärin..
- pelkäättekö?
http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=9734&hakusanat=suomen kuvalehti
Miten on tuleeko joskus vastauksia, Sheikin höpinä copy&paste juttuja odotellessa, buhahahahahaaaa. En tiedä itkeäkö vai nauraako teille muslimeille. Miksette enää uskalla uhota, ennen Afganistanin Talebani hallituksen kaatamista kannatitte avoimesti bin Ladenia?
Onko käynyt näin, että Koraanin tulkintaa on Suomessa tarkennettu. Naurattaa kyllä makeasti, näin se sananvapaus viedään musliminaiselta:)- Musliminainen
"ennen Afganistanin Talebani hallituksen kaatamista kannatitte avoimesti bin Ladenia? "
En ole kannattanut bin Laadinia missään vaiheessa. - vanhatuttu.
Musliminainen kirjoitti:
"ennen Afganistanin Talebani hallituksen kaatamista kannatitte avoimesti bin Ladenia? "
En ole kannattanut bin Laadinia missään vaiheessa.Nämä ovat siis valhetta levittäviä yhdyskuntia?
Alla mainitut Islamia levittävät järjestöt ovat siis anti-islam järjestöjä, he eivät tulkitse koraania oikein, eivätkä ole aitoja muslimeja?
- Suomen Islamilainen Yhdyskunta, jäsenineen.
- Tampereen Islamilainen Yhdyskunta
- Tampereen islamilaisten puheenjohtaja jne..
- Helsingin Islamilainen Yhdyskunta
He kaikki levittävät siis virheellistä propagandaa Islamin uskosta ja Jihadista.
Vai onko mahdollisesti vain niin, että sinä et kuuntele heidän sanomaansa henkilökotaisesti.
He edustavat Islamin uskoisten enemmistön kantaa koska puhuvat yhdyskuntien nimissä valtuutuksella? Onko tämä vaikea asia sinulle muslimina hyväksyä, vai etkö halua kommentoida enempää. - Musliminainen
vanhatuttu. kirjoitti:
Nämä ovat siis valhetta levittäviä yhdyskuntia?
Alla mainitut Islamia levittävät järjestöt ovat siis anti-islam järjestöjä, he eivät tulkitse koraania oikein, eivätkä ole aitoja muslimeja?
- Suomen Islamilainen Yhdyskunta, jäsenineen.
- Tampereen Islamilainen Yhdyskunta
- Tampereen islamilaisten puheenjohtaja jne..
- Helsingin Islamilainen Yhdyskunta
He kaikki levittävät siis virheellistä propagandaa Islamin uskosta ja Jihadista.
Vai onko mahdollisesti vain niin, että sinä et kuuntele heidän sanomaansa henkilökotaisesti.
He edustavat Islamin uskoisten enemmistön kantaa koska puhuvat yhdyskuntien nimissä valtuutuksella? Onko tämä vaikea asia sinulle muslimina hyväksyä, vai etkö halua kommentoida enempää.teillä on sitten kova tarve esittää omaa tulkintaanne...
"eivätkä ole aitoja muslimeja"
sanoinko muka noin? en ole sanonut.
"He edustavat Islamin uskoisten enemmistön kantaa koska puhuvat yhdyskuntien nimissä valtuutuksella"
Islamia edustaa Koraania ja Sunna, eivät islamilaiset yhdyskunnat sinänsä.
"Onko tämä vaikea asia sinulle muslimina hyväksyä, vai etkö halua kommentoida enempää."
Minulla ei ole mitään ongelmaa tämän asian kanssa, te teette vaikka tikusta asiaa. Jos olen eri mieltä, sitten olen. Minä en ole sidottu noudattamaan jonkun Suomessa olevan yhdyskunnan näkemyksiä - siksi en niihin myöskään kuulu. Jos heidän mielestään itsemurhapommittajat ovat ok - niin silloin en ole heidän kanssaan samaa mieltä, koska Koraani ja Sunna kieltävät tuollaisen ja samaa mieltä ovat heitä (siis näitä yhdyskuntia) korkeammat ja arvostetummat oppineet.
En ole eri mieltä siitä, etteikö jihaad olisi yhteisön velvollisuus. En ole eri mieltä siitä, etteikö jihaad ole myös sotilaallista. Mutta nämä nykyiset iskut eivät edusta jihaadia. - Musliminainen
noista vastaajista kuin yksi sanonut suoraan tukevansa bin Laadinia...
- hallelujaa
Musliminainen kirjoitti:
noista vastaajista kuin yksi sanonut suoraan tukevansa bin Laadinia...
Kyllä kaikki ilmoittivat kantansa selvästi.
Kysymys oli Osaman kutsusta Jihadiin, kysymys ei ollut Jihadista yleisellä tasolla. Kannattaa mennä kirjastoon lukemaan artikkeli, näet millaisia uskonveljesi ja sisaresi pääpiirteiltään ovat Suomessa. - Musliminainen
hallelujaa kirjoitti:
Kyllä kaikki ilmoittivat kantansa selvästi.
Kysymys oli Osaman kutsusta Jihadiin, kysymys ei ollut Jihadista yleisellä tasolla. Kannattaa mennä kirjastoon lukemaan artikkeli, näet millaisia uskonveljesi ja sisaresi pääpiirteiltään ovat Suomessa."näet millaisia uskonveljesi ja sisaresi pääpiirteiltään ovat Suomessa."
ehkä tiedän tästä paremmin kuin yksi artikkeli, johon on haastateltu muutamaa ihmistä.
- hallelujaa
Karim, karvapää, Tahi islam tai Abraham?
Voitteko vastata, musliminaisen paukut on loppu. Hän ilmoitti jo, että kyseiset muslimi yhdyskunnat Suomessa saarnaavat vääryyden sanomaa, mitä mieltä te olette. Asiallista kommenttia, nostetaan Islam kissa pöydälle.
Minulla on muutamia muitakin suomalaisia lausuntoja ja tulkintoja joihin etsin vastausta. Käsitellään ne tämän asian jälkeen.en tiedä heidän mielipiteitään eikä minua hirveästi edes kiinnosta. minulla on omani , se riittää.
- Karim
...ja heidän omaisuutensakin vahingoittamisen/varastamisen, edes sodassakaan. Samoin profeetta sanoi ettei muslimien kanssa rauhansopimuksen omaavan tappaja edes haista paratiisia.
Eli ei Osama Bin Ladenin idealla voi eikä saa taistella, mutta liittoutuneet Irakissa/Afganistanissa ja Israelin sotilaat Palestiinassa ovat kyllä ihan laillista riistaa, he itsekin heiluvat siellä aseineen!- ?????
Varo ettei suoni puhke päästä:)
Voi vittu mikä pöpilästä karannut pelle:)
- Ajatteleva
Minun tietojeni mukaan Osama Bin Laden on Azazel,
demoni joka opetti sodan ja sorron taidon ihmis-
lapsille.En yleensä jätä tietoa jos en ole suht-
koht varma.Azazelillahan ei ole mitään hävittävää
rahan puolesta sillä hän tahtoo jatkaa entisiä
"perinteitään" sodan ja sorron taitoa ym.Demonit
yleensä pyrkii saamaan ihmislapset taistelemaan
toisiaan vastaan hinnalla millä hyvänsä.Heille ei
uskonto ole tärkeää eli he eivät välitä minkä us-
konnon avulla he toteuttavat suunnitelmansa.Aza-
zelhän eli Aabrahamin aikana ja tuolloin "hänen
kansaansa" kuului enemmän henkiä (noin 400-500) kuin Aabrahamin (389 tai vähän enemmän?).- hallelujaa
En usko, Iblis (Eblis) Azazel, miksi nyt haluatkin häntä kutsua, ei ollut kuitenkaan raukkamainen teoissaan kuten Osama bin Ladel on. Hän on kyllä jonku pienemmän demonin ruummiillistuma, tai yksinkertaisesti pahan harhaanjohtama. Ihminen hän kuitenkin on.
Ehkä aavikon Jumalan, Allahin luoman Saatanan riivaama. - Ajatteleva
hallelujaa kirjoitti:
En usko, Iblis (Eblis) Azazel, miksi nyt haluatkin häntä kutsua, ei ollut kuitenkaan raukkamainen teoissaan kuten Osama bin Ladel on. Hän on kyllä jonku pienemmän demonin ruummiillistuma, tai yksinkertaisesti pahan harhaanjohtama. Ihminen hän kuitenkin on.
Ehkä aavikon Jumalan, Allahin luoman Saatanan riivaama.Azazel oli yksi Semiazan (Lucifer) kymmenpäämie-histä ja myös hän oli tehnyt liitot muiden langen-
neiden enkelien (198) kanssa että he tekisivät kaikenlaista pahuutta ym. eksyttääkseen ihmiskun-
taa ja edistääkseen kaikenlaista pahuutta.Etiopia-laisessa Eenokin kirjassa sanotaan häntä yhdeksi
pahimmista eksyttäjistä ja pahuudentöiden tekijäk-
si.Ei Azazel eikä muutkaan demonit ole polveutu-
neet/syntyneet taivaassa ihmisestä eikä ihmisen
hengistä,heillä on oma ajattelutapansa jonka mu-
kaan ihmiset ovat heitä alhaisempia.He muos luot-
tavat siihen että ihmiset eivät olisi koskaan hei-
dän "yläpuolellaan" ja he pitävät ihmiskuntaa myös
tiedollisesti alapuolellaan olevana eli tyhminä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689653IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076836Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?741705Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61421Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.941297- 1091161
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751079Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41882Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23756MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk313748