Minun lapsuudessa alakouluikäisenä viisi vuotta sitten sain 6-vuotis syntymäpäivälahjana pari käpylehmää ja yhden ranskanpastillin.
Siinä kaikki.
Nykyajan pennut hemmoteltuja. Leikkipuistoja ja suuria herkkutarjoiluja.
Lasten synttäreihin 400 euroa
12
136
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mummoni antoi 1960-luvulla minulle syntympäivälahjaksi 1 markan kolikon. Oli hieno.
- Anonyymi00002
Sait siis hopeamarkan lahjaksi. Hyvähän se kun on rikas suku.
- Anonyymi00003
Kellä on, kellä ei. Aina ei määrä ratkaise laatua.
- Anonyymi00004
Nyt antaa verottaja 400 euroa lisämaksua ja happy holiday.
- Anonyymi00005
Olethan vieläkin lapsi kun oot 11 v..
Pyydä 12 v lahjaksi mäkkärisynttärit koko koululle ni arvostuksesi nousee silmissä.... - Anonyymi00006
Minä en edes tiennyt että synttäreitä voisi juhlia tai saada silloin lahjoja. Ei kukaan muukaan ollut sellaisesta hotkotuksesta tietoisia.
- Anonyymi00007
Jos lahaja on noin nuukaa alle 400e ei ole mitään tulemista juhliiin köyhille on omat julat hurstilla.
- Anonyymi00008
Kun säästää euron päivässä niin seuraavan vuoden synttärit on kiva järjestää.
- Anonyymi00009
Kyllä on nykyajan kakarat pilalle hemmoteltuja verrattuna minun nuoruuteeni. Ennenvanhaan oli kaikki paremmin eikä kukaan inissyt ikinä vaikka koko omaisuus olisi tuhoutunut ja viranomaiset tahallaan kaltoin kohdelleet, päntättiin vaan raamattua ja syytettiin itseämme, kovaa homeista reikäleipää järsittiin verta vuotavilla ikenillämme.
Että pistää niin julmetusti vihaksi kun on niin helppoa nykyään!- Anonyymi00011
Kyllä säkin olit ihan täysi lällerö kakakra toista se oli 1820-luvulla kun ei ollut sun kaltasia vätys lääreitä.
- Anonyymi00010
Käpylehmä lapsuus oli ilmeisesti 1800-luvulla.
- Anonyymi00012
Ennen lapset olivat tasa-arvoisia. Kenelläkään ei ollut uudempaa ja kalliimpaa kännykkää eikä kalliimpia merkkivaatteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910