Uskonnon harjoittamiseen kuuluu jokaviikkoinen rahan kerääminen.
Siihen menee tuhansia euroja vuosittain seurakunnan jäseneltä.
Jumala ei asu käsintehdyissä temppeleissä.
Ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
- 2. Pietarin kirje 2:3
Miten helluntailaisuudessa ?
Jumalan tuomio pastoreille
17
125
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Apostolien teot 7:48, 53
"Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
Te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet." - Anonyymi00002UUSI
Onko keräystahon antama tieto avointa ja luotettavaa?
- Anonyymi00003UUSI
Totuus "palvelijoista".
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi. - Anonyymi00004UUSI
Nämä kerääjäsankarit, kaiket ajat radiossa ja kokouksissa kertovat kuinka pitää antaa JUMALALLE.
Kerrotaan saarnoissaan, niin härskejä tarinoista ihmeistä ja kaikenlaisista , jalkojen , käsien kasvamisesta ja silmien kasvamisella vauvalle, jolta syntymässä puutui silmät, kädet ja jalat. Näitä ihmeihmeitä kerrotaan vain siksi, että varsinkin vanhukset antaisivat viimeisetkin roponsa noitten haaviin. Tietysti nuoremmatkin, joilla ei ole kykyä ajatella asioista ylipäätään realistisesti. Kerrotaan kuinka 100000 muslimia tuli saarnan jälkeen uskoon. Tuollaisia puhujia pitäisi jo rangaista perättömien lausuntojen antamisesta.
Mutta näitä ihmetarinoita kerrotaan saadakseen kerättyä mahdollisimman paljon rahaa. - Anonyymi00005UUSI
Raha on yksi asia, jota Perkele käyttää uskosta osattomalle
varottaakseen häntä kaikista Jumalan seurakunnista.
Perkele tuntee ihmisen läpikotaisin ja tietää, että jumalattomalle
raha on niin tärkeä, että hän jopa pelkää, että joku vie minun rahani,
ja että joku toinen niistä hyötyy.
Siksi rahan menetyksestä varottaminen saa aikaan toivottavaa
tulosta. Sanoillamme me ihmiset saamme jotakin aikaiseksi, Ja sen
tietää Perkelekin ja puhuu meille vaikuttaakseen ihmiseen sanoillaan.
Ja tämäkin palsta on näyttänyt toteen, että raha ja sen mahdolliseen
menettämiseen vetoaminen toimii.
Totuus on kuitenkin, ettei kenenkään ole pakko panna kolehtiin
yhtään senttiä. Jumala rakastaa iloista antajaa, ei antajaa, joka panee
kolehtiin vastenmielisesti toisen ihmisen vaatimuksesta.
Motiivi antamiseen tulee aina olla oma tahto.
Jos siis annat tuntien, että sinua yritetään pakottaa antamaan,
tai että annat jostakin muusta syystä pahalla mielellä, älä anna
mitään. On parempi olla antamatta ja lähteä kokouksesta
iloisena rahapussi koskemattomana kuin antaa ja lähteä kokouksesta
mieli maassa, että kun piti antaa ja sinne meni ....
Ja tällaista opetusta omasta tahdosta antaa olen itse kuullut
helluntaiseurakunnissa.- Anonyymi00006UUSI
Itse olen aina tullut hyvälle tuulelle, jopa iloiseksi, kun olen
pannut kolehtiin rahaa. Tunsin; olen tehnyt jotakin oikein ja
hyvää kun panin rahaa kolehtiin. Mutta annoin omasta
vapaasta tahdostani ilman kenenkään painostusta.
Tätä on kokenut joku toinenkin.
"Hei! Olen hyvä tyyppi, annoin rahat pastorille!"
Katso kohdasta 47 minuuttia, jos et katso koko videota.
https://www.youtube.com/watch?v=BXlK2Ku1SsI&t=3791s
- Anonyymi00007UUSI
Pastori saa sovitun pienen palkkansa, kerätiin sitten milloin kerätäänkin.
- Anonyymi00008UUSI
Mitä palveluksia rahan vastineeksi saa seurakunnasta ?
- Anonyymi00015UUSI
Ei mitään seurakunnasta rahalla saa, mutta ilmaiseksi saa olla jäsen ja osallistua evankeliumin työhön pakkoa sekään ei ole.
- Anonyymi00009UUSI
Näin Jumalan sanassa kerrotaan totuus.
= Ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä = - Anonyymi00010UUSI
Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
- Anonyymi00011UUSI
Rahankeruussa vedotaan tunteisiin.
- Anonyymi00016UUSI
Niin eli kun näet veropaperissa pakkomaksusi lutereilke, se aiheuttaa sinussa onnen tuulahduksen, niinkö ?
- Anonyymi00012UUSI
Jumala ei asu pakkovauvakastettujen kirkoissa!
- Anonyymi00013UUSI
Pakkovauvakastetut kerää pakkokirkollisveroa
1 000 000 000 € vuodessa. Eikä ole mitään hyötyä. - Anonyymi00014UUSI
Jes.10:25 Sillä aivan vähän perästä armottomuus ja minun vihani, täytettämän heidän kadotukseksensa. Biblia (1776)
- Anonyymi00017UUSI
Pastoreilla on oikeus palkkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755