Asun avovaimoni kanssa kuudetta vuotta yhteisessä kaupunkikodissamme, pienen pienessä kaksiossa. Elämä on mukavaa ja rakkaus kukoistaa, edelleen. Kaverimmekin kehuvat aina kuinka täydellinen ja ihana pari olemme.
Yksi ongelma toistuu jatkuvasti ja lukuisista keskusteluista huolimatta; Emännän sukulaiset (suurperheineen) ovat jatkuvasti tunkemassa vierailemaan ja nimenomaan yökyläilemään. No, eihän siinä mitään - suurin osa asuu lähes 500km päässä, eikä varmasti tee mieli veivata matkaa edestakaisin. Tylleröllä on todella lämpimät välit vanhempiinsa - mikä tuntuu oudolta tavis-suomalaisesta alkkisperheestä kotoisin olevasta, koko teineytensä itsenäisyydestä unelmoineesta kundista.
Minun on vaikea sulattaa sitä, että asuntooni tullaan majailemaan ja sekoittamaan koko elämänrytmini. Olen esittänyt pyynnön että pysyisivät poissa kunnes saan riittävän ison asunnon hankittua, ettei tarvitsisi olohuoneen lattiaa ( keittiötä) valloittaa. Vastaus on yleensä luokkaa "Ei meitä haittaa". Minuakaan ei haittaisi jos menisivät jonnekin muualle yöksi. Vaimoke on sitä mieltä että suhde on tuhoon tuomittu, ellen voi "hyväksyä hänen rakkaita vanhempiaan"! Minun vanhempiani hänen ei tarvitse hyväksyä, koska en kuulemma edes rakasta heitä.
Olenko hölmö pikkusielu, joka ei ole valmis hyväksymään toisten tapoja? ..Vaiko joutunut keskelle uskonnollisten hihhulien salajuonta, jossa yrittävät murtaa psyykkisen terveyteni? Onhan sanomattakin selvää että näiden vierailujen aikana teet ja kahvit, tupakasta ja alkoholista puhumattakaan ovat pitkälti mustalla listalla. Olisi kuitenkin mukava jos ennen töihinlähtöä voisi tehdä rutiininsa, kuten aamupalan, vessaistunnon, ehkä jopa suihkunkin, vaan eipä diskreetti isäntä kehtaa vieraiden aamu-unia häiritä.
Jotain positiivista kuitenkin; Olen niin väsynyt ja unelias etten jaksa olla vihainen. Mittari alkaa kuitenkin täyttymään, muttei tekisi mieli heittää hyvää suhdetta "hukkaan". Kerta toisensa jälkeen alkaa jokin sisälläni vannomaan että ruoho todellakin olisi vihreämpää jossain toisaalla..
Ajatuksia/kokemuksia?
Hankalat sukulaiset
4
699
Vastaukset
- hyvä mies..
Ota nyt järki käteen ja ole iloinen, että tyllerölläsi on hyvät välit vanhempiinsa, tuskin he kuitenkaan joka vknloppu majailevat luonanne.
Hommatkaa isompi luukku missä on yksi ylimääräinen huone, jos taloutenne antaa periksi. Ei hyvää suhdetta kannata moisen takia lopettaa. Jos itse olet alkoholiperheestä ja omat välit ovat vanhempiisi viileät, niin et kait halua joskus omille lapsillesi samaa kohtaloa. Vanhemmat on tärkeitä varsinkin naiselle niin kauan kun he elävät. Onnea suhteeseenne. - Miina
Tässä joitakin ajatuksia asiasta:
On hienoa, että avovaimollasi on lämmin suhde vanhempiins, harvinaista kyllä, mutta parempi tuo kuin huono tai riitaisa suhde. Uskon silti, että sinun suhde vanhempiisi on tässä maassa "normaalimpi", varmasti rakastat vanhempiasi mutta et koe tarpeelliseksi soitella heille jatkuvasti tai vierailla heidän luona/kutsua heitä vierailulle jatkuvasti. Itselläni on tällainen suhde omiin vanhempiini, joskus menee viikkokin ilman soittoja, silti rakastan heitä. Ja vaikka välimatkaa on vain 200km he käyvät yökylässä ehkä neljä kertaa vuodessa. Kuulostaa ikävältä, että avovaimosi syyttää sinua rakkaudettomuudesta ja väittää, ettet rakasta vanhempiasi. Väite ei varmastikaan pidä paikkansa.
Miksi hänen sukulaisensa perheineen käyvät teidän asuinpaikkakunnallanne? Shoppailemassa, harrastamassa vai ihan muuten vaan? Eli miksi he tulevat 500km päästä sinne? Mikäli kyse on "vain" teillä vierailuista, minusta teillä isäntäperheenä on oikeus sanoa, ettei vierailu sovi.
Lisäksi he ovat vieraita teidän talossanne, ja vieraiden on kunnioitettava isäntien tapoja. Eli mielestäni sinä voit huoletta tupakoida, juoda olutta ja elää kuten pakana. Mikäli he ovat teillä yötä sinun työpäivinäsi, heidän olisi ymmärrettävää, että arki jatkuu talossa, ja arjen toiminnot kuuluu asiaan. Onneksi omat appivanhempani ovat tajunneet tämän, he ovat joskus olleet meillä arkena yötä (mm. ulkomaanmatkojen yhteydessä, lentokenttä sijaitsee meidän kotikaupungissa) ja he aina muistuttavat, ettei heidän takia tarvitse olla aamulla hiljaa. Tämä on mielestän normaalia ja kohteliasta isäntäperhettä kohtaan.
Te otatte heidät teidän kotiinne, jossa vallitsee teidän kodin säännöt. Sinun siis ei tarvitse minun mielestäni muuttaa tapojasi vieraden takia, ellet itse sitä halua. Koita vielä keskustella avovaimosi kanssa asiasta. Kyseessä on myös sinun kotisi, joten myös sinun mielipiteilläsi on merkitys. - ...
Sailyttaaksenne mielenrauhanne jarjestakaa vanhemmille yosija maksullisesti. Totta on se se verottaa kukkaroanne, mutta jos lasket yhteen tarjoamanne ateriat, savukkeet, mielenrauhan niin silla hinnalla helposti maksat heidan parin kolmen yon yopymiset kaikista halvimmassa majatalossa. Tuskinpa he siella joutuisivat lattialla nukkumaankaan!
Talloin voisitte viettaa paivat heidan kanssaan, tavata vaikka aamiaisella kupillisella kahvia ja he tai te voitte omien menojenne mukaan joko viettaa illat heidan kanssaan tai olla omillaan. Ehka voisitte tarjota paivallisen kodissanne/kahvilassa silloin talloin. Tai kenties he ovat tyytyvaisempia nauttiessaan omia evaitaan.
Taten kaikilla sailyy oma rauha ja kuitenkin voitte viettaa aikaa lupsakasti yhdessa.
Seuraavaa vierailua suunnitellessanne iloisesti ilmottakaa etta teilla on paljon parempi majoitus tiedossa joten tuskin maltatte odottaa nahda taas heita.
Nain vierailuista jaa kaikille hyva mieli. - Maximus
Mukava huomata että täällä voi vielä käydä asiallistakin keskustelua :)
Kaikilla vastanneilla oli hyviä pointteja ja sama pääajatus: Hyvää ei kannata heittää pois pikkuseikkojen vuoksi. Muutenkaan näin pitkän suhteen lopettaminen ei käy ihan sormia napsauttamalla, eikä tuntuisi edes mahdolliselta ainakaan tänä aamuna.
Uuden isomman kämpän hankinta on koko ajan mielessä, mutta ottaa aikaa toteutuakseen. Yhden 'vierashuoneen' kanssa ongelman luonne muuttuisi täysin - oma rauha ja rutiinit säilyisivät melkein ennallaan.
Miinalle kiitos rohkaisusta ja omakohtaisista kokemuksista; Koitan olla päättäväisempi isäntä ja kertoa mieltäni vaivaavat seikat avoimemmin. Kysymykseesi vierailujen motiivista; Matkojen kohteena on yleensä muutamia paikkoja täällä etelässä, mutta kyllä se appiukon ensisijainen tarkoitus taitaa olla ajan viettäminen oman tytön kanssa. Muitakin sukulaisia siis olisi suht lähellä, mutta kait meille vaan on niin kivaa tunkea. ..tai sitten en ole pistänyt tarpeeksi hanttiin.
Hotelli-ideakin on käynyt mielessä. Taitavat vaan olla Helsingissä melkoisen kalliita, mutta asiaa täytyy tutkia seuraavan kerran koittaessa tarkemmin. Eivätpähän tosiaan pystyisi siitä kieltäytymään kun itse maksaisin viulut! ..Ja tunnontuskissaan miettisivät paljonkohan se vävypoika on köyhtynyt, hehe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1906738- 1551943
- 1131648
- 511360
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️521149Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421041Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981002Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6947Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249918- 41889