Prskule!

Anonyymi-ap

Täsä on yhesä pillerissä 4 545 % B1:stä! Ja muitakin löytyy, tosin vaatimattomampina konsentraatteina. Mitäköhän intji olisi tästä mieltä? Tsekkasin jus että vahvemmassa ois yli 9 000 % B1:stä, kun 100 % on päiväannos. Ja kun ruuan mukanakin saa pikkasen hivenaineita, eli sekin vielä siihen päälle. En silti kuole. Mikäs sen pahan tappais 😉? Ai nii, onneks otin vaan puolikkaan. -💊-.

5

129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet siis hankkinut itsellesi B50-valmisteen. Minulla taas on B100 käytössä, mutta en ota kaikkea kerralla, siinä on liikaa. Löysin sen halvalla, näissä pitää kyllä optimoida vähän kustannuksissa, kun käyttää vaikka noin 30 eri ravintolisää, tulee muuten aika kalliiksi.

Tiamiinia, eli B1:tä voi käyttää vaikka miten paljon, taitaa jotkut käyttää sitä 500 -1500 mg päivässä. Mutta itse suosin benfotiamiinia, sillä se on parempi muoto, sitä ei kai saa ostaa Suomesta.

Esim:
      Randomised clinical trial: high-dose oral thiamine versus placebo for chronic fatigue in patients with quiescent inflammatory bowel disease
      https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apt.16166

B3- ja B6-vitamiini nopeuttaa lihassolujen korjausta, palautumista ja uudistumista liikunnan jälkeen. Nikotiiniamidi ja pyridoksiini tunnistettiin bioaktiivisiksi ravintoaineiksi, jotka tehostavat lihasten kantasolujen aktivoitumista ja erilaistumista, mikä mahdollistaa luustolihasten sopeutumisen, kasvun ja uudistumisen liikunnan vaikutuksesta <- B-vitamiineista hyötyä. Käytetty määrä oli 720 mg B3 + 20 mg B6 päivässä.

Tutkimuksia:
      Nicotinamide and pyridoxine stimulate muscle stem cell expansion and enhance regenerative capacity during aging
      https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11645154/

Nicotinamide and Pyridoxine supplementation stimulates muscle stem cells in a randomized clinical trial on muscle repair
      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.03.24.25323226v1

• Anonyymi00002
        UUSI

Se on juuri se kompleksi mitä käytän. Kun pillerin puolittaa niin sehän tarkoittaa sitä että pilleripurkin käyttöikä tuplaantuu koska annoskoko tuplaantuu. Löysin arkistoistani että B1 joko ei ole toksinen tai sitten 500 mg saattaa olla jonkin tahon mielestä överiraja. B3:n överit tulevat vasta yli tuhannessa ja B6:n kohdalla 12 tai 25 mg. Kerta-annoksina myrkytyksiä ei välttämättä ilmaannu. Oon nukkunut heikosti ja liian vähän niin oon lisännyt B:n kirjon käyttöä. Toimii fysiologista stressiä vastaan. Jaksan valvoa paremmin kuin voisi luulla. Nukuin tänään kyllä päikkärit. -💊-.

• UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Se on juuri se kompleksi mitä käytän. Kun pillerin puolittaa niin sehän tarkoittaa sitä että pilleripurkin käyttöikä tuplaantuu koska annoskoko tuplaantuu. Löysin arkistoistani että B1 joko ei ole toksinen tai sitten 500 mg saattaa olla jonkin tahon mielestä överiraja. B3:n överit tulevat vasta yli tuhannessa ja B6:n kohdalla 12 tai 25 mg. Kerta-annoksina myrkytyksiä ei välttämättä ilmaannu. Oon nukkunut heikosti ja liian vähän niin oon lisännyt B:n kirjon käyttöä. Toimii fysiologista stressiä vastaan. Jaksan valvoa paremmin kuin voisi luulla. Nukuin tänään kyllä päikkärit. -💊-.

Olen huomannut että B-vitamiinit ovat minulle ne tärkeimmät ravintolisät (näistä B9 ja B12 lienee tärkeimmät, mutta myös B1 ja B6). Isommat määrät B2-vitamiinia (riboflaviini) vaikuttaa auttavan myös migreeniin tutkimusten mukaan. Jos en ota muutamaan kuukauteen B-vitamiineja, niin menee nukkuminenkin heikommaksi. Myös Q10+seleeni vaikuttaa olevan tärkeä yhdistelmä, ainakin tutkimusten perusteella (sydän & verisuonitaudit).

• Anonyymi00003
        UUSI
        m36-intj kirjoitti:

Olen huomannut että B-vitamiinit ovat minulle ne tärkeimmät ravintolisät (näistä B9 ja B12 lienee tärkeimmät, mutta myös B1 ja B6). Isommat määrät B2-vitamiinia (riboflaviini) vaikuttaa auttavan myös migreeniin tutkimusten mukaan. Jos en ota muutamaan kuukauteen B-vitamiineja, niin menee nukkuminenkin heikommaksi. Myös Q10 seleeni vaikuttaa olevan tärkeä yhdistelmä, ainakin tutkimusten perusteella (sydän & verisuonitaudit).

Mietin sitä vihreän teen ostoa. Pelkään että siinä on mukana haitta-aineita. Netissä mainittiin lisäksi valkoinen tee mikä on vissiin vihreääkin terveellisempää. Wikipedian mukkaan goji-marjoissa voi olla myrkkyjä.

Täähän alkaa kuulostamaan vainoharhaiselta salaliittoteorialta että kaikki olisi myrkkyä 😅. Kun ottaa viinaa ja hanavettä päälle niin mistä voi tietää kumpi niistä on se eines mikä pärähtää tajuntaan 😁? MSM:ää mietin mutta mutulla ajateltuna vieroksun sitä koska se on rikkiä. Rikki eli pH alhainen. Vaatinee hieman ruokasoodaa vastapainoksi. -💊-.

• Anonyymi00001

"Pilsuja perspankkitilillä" -sivu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      39
      4017
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      268
      3961
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      135
      3497
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      87
      3470
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2337
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      34
      1833
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      61
      1729
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1640
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      33