Miten katsastat autosi?

Anonyymi-ap

Moni tekee niin että viimeisenä päivänä menee katsastamaan koska saa vielä kuitenkin kuukauden ajaa jos ei mene kerrasta läpi ja menee korjaamolle vikalistan kanssa tai korjaa itse.
Olen itse tehnyt aina niin että vien auton ensin huoltoon ja sanon että kaikki korjataam mikä vähänkin epäilyttää ja sitten katsastan ja aina on mennyt läpi. Nyt alkaa auto olemaan jo iäkäs ja ajattelin vaihtaa ensimmäiseen vaihtoehtoon. Öljyt saan itsekin vaihdettua joten perinteistä vuosittaista öljynvaihtoa ei tarvitse edes huollossa tehdä. Vaihdan ne kyllä useammin nykyään kun on ecoboosti.

12

196

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Öljyjen vaihdossa saattaa olla ongelmana suodattimen vaihto jos ei pääse auton alle.

• Anonyymi00011

On autoja joissa öljynsuodatin vaihdetaan yläpuolelta . Ja imuvaihdolla öljyt .

• Anonyymi00002

Toivottavasti ei tuu katsastuksessa hylkyä huonolaatuisen öljyn takia.

• Anonyymi00003

Katsuri saattaa mäjäyttää hylkäyksen jos asiakas on epäilyttävän näköinen eli selvästi ajaa huonolaatuisella öljyllä.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Katsuri saattaa mäjäyttää hylkäyksen jos asiakas on epäilyttävän näköinen eli selvästi ajaa huonolaatuisella öljyllä.

Tai väärän värisellä autolla tulee koittamaan onneaan

• Anonyymi00005

Jos on tarvetta siirtää katsastusajankohtaa talvesta kesään, lykkään katsastusta viime hetkeen niin se siirtyy vuosi vuodelta tee se itse -miehen kannalta otollisempaan ajankohtaan.

On halvempaa hakea vikalista kuin korjata varmuuden vuoksi kaikki kuluneelta näyttävät paikat.

• Anonyymi00007

Tätä alan nyt tekemään eli hakemaan vikalistan koska auto ei enää ole uusi ja mittarissakin on niin paljon kilsoja ettei ainakaan nettiautossa ole ainuttakaan niin paljon ajettua ecoboostia missä on vielä hihna.

• Anonyymi00012

Ei siirry ellet yli kuukautta pitkäksi siirrä .

• Anonyymi00006

Auto on menossa takuu-korjaukseen merkkihuoltoon ja samalla hoitavat 1. katsastuksen pois alta.

• Anonyymi00008

Itäautoissa noita korjauskohteita tosiaan riittää. Siksi tojopapat mieluiten laittavat luottoauton luiskaan heti kun takuu päättyy.

• Anonyymi00009

Käväisen vaan joskus sopivaan aikaan, yleensä noin viikon-parin sisällä ennen viimeistä päivää.

• Anonyymi00010

Muutamaa päivää ennen leiman loppua on tullut katsastettua. Jos on itsellä tiedossa jotain vikoja tai loppuunkuluneisuuksia autosta, laitatan ne kuntoon ennen katsastusta.
      Nivelet, iskarit, jne. saa katsuri testattua parhaiten ja jos löytyy jotain hylättävää niin korjataan sitten ja käytetään sitten jälkitarkastuksessa jos pitää käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      2970
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      69
      875
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      40
      778
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      62
      720
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      627
    6. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      45
      503
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      39
      474
    8. Harvinaisin persoonallisuustyyppi

Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o
      Sinkut
      80
      455
    9. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      82
      441
    10. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      436
    Aihe