Olen avioliitossa. Olen kokenut tilanteemme ahdistavaksi pitkään. Haluaisin laittaa eropaperit.
Ajattelen kuitenkin niin, että harkinta-aikana toisella olisi mahdollisuus muuttua, jos hän haluaa pysyä yhdessä.
Puoliso on kuitenkin sanonut: "Jos näen eropaperit, haluan laittaa talon heti myyntiin."
Onko hänen asenteensa kovinkin yleinen?
Onko harkinta-aika aidosti harkintaa?
9
383
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuulostaa nyt sille, että pariterapia voisi olla paikallaan.
- Anonyymi00002
Kyllä tuohon pariterapiaan pyytäminen on järkevämpi vaihto ehto. Ei tuo harkinta aika välttämättä mitään positiivista tuo. Enemminkin tuosta on hyötyä yhteis kunnalle.
- Anonyymi00004
Millä tavalla yhteiskunnalle?
- Anonyymi00003
Mitä sillä on väliä? Ehkä tuo on uhkailua ja jos ei ole niin lopputuloshan on kuitenkin sama.
- Anonyymi00008
Jos on vuosia jatkunut huono tilanne, on parempi erota.
- Anonyymi00005
Olemme käyneet pariterapiassa tosi pitkään. Varmasti en ole osannut ottaa siellä kaikkia asioita esille. Nyt kuitenkin ahdistukseni on niin suuri, että uskon eropapereiden laittamisen helpottavan.
Olemme esim. hyvin paljon eri mieltä lasten kasvatuksesta. Lapsemme ovat toki jo isoja, mutta vieläkin käy joskus näin: minä kiellän jotakuta lapsista ja puolisoni alkaa huokailla. Siihen sävyyn, että paikalla oleva nuori saa viestin: "Ai, tuo toinen vanhempi ei haluakaan, että minua komennetaan."- Anonyymi00006
No mikä on sitten palstasetä- aapee kiintoisan performatiivisen novellisi kolmas osa? Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen- en tiedä onko yleistä , mutta järkevää ehkä. Dramaturgiasi oli aika toisaikaista ja teennäistä luettavaa
- Anonyymi00007
Pelkää menettävänsä sut harkinta-aika pitäisi olla harkinta-aika harvoin se sitä on ongelmista pitäisi osata puhua ilman sitäkin ei auta harkinta-aika jos toiselta puuttuu kyky kommunikoida ja siinä kohti on mielestäni turha jos toinen on pettäny ei ole arvostanu alkujaankaan kysymyksenä niissä tapauksissa kenenkä kanssa kilpaili että saa haluamansa palkinnon ja pääsee toiselle pätemään "olimpas parempi" oisko ollu fiksumpaa pariutua ihmisen kanssa jonka kanssa on hyvä olla jonka lähellä on turvallista olla ettei tarvi ainakaan pelätä tämä satuttaa koti on lapsellekin v ittumainen paikka jos kotona tarvii pelätä kysymyksenä miksi toiset lapset valvoo lähes koko yön se ei ole ihan yhtä paha jos lapsi pelkää vanhempansa puolesta kuin se että lapsi joutuu pelkäämään sitä että vanhempi tälle jotain pahaa tekee miksi moni oppii nukkumaan päivät ja valvomaan yöt
- Anonyymi00009
Puheet talon myyntiin laittamisesta ovat epärealistisia. Meillä on yksi kotona asuva teini-ikäinen tytär. Hän todennäköisesti jäisi eron jälkeen puolisoni kanssa asumaan.
Puolisoni ei tiedä , että joudun sitten maksamaan hänelle elatusapua tuosta nuoresta yli 500 euroa kuussa. Lukion/amiksen loppun asti.
Eli rahallisesti katsottuna puolisoni kannattaisi jopa hoputtaa minua eroon!
Tulen kyllä itse toimeen, jos joudun maksamaan tuon summan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811538Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604119Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1253335Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2012655Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1142363Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2051894Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3401251- 681048
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20957- 65850