Terve
Nyt on sellanen tilanne että olen saanut tarpeekseni!
Kolme vuotta ja n.25kg on vartalolle paisunut. Tarttis tehdä jotain.Pituutta on 164 ja painoa sii karmivat 102kg.
Onko täällä ketään suurinpiirtein saman kokoista jolla olisi kerran viikossa kiinnostusta käydä täällä sivuilla ja kertoa laihdutuksestaan? Onnistumisestaan tai epäonnistumisestaan? Vähän niinkuin laihdutettaisiin yhdessä ja kerrottaisiin tulokset... Ensi kesään mennessä olisi hienoa saada paino edes sinne 75kg:n tienoille, jo siihen olisin hurjan tyytyväinen!
Siispä kaikki himosyöjät, lopetetaan ahmiminen yhdessä!
Kirjoitellaan!
LAIHDUTUS
17
1069
Vastaukset
- meikämimmi
Olen 162 cm pitkä, ja lähes samoissa liikkuu tai siis pysyy painoni! Ei kai ikäero haittaa? Olen keski-iässä, mutta mä tuun kyllä hyvin toimeen nuorten kanssa! Eroavaisuudet on varmaan samantekeviä, kun keskitytään tärkeimpään eli painon pois saamiseen! Sitä vois vaikka havainnollistaa jauho- tai sokeripusseilla, jotka siirtyvät pois harteilta jonnekin säilytyslaatikkoon, sitten näkee konkreettisesti keventymisen kasvavassa jauhopussimäärässä! Tai vaikka laittaa pestyja tyhjiä maitopurkkeja sinne ja kuvittelee ne kilon painoisiksi... sitten joskus vie ne kierrätykseen...
Olen 162/99 meikämimmi ja koska kotonani on netti, pystyn lomallakin heittämään tänne viestiä. Nyt tosin lähen sukuloimaan muutamaksi päiväksi, mutta palaan asiaan viimestään maanantaina! Kerro meille, miten oot aikonut aloittaa ja mikä tavoite olis meille sopiva! Ai niin, mistä tunnistamme sinut, johtajamme?
Kivaa jos saatais ikioma tukiryhmä kasaan! Annapas meille ohjeita, mitä meidän pitää tehdä ekaviikolla, mutta tietysti meillä voi olla omia hyväksi havaittuja konsteja. Alkuun tavoitteena vois olla tahdonvoiman kasvattaminen kieltäytymällä turhista välipaloista, sekä annoskoon pienentäminen - kolmen sijasta kaksi voileipää, kahden lautasellisen sijasta yksi, veden juonnin lisääminen, jne. mitä kukin keksii.- anna
Sama täällä.. Suurinpiirtein saman verran löytyy ylipainoa ja nyt on laihdutus käynnissä.. :)
- meikämimmi
anna kirjoitti:
Sama täällä.. Suurinpiirtein saman verran löytyy ylipainoa ja nyt on laihdutus käynnissä.. :)
Hyvä, meitähän on jo kolme koossa. Olen aloittamassa Painonvartijoissa, jossa tehtiin ensin 10 kilon tavoite papereihin. Sain kuitenkin lomaa sieltä nää kaks lomaviikkoa, en meinaa nimittäin kestää hellettä ja toimettomuutta lomalla. Mutta kun tämä ryhmä syntyi, mikä estää muistamasta että lupauduin mukaan! Palaan siis katsomaan ens viikon alussa, näkyykö teitä täälläpäin!
- Sanzu
Heippa!
Oli tosi kiva yllätys että sain näin nopeasti vastauksia! Ikä-ero ei todellakaan haittaa, itse olen 24v.
Aion itse myöskin aloittaa ensi viikolla painonvartijoissa, ja muutenkin järkeistää syömisiäni. Suunnitelmana olisi sellainen että jättäisin suurimman herkkuni, eli pizzan pois ruokajärjestyksestä kokonaan. Ajattelin tarkkailla syömisiäni sekä pisteillä että kaloreilla jotta tietäisin missä mennään ja miten mikin painoon vaikuttaa.
Ja sitten se tärkein: itse olen ollut aivan liian laiska liikkumaan, illat on kuluneet töllöä tuijottaen ja herkkuja mussuttaen. Nyt asetankin kohtuullisen tavoitteen itselleni ja aion liikkua vähintään 3 kertaa viikossa kävellen 20min ajan. Sekin olisi parempi kuin ei mitään.
Ja juuri niinkuin sanoit niin täytyy pyrkiä jättämään esim ruuan santsaus pois ja turha herkuttelu. Jos telkun ääressä tekee naposteltavaa mieli voisi esimerkiksi lohkoa porkkanaa tai kurkkua pureskeltavaksi.
Meidän painoisilla sellainen kohtuullinen kalorimäärä laihduttaessa lienee siellä 1500kcal kieppeillä, riippuu tosin hyvin paljon fyysisestä aktiivisuudesta.
Mutta tästä on hyvä aloittaa. Ei muuta kuin niskasta kiinni ja menoksi, kyllä me siinä yhdessä onnistutaan!
Sanzu
p.s olen lähdössä pariksi päiväksi ruotsii, ja tulen takaisin sunnuntaina jolloin tulen tsekkaamaan kuinka täällä menee =) - meikämimmi
Sanzu kirjoitti:
Heippa!
Oli tosi kiva yllätys että sain näin nopeasti vastauksia! Ikä-ero ei todellakaan haittaa, itse olen 24v.
Aion itse myöskin aloittaa ensi viikolla painonvartijoissa, ja muutenkin järkeistää syömisiäni. Suunnitelmana olisi sellainen että jättäisin suurimman herkkuni, eli pizzan pois ruokajärjestyksestä kokonaan. Ajattelin tarkkailla syömisiäni sekä pisteillä että kaloreilla jotta tietäisin missä mennään ja miten mikin painoon vaikuttaa.
Ja sitten se tärkein: itse olen ollut aivan liian laiska liikkumaan, illat on kuluneet töllöä tuijottaen ja herkkuja mussuttaen. Nyt asetankin kohtuullisen tavoitteen itselleni ja aion liikkua vähintään 3 kertaa viikossa kävellen 20min ajan. Sekin olisi parempi kuin ei mitään.
Ja juuri niinkuin sanoit niin täytyy pyrkiä jättämään esim ruuan santsaus pois ja turha herkuttelu. Jos telkun ääressä tekee naposteltavaa mieli voisi esimerkiksi lohkoa porkkanaa tai kurkkua pureskeltavaksi.
Meidän painoisilla sellainen kohtuullinen kalorimäärä laihduttaessa lienee siellä 1500kcal kieppeillä, riippuu tosin hyvin paljon fyysisestä aktiivisuudesta.
Mutta tästä on hyvä aloittaa. Ei muuta kuin niskasta kiinni ja menoksi, kyllä me siinä yhdessä onnistutaan!
Sanzu
p.s olen lähdössä pariksi päiväksi ruotsii, ja tulen takaisin sunnuntaina jolloin tulen tsekkaamaan kuinka täällä menee =)Kun minäkin lähden muutamaksi päiväksi maalle, palattuani käyn heti katsomassa, näkyykö meidän kimpan viestejä.
Hyvä apu tuosta liikuntaohjelmasta! Koetan muistaa tehdä kävelylenkit ja muut jutut, joista oli puhe. Ja Annalla onkin jo menossa laihdutus.
Mahtuu tänne muitakin, tervetuloa! - läsämooses*
meikämimmi kirjoitti:
Kun minäkin lähden muutamaksi päiväksi maalle, palattuani käyn heti katsomassa, näkyykö meidän kimpan viestejä.
Hyvä apu tuosta liikuntaohjelmasta! Koetan muistaa tehdä kävelylenkit ja muut jutut, joista oli puhe. Ja Annalla onkin jo menossa laihdutus.
Mahtuu tänne muitakin, tervetuloa!http://groups.msn.com/Tukevattukevat
jatketaan siellä juttua, mahtuu mukaan, tervetuloa keskustelemaan painonhallinnasta ja kaikesta muustakin jos siltä tuntuu. - anna
meikämimmi kirjoitti:
Kun minäkin lähden muutamaksi päiväksi maalle, palattuani käyn heti katsomassa, näkyykö meidän kimpan viestejä.
Mahtuu tänne muitakin, tervetuloa!Minä aloitin tämän viikon alussa kunnolla tarkkailemaan taas syömisiäni.. Näin kesällä tulee repsahdettua. Olen aina liikkunut hyvin paljon ja jossain minulla on täällä kilojen alla nytkin toivottavasti lihaksia.. Kunhan ne vaan sais taas esiin.. :)
Laihdutin muutama vuosi sitten 15 kiloa mutta ne tulivat tuplasti takaisin. Nyt on sitten ollut todella vaikea aloittaa taas muuttamaan elämäntapoja, mutta kiva on jos porukassa vaihdellaan kokemuksia niin varmasti on helpompaa! Ja tällä viikolla jo yli kilo lähtenyt.. Nesteet taitaa lähtee liikkeelle.
Korvaan yhden aterian päivässä nutriletilla ja muuten syön kevyesti.. Ja yhden kevyen mutta ravitsevan lämpimän ruuan tai ruokaisan salaatin.
Ja liikun ahkerasti...
Ainiin, ja ikää mulla on 23...
Kirjoitelkaahan taas kunhan palaatte reissuiltanne.. :) - Sanzu
Sanzu kirjoitti:
Heippa!
Sanzu
p.s olen lähdössä pariksi päiväksi ruotsii, ja tulen takaisin sunnuntaina jolloin tulen tsekkaamaan kuinka täällä menee =)Heippa!
Ruotsin reissu on tehty, mutta vähemmän hyvällä omallatunnolla...
Se laivan buffet on vaarallinen. Sitä syömistä vaan ei kertakaikkiaan pystynyt lopettamaan=/
Pelkkien alkuruokien jälkeen jo oli ähky mutta silti vaan piti vielä hakea lämmin ruoka ja jälkiruokaakin. siinä sitten lähestulkoon vyöryttiin takaisin hyttiin...
No, onneksi kaupungilla tuli käveltyä kahden päivän aikana rutkasti, jalat oli ihan hyytelöä illan päätteeksi.Mutta ei se silti mikään puolustus sille syömiselle ole. Mutta nyt on reissu tehty ja paluu arkeen ja tuttuihin arkirutiineihin. Nyt pitäisi olla helpompi aloittaa laihdutus ihan todella! Ja onneksi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen painonvartijoiden ryhmä. - anna
Sanzu kirjoitti:
Heippa!
Se laivan buffet on vaarallinen. Sitä syömistä vaan ei kertakaikkiaan pystynyt lopettamaan=/
Pelkkien alkuruokien jälkeen jo oli ähky mutta silti vaan piti vielä hakea lämmin ruoka ja jälkiruokaakin. siinä sitten lähestulkoon vyöryttiin takaisin hyttiin...
No, onneksi kaupungilla tuli käveltyä kahden päivän aikana rutkasti, jalat oli ihan hyytelöä illan päätteeksi.Mutta ei se silti mikään puolustus sille syömiselle ole. Mutta nyt on reissu tehty ja paluu arkeen ja tuttuihin arkirutiineihin. Nyt pitäisi olla helpompi aloittaa laihdutus ihan todella! Ja onneksi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen painonvartijoiden ryhmä.Mulla paino tippunu tämän viikon aikana eilisestä siiderin juomisestakin huolimatta 2,4 kiloa.. Nesteitähän ne on mutta tuntuu jotenkin olo kevyemmältä.. hih.. :)
Ja jätin baarin jälkeisen nakkarireissunkin väliin.. Nyt kun vaan selviäisi kunnialla krapulapäivästä.. Tekee kovasti mieli suolaista. - Sanzu
anna kirjoitti:
Mulla paino tippunu tämän viikon aikana eilisestä siiderin juomisestakin huolimatta 2,4 kiloa.. Nesteitähän ne on mutta tuntuu jotenkin olo kevyemmältä.. hih.. :)
Ja jätin baarin jälkeisen nakkarireissunkin väliin.. Nyt kun vaan selviäisi kunnialla krapulapäivästä.. Tekee kovasti mieli suolaista.Kiva! Todella hienoa kuulla jonkun onnistumisesta, nostan hattua =)
Itse poden edelleen huonoa omatuntoa muutaman päivän mässäilystä, mutta eiköhän se siitä...
Huomenna taatusti katson mitä olen suuhuni pistämässä ja harkitsen vielä kahteen kertaan ;)
'
kirjoitellaan! - anna
Sanzu kirjoitti:
Kiva! Todella hienoa kuulla jonkun onnistumisesta, nostan hattua =)
Itse poden edelleen huonoa omatuntoa muutaman päivän mässäilystä, mutta eiköhän se siitä...
Huomenna taatusti katson mitä olen suuhuni pistämässä ja harkitsen vielä kahteen kertaan ;)
'
kirjoitellaan!Mullakin sattui eilen vähän repsahduksia.. :( Mut ei jäädä murehtimaan niitä vaan jatketaan täysillä eteenpäin.
Mulla viime viikon reilusta kahdesta kilosta tullut hiukan takaisin mutta paino silti mukavasti vähemmän kuin viikko sitten.
Lähdeen tänään ystäväni mökille ainakin pariksi päiväksi.. Sinne emme ole varanneet herkkuja mukaan ja sinnikkäästi yritän muistaa jatkaa liikkumista sielläkin.. :)
Mukavaa viikkoa muille pudottajille! - meikämimmi
Sanzu kirjoitti:
Heippa!
No, onneksi kaupungilla tuli käveltyä kahden päivän aikana rutkasti, jalat oli ihan hyytelöä illan päätteeksi.Mutta ei se silti mikään puolustus sille syömiselle ole. Mutta nyt on reissu tehty ja paluu arkeen ja tuttuihin arkirutiineihin. Nyt pitäisi olla helpompi aloittaa laihdutus ihan todella! Ja onneksi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen painonvartijoiden ryhmä.Olin sukuloimassa, enkä voinut välttyä mansikkakakuilta, koska kävin siskon kanssa hänen lastensa perheissä pikavisiitillä. Ruokailu siskon luona oli onneksi hillittyä ja terveellistä, koska hänen miehellään on sokeritauti, joka pysyy kurissa vielä pelkällä ruokavaliolla.
Olen palattuani yrittänyt olla syömättä mitään sokeripitoista, mutta tänään sorruin kuitenkin ihanaan mustikkakermajäätelöön, jota tiesin olevan pakastimessa! :( ...Nyt se on onneksi loppu, mutta jäljellä on toista jäätelöä... :( ...Ja kaiken lisäksi, siskoni tulee vauvaa odottavan tyttärensä ja lastenlastensa kanssa vierailulle ensi viikolla, ja jätskiä ym. herkkuja on taas pakko hankkia lisää! :((( Haluaisin kerrankin elää sinkkutaloudessani niin, ettei pakastimessa tai jääkaapissa olisi mitään houkutuksia! Kun omat aikuiset lapseni käyvät, he ymmärtävät, ettei minulla saisikaan olla herkkuja kaapeissa (tosin silloinkin syödään jäätelöä, jos sitä on, sekä tilataan joskus pizzat ja herkutellaan!)
Nyt olen viimeistä viikkoa lomalla, sitten töihin. Taidan vaihtaa töissä parina päivänä ruokala-aterioinnin kotona tehtyyn salaattiin, jossa on sopivasti hiukan broileria tai tonnikalaa tai lohta sekä paljon erilaisia kasviksia. Ruokalassa on kokemuksen mukaan tullut syötyä aivan liian paljon kerralla, kun on hyvää tuoretta leipääkin tarjolla.
Mulla on heikko selkä, joka reistasi viime talvena moneen otteeseen, ja eikös autossa istuminen saanut aikaan inhottavan hartiakivun, jota olen yrittänyt parannella venytyksillä (kyynärpää olan yli toisen käden painamana, yms.
Alan taas käydä kuntosalilla, mutta kun minulla oli silmän kaihileikkaus kesäkuun puolella, ei ole ollut lupaa tehdä vielä heinäkuussa kovia punnerruksia tai painavia nostoja, jotka lisäisivät silmänpainetta. Sali se on vuosikausia pitänyt selkäni kunnossa, ja on kivaa päästä vanhaan tuttuun arkirutiiniin, saliin ja uimiseen. Mutta kävelylenkit pitäisi saada myös rutiiniksi! Pitäisiköhän myös kävelyä luvata tehdä jatkossa? :)
Perustana on Painonvartijoiden ryhmä, johon menen uudestaan ensi viikolla. Lisätukena on omatekoinen argumentti, että olisi muka pakko olla sokerittomalla ruokavaliolla, vaikken ole diabeetikko. Diabeteksen ruokavalio kiinnosti mua jo parikymmentä vuotta sitten, sillä niillä on parhaat ohjeet myös laihduttavalle! Palaan asiaan, kunhan olen käynyt Painonvartijoissa ensi viikon alkupuolella! - sama kuin Lenzulla!
meikämimmi kirjoitti:
Olin sukuloimassa, enkä voinut välttyä mansikkakakuilta, koska kävin siskon kanssa hänen lastensa perheissä pikavisiitillä. Ruokailu siskon luona oli onneksi hillittyä ja terveellistä, koska hänen miehellään on sokeritauti, joka pysyy kurissa vielä pelkällä ruokavaliolla.
Olen palattuani yrittänyt olla syömättä mitään sokeripitoista, mutta tänään sorruin kuitenkin ihanaan mustikkakermajäätelöön, jota tiesin olevan pakastimessa! :( ...Nyt se on onneksi loppu, mutta jäljellä on toista jäätelöä... :( ...Ja kaiken lisäksi, siskoni tulee vauvaa odottavan tyttärensä ja lastenlastensa kanssa vierailulle ensi viikolla, ja jätskiä ym. herkkuja on taas pakko hankkia lisää! :((( Haluaisin kerrankin elää sinkkutaloudessani niin, ettei pakastimessa tai jääkaapissa olisi mitään houkutuksia! Kun omat aikuiset lapseni käyvät, he ymmärtävät, ettei minulla saisikaan olla herkkuja kaapeissa (tosin silloinkin syödään jäätelöä, jos sitä on, sekä tilataan joskus pizzat ja herkutellaan!)
Nyt olen viimeistä viikkoa lomalla, sitten töihin. Taidan vaihtaa töissä parina päivänä ruokala-aterioinnin kotona tehtyyn salaattiin, jossa on sopivasti hiukan broileria tai tonnikalaa tai lohta sekä paljon erilaisia kasviksia. Ruokalassa on kokemuksen mukaan tullut syötyä aivan liian paljon kerralla, kun on hyvää tuoretta leipääkin tarjolla.
Mulla on heikko selkä, joka reistasi viime talvena moneen otteeseen, ja eikös autossa istuminen saanut aikaan inhottavan hartiakivun, jota olen yrittänyt parannella venytyksillä (kyynärpää olan yli toisen käden painamana, yms.
Alan taas käydä kuntosalilla, mutta kun minulla oli silmän kaihileikkaus kesäkuun puolella, ei ole ollut lupaa tehdä vielä heinäkuussa kovia punnerruksia tai painavia nostoja, jotka lisäisivät silmänpainetta. Sali se on vuosikausia pitänyt selkäni kunnossa, ja on kivaa päästä vanhaan tuttuun arkirutiiniin, saliin ja uimiseen. Mutta kävelylenkit pitäisi saada myös rutiiniksi! Pitäisiköhän myös kävelyä luvata tehdä jatkossa? :)
Perustana on Painonvartijoiden ryhmä, johon menen uudestaan ensi viikolla. Lisätukena on omatekoinen argumentti, että olisi muka pakko olla sokerittomalla ruokavaliolla, vaikken ole diabeetikko. Diabeteksen ruokavalio kiinnosti mua jo parikymmentä vuotta sitten, sillä niillä on parhaat ohjeet myös laihduttavalle! Palaan asiaan, kunhan olen käynyt Painonvartijoissa ensi viikon alkupuolella!Kun huomasin sun aloitusviestissä tuon kilomäärän ~75~, muistelen haikeudella aikaa joskus 90-luvulla, kun pääsin lähemmäs sitä eli johonkin 78 kiloon. Jos pääsis edes 80:een, olisin ikionnellinen! Muistan miten 77-78:ssa kaikki vaatteetkin jo alkoi näyttää joltakin, eikä ollut kaupassa vaikeuksia löytää sopivia. Nykyään muuten kaikki laihduttaa, sillä nuoremman sukulaisen vaimokin oli hieman nälkiintyneen näköinen. Hän tekee kuulemma pitkiä lenkkejä koiran kanssa, käy salilla säännöllisesti ja vahtii omia syömisiään. Ehkä mekin ollaan vielä riukulaihoja, joita ei sukulaiset meinaa tunnistaa samoiksi kuin ennen! Eix niin, tai realistisempaa olisi minun kohdallani toivoa edes 10 kilon pudotuksesta, mutta... mitäs jos on alkuun päässyt, antaa vaan pudota niin kauan että vastassa on normaalipaino! Tarkkailla syömisiään, sitä yritän, enkä saa enää sortua pahasti.
- Sanzu
Sanzu kirjoitti:
Heippa!
No, onneksi kaupungilla tuli käveltyä kahden päivän aikana rutkasti, jalat oli ihan hyytelöä illan päätteeksi.Mutta ei se silti mikään puolustus sille syömiselle ole. Mutta nyt on reissu tehty ja paluu arkeen ja tuttuihin arkirutiineihin. Nyt pitäisi olla helpompi aloittaa laihdutus ihan todella! Ja onneksi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen painonvartijoiden ryhmä.Kiva kiva!
Tarkoituksenihan oli aloittaa siellä painonvartijoissa tänään, enemmän asiaa tutkiskeltuani sain todeta että ovat kesälomalla ja ryhmä alkaa vasta 17.8!
Muttah...ei se mitään, kaivoin painonvartijoiden cd-romin ja ryhdyin pisteidenlasku hommiin aivan omatoimisesti. eiköhän se siitä!
Nyt olen saanut syötyä muutaman päivän varsin järkevästi eikä ole tarvinnut huonon omatunon kolkuttaa. Eilen jäi kävelylenkki väliin mutta sen sijasta olin äipän kanssa mansikoita keräämässä muutaman tunnin ajan, kyllä siinä huusi jalat ja selkä välillä armoa!
Mutta eipä tässä kummempaa, koisin vapaapäivänä tänään karsean pitkään ja nyt aionkin mennä terveelliselle aamiaiselle! =) - meikämimmi
Sanzu kirjoitti:
Kiva kiva!
Tarkoituksenihan oli aloittaa siellä painonvartijoissa tänään, enemmän asiaa tutkiskeltuani sain todeta että ovat kesälomalla ja ryhmä alkaa vasta 17.8!
Muttah...ei se mitään, kaivoin painonvartijoiden cd-romin ja ryhdyin pisteidenlasku hommiin aivan omatoimisesti. eiköhän se siitä!
Nyt olen saanut syötyä muutaman päivän varsin järkevästi eikä ole tarvinnut huonon omatunon kolkuttaa. Eilen jäi kävelylenkki väliin mutta sen sijasta olin äipän kanssa mansikoita keräämässä muutaman tunnin ajan, kyllä siinä huusi jalat ja selkä välillä armoa!
Mutta eipä tässä kummempaa, koisin vapaapäivänä tänään karsean pitkään ja nyt aionkin mennä terveelliselle aamiaiselle! =)Teidän kimpassa on ollut tosi kiva jutella laihduttamisesta, mutta mulle on tullut vähitellen halu tehdä vähän "pesäeroa" näiden palstojen muuhun hulinaan. En ole ennen tottunut lukemaan laihduttajien tilannekatsauksia, jotka turhauttavat minut täysin, vaikkei tietysti pitäisi.
Mulle tulee tunne, että ainoa mitä todella teen laihtumisen eteen, on surffata näillä sivuilla! :( Kun sen sijaan pitäisi olla ulkona ja liikkua, tai mennä uimahalliin ja kuluttaa aikaansa siellä vaikka vesijuoksuvyön avulla. Liikunta olisi tärkeintä terveyden ylläpitoa, vaikkei edes laihduttaisi.
Koska jään liian helposti koukkuun netin ääreen ihmettelemään, miten muut onnistuvat, ja mitä täällä kirjoitetaan, niin minun on pakko tehdä ainakin vähäksi aikaa pesäeroa tähän hemmetin koneeseen, vaikken minä teihin kimppakavereihin sitä eroa kohdistaisi mielelläni! :)
Täytyy sanoa, että ottaa jo päähän näillä ravinto- ja laihdutuspalstoilla riehuvat atkinssit, jotka tunkevat joka paikkaan hiilarikammoansa. Eihän niistä tietysti tarvii välittää, ja ilmeisesti on tullut se vaihe, jolloin tää homma on otettava täysin ikiomaan handuun vastuineen kaikkineen, ja TEHTÄVÄ MYÖS JOTAIN, EI VAIN PUHUTTAVA.
Tärkeintä on kuitenkin, että lenkkitossut on meikämimmillä useammin jalassa ja suunta tuonne merenrantatielle, jossa linnut laulaa ja merituuli vilvoittaa, ja jonne on ennenkin kilot hien mukana vähitellen karisseet. Se on lenkki, jonka kiertäminen vie väkisinkin vähintään tunnin (minulta) kävellen, joten jos aikoo tulla samana iltana takaisin kotiin, on pakko panna tossua tossun eteen. Voi siellä kääntyä takaisin aikaisemminkin, jos alussa ei heti jaksaisi, mutta yllättävän helposti tulee tehtyä tunnin verran kävelyä, sillä kun kävelee pois päin puoli tuntia, on pakko kävellä toiset puoli tuntia päästäkseen kotiinsa!
Muistan kuinka 90-luvulla kävelin ainakin 1,5 tunnin lenkkejä työkaverin kanssa pari kolmekin kertaa viikossa. Lisäksi kävin uimassa ja salilla joskus kaksikin kertaa viikossa. Mutta tätä menoa, jos vain kulkee tietokoneen ja jääkaapin väliä, ei tapahdu kyllä koskaan muuta kuin lihomista.
Voinhan minä käydä katsomassa palstaa vaikka kerran viikossa lauantaina, kun olen tullut uimahallista kuuden jälkeen, ja jos huomaan viestejäsi, Sanzu, niin varmasti moikkaan! Sorry että muistin nimimerkkisi väärin tuossa edellisellä kerralla! Mä oon nääs tällanen ikäloppu, eihän se ole mikään ihme! :o)
Sähköpostiosoitetta en haluu jättää tänne, ettei tule häirikköviestejä. Palstallehan pääsee milloin vain moikkaamaan, ja sen teen sitten, jos en löydä teistä kumpaakaan. Niin olen muidenkin huomannut tekevän, huhuilevan tuttujaan. Mutta vasta sitten, kun liikuntaprojekti on onnistuneesti käynnistetty.
Jatkan Painonvartijoissa ens viikolla paremmalla onnella, ja elämäni on taas reilassa, kun työt ja normaali päiväjärjestys alkaa. Kuten huomaatte, Sanzu ja Anna, meikämimmi taitaa olla jo tosissaan , -kele johan on kumma jos ei kilot ala karista, kun meen joka ilta kävelemään sykemittarin kanssa, sen sijaan että istuisin koneen ääressä!!! Ja kotiin en hanki mitään epäterveellistä johon sortua. En yleensä kiroile, mutta kyllä se kummasti avittaa, kun harmittaa oma saamattomuus, hitto sentään ja samma, för fan på svenska. - meikämimmi
meikämimmi kirjoitti:
Teidän kimpassa on ollut tosi kiva jutella laihduttamisesta, mutta mulle on tullut vähitellen halu tehdä vähän "pesäeroa" näiden palstojen muuhun hulinaan. En ole ennen tottunut lukemaan laihduttajien tilannekatsauksia, jotka turhauttavat minut täysin, vaikkei tietysti pitäisi.
Mulle tulee tunne, että ainoa mitä todella teen laihtumisen eteen, on surffata näillä sivuilla! :( Kun sen sijaan pitäisi olla ulkona ja liikkua, tai mennä uimahalliin ja kuluttaa aikaansa siellä vaikka vesijuoksuvyön avulla. Liikunta olisi tärkeintä terveyden ylläpitoa, vaikkei edes laihduttaisi.
Koska jään liian helposti koukkuun netin ääreen ihmettelemään, miten muut onnistuvat, ja mitä täällä kirjoitetaan, niin minun on pakko tehdä ainakin vähäksi aikaa pesäeroa tähän hemmetin koneeseen, vaikken minä teihin kimppakavereihin sitä eroa kohdistaisi mielelläni! :)
Täytyy sanoa, että ottaa jo päähän näillä ravinto- ja laihdutuspalstoilla riehuvat atkinssit, jotka tunkevat joka paikkaan hiilarikammoansa. Eihän niistä tietysti tarvii välittää, ja ilmeisesti on tullut se vaihe, jolloin tää homma on otettava täysin ikiomaan handuun vastuineen kaikkineen, ja TEHTÄVÄ MYÖS JOTAIN, EI VAIN PUHUTTAVA.
Tärkeintä on kuitenkin, että lenkkitossut on meikämimmillä useammin jalassa ja suunta tuonne merenrantatielle, jossa linnut laulaa ja merituuli vilvoittaa, ja jonne on ennenkin kilot hien mukana vähitellen karisseet. Se on lenkki, jonka kiertäminen vie väkisinkin vähintään tunnin (minulta) kävellen, joten jos aikoo tulla samana iltana takaisin kotiin, on pakko panna tossua tossun eteen. Voi siellä kääntyä takaisin aikaisemminkin, jos alussa ei heti jaksaisi, mutta yllättävän helposti tulee tehtyä tunnin verran kävelyä, sillä kun kävelee pois päin puoli tuntia, on pakko kävellä toiset puoli tuntia päästäkseen kotiinsa!
Muistan kuinka 90-luvulla kävelin ainakin 1,5 tunnin lenkkejä työkaverin kanssa pari kolmekin kertaa viikossa. Lisäksi kävin uimassa ja salilla joskus kaksikin kertaa viikossa. Mutta tätä menoa, jos vain kulkee tietokoneen ja jääkaapin väliä, ei tapahdu kyllä koskaan muuta kuin lihomista.
Voinhan minä käydä katsomassa palstaa vaikka kerran viikossa lauantaina, kun olen tullut uimahallista kuuden jälkeen, ja jos huomaan viestejäsi, Sanzu, niin varmasti moikkaan! Sorry että muistin nimimerkkisi väärin tuossa edellisellä kerralla! Mä oon nääs tällanen ikäloppu, eihän se ole mikään ihme! :o)
Sähköpostiosoitetta en haluu jättää tänne, ettei tule häirikköviestejä. Palstallehan pääsee milloin vain moikkaamaan, ja sen teen sitten, jos en löydä teistä kumpaakaan. Niin olen muidenkin huomannut tekevän, huhuilevan tuttujaan. Mutta vasta sitten, kun liikuntaprojekti on onnistuneesti käynnistetty.
Jatkan Painonvartijoissa ens viikolla paremmalla onnella, ja elämäni on taas reilassa, kun työt ja normaali päiväjärjestys alkaa. Kuten huomaatte, Sanzu ja Anna, meikämimmi taitaa olla jo tosissaan , -kele johan on kumma jos ei kilot ala karista, kun meen joka ilta kävelemään sykemittarin kanssa, sen sijaan että istuisin koneen ääressä!!! Ja kotiin en hanki mitään epäterveellistä johon sortua. En yleensä kiroile, mutta kyllä se kummasti avittaa, kun harmittaa oma saamattomuus, hitto sentään ja samma, för fan på svenska.Unohdin kertoa, että tämä viikko meni hartiakipua hoidellessa! Sain sen kai autossa istumisesta tai vedosta, kun ikkunat on ollut pakko pitää auki. Olen siihen hoitajan neuvosta syönyt särkylääkettä, jotta tulehdus helpottaisi. Syynä on niskassa noin kaulan kohdalla jo viime keväänä todettu välilevyn madaltuma, mutta tämän kipukohta on kyllä nyt vain lapaluiden kohdalla selkärangassa.
Ja mitenkähän se töiden aloitus sujuu, ja kun olen käyttänyt jo kaikki tämän vuoden fysioterapiat, mitä työnantaja voi tukea... :(( Tämän pienoishelvetin läpikäyminen näin viimeisen lomaviikon kunniaksi onkin ollut erittäin mieltäylentävää! :D
Kun vika on noinkin ylhäällä niskassa, voiko sitä oikein ylipainon syyksi laittaa? Eräs lähes samanikäinen tuttava oli viime talvena myös saman vaivan kourissa ja sai siihen OMT-fysioterapiaa paljon enemmän kuin minä, ja hän on langanlaiha, ollut koko ikänsä! Heh, pitää kohta siirtyä tuki- ja liikuntaelinsairauksien palstalle, tai mikä se nyt, selkävaivat kai.
Siksi on korkea aika siirtyä tämän koneen äärestä tuonne eteiseen lenkkareita jalkaan sovittamaan. Tästä on hyvä aloittaa, on jo motiiviakin kertynyt! Hyvää jatkoa teille, kumppanit! Tsempataan kukin ja taistellaan voitto kotiin! - Sanzu
meikämimmi kirjoitti:
Unohdin kertoa, että tämä viikko meni hartiakipua hoidellessa! Sain sen kai autossa istumisesta tai vedosta, kun ikkunat on ollut pakko pitää auki. Olen siihen hoitajan neuvosta syönyt särkylääkettä, jotta tulehdus helpottaisi. Syynä on niskassa noin kaulan kohdalla jo viime keväänä todettu välilevyn madaltuma, mutta tämän kipukohta on kyllä nyt vain lapaluiden kohdalla selkärangassa.
Ja mitenkähän se töiden aloitus sujuu, ja kun olen käyttänyt jo kaikki tämän vuoden fysioterapiat, mitä työnantaja voi tukea... :(( Tämän pienoishelvetin läpikäyminen näin viimeisen lomaviikon kunniaksi onkin ollut erittäin mieltäylentävää! :D
Kun vika on noinkin ylhäällä niskassa, voiko sitä oikein ylipainon syyksi laittaa? Eräs lähes samanikäinen tuttava oli viime talvena myös saman vaivan kourissa ja sai siihen OMT-fysioterapiaa paljon enemmän kuin minä, ja hän on langanlaiha, ollut koko ikänsä! Heh, pitää kohta siirtyä tuki- ja liikuntaelinsairauksien palstalle, tai mikä se nyt, selkävaivat kai.
Siksi on korkea aika siirtyä tämän koneen äärestä tuonne eteiseen lenkkareita jalkaan sovittamaan. Tästä on hyvä aloittaa, on jo motiiviakin kertynyt! Hyvää jatkoa teille, kumppanit! Tsempataan kukin ja taistellaan voitto kotiin!harmillista että jätät meitin, toisaalta kyllä ymmärrän sinua vallan hyvin. Ajan koneen vierellä voi toki kuluttaa järkevämminkin, harmi sinänsä...
Ehkä tämä olikin tosissaan oleville hieman tuhoon tuomittu ajatus, pitää yhteyksiä keskustelupalstalla, mutta tulipahan ainakin kokeiltua =)
Eli ehkä parempi päättää tähän ja jatkaa aivan omin nokkinensa. Hyvää jatkoa kaikille ja keveneviä kiloja!
Sanzuli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816