Minkälainen muoto Jeesuksella oli kun Hän alussa syntyi Isästä. Entä Minkälainen muoto Jeesuksella on nyt, kun Hän istuu Isän oikealla puolella valtaistuimella?
Minkälainen muoto Jeesuksella oli ja on?
20
368
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jeesus oli tumma, kuten musut on.
- Anonyymi00003
Olisko oikeampi tapa kysyä sitten millainen muoton Pojalla oli aikojen alussa? Hänhän on se kuuluisa Logos,Sana.
Ja sitten kysyisin vielä Pyhästä Hengestä? Minkälainen muoto on Hänellä? Onko hän ylipäätään henkiolento vai pelkkä näkymätön Henki? - Anonyymi00004
Profetiaaliset kirjoitukset eivät ole vain ennustuksia siitä mitä tulee tapahtumaa, vaan niissä tulee ilmi Jumalan iankaikkinen olemus:
Galatalaiskirje 3:1
' Te hullut Galatalaiset! kuka teidät on vimmannut totuutta uskomasta? joiden silmäin eteen Jesus Kristus kirjoitettu oli, teidän seassanne ristiinnaulittu.'
Jesaja 53:5-15
' Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.'
Jeesus on ajaton ja muuttumaton. Hän on sekä ristiinnaulittu että ylösnoussut. Ennen ristiä hänestä puhuttiin kuin hän olisi jo siellä ja jälkeen ristin, hänestä puhuttiin kuin hän olisi edelleen siellä.
Jesaja 43:13
' Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa? '
Heprealaiskirje 13:8
' Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. '
Psalmit 102:26-28
' Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat. Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu. '
Isä sanoo Jeesuksesta:
Heprealaiskirje 1:10-12
' Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate, ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu". '
Mutta se ruumis jossa hän ilmestyi ylösnoustuaan on taivaallinen. Siinä ruumissa hän myös nousi taivaaseen ja siinä ruumiissa hän ilmestyy kostamaan jumalattomille ja pelastaa omansa.- Anonyymi00008
Jeesus oli ihmisruumiissa noustessaan taivaaseen. Jeesus oli koko ajan ihminen.
- Anonyymi00009
Herra tarkoittaa tuossa Jumalaa, Adonai, Elohim
Ei Jeesus koskaan sanonut olevansa Jumala.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi00012
"Mutta se ruumis jossa hän ilmestyi ylösnoustuaan on taivaallinen. Siinä ruumissa hän myös nousi taivaaseen ja siinä ruumiissa hän ilmestyy kostamaan jumalattomille ja pelastaa omansa."
Niin mutta onko Hänellä NYT se ruumis?
- Anonyymi00005
jeesus näytti mongoloidilta
- Anonyymi00006
Jeesus oli Marian kohdusta syntynyt ihan tavallinen ihminen.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]- Anonyymi00014
mikä mielisairaus jeesuksen isällä oli ?
- Anonyymi00007
Vasta kasteessa Jordanilla Jumala tunnusti hänet omaksi pojakseen. Jeesus oli silloin noin 30-vuotias mies.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]- Anonyymi00013
Mitä tarkoittaa Jumalan Poika? Siis Jeesus ihminen oli Poika? Vai oliko Hän sitä jo taivaassa?
- Anonyymi00010
Uuteen Testamenttiin on tehty lisäyksiä Jeesuksen Jumaluudesta,
esim. Jeesuksen osallistuminen luomistyöhön.
VT:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.- Anonyymi00011
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Jeesus on ihmisen poika, muotoltaan kuten yksi meistä, kuitenkin ilman syntiä.
- Anonyymi00015
kuka hakkasi jeesuksen kerran ja mistä syystä ?
- Anonyymi00016
Siis nyt taivaassa hän on vieläkin ihmisen muodossa?
Anonyymi00016 kirjoitti:
Siis nyt taivaassa hän on vieläkin ihmisen muodossa?
Ihmisen muotoisen vaikka onkin jumala, kaikkivaltias valta taivaassa ja maanpäällä, poikajoka kerran tuomitsee ihmiskunna tämän aja päätyä. Niin tapahtuu kun on kirjoitettu Raamatun sivulle.
- Anonyymi00019
kävelijä2 kirjoitti:
Ihmisen muotoisen vaikka onkin jumala, kaikkivaltias valta taivaassa ja maanpäällä, poikajoka kerran tuomitsee ihmiskunna tämän aja päätyä. Niin tapahtuu kun on kirjoitettu Raamatun sivulle.
Tack vastauksestasi.
- Anonyymi00018
Loisteliaan kirkas😎
- Anonyymi00020
Se nyt on selvää, mutta mietin enemmän oliko Hän henki vai henkiolento, enkelin kaltainen mutta suurempi alussa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2373016Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell141692Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.91368- 1041228
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1291221- 751127
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531042Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581035Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717947- 135942