Näillä palstoilla maristaan jatkuvasti Suomi-neitojen läskeistä ja rumasta pukeutumisesta. Joittenkin kohdalla tämä varmaankin on totta. Mua taas hämmästyttää se, että moni jätkä on nykyään niin nössö. Esim. maristaan luonnonvesien kylmyydestä ja pienistä fyysisistä rasituksista ja kolhuista isoon ääneen. Monella on kipukynnys tosi alhaalla ja kroppa käsittämättömän huonossa kunnossa ja 20-kymppisenä. Enkä tarkoita nyt läskejä, sillä pikkaisen pyöreä, hyväkuntoinen jätkä voi olla tosi reipas ja sexy. Tarkoitan sitä, että kaverit ei oikeasti jaksa tehdä mitään. Myös rohkeus on karissut monelta. On vaikea uskoa, että näitten sällien isoisät ja isoisoisät kestivät joskus kaiken sen rasituksen ja tuskan sodassa. Onneksi on vielä reippaitakin Suomi-poikia, mutta katoavaa luonnonvaraa tuntuvat valitettavasti olevan...
löysät ja nössöt jätkät
18
2016
Vastaukset
- yyyyyy
Kannattaa kuitenkin tuon lässytyksen ohessa muistaa, että nuoret pojat joka tapauksessa harrastavat enemmän fyysistä liikuntaa kuin nuoret tytöt. Fakta. Nuorten miesten kunto on toki rapissut entisaikoihin verrattuna, mutta on se siis siitä huolimatta parempi kuin tytöillä...
- ihmeilijä
Onko ihan testattua tietoa?
Eihän se ole kehumisen aihe, jos poikien kunto on "parempi kuin tytöillä".
Varmaan asia on kyllä aina ollut niin... Naisen paikka kun on nyrkin ja hellan välissä, eikä siinä ole paljon liikunnan varaa... - yyyyyy
ihmeilijä kirjoitti:
Onko ihan testattua tietoa?
Eihän se ole kehumisen aihe, jos poikien kunto on "parempi kuin tytöillä".
Varmaan asia on kyllä aina ollut niin... Naisen paikka kun on nyrkin ja hellan välissä, eikä siinä ole paljon liikunnan varaa...Väitätkö, että suomalaisnaisen paikka on edelleenkin nyrkin ja hellan välissä? Ihan tosissasi?
Tosiaan vasta äskettäin oli kansallisessa mediassa juttua, että teinipojista noin 50% harrastaa säännöllistä liikuntaa, kun taas tytöistä vain 33%. Ei ole hirveää syytä epäillä, että suhde muuttuisi kovin radikaalisti iän karttuessakaan. Ja kyllähän sen huomaa ihan omin silminkin tarkastelemalla nuorten miesten ja naisten ruumiinrakennetta. - ihmeilijä
yyyyyy kirjoitti:
Väitätkö, että suomalaisnaisen paikka on edelleenkin nyrkin ja hellan välissä? Ihan tosissasi?
Tosiaan vasta äskettäin oli kansallisessa mediassa juttua, että teinipojista noin 50% harrastaa säännöllistä liikuntaa, kun taas tytöistä vain 33%. Ei ole hirveää syytä epäillä, että suhde muuttuisi kovin radikaalisti iän karttuessakaan. Ja kyllähän sen huomaa ihan omin silminkin tarkastelemalla nuorten miesten ja naisten ruumiinrakennetta.Nyrkki ja hella olivat vain vähän kuin vertaus... Perinteisesti naiset hoitavat kodin vapaa-ajallaan (paljon muutakin kuin satunnaiset kotityöt ja omien kauluspaitojen silitys!). Naisia ei ole koskaan ohjattu liikuntaan siinä mielessä kuin miehiä. Naisen aika vain tahtoo loppua jo niissä kodin lisähommissa, vaikka tässä yritetäänkin olla mahdollisimman energisiä.
...On kyllä hienoa todeta kuuluneensa aikanaan siihen 33%:iin...
Niin, tosin rasvan osuus naisen ruumiinpainosta on luonnollisesti suurempi kuin miehen. Kai silmiin voi luottaa pohtiessaan liikkumattomuutta, vaikkei se ole sama asia kuin lihavuus.
- Mies
Onkos tällaisten miesten logiikassa sitten jotain vialla, kun tänne kirjoitit?
- Mäki-ilves
Olen usein huomannut juuri näitten velttojen kavereitten marisevan naisten läskeistä.
Olen itse parikymppinen mies ja olen pannut merkille ihan saman asian. Miehet eivät ole enää niin "miehisiä" kuin miehet olivat muutama vuosikymmen sitten. Ei osaa moni mies enää korjata auton moottoria (en osaa, en tunne ketään joka osaisi). Hyvä kun polkupyörän osaan jotenkuten huoltaa.
Onhan se totta, että se klassinen Rehti & Reipas Nuorimies(TM) on aika harvinainen otus nykyään. Ainakin kun vanhempien miesten juttuja kuuntelee, niin ennen oli kuulemma asiat toisin. Kaikki oli karskeja äijiä jotka juoksi 3700m cooperissa kumpparit jalassa, lakoi heinät keskikesän kuumuudessa ja hiihti kaatosateessa 20km kouluun.
Minusta tälle kehitykselle on ihan selkeät syytkin: Yhteiskunta on vanhvasti naisistunut. Nykyään miehiset luonteepiirteet ja ominaisuudet ovat huonossa maineessa. Miehisyyteen liitetään paljon negatiivisiä asenteita ja stereotypioita kaljaa kittaavista naistenhakkaajista. Jokapaikassa saa kuulla kuinka naiset ovat parempi sukupuoli ja miehet syntisiä sortaja-sikoja.
On myös huomioitava, että modernissa nyky-yhteiskunnassa on vähemmän tarvetta peruskarskille äijäkoriläälle. Tästä varmaan tämä jatkuva naisistuminenkin johtuu. Nuoret miehet meikkaa ja meteroseksuaalit on Pop & In.
(Tosin, onhan se niinkin että naiset ovat miehistyneet. Kuinka usein näet nykyään hameen katukuvassa? Nuoret tytöt kittaa viinaa siinä missä äijätkin ja kiroilee kahta kauheammin.)
PS: Itse olen tässä yrittänyt vähän ottaa itseäni niskasta kiinni ja miehistyä. Punttisali ja lenkkipolku on ollut ihan hyviä lääkkeitä alkuun pääsemiseksi. Moottoreista en kyllä vieläkään tajua tuon taivaallista...
- Dekas- yyyyyy
Tosiaan jos uusavuttomuudesta ja nössöydestä puhutaan, niin kyllä se koskee ihan yhtä lailla kumpaakin sukupuolta. Eivät naisetkaan ole enää naisia samalla tavalla kuin ennen.
- reality bites
Sulla on mennyt netti ja vessa sekaisin.
- tyttö 23v
Näin on, ja muutenkin tuntuu kunnon miehet olevan kateissa. Maristaan ruuasta ja ollaan laiskoja ja saamattomia, käyttäydytään kuin teinitytöt.
Mä oon varmaan vähän sairas, kun nautin siitä, kun mun miehellä on about peukalon kokoinen sentin syvä haava kyynärvarressa, ja hyvä jos äijä sitä edes huomaa:) "Mitä tuosta, pieni naarmu.." AAH Ihana köriläs:)
Miten noi nössykät pystyis puolustamaan Suomen maata, jos sellainen tilanne vielä eteen tulis..? Joo voi siitä jotain hyötyä olla, et osaa räpätä tietsikan kans, mutta kyllä sitä sisua ja kovaa päätä tarvitaan. Ei sillon vuonna 39 mun tietääkseni paljon kyselty, et ootko valmis lähtemään äitis luota, ja paikka oli pikkusen pahempi ku Kainuun prikaati. Sitä en tarkota, et armeijasta kieltäytyminen olis nössöä. Mies on mies kun seisoo periaatteidensa takana, mutta ikävä äidin luo ei kyllä vakuuta... - aune
Oon huomannu saman asian. Valtaosa miehistä on tosi lössössä kunnossa. Ja mikä hälyttävintä, hyvin monella (nyt kun miettii niin suurimmalla osalla)ala-asteen oppilaalla on jo alkava "kaljamaha." Harva mies nykyään on timmissä kunnossa (urheilijat asia erikseen).
No mistäköhän johtuis? Ruokavaliolla on tosi suuri merkitys asiaan. Jo lapsesta asti vedetään limsaa jatkuvasti janoon ja paljon roskaruokaa, säännölliset ja terveelliset ateriat puuttuvat monilta. Toinen syy on se, että lapset totutetaan pienestä pitäen siihen, että autolla mennään joka paikaan. Lisäksi luonnollinen liikkuminen on monella vähentynyt siitäkin syystä, kun pitää jatkuvasti istua vaan tietokoneen tms. ääressä.
Ei tietenkään pidä yleistää, kyllä poikkeuksia löytyy ja sama pätee nuoriin tyttöihin ja naisiinkin.
Mut on kyllä tosi pelottavaa, et 3000m cooperissa on suurimmalle osalle miehistä vaan joku kaukainen haamuraja. Mitenkähän nää tyypit kestäis sodan...?
LIIKKUKAA JA SYÖKÄÄ TERVEELLISESTI HYVÄT IHMISET!!!- .............
"LIIKKUKAA JA SYÖKÄÄ TERVEELLISESTI HYVÄT IHMISET!!! "
Mutq ei jaxa. Ehkä huomen. - - P -
Onneks ei kaikki suomi-pojut kuulu tohon "Nössö"-kategoriaan kuitenkaan! Voidaan me naisetkin näin ollen onneksi yhä ihailla sitä miehisyyttäkin miehissä näiden ei-neitien ansiosta;)
Mutta: viisaita puhutte, mm. te nimim. aune ja tyttö 23 v.! Vaikkei nyt ihan valta-osa miehistä oliskaan niitä epäsiistejä colaa lipittäviä "mursunperseitä";) jo kaks-kymppisinä, niin aika moni kyllä valitett. näyttäis olevan.
Ne muutamat mahdolliset liika-kilot ei kuitenkaan niinkään haittaa mua miehessä,kuin haittaa sellainen ( auts!) neitimäinen asenne ja käytös-tapojen puutteellinen sisäistyneisyys, johon joskus on joutunut törmäämään.
Aika moni mamin kulta-mussu poika esim. unohtaa nykyisin avata naisille oven, mennessään edeltä. Päin vastoin, ne liima-letit enemminkin läimäyttävät sen oven takana kulkevien nenän edestä kiinni,heh:D Samatenkin olen usein joutunut todistamaan esim. tilannetta, jossa pariskunta on yhdessä ulkona aikaa viettämässä, ja "mies" alkaa esim. suureen ääneen solvata tyttö-ystäväänsä v-alkuisilla sanoilla kaikkien kuullen. Sitten aivan omaa luokkaansa ovat tietenkin nämä (ugh!) "miehet", jotka vesi-sateella itkevät ja kiukkuilevat tyttö-ystävilleen, miten uuden juuri parturissa taiteillun lookin nyt käy.;) Esimerkkejä olisi lukemattomia...
En kaipaa takaisin mitään luolamies-aikoja, ja pidän itseäni kaikkinensa aika suvaitsevana ihmisenä.Mun puolesta kaikki metro-seksuaalit-,trendeillä taiteilevat ja feminiinejä puoliaan ulospäin ilmentävät miehet saavat olla ja elää juuri niin kuin haluavat( ovat joskus ihan virkistäviäkin!).Sopiihan tälle maapallolle:)
Silti: jos mies omaa esim. vähänkin em.luettelemiani "pullamössö-poika" piirteitä/käytöstapoja, on sellaisen musta aika turha jossain keskustelu-palstoilla itkeä suomi-naisten "mahamakkaroiden" ja "katoavan naisellisuuden" (huoh!) perään. Jos mies et itse esim.just noudata arjessas herrasmiesmäisiä piirteitä ( kuten avaa ovia takana tulevalle naiselle,jne.),on ihan turha ihmetellä, että minne ne siveät& kainosti hymyilevät ns.perinteisen naisellisesti käyttäytyvät naiset katoaa!
Ai jai,kun ottaa aivoon nuo piipittäjä-tapaukset! Onneksi eivät kuitenkaan edusta kuin vain osan suomalais-miehistä mielipidettä, joten voinen säilyttää mielenrauhani:)
- nainen, 44v
Hyötyliikunnan puuttuminen nyky-yhteiskunnassa sen veltostumisen tasapuolisesti molemmissa sukupuolissa aiheuttaa. Monilla ei tosiaankaan ole aikaa tai mahdollisuuksia erilliseen kuntoilusessioon työajan tai opiskeluajan jälkeen tai ennen niiden alkua.
Työ- ja koulumatkat kuljetaan moottoriajoneuvoilla, taloissa käytetään hissejä. Kauppoja ja kauppakeskuksia sijaitsee niin tiheässä, että kenenkään ei tarvitse kaivaa fillaria esiin tai päättää että puenpas verkkarit ja lenkkarit ja hilpaisen tuosta parin kilsan päähän kauppaan! Useimmiten ostetaan kaupasta usean päivän tarvikkeet ja tehdään se kauppareissu autolla ajan säästämiseksi mutta mihin se aika säästetään kun ei sitä fyysisen kunnon ylläpitoonkaan käytetä?
Näin siis kaupunkialueilla. Agraariväestö ja kyläyhteisöissä asuvat lienevät paremmassa kondiksessa.
Paras keino, niin mummomaiselta kun tämä varmasti teistä kuulostaakin (!) on hankkia askelmittari ja kiinnittää se lonkalle. Ehkä muistatte minkäkokoisia olivat ne Tamagoshi-elektroniikkalelut? Askelmittari on just niin pieni! Ja niitä saa urheiluvälinekaupoista ja todennäköisesti myös tavaratalojen hyvinvarustetuilta urheilutarvikeosastoilta.
10-tuhatta askelta pitäisi vähintään kertyä jokaista päivää kohti!
Kävely on fyysisesti kaikkein paras tapa liikunnan muoto muutoin terveille ihmisille, toiset voivat aloittaa vesiliikunnalla (vesijumppa, uinti). Aloittaminen on syytä tehdä todella varovasti!
Henkilöt joita tässä ketjussa lössöiksi haukuttiin, ovat suuri riskiryhmä urheiluvammoille kun yliarvioivat omn kestävyytensä - selän välilevyt pullistelevat ja polvet paukkuu!
Useimpiin mittareihin on ohjelmoitu askeleen mitaksi n. 60 cm. Laskekaa siitä minkäverran liikuntaa pitäisi saada. - Heepo81
Siellä sitä miehisyyttä voi vähän saada lisää. Niinpä kai ittellenikin on käyny :) Siltikään en voi sanoa olevani mikään vanhan ajan karskee äijä, vaan välillä machoilen ja toisinaan taas korostan tunteitani, itken jos itkettää ja kirjoitan runoja. Eli koitapa nyt sitten määritellä tän perusteella mihkä kategoriaan mä kuuluun :) No en silti kyllä juuri valita vaivoistani, nytkin vähän karatessa tuli nilkka nyrjähdettyä, mut eipä toi haittaa, oon luonnostaan iloinen siltikin.
Mä oon sitä mieltä että moinen löysäily, valittaminen ja nössöily ei oo kellekään hyväksi oli sitten kysymys naisesta tai miehestä, sillähän tekee vaan elämästään turhan hankalaa ja surkeeta. Tietenkin se sallitaan naisille ja tytöille paremmin kuin miehille ja pojille.
Mut silti, kuten oon jo aiemmassa kirjoituksessani maininnu, on miehiltä epäreilua vaatia enemmän sitä sisua ja uskallusta, tunteiden piilottelemista, sillä me miehetkin ollaan vaan ihmisiä, miksi meidän pitäis uhrautua aina naisten takia, jos ei naiset tee samaa meidän takiamme ? No en tarkoita että en esimerkiksi arvostaisi tollaista hyvää tapaa kuin avata ovi perässä tulevalle naiselle. Tarkoitan lähinnä sitä että onko reilua vaatia meiltä miehiltä aina sitä kovuutta (?)- Mäki-ilves
Olen sitä mieltä, että naisen pitää itsekin olla reipas ja pienistä asioista marisematon voidakseen vaatia sitä mieheltä. Niitä känisijöitä toki riittää molemmissa sukupuolissa. Tunteellisuus jne. ei missään nimessä tee miehestä nössöä.
- Heepo81
Epäilyttää vähän se miesten parempi kunto naisiin nähdem vaikka mies itse oonkin. Me miehet ollaan kuitenkin täällä Suomessa ainakin huomattavasti ylipainoisempia kuin naiset ja kuitenkin muka sitten oltais parempikuntoisempia ? Kyllä luulis että ei se kuntokaan voi niin mahtava olla jos sitä mahaa on. Tosin ittellänikin on vähän ylipainoa vaikka urheilen :) Silti, voiko sanoa että me miehet ollaan parempikntoisempia kun miehet on OIKEASTI luonnostaan naisia fyysisesti vahvempia ja nopeampia ( esim. pikajuoksu ) ja kestävämpiä. Voiko sanoa että äijä on saman kuntoinen kuin muija jos tekee 50 vatsaliikettä ja nostaa 100 kiloa penkistä ja nainen tekee saman tempun ja se nainen on n. 15 senttiä lyhyempi :) No siinä on mietittävää, en ittekään tiedä miten tota pitäs mitata että kuinka voi verrata naisten ja miesten kuntoa toisiinsa, kun kuitenkin kaikissa kilpailuissakin kilpaillaan aina omissa sarjoissa. Enkä tiedä onnistuuko se mittaaminen noilla jollain kuntotesteillä tai vastaavilla ees...
- aune
vaikka cooperin testillä. Jos nainen juoksee 3000m ja mies 2500m niin kyllä se nainen on paremmassa juoksukunnossa. Ja voi niitä kuntotestien tuloksiakin verrata, paljonko vatsoja tekee minuutissa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713