Pörssisähkö hirnujat

Anonyymi-ap

Mitä maksaa kilowatti kun pörssisähkö maksaa 1senttikwh? Mikä sen hinnaksi tulee joka pitää maksaa?
Itellä on alajärven sähkö ja hinta on 7senttiä ja joku pilkun takainen numero on muista ja olen tyytväinen kiinteä lukittu maksaja 2v. Hinta on tuo ja pysyy vaikka mitä tapahtuu otsikoissa.
Avautuminen kun ihme ilkkujia pörssisähkö käyttäjissä varsinkin kuulevat että kiinteä on käytössä ja pysyy. Ku minä joudun maksamaan kaikenmaailman lisiä sähkölaskun pelkän kilowatin lisäksi.

10

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pörssisähkö on suuri puhallus

• Anonyymi00002

Kilowatti ei maksa mitään, kilowattitunti maksaa. Jos pörssi maksaa 1 c/kwh ja sulla kiinteä esim 8 c/kwh niin maksat siitä 8 kertaa enemmän, ja lopullinen hinta siirron jälkeen on eri asia, kun ne siirtomaksut on jokaiselle melkein samat.

• Anonyymi00007

Eli nyt sain 120€ sähkölaskun siis koko lasku helmikuulta niin jos olisin ollut pörssisähkön asiakas niin olisin saanut vain 15€ laskun oho maksampa paljon turhaa ja on sopimus tehty kiinteä.

"Mitä maksaa kilowatti kun pörssisähkö maksaa 1senttikwh? Mikä sen hinnaksi tulee joka pitää maksaa?"

• Anonyymi00003

Pitkässä juoksussa pörssisähkö on halvempi. Jos voi puilla lämmittää vaikka leivinuunia niin saa ne kalleimmat tunnit pois.

• Anonyymi00004

Pitkässä juoksussa pörssisähkö on halvempi ilman puita tai muita konstejakin.

• Anonyymi00005

Pitkässä juoksussa pörssisähkö on kalliimpi jos olet töissäkäyvä ihminen

• Anonyymi00006

En tiedä mikä sähkö on halvinta, mutta sähkö yhtiöillä on väliä . Vertailtiin sähkön hintaa ja kulutusta. Kuntarajan takana oli 400e vuotuinen kulutus enemmän vaikka kulutus oli sunnilleen sama 13000 kw .

• Anonyymi00009

Jos sähkön hinta on sama ja kulutus, niin hintaero tulee silloin siirrosta. Jos yhtiö on sama, niin siirtohinnan pitäisi olla sama, mutta jos on eri yhtiö, niin voi olla jopa kymmenkertainen ero, siis siinä siirron hinnassa ei koko laskussa. Eli voi olla halvempi tai kalliimpi, kummalta puolelta aitaa katsoo.

• Anonyymi00010

Puomi pois heti!

• Anonyymi00011

Sehän olisi suotavaa, että olisi edes kohtuulliset erot, jos niitä pitää edes olla
      Mutta kun ne sähköverkot on myyty, paluuta entiseen ei enää ole.
      On vain muisto siitä, kun sähkö maksoi 3-4 c /kwh, kaikille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe