Pitäisi aloittaa liikunta ja terveellinen syöminen. Ei jaksa. Mutta sen sanoi lääkäri että minulla on esidiabetes. Ja toimiin on ryhdyttävä. Mistä aloittaa? Puuro kanelilla, chiat ym. Mustikat aamuihin? Mitä vihanneksia? Mulla on hapankaalia ja papuja pakkasessa.
Riittääkö se liikunnaksi jos joka arkipäivä jaksaisi pinota tunnin halkoja kasoihin. Kuuma siinä ainakin tulee ja hommaa ois toukokuun loppuun varmasti.
Sitten kesäloma? Vitsivitsi tyhmä sellainen. Ja jos syksyllä tunnin kävelyt ja allaslavis…
Mutta pystynkö mä? Ja mistä aloittaa?
Laiskimukselta
23
292
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eikö lääkäri tosiaan itse antanut perusohjeistusta tai kehottanut tai antanut lähetettä ravitsemusterapeutille, jolle pääsee hyvinvointipalveluissa? Tai yksityiselle.
Kertoiko että suomi24.fi keskustelu on se paikka missä saa oikeat ohjaukset?- Anonyymi00002
Kerroin tietäväni jo tarpeeksi. Kerroin etten syö kasviksia tarpeeksi. En keksi kun en viitsi tehdä lämmintä ruokaa jonka lisänä olisi näitä….. niinpä eilenkin vetelin pussin munkkeja, ruoka-aikoina.
Kolesteroli hiukan koholla, sokeriarvot pielessä vaskeraalirasvaa on.
Olen pelästynyt kun tajusin tilanteen ja olen täysin valmis muutokseen. Tänään ei muuta sokeria kuin pieni lasi mehua illalla. Kävely lähikauppaan josta ostan benecolejq ja kissanruokaa.?/ Sitten vielä koukkausbkaverille tulee kävelyä.
Jostainhan se on pikkuhiljaa aloitettava. - Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kerroin tietäväni jo tarpeeksi. Kerroin etten syö kasviksia tarpeeksi. En keksi kun en viitsi tehdä lämmintä ruokaa jonka lisänä olisi näitä….. niinpä eilenkin vetelin pussin munkkeja, ruoka-aikoina.
Olen pelästynyt kun tajusin tilanteen ja olen täysin valmis muutokseen. Tänään ei muuta sokeria kuin pieni lasi mehua illalla. Kävely lähikauppaan josta ostan benecolejq ja kissanruokaa.?/ Sitten vielä koukkausbkaverille tulee kävelyä.
Jostainhan se on pikkuhiljaa aloitettava."Kerroin tietäväni jo tarpeeksi. "
Mutta kuitenkin täällä kysyt neuvoa miten aloittaa...
Ensiksi se tavallinen: sokerit ja vehnäjauhot pois, valmistuotteet ja ne missä lisäaineita jne. Jos et voi luopua leivästä, siirry kokojyvätuotteisiin. - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jostainhan se on pikkuhiljaa aloitettava.Kissanruoka ei ehkä ole ratkaisu. Kaikki hyvinvointiohjeet ja terveysvalistus on yhtä mieltä siitä että sokeri on pahasta. Itse ketoilen ja veriarvot normalisoitui ketoruokavaliolla mutta jos olet kova vetämään pullaa niin jo pullan ja sokerin jättäminen on hyvä asia. Ketogeenisellä tulee aluksi kovat vieroitusoireet kun aivot on tottuneet sokeriin. Kestää 2-4 vk ennen kuin alkaa sujumaan. Se on sama prosessi kuin tupakan ja alkoholin vieroituksessa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jostainhan se on pikkuhiljaa aloitettava."Kerroin tietäväni jo tarpeeksi."
Mitä sitten kyselet kun tiedät! 🤭 - Anonyymi00014
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jostainhan se on pikkuhiljaa aloitettava."en viitsi tehdä lämmintä ruokaa jonka lisänä olisi näitä….. niinpä eilenkin vetelin pussin munkkeja, ruoka-aikoina."
Munkit 👍 Ei tuossa mitään säätämistä. Hyvin menee ja läskit lähtee! Kannattaa lisätä vielä munkkien määrää niin että vähitellen syöt kaksi pussia kerralla. Ei sitä nyt kukaan jaksa tehdä ruokaa ja syödä rehuja? - Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
"en viitsi tehdä lämmintä ruokaa jonka lisänä olisi näitä….. niinpä eilenkin vetelin pussin munkkeja, ruoka-aikoina."
Munkit 👍 Ei tuossa mitään säätämistä. Hyvin menee ja läskit lähtee! Kannattaa lisätä vielä munkkien määrää niin että vähitellen syöt kaksi pussia kerralla. Ei sitä nyt kukaan jaksa tehdä ruokaa ja syödä rehuja?Ei jaksanut niin. Nyt olen kuitenkin jo pari päivää syönyt bataatteja ja papuja, hedelmis, kalaa… sinä haluat vain lannistaa
- Anonyymi00003
Jaksat kyllä.
Kysymys on viitsitkö? - Anonyymi00004
"Riittääkö se liikunnaksi jos joka arkipäivä jaksaisi pinota tunnin halkoja kasoihin"
Riittää todellakin, se on raskasta hyötyliikuntaa.- Anonyymi00007
No ei riitä. Tunti raskasta liikuntaa riittää hyvin, jos puhutaan vain raskaasta liikunnasta, mutta jos muun ajan on sohvaperunana niin ei.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
No ei riitä. Tunti raskasta liikuntaa riittää hyvin, jos puhutaan vain raskaasta liikunnasta, mutta jos muun ajan on sohvaperunana niin ei.
Onhan se halkojen pinoaminenkin parempi, jos vertaa siihen ettei tekisi mitään.
- Anonyymi00018
Anonyymi00008 kirjoitti:
Onhan se halkojen pinoaminenkin parempi, jos vertaa siihen ettei tekisi mitään.
Kysymys oli mikä on riittävästi.
Vaikka 15 minuuttia imurointia on parempi kuin ei yhtään mitään.
Mikään ei ole vähempää kuin ei mitään.
- Anonyymi00009
"Pitäisi aloittaa liikunta ja terveellinen syöminen. Ei jaksa. "
Joo mitä turhia.- Anonyymi00010
Aloitan halkotyöt maanantaina ja tänään tein bataattisipulisötkötystä. .
Kyllä tässä pikkuhiljaa pitäis jaksaa.
Kun tuntuu että kaikki pitäis tehdä kerralla:puukasat, pitkät lenkit ja allaslavis. Vaiks ne on vasta syksyllä.
Lomalla vuokraan polkupyörän. Onko se väärin? Taksilla jokaiseen paikkaan, vai ? - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kun tuntuu että kaikki pitäis tehdä kerralla:puukasat, pitkät lenkit ja allaslavis. Vaiks ne on vasta syksyllä.
Lomalla vuokraan polkupyörän. Onko se väärin? Taksilla jokaiseen paikkaan, vai ?Pääasia että aloitat vasta ensi maanantaina, ensi kuussa tai ensi vuonna.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Lomalla vuokraan polkupyörän. Onko se väärin? Taksilla jokaiseen paikkaan, vai ?"Lomalla vuokraan polkupyörän. Onko se väärin? "
Kyllä on. Ihan kauhea synti. - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pääasia että aloitat vasta ensi maanantaina, ensi kuussa tai ensi vuonna.
Ne on vasta pölleinä ne puut. Ei pölleinä niitä voi pinota🤔
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Lomalla vuokraan polkupyörän. Onko se väärin? "
Kyllä on. Ihan kauhea synti.Niin kun monen mielestä edellisessä ketjussa lomalla täytyy lomailla eikä vaakaa saa ottaa mukaan se olis ihan sairasta. Samalla logiikalla se polkupyörä haittaa lomailua
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niin kun monen mielestä edellisessä ketjussa lomalla täytyy lomailla eikä vaakaa saa ottaa mukaan se olis ihan sairasta. Samalla logiikalla se polkupyörä haittaa lomailua
Ps. Huoh! Plusmiinusnolla. Aloitin mukapaastoamalla 78 kilosta paastopalstalla, ja lihoin 80 kg.
Nyt tällä palstalla on tullut oikeasti rikinkatkuista, mutta terveellistä neuvoa ja tukea ja olen jälleen 78 Kilossa.
Nyt seuraava tavoite yli viikon päästä maanantaina 30.3 tavoite on 77,0 kg. Kiitos teille te hauskat immeiset!” Ei keksejä””halkoliikunta riittää” jne
Jne - Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niin kun monen mielestä edellisessä ketjussa lomalla täytyy lomailla eikä vaakaa saa ottaa mukaan se olis ihan sairasta. Samalla logiikalla se polkupyörä haittaa lomailua
Sinä saat ottaa vaa´an lomalle mukaan. Minä en ole tiennyt että vaaka kuuluu ottaa lomalle mukaan. pahoittelut vielä kerran tietämättömyyteni. Minäkin tiedän ottaa vaa an ensi kerralla mukaan kun lähden lomalle.
- Anonyymi00019
Paljon sulla menee polttopuita päivässä jos joka päivä tunnin pinoat? ja teet sitä joka päivä. Kuka pilkkoo jos sinä pinoat?
- Anonyymi00020
Miksi sieltä kaupasta ei voi ostaa kasviksia ja vihanneksia. Et kai benecolilla ja kissanruualla elä.
- Anonyymi00021
Ajattele asia niin, että se parantaa vain omaa oloasi. Itse olen huippukunnossa ja syön vain tavallisesti ja se riittää kun urheilee paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain2429236Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1513392Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve42775- 1742324
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1041889Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1871855Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1821745- 1391381
SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,601367Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1261238