Turha syytellä hallitusta rajusta työttömyydestä

Anonyymi-ap

Uutisissa kerrottiin juuri totuus. 42% työttömistä ei työllisty enää koskaan, huonoa ainesta.

202

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No, jos edes puolet työllistyisi, niin hyvä olisi.
      Ei tietenkään kaikki työllisty, se on selvä. Eihän kaikki edes selviydy peruskoulusta.

• Anonyymi00035

Aloittaja unohtaa sen enemmistön työttömistä joka kyllä työllistyisi jos töitä olisi.

• Anonyymi00047

Sairas kansa.
        Kun jaksaisi käydä koulua, siitä tulee eläkekertymää ja sitten eläkkeelle. Jouten elää helpommalla. Ranhi-laasonen toimittaa viinaa kotioville ja huumepoliisin-päälliköt huumeet.
        Koulutus on niin huonoa ja ala-arvoista, ei kannata yrittää mitään, kunhan on vaan onnellinen kansalainen.
        ps. muistaa kirota islamia. Herrat imaskaat tyhjää loppia ja pusiaan käyttävät kärpäsläppänä.
        Putin sulkee indernetin ja pankkikortit.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Sairas kansa.
        Kun jaksaisi käydä koulua, siitä tulee eläkekertymää ja sitten eläkkeelle. Jouten elää helpommalla. Ranhi-laasonen toimittaa viinaa kotioville ja huumepoliisin-päälliköt huumeet.
        Koulutus on niin huonoa ja ala-arvoista, ei kannata yrittää mitään, kunhan on vaan onnellinen kansalainen.
        ps. muistaa kirota islamia. Herrat imaskaat tyhjää loppia ja pusiaan käyttävät kärpäsläppänä.
        Putin sulkee indernetin ja pankkikortit.

Minä en ole todellakaan onnellinen ja myönnän sen, OLEN SAATANAN VIHAINEN AKKA! Ja syypää on PORVARIHALLITUS LEIKKAUKSINEEN!

• Anonyymi00079
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Minä en ole todellakaan onnellinen ja myönnän sen, OLEN SAATANAN VIHAINEN AKKA! Ja syypää on PORVARIHALLITUS LEIKKAUKSINEEN!

En ihmettele. Harmi vaan ettei pelkkä kansan vihastuminen lopeta tyranniaa. Kansa pitää saada liikkeelle.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00064 kirjoitti:

༼ つ ◕_◕ ༽つ NYT Hetki lyö.........

𑗆𑂻𑗆𑙡・𑙡・𑙡 🇺🇦🤡 𝕯𝖊𝖆𝖙𝖍

• Anonyymi00106

Kauhukabinetista syy on aina muissa. Jos ei edellisessä tai tulevassa hallituksessa, kuluttajissa, mamuissa, Ukrainan sotapakolaisissa, niin sitten kelvottomissa työttömissä. Oikeistolaiset "asiantuntijatahot" vetäisevät herran silinterihatustaan sopivat meriselitykset ja tietenkin ilman tutkimuksia.

• Anonyymi00120

"No, jos edes puolet työllistyisi, niin hyvä olisi.
        Ei tietenkään kaikki työllisty, se on selvä. Eihän kaikki edes selviydy peruskoulusta."

Se, ettei selviydy peruskoulusta, ei ole mikään este nousta vaikka kansanedustajaksi ja EU-parlamentaarikoksi.

Tämä ei tosin onnistu täysin omin avuin vaan tarvitsee omien avujen tueksi riittävän määrän tolvanoita äänestäjiä.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki työllisty, se on selvä. Eihän kaikki edes selviydy peruskoulusta."

Se, ettei selviydy peruskoulusta, ei ole mikään este nousta vaikka kansanedustajaksi ja EU-parlamentaarikoksi.

Tämä ei tosin onnistu täysin omin avuin vaan tarvitsee omien avujen tueksi riittävän määrän tolvanoita äänestäjiä.

Tuo on muuten totta. Bergbom persuista ei kauheasti ole koulunpenkkejä kulutellut, silti pääsi edustajaksi. Tynkkynen ei ole valmistunut opinnoistaan silti pyörii meppinä. Laura Huhtasaari kopsasi gradunsa netistä, silti ollut edustajana ja meppinäkin.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Aloittaja unohtaa sen enemmistön työttömistä joka kyllä työllistyisi jos töitä olisi.

Ja pitäähän sitä uskoa hallitusutopiaan, joka lupasi 100 000 uutta työpaikkaa. Ja vielä heikennettiin työehtoja, lanseerattiin potkulaki ja nyt vuoden määräaikainen ilman perusteluja ja aikaisempi porvarihallituksen 6 kk:n koeaika.

Kun näin on madalkettu kaikin tavoin työntekijän palkkaamisen kynnystä, niin luulisi sitä työnantajien palkkaavan, kun Petteri Orpokin sanoi: olemne tehneet kaiken mitä yritykset ja yrittäjät pyysuvät, nyt olisi sitten yrittäjien vuoro lunastaa lupauksensa!

Tais nyt käydä niin, että Petteriä on huijattu. Lisää vain työttömiä. Nythän niistä pääsee eroon ilman mitään vaivaa, potkulaki auttaa.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Tuo on muuten totta. Bergbom persuista ei kauheasti ole koulunpenkkejä kulutellut, silti pääsi edustajaksi. Tynkkynen ei ole valmistunut opinnoistaan silti pyörii meppinä. Laura Huhtasaari kopsasi gradunsa netistä, silti ollut edustajana ja meppinäkin.

Hölmöpersut äänestää hölmöjä. Kunhan pystyvät kunnolla viemään hölmöpersua kuin pässiä narussa ja mamukusetuksella ympäri puhumaan.

• Anonyymi00155

Niinhän se on, viher-kommunistien ja matujen sisäsiittoiset lapset päästetään armosta läpi, eihän opettajatkaan jaksa katsella idioottipentujen mölisemistä.

• Anonyymi00156
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Minun onnellisuuden esteinä on taasen sinunkaltaiset kommunistiloiset ja teidän suosikit, maahantunkeutuneet parasiitit.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Miksi ulkomaalaisia työllistetään? Ovatko käyneet peruskoulun?

• Anonyymi00164
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Näin on. Tony Halme hyvä esimerkki siitä. Liivijengi tuki sopivaa miestä.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Miksi vassut sitten himoaa lisää työttömiä ulkomailta maahan.

• Anonyymi00175
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Mutta katso aikaisempia hallituksia. He aloittivat tämän rellestyksen pellossa veräjä auki ja nykyinen koittaa saada jotain rotia talouteen.

• Anonyymi00176
        Anonyymi00175 kirjoitti:

Mutta katso aikaisempia hallituksia. He aloittivat tämän rellestyksen pellossa veräjä auki ja nykyinen koittaa saada jotain rotia talouteen.

Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen. Siinä on monta hallitusta ehtinyt sotkemaan asiat.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen. Siinä on monta hallitusta ehtinyt sotkemaan asiat.

Ihmisten täytyy ymmärtää että joskus tulee stoppi ylivarojen elämiselle. Tämä on luonnonlaki.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Ihmisten täytyy ymmärtää että joskus tulee stoppi ylivarojen elämiselle. Tämä on luonnonlaki.

Nyt se perimmäinen seinä on tullut vastaan.

• Anonyymi00180
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Ja koska välinpitämätön kansa ei vaadi uutta kaivoslakia jolla saataisiin talous kuntoon, kärsiköön sitten.

• Anonyymi00182

Sellainen on kansa kuin on päättäjät.

• Anonyymi00183
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Ja koska välinpitämätön kansa ei vaadi uutta kaivoslakia jolla saataisiin talous kuntoon, kärsiköön sitten.

Jos kansalla olisi selkärankaa, se vaatisi herroilta uutta kaivoslakia. Sillä häädettäisiin kaikki ulkomaiset ryöstäjät luonnonvarojen kimpusta pois ja pitäisimme luonnonvarojen tuotot itse. Emme olisi köyhiä eikä kipeitä. Ei tarvitsisi ukkojen ja akkojen olla äkäisiä näillä palstoilla.

Mutta minkäs teet kun ketään ei kiinnosta raha. Ei edes demarit puhu asiasta mitään. Heillä luulisi olevan voimaa masinoida maahan uusi kaivoslaki. Tein aloituksen heidän palstalla, mutta ketään ei kiinnosta.

• Anonyymi00185
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä "jos töitä olisi". Itse sain kenkää, potkut 56 vuotiaana ja oikeasti olin ihan helvetin iloinen siitä. Viimeiset 20 v ns löyhässä hirressä, joka toinen vuosi yt:t, osuuko kohdalle? No sitten se ilon (?) päivä koitti. Tottakai v***u, mistä rahat lainoihin ja maksuihin. No selvisin työttömyysmaksuilla, mutta kaiken muun saikin unohtaa. Aloin sitten hakemaan töitä, hanttihommista parempiin töihin ja vastauksia ei tullut. Ainoa, mistä tuli vastauksia, oli julkishallinto, niissäkin oli hakijamäärät vähintään 500. Luulisin, että lottovoittokin on helpompi, mutta en lannistunut. Hakemuksia lähti sinne tänne ja mihin keksinkin laittaa ja kuukausien päästä olikin sähköpostia, että tervetuloa haastatteluun. Enhän mä enää muistanut, mitä ja mihin olin hakemuksia laittanut, oli kova homma kahlata satoja läpi.
        Niinpä menin sitten haastatteluun ja työ oli sellaista, mitä en iki päivänä ollut tehnyt ja palkkakin oli murto-osa siitä, mitä ennen sain.
        Niin sitä opin työn (osa-aikainen), mutta sai painaa täyttä päivää ja palkkakin nousi. Olin oikeasti todella tyytyväinen, mukavat asiakkaat, itsenäinen työ ja hyvä työnantaja. Tykkäsin niin paljon, että jatkoin yli eläkeiän. Eikä tarvinnut töitä tuoda kotia, kuten edellisessä "hienossa" paikassa. Mitä yritän kertoa? Vaatii sitkeyttä ja pitkäjänteisyyttä ja ennenkaikkea sitä, ettei kännykkä saa olla käteen kiinni kasvaneena. Tämä nuoremmille tiedoksi. Aikatauluja pitää noudattaa, sairastumisisista pitää ilmoittaa pomolle, olla luotettava kaikin puolin, käytös hyvä, ulkoinen habitus siisti, oma-aloitteinen ja rehellinen.

• Anonyymi00187
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Jos kansalla olisi selkärankaa, se vaatisi herroilta uutta kaivoslakia. Sillä häädettäisiin kaikki ulkomaiset ryöstäjät luonnonvarojen kimpusta pois ja pitäisimme luonnonvarojen tuotot itse. Emme olisi köyhiä eikä kipeitä. Ei tarvitsisi ukkojen ja akkojen olla äkäisiä näillä palstoilla.

Mutta minkäs teet kun ketään ei kiinnosta raha. Ei edes demarit puhu asiasta mitään. Heillä luulisi olevan voimaa masinoida maahan uusi kaivoslaki. Tein aloituksen heidän palstalla, mutta ketään ei kiinnosta.

Meinaatko että ulkomaalaislle kaivosyhtiöille vain ilmoitetaan että suomi ottaa haltuun kaiken heidän rakentaman ifran. koneet, laitteet, sekä rikastusrakennukset ja hissirakennukset sekä itse kaivostunnelit yms.
        Tietenkin sinun logiikkaan sopii myös se että mahdolliset velat joita on otettu kaivosta varten jää ulkomaalaisen yhtiön hoidettavaksi.

Mitäs arvelet, onko ulkomaalaisia sijoittajia tulossa suomeen millekkään alalle?

Tuollainen ryöstö sysäisi suomen kivikaudelle ja pitkiin oikeutaisteluihin.
        Vai lyökä suomi pöytään riittävästi rahaa lunastaakseen ulkomaalaiset tekijät pois suomesta?

• Anonyymi00190

On vain yksi ongelma.... Zelenskyi Zelenskyi Zelenskyi. ╭∩╮(•̀_·́)╭∩╮

• Anonyymi00195

Sukuvika kun suksi ei luista ja työ ei maistu.

• Anonyymi00201
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Tyhmät äänestivät huijaria ja sivistymättömiä koulunkeskeyttäjiä.

• Anonyymi00205
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Mitä sinulta on leikattu? eläkkeestäkö?.

• Anonyymi00002

Suomessa on olut massa-työttömyys jo 1990- 2026.
      Se on osa tulonjako politiikkaa.
      Suomea vaivaa jatkuva työpaikkapula ja palkan maksu pula.
      Tämä on muiden eturyhmien etu ja valittua, itse tehtyä politiikkaa.

Kuten on sota kiihkokin ja rahan käyttö suurvalta sotiin.
      poliitikkomme ovat työntäneet miljardeja e ukrainaan, globalistien ja naton siirtomaasotaan..
      - Mutta nyt nato sedille ei kelpaa vastaava siirtomaasoto lähi-idässä ! miksi ei ?
      Kyllä yli velka suomi pitäisi olla maailman-poliisina ratkomassa suurvaltasotia,
      ja edestaa matkustava poliittinen aasi johdossa, hirnumassa neuvoja..
      hopi hopi nyt toimiin !!!

• Anonyymi00037

Aha, Putinin trolli taas.

• Anonyymi00069

Morjens Igor!

• Anonyymi00080

Pelkkää faktaa. Suomi oli vielä 1980-luvulla yksi maailman rikkaimmista maista.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Morjens Igor!

Zele ei käy täysillä!

• Anonyymi00202
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Pelkkää faktaa. Suomi oli vielä 1980-luvulla yksi maailman rikkaimmista maista.

Elä nyt viitsi.

• Anonyymi00003

Hallitus poisti aikuiskoulutustuen, palkkatukityöt jne. Evahan on elinkeinoelämän tutkimuslaitos ja EK on yksi tämän supertyöttömyyden pääarkkitehdeistä.

Töihinmeno ei ole monimutkaista. Ottaa kassin olalle ja lähtee töihin. Edellinen hallitus yritti tehtailla työttömistä sairaita. Perustivat oikein keskuksen sitä varten. 15 ihmistä työllistyi ja johtaja. Paloi 1,5 miljardia.

• Anonyymi00049

Onko sinne töihin pitkäkin matka ?

• Anonyymi00057

Mitä valehtelet ei ole olemassa työpaikkoja johon kassi olalle ja menoksi

• Anonyymi00128
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Niinpä. Ennen muinoin ehkä ollut noin, nykyään pitää löytää ne piilotetut työpaikat ja hakea niihin ja nykyään monet on hakeneet satoihin paikkoihin pääsemättä edes työpaikkahaastatteluun asti. Porukkaa hakenut pilvinpimein kesätyöpaikkoihinkin, jopa korkeakouluja käyneetkin on noita paikkoja hakeneet. Itse hain aikoinaan yhteen uuteen kauppaan töihin, kyseinen kauppa pisti myöhemmin lehteen ilmoituksen, ett hakijoita oli ollut yli tuhat, eivät pystyneet kaikille hakijoille vastaamaan erikseen eli ei työnsaanti ole ollut helppoa ennenkään ja nykyään se on entistä vaikeampaa.

• Anonyymi00162
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Miksi elät 50-luvulla?

• Anonyymi00171
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Työttömät tekevät hakemuksia ja kuitenkin kenen tiedän työllistyneen ovat menneet ilman koko hakemusta.Mutta onhan se hyödyllistä kun haetaan työtä ja työnantajat eivät ehdi lukemaan ja edes valitse näistä hakemuksista.Niin ja miksi valitsisi kun tuntevat jonkun kuka sopii.On myös paikkoja, mitkä pyörii työnhaussa eikä oikeasti ole niitä.Mitään rehellisiä lukuja ei ole.Niin se on tietysti mukavaa silloin haukkua kun kukaan ei voi tietää totuutta.

• Anonyymi00004

Niin, joukossa on paljon lääkäreiden työkyvyttömiksi toteamia, joille ei kuitenkaan myönnetä sairastamisen tukia vaan käsketään työttömien listoille. Eivät tietenkään ne työllisty, jos eivät parane työkuntoon.

Lisäksi ihmisten syrjäyttäminen tavoilla, joita nykyisin tehdään, johtaa työ- ja toimintakyvyn heikkenemiseen jo ihan itsekseenkin. Siten hyväkuntoinen työttömäksi jäävä voi vuosien jälkeen olla työkyvytön.

• Anonyymi00129

Minä kuulun näihin. Olen multisairas keski-ikäinen nainen, ihan elinvikoja ja esim kasvannaisia vatsaontelo täynnä, liikkuminen on vaikeaa puhumattakaan kivuista. Minua on pompoteltu virastojen välillä vuosia vaikka en usein pysty edes fyysisesti saapumaan paikalle. Kun työkyvyttömyyseläkettä..ei..vain..myönnetä..minulle. Olen yrittänyt päästä sille jo yli 10 vuotta. En parannu mystisesti, olen sanonut tämän kelalle kuten muillekin tahoille, minun juoksuttamiseni on vain pelkkää kiusaa. Olen itkenyt tämän takia monet kerrat. Pelkkä arjessa selviytyminen on vaikeaa ja nämä EDELLEEN haluavat että olen työtyön työnhakija. Minulta juuri pätkittiin suoraan puolet tuesta, sain tt-tukea 280e. Kukaan ei elä tuolla summalla, itse joudun vielä ostamaan lisälääkkeitä(ei korvattavia) ja vastaavia joka kuukausi. Miksi ne kiusaavat minua vielökin, miksi en pääse rauhaan? Hämmentää kun kuitenkin lukee jatkuvasti nuorista fyysisesti terveistä nuorista jotka "joutuvat" sairaseläkkeelle. Ja minua vanhaa pystyyn mätänevää raakkia ei päästetä? Nyt vielä vietiin ruokarahatkin..

• Anonyymi00130
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Minä kuulun näihin. Olen multisairas keski-ikäinen nainen, ihan elinvikoja ja esim kasvannaisia vatsaontelo täynnä, liikkuminen on vaikeaa puhumattakaan kivuista. Minua on pompoteltu virastojen välillä vuosia vaikka en usein pysty edes fyysisesti saapumaan paikalle. Kun työkyvyttömyyseläkettä..ei..vain..myönnetä..minulle. Olen yrittänyt päästä sille jo yli 10 vuotta. En parannu mystisesti, olen sanonut tämän kelalle kuten muillekin tahoille, minun juoksuttamiseni on vain pelkkää kiusaa. Olen itkenyt tämän takia monet kerrat. Pelkkä arjessa selviytyminen on vaikeaa ja nämä EDELLEEN haluavat että olen työtyön työnhakija. Minulta juuri pätkittiin suoraan puolet tuesta, sain tt-tukea 280e. Kukaan ei elä tuolla summalla, itse joudun vielä ostamaan lisälääkkeitä(ei korvattavia) ja vastaavia joka kuukausi. Miksi ne kiusaavat minua vielökin, miksi en pääse rauhaan? Hämmentää kun kuitenkin lukee jatkuvasti nuorista fyysisesti terveistä nuorista jotka "joutuvat" sairaseläkkeelle. Ja minua vanhaa pystyyn mätänevää raakkia ei päästetä? Nyt vielä vietiin ruokarahatkin..

*korjaus, tarkoitin nuoret työkyvyttömyyseläkkeelle. Pää on ihan sekaisin ahdistuksesta, taas.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Hirvittävää, miten tahallisen julmasti voi ihmistä kohdella.

Kertomuksesi perusteella työkyvyttömyyseläkkeen pitäisi olla selviö ja lääkärisi sitä varmasti ovat puoltaneetkin. Mutta niin vain sieltä nousee sitten joku byrokraatti säästömielessä muuta väittämään ja kaiken kivun ja sairauden keskellä joudut taistelemaan elannostasi kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Olen valtavan pahoillani puolestasi. Oletko jaksanut viedä asiaa oikeuteen saakka, tai pystytkö siihen?

Ehkä meidän sairaiden ja syrjittyjen pitäisi tehdä yhdessä kantelu Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelle. Eihän tämä tällainen voi vain jatkua, mutta se kyllä jatkuu, ellei sitä pakoteta loppumaan. Eikä pakottamiseen oikein riitä yksittäisten ihmisten erilliset taistelut, kuten on huomattu.

• Anonyymi00005

Tekoäly vie työpaikkoja lisääntyvässä määrin. Työvoimaa on tulevaisuudessa liikaa.

• Anonyymi00010

tekoäly ja robotit verolle!

• Anonyymi00011

kaikille taiteilija eläke!

• Anonyymi00070

Mitä muuta sulle Veeti tänään tarkkiksella opetettiin?

• Anonyymi00094

Taidat olla natsi ja oletkin.

• Anonyymi00141

AI:n syrjäyttämät Kelan ja työttömyystoimiston ja eläkefirmojen ja verotoimiston virkaloiset joutuvat pian toimeentulotuelle, koska ovat 'huonoa ainesta'. Tekoäly sitten pompottaa heitäkin niin kuin se on ohjelmoitu ihmisiäkin pompottamaan. Kannattaisi ajatella, miten opettaa tekoälyä toimimaan. Osuu pian omaan nilkkaan.

• Anonyymi00006

Aika uskomatonta minusta on, että esim. Helsinki mielummin maksaa 25 milliä, kun työllistää työttömänsä.

• Anonyymi00007

Eikai kukaan kuvittele et demarit laittaa asiat kuntoon?

• Anonyymi00030

• Anonyymi00039
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Demarit lupasivat nostaa veroja,:
        Nasima Razmyar (sd) kertoi perjantaina Helsingin Sanomissa, että Sdp:n tulisi kiristää veroja julkisen talouden tasapainottamiseksi:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011847841.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Toimitus&utm_campaign=is_echo&utm_source=Facebook#Echobox=1772192667

Juuri näin pitäisi tehdä. Yhteisöveron kevennys pitäisi perua ja pelastaa valtion talous.
        Toinen keino on perua tämän hallituksen keksimät turhat rahanreiät, kuten tunnin juna.

• Anonyymi00051

Onko Kokoomus laittanut asiat kuntoon vai huonoon kuntoon? Mieti.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Onko Kokoomus laittanut asiat kuntoon vai huonoon kuntoon? Mieti.

Kokoomus tuonut vaan laman ja tuhon!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi00008

Ainoa, joka laittaa asian kuntoon on työnantajat. Heillä pitää olla halu palkata. Nyt on lähinnä kerman latkimista, kun voi valita parhaat päältä.

• Anonyymi00086

Pitäisi luoda ympäristö, jossa laillinen pienyrittäminen on mahdollista kannattavasti. Nythän pienyrittäjien asemaa on huononnettu jo pitkään.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Pitäisi luoda ympäristö, jossa laillinen pienyrittäminen on mahdollista kannattavasti. Nythän pienyrittäjien asemaa on huononnettu jo pitkään.

Niin semmonen pienyrittäminen jota ei katsota päätoimiseksi yrittämiseksi

• Anonyymi00138

Jaa että työnantajan halusta nyt on asia kiinni.
        Meinaatko että työnantaja palkkaa porukkaa lorvimaan työpaikalle ja odottamaan jos sitä työtä sattuisi löytymään?

Eilen oli telkkarin uutisissa metsäkoneurakoitijasta juttua, kun metsien maapohjat pehmenevät niin työntekijät ensin vuosilomille ja sitten lomautetuksi, ei yritykillä ole varaa pitää työntekijöitä kirjoilla jos ei ole töitä.
        Eikä tuotteita/palveluja kannata myydä tappiolla vain sen takia että työntekijöille löytyy töitä.

Kokemuksesta voin sanoa ettei sekään kelpaa että yrittäjä itse jää pois töistä että työntekijällä olisi töitä sillä siitä seuraa vain kateellisuus kun työntekijät luulevat että työnantaja lorvii täydellä palkalla.

Jos työntekijän työpanoksen tuotetta ei saada myytyä niin silloin ei ole kyse työnantajan halusta työllistää vaan yrittäjä miettii pysyykö firma ylipäätään pystyssä.

• Anonyymi00154

Näinhän se on. Siksi hallituksenkin olisi pitänyt puuttua yritystukiin ja niiden vastuullistamiseen sen sijaan, että se puuttui asiaan, joka oli jo kunnossa ja yritti "kannustaa" töihin tekemällä elämästä mahdotonta ihmisille, joilla ei ole töitä.

No eihän se toimi, kun korjaa ehjää ja jättää rikkinäisen ennalleen.

• Anonyymi00009

Tämä maailma kulkee rahaa edellä, ja ihmisiä voidaan huoletta polkea sekä tuottaa tarkoituksella huono osaisia. Heidän kuuluisi saada enemmän tukea, ja heidän työllistämisensä ja työn tekemisensä pitäisi olla ensisijaisia. On helppo varastaa heiltä, ja tämä mentaliteetti on suoraan rosvousta sekä heikompien ihmisten sortamista ja hyväksikäyttöä.

• Anonyymi00012

Laiskojen hyysääminen verovaroilla saa luvan loppua.
      Menkää ulkomaille töihin.
      Sdp- äänestäjiä ei tarvitse kukaan.
      Sosialismi on kaikkien ongelmien isä & äiti.

• Anonyymi00040

Lähde itse ulkomaille. Tuskin olet työelämässä.

• Anonyymi00058

Sinua ei tarvitsekukaan typerys mene siperiaan

• Anonyymi00089
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Siperiassa on kyllä paljon työpaikkoja. Suurimmalle osalle ihmisistä muutto Suomesta Siperiaan olisi huomattava elintason parannus.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Siperiassa on kyllä paljon työpaikkoja. Suurimmalle osalle ihmisistä muutto Suomesta Siperiaan olisi huomattava elintason parannus.

Siperiaan (Venäjälle) suuntautuva työnhaku suomalaisille on tällä hetkellä äärimmäisen haastavaa ja epätavallista johtuen muuttuneesta geopoliittisesta tilanteesta sekä Venäjän ja länsimaiden välisistä suhteista.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Siperiaan ei yleensä mennä, sinne viedään.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Lähde itse ulkomaille. Tuskin olet työelämässä.

En ole jolle vastasit mutta olen itse eläkkeellä ja 80 luvulla lähdin ruotsiin töihin ja sieltä kävin myös norjassa töissä.
        Joo joo se oli 80 luvulla mutta ihan samalla lailla oli silloinkin niitä jotka eivät saaneet aikaiseksi lähtemistä ja itkivät kotipaikkakunnalla kun ei ollut töitä.
        Samoin eräs kaveri joka oli pudasjärveltä kotosin kertoi kun kävi kotipaikkakunnalla, siellä ne koulukaverit istui kaljakuppilassa ja valittivat ettei ole töitä.

Faktaa on ettei ole haluja muuttaa mitään elämässä että löytyisi töitä.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00139 kirjoitti:

En ole jolle vastasit mutta olen itse eläkkeellä ja 80 luvulla lähdin ruotsiin töihin ja sieltä kävin myös norjassa töissä.
        Joo joo se oli 80 luvulla mutta ihan samalla lailla oli silloinkin niitä jotka eivät saaneet aikaiseksi lähtemistä ja itkivät kotipaikkakunnalla kun ei ollut töitä.
        Samoin eräs kaveri joka oli pudasjärveltä kotosin kertoi kun kävi kotipaikkakunnalla, siellä ne koulukaverit istui kaljakuppilassa ja valittivat ettei ole töitä.

Faktaa on ettei ole haluja muuttaa mitään elämässä että löytyisi töitä.

Et voi olla näin lapsellinen...

Taidatkin olla trolli, vai että kaveri pudasjärveltä ja tuon kertomuksen takia kaikki työttömät tällä hetkellä ovat vain laiskoja heh.

• Anonyymi00013

Hallitus tekee huonoa työtä, kun se epäsuorasti tuottaa työttömiä. Kilometritehdas vain pitenee ja kasvaa, kun samalla vanhukset jätetään heitteille.

• Anonyymi00014

Iso osa kantasuomalaisista on huonoa ainesta, joka ei selviä yhä hektisemmäksi muuttuvasta työelämästä. Juuri tämän takia maahanmuuttoa on edistettävä, jotta heikot laiskat kantasuomalaiset korvataan ahkeralla innokkaalla nöyrällä ulkomaisella työvoimalla.

• Anonyymi00050

Ei tarvi kun täällä lukea kommentteja niin tajuaa miten huonoa ainesta.

• Anonyymi00015

Elämme maailmassa, jossa pääoma on kansainvälistä ja veljet keskenään, ne saa kansat tappelemaan toisiaan vastaan ja omissa maissaan repimänä railoa rikkaitten ja köyhien välille. Ei ole olemassa enää 'kansaa', joka yhtenäisesti jotain haluaisi. Tai edes pitää huolta niistä, joita juhlapuheissa sanotaan 'omiksi'. Heikot ovat luusereita ja jos on pienikin mahdollisuus sylkeä päälle, se kohentaa sylkijän itsetuntoa? Yleensä köyhä työtön kadehtii toista köyhää työtöntä ja kyttää, tekeekö se pimeästi jotain keikkaa.

• Anonyymi00142

Markus
        13:7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.
        13:8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

Ihmiskunnan pahin aika on lähellä. Se kestää vain seitsemän vuotta, mutta harva selviää hengissä. Sinä aikana pelastuu vain marttyyrikuoleman kautta. Tänään on vielä helppoa pelastua ja päästä mukaan ylöstempaukseen juuri ennen ahdistuksen aikaa. Usko, että Jeesus sovitti verellään sinunkin syntisi ja ota tuo rakkauden lahja vastaan omalle kohdallesi.

• Anonyymi00016

Meillä on Putin, joka sotii ja tappaa omiaan ja muiden maiden kansalaisia, koska vallassa pysymisellä on hintansa, Trump joka on voittanut rauhan kaikkialla mishin on mennyt, mutta pommittaa 'huvikseen' ja huutaa heikkoja ent. liittolaisiaan apuun. Ja Xi, jolla on rautainen sisäinen kuri ja nousevaa imperialistitsta halua laajentaa valtakuntaa.

Eurooppa on ihmisten viimeinen linnake ja sitä uhataan joka taholta.

Sitten meille jää kolme iloista diktaattoria joiden ainoa huoli on, kenellä on eniten kaikkea.

• Anonyymi00018

Höpö.höpö, kyllä hallitus on pyrkinyt lisäämään työttömyyttä tietoisesti. Nostanut veroja (alv) vähentänyt kulutuskysyntää leikkaamalla niiltä, jotka kuluttaa elämiseensä eniten. Aiheuttanut konkursseja ennätysmäärin, etenkin pieni- ja keskisuurissa yrityksissä. Pistänyt julkiselta puolelta hoitohenkilöstöä kortistoon, vähentänyt kuntien mahdollisuutta ostaa yksityisiltä hoivapalveluita, kotihoitoa, lopettanut monenlaiset yhteiskunnan rattaita pyörimässä pitävät tukipalvelut.

Kaikkiaan tukenut sellaista mallia, jossa rahalla saa ja hevosella pääsee. Muut maatkoon katuojissa.

Totta. Kantasuomalaiset työttömät joiden on vaikea työllistyä, ovat usein yli 50 v, joilta työpaikka on myyty alta jonnekin halpamaahan. Asuinpaikka jossain entisessä tehdaspaikassa, jossa maksettu talo, jota kukaan ei osta. Pitäis lähteä kaupunkiin kilpailemaan vaikkapa ruokalähetin paikoista, siivoustyöstä tma, johon on reippaita nuoria tulossa muualta. Ja halvalla. Eihän aikuiskoulutustakaan enää tueta.

• Anonyymi00019

Turha itkeä. Ollaan niin köyhä maa, että vain rikkaita kannattaa tukea. Ei köyhistä hallitukselle ole mitään hyötyä.

Purra sen kertoo, nipsauttaa saksiaan ja irvistää. Kyllä ne on tyhmiä!

• Anonyymi00022

... irvisti ja toi maahan 180 000 maahanmuuttajaa 2023-2025. Että olis joku vaalivaltti.
        Ooo, sitten saa pyöritellä silmiään ja ihmetellä ja arvioida vaikkapa maanosittain, kuka onkaan heikkolaatuisin.

Mielestäni Purra on elävä todiste siitä, että valkoisen kelmeä iho, siniset silmät ja vaalea tukka ei korreloi ihmisen laadun kanssa. Voi olla monia puutteita, rehellisyyden puute, empatian puute, osaamisen puute jne . Laatuluokituksena kouluarvosanalla 5+, koska osaa lukea. Että ei armovitonen.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

... irvisti ja toi maahan 180 000 maahanmuuttajaa 2023-2025. Että olis joku vaalivaltti.
        Ooo, sitten saa pyöritellä silmiään ja ihmetellä ja arvioida vaikkapa maanosittain, kuka onkaan heikkolaatuisin.

Mielestäni Purra on elävä todiste siitä, että valkoisen kelmeä iho, siniset silmät ja vaalea tukka ei korreloi ihmisen laadun kanssa. Voi olla monia puutteita, rehellisyyden puute, empatian puute, osaamisen puute jne . Laatuluokituksena kouluarvosanalla 5 , koska osaa lukea. Että ei armovitonen.

Sanna tyttöjen kanssa helpotti maahantuloa. Purralla on kova työ ollut kiristää maahanmuuttoa. Palautuksiakin on tosin ollut enemmän kuin koskaan.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Sanna tyttöjen kanssa helpotti maahantuloa. Purralla on kova työ ollut kiristää maahanmuuttoa. Palautuksiakin on tosin ollut enemmän kuin koskaan.

Marinin hallitus pisti rahat kiinni Koronan takia. Niin, että älä valehtele!

• Anonyymi00052
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Mielestäni Purra on elävä todiste siitä, että valkoisen kelmeä iho, siniset silmät ja vaalea tukka ei korreloi ihmisen laadun kanssa. Voi olla monia puutteita, rehellisyyden puute, empatian puute, osaamisen puute jne . Laatuluokituksena kouluarvosanalla 5 , koska osaa lukea. Että ei armovitonen.

Purran tukanvärikin on valhetta. Hän on punatukkainen, mutta värjää haitta-ahon mieliksi hiuksensa vaaleiksi. Näyttää enemmän arjalaiselta, vaikka onkin vinot silmät.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Purran tukanvärikin on valhetta. Hän on punatukkainen, mutta värjää haitta-ahon mieliksi hiuksensa vaaleiksi. Näyttää enemmän arjalaiselta, vaikka onkin vinot silmät.

Entäs alatukka?

• Anonyymi00091
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kauhaperse???

• Anonyymi00020

Hallitus lupasi 100000 työllistä. Tulos jotain muuta. Hallitus siis huonoa ainesta.

• Anonyymi00054

Perustuslaissa sanotaan, että hallituksen kuuluu huolehtia siitä, että ihmisille riittää töitä. Perussuomalainen valtiovarainministeri Purra yrittää väittää muuta ja syyllistää ihmiset siitä, että 350 000 työtöntä ei mahdu 20 000:n avoimeen työpaikkaan.

• Anonyymi00056

Turha syytellä hallitusta.
        Suahan sitä luvata ja kieltäytyäkin, kuten Purra, perintö- ja lahjaveron poistosta. Kaikesta hyvästä. Eivät ne varmaan pysty mihinkään, En tiedä.
        Venäjällä on hyvät esimerkit ja bisnekset ollut aina suomalaisille, Venäjä neuvoo ja ojentaa.
        Puhuttiimpa venäjän sijoituksista.
        Saulille töitä ja korkea-arvoinen virka. Se voisi vaikka soittaa Putelle ja kysyä töitä ja puhua bisneksistä. Sauli osaa ja käynnistää mahtipontisesti venäjän suuret rattaat pyörimään.
        Teltta mukaan ja reppuun evästä.

• Anonyymi00092

PERSUT PETTÄÄ AINA!

• Anonyymi00095

Hallitus on toki huonoa ainesta, mutta he ovat niin laiskoja etteivät edes yritä työllistyä.

• Anonyymi00200
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Turha syytellä hallitusta.
        Suahan sitä luvata ja kieltäytyäkin, kuten Purra, perintö- ja lahjaveron poistosta. Kaikesta hyvästä. Eivät ne varmaan pysty mihinkään, En tiedä.
        Venäjällä on hyvät esimerkit ja bisnekset ollut aina suomalaisille, Venäjä neuvoo ja ojentaa.
        Puhuttiimpa venäjän sijoituksista.
        Saulille töitä ja korkea-arvoinen virka. Se voisi vaikka soittaa Putelle ja kysyä töitä ja puhua bisneksistä. Sauli osaa ja käynnistää mahtipontisesti venäjän suuret rattaat pyörimään.
        Teltta mukaan ja reppuun evästä.

Ei aikomus ollut, että perinnön saisi ilmaiseksi. Aikomus oli korvata perintövero luovutusvoittoverolla. Se olisi kurittanut köyhiä ja hyödyttänyt rikkaita.

• Anonyymi00021

Ei täällä itä-Euroopassa mitään töitä ole!
      Vielä lisäksi tällänen unionin juoksupoika maa!!

• Anonyymi00023

Nyt työttömien syy, viimeksi työttömyys ollut edellisen hallituksen, tulevan hallituksen, kuluttajien, mamujen, ukrainalaisten..

• Anonyymi00055

Velkajarrukin säädettiin tuleville hallituksille. Ei tälle, joka pelkästään viime vuonna otti veljaa 20 miljardia eli saman minkä Marinin hallitus koko aikanaan.

• Anonyymi00024

Helsingin Kontula–Vesala–Kivikko-alueella on lähes yhtä paljon työttömiä kuin koko Keski-Pohjanmaan maakunnassa.

• Anonyymi00032

Pajon on kotirouvia...

• Anonyymi00025

Miten luokkitelet ihmiset huonoksi?
      Syynä usein on ettei sairaseläkkeelle enää pääsee vaikka ei kykene enää töihin. Toinen suuri syy on ikääntyminen, ei kelpaa enää mihinkään.
      Onko tämä työntekijöiden syy?
      Perheelidrn on myös vaikea vaihtaa asuinpaikkaa.. Jos on omistus asunto sellaisella alueella ette mene kaupaksi.
      Pitääkö kaikkien muuttaa suuriin keskuksiin ja jättää puoli suomea tyhjilleen?

• Anonyymi00144

Se on sitä Agendaa, johon Aho ja muut maanpetturit Suomenkin sitoivat jo 1992 Rion kokouksessa. Ihmiset asumaan kurjiin kämppiin kaupunkeihin kansalaispalkalla, pakkotyöhön, poistua saa vain 15 minuutin päähän. Omistusasunnot vain rikkaille. Yksityisautoilu vain rikkaille. Sähköön ja nettiin vara vain rikkailla. Ruoan sijaan 'soylent greeniä'.

Äkkiähän maaseudun saisi pysäytettyä, kun maanteiden talviauraus lopetettaisiin. Varmaan pian sekin aika koittaa.

Onneksi ei tarvitse pelätä. Jeesus hakee omansa (ja kaikki pienet lapset, äitinsä kohdustakin) pois pian. Siitä se vasta ahdistus alkaa. toki vain seitsemäksi vuodeksi. Sen jälkeen Jeesus palaa ja ottaa hallinnon tuhanneksi vuodeksi. Sitä kohti saan katsoa ja lohduttaa muitakin uskovia Raamatun lupauksilla.

• Anonyymi00026

Enpä ihmettele. On omat heikosti pärjäävät ja vuodesta 1990 meille on rahdattu tai tullut joka vuosi tuhansittain ihmisiä, joka ovat luku- ja kirjoitustaidottomia omalla äidinkielellään. Viime vuosikymmeninä heitä on otettu valtion velalla ja velaksi heitä myös elätetään.

Kielitaidon puute on merkittävä este ulkomaalaistaustaisen työllistymiselle, OECD on varoittanut Suomea.

Vantaan aikuisopiston tunnilla opetellaan kirjaimia. Aikuisopiskelijat eivät ole välttämättä koskaan käyneet koulua.

Leikkaukset uhkaavat opiskelua:
      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011847998.html

• Anonyymi00027

Poliittiset ulostulot, lakimuutokset ja päätökset heikentävät ulkomaalaisten asemaa Suomessa, sanoo rasismia pitkään tutkinut yliopistolehtori Anna Rastas Tampereen yliopistosta.

• Anonyymi00131

Vai että oikein ulkomaalaisten "asemaa"..Mitä, tipuuvatko sieltä pilarilta pari senttiä alaspäin vai tulevatko vihdoinkin tavissuomalaosten tasolle?

Anne Rastas voisi tutkia yhä jatkuvaa rasismia ja syrjintää jota kohdistetaan kantaväestöön. Se on KUMMA että tässä maassa jonka pientä vähemmistökansaa on piinattu ja alistettu vuosisatoja ja sama jatkuu edelleen, yksikään "tutkija" ei sano sanaakaan, tästä aiheesta ei puhuta IKINÄ. Se on sitten jonkun lain mukaan oikeutettua alistaa itse kantaväestöä? Mielenkiintoista..

• Anonyymi00132

Anne Rastas: "Tutkimusalueitani ovat rasismi ja antirasismi, vähemmistöt ja marginalisaatio, diasporayhteisöt ja kulttuurit (erit. afrikkalaisten diaspora), kolonialismin perintö ja dekolonisaatio / dekoloniaalisuus, intersektionaalisuus sekä museot ja kulttuurituotanto."

Siinä sitä tuli suomivihamielistä koodisanastoa oikein tuutin täydeltä. Tuokin on jo täti-ihminen. Mikä laittaa suomalaisen toimimaan näin? Tuohan oikein uhkuu jambomaan kiimaa vaikka omaa kansaa on alistettu ja etnisesti yritetty "puhdistaa" useamman kerran. Aina rasauttaa myöskin kuulla sana "vähemmistö" kansasta/rodusta jota on miljardi LOL. Suomalaiset joita on aina ollut muutama prosentti eivät ole vähemmistöä? ok..Miksi muutenkaan joku suomalainen tutkii jotain afrikkalaisten jalan tamppaamisia ja koleroita, mitä hittoa se meille kuuluu??
        Tällä on varmasti heimomaskeja seinällä..

• Anonyymi00134

Löytyy mielenkiintoista antiwhite, suomivihamielistä öyhöttämistä tältä eukolta kun sivuja katsoo, tässä muutamia paloja, huomatkaa aiheiden nimitykset :15th Congress: Virtual Helsinki, Finland 21-24 June 2021 Breaking the rules? Power, participation, transgression, Panel Mat05 :MUSEUMS AS SPACES FOR ANTI-RACISM. Conveners: Anna Rastas (Tampere University) and Carol Ann Dixon " Tässä se öyhöttää jonkun rastapäisen mustan muijan kanssa kuinka museot ovat rasistisia ja ne pitää antikolonisoida. Koskee meitä suomalaisia niin vidusti. Ai niin, meidän omaa kulttuuria ja perintöähän tuhottu ruotsalaisten toimin jo satoja vuosia mutta tästä tuo rasse ei mainitse mitään. Ainoastaan afrot suomessa öyh öyh.

"Black Lives Matter -liikkeen innoittamana tiedekustantamo Palgrave on nyt avannut vuonna 2019 julkaistun teoksen Relating Worlds of Racism. Dehumanisation, Belonging, and the Normativity of European Whiteness (toim. Philomena Essed ym.) kaikille avoimesti luettavaksi nettiin. Artikkelini ”The emergence of race as a social category in Northern Europe” "
        Tässä taas öyhötetään jotain käsittämätöntä sontaa siitä kuinka pohjoismaalaiset ovat vaaleita ja se on väärin. Afrikkalaiset öyh öyh.

"Keskustelu rasismista on ollut vähäistä suomalaissa yliopistoissa, mutta nyt yliopistoilta vaaditaan uudenlaista suhtautumista rasismin kysymyksiin. Tuoreimmista kontribuutioistani tähän keskusteluun, ks. Tieteessä tapahtuu lehdessä (2020/2) julkaistu artikkelini ”Rasismikeskustelu suomalaisissa yliopistoissa” , haastateltavana myös seuraavissa: Mahadura & Özberkan, jakso ”Syrjintä ja rasismi yliopistossa” (YLE, julkaistu 23.1.2020) sekä Hilma Toivosen artikkeli ”Luennoilla kuulee rasistista kieltä” – Joukko opiskelijoita kyllästyi yliopiston syrjivään kulttuuriin ja perusti opiskelijajärjestö Students Of Colourin"

Siellä taas syyllistetään suomalaisia jostakin, vaikea saada selvää mistä? Olemme varmaan taas väärän värisiä emmekä palvo afropäitä tarpeeksi näiden tätien mukaan. Huomatkaa makupala "students of color" oikein täällä Suomessa lol. Ihanaa, ovatko nämä niitä jotka raahaavat koko perheensä tänne elätettäväksi suomalaisten varoilla? students of crap, more like it.

Ei voi kun sanoa että tuon suonissa virtaa joko venäläistä tai ruotsalaista verta. Tavallinen suomalinen ei käyttäydy noin. Sen silmät oikein kiiluivat monessa kuvassa huh..

Olisi jännä tietää että onko kukaan "rassetutkija" ikinä tutkinut suomalaisiin kohdistuvaa rasismia ulkomailla? Suomalaisiahan on syrjitty maailman laajuisesti eikä se "vaaleus" ole pelastanut meitä pätkääkään. Miten paljon suomalaiset kohtaavat rasismia varsinkin nk.ruskeissa maissa?

• Anonyymi00145
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Löytyy mielenkiintoista antiwhite, suomivihamielistä öyhöttämistä tältä eukolta kun sivuja katsoo, tässä muutamia paloja, huomatkaa aiheiden nimitykset :15th Congress: Virtual Helsinki, Finland 21-24 June 2021 Breaking the rules? Power, participation, transgression, Panel Mat05 :MUSEUMS AS SPACES FOR ANTI-RACISM. Conveners: Anna Rastas (Tampere University) and Carol Ann Dixon " Tässä se öyhöttää jonkun rastapäisen mustan muijan kanssa kuinka museot ovat rasistisia ja ne pitää antikolonisoida. Koskee meitä suomalaisia niin vidusti. Ai niin, meidän omaa kulttuuria ja perintöähän tuhottu ruotsalaisten toimin jo satoja vuosia mutta tästä tuo rasse ei mainitse mitään. Ainoastaan afrot suomessa öyh öyh.

"Black Lives Matter -liikkeen innoittamana tiedekustantamo Palgrave on nyt avannut vuonna 2019 julkaistun teoksen Relating Worlds of Racism. Dehumanisation, Belonging, and the Normativity of European Whiteness (toim. Philomena Essed ym.) kaikille avoimesti luettavaksi nettiin. Artikkelini ”The emergence of race as a social category in Northern Europe” "
        Tässä taas öyhötetään jotain käsittämätöntä sontaa siitä kuinka pohjoismaalaiset ovat vaaleita ja se on väärin. Afrikkalaiset öyh öyh.

"Keskustelu rasismista on ollut vähäistä suomalaissa yliopistoissa, mutta nyt yliopistoilta vaaditaan uudenlaista suhtautumista rasismin kysymyksiin. Tuoreimmista kontribuutioistani tähän keskusteluun, ks. Tieteessä tapahtuu lehdessä (2020/2) julkaistu artikkelini ”Rasismikeskustelu suomalaisissa yliopistoissa” , haastateltavana myös seuraavissa: Mahadura & Özberkan, jakso ”Syrjintä ja rasismi yliopistossa” (YLE, julkaistu 23.1.2020) sekä Hilma Toivosen artikkeli ”Luennoilla kuulee rasistista kieltä” – Joukko opiskelijoita kyllästyi yliopiston syrjivään kulttuuriin ja perusti opiskelijajärjestö Students Of Colourin"

Siellä taas syyllistetään suomalaisia jostakin, vaikea saada selvää mistä? Olemme varmaan taas väärän värisiä emmekä palvo afropäitä tarpeeksi näiden tätien mukaan. Huomatkaa makupala "students of color" oikein täällä Suomessa lol. Ihanaa, ovatko nämä niitä jotka raahaavat koko perheensä tänne elätettäväksi suomalaisten varoilla? students of crap, more like it.

Ei voi kun sanoa että tuon suonissa virtaa joko venäläistä tai ruotsalaista verta. Tavallinen suomalinen ei käyttäydy noin. Sen silmät oikein kiiluivat monessa kuvassa huh..

Olisi jännä tietää että onko kukaan "rassetutkija" ikinä tutkinut suomalaisiin kohdistuvaa rasismia ulkomailla? Suomalaisiahan on syrjitty maailman laajuisesti eikä se "vaaleus" ole pelastanut meitä pätkääkään. Miten paljon suomalaiset kohtaavat rasismia varsinkin nk.ruskeissa maissa?

Kopioin netistä sata kasvokuvaa, kaiken värisiä. Laitoin ne sitten suurinpiirtein värijärjestykseen, kalpeimmasta tummimpaan. Mihinkähän kohtaa rassetutkija vetäisi sorron rajan?

Minun ymmärtääkseni ihmisiä on vain yksi rotu. On satoja ihon sävyjä. Kulttuurieroja. Ekonomisia eroja. Uskontoja. Kuitenkin olemme kaikki yhtä ja samaa ihmisrotua. Koko tuo termi 'rasismi' on... well... rasistinen.

• Anonyymi00028

Hallituksen tilaustyö . Olo tarkkislaisena hävettää. Syys sysättävä äkkiä jollekin muulle.

• Anonyymi00033

En epöile ollenkaan tuota lukua 42%. Kyllä suomalaiset ovat sellaisia Jukolan Jusseja, ettei mitään rajaa.

• Anonyymi00031

Perustuslaissa on sanottu, että HALLITUKSEN kuuluu huolehtia siitä, että ihmisille on töitä. Miten menet töihin jos 350 000:lle työttömälle on tarjolla 20 000 avointa työpaikkaa. Olet tainnut nukkua peruskoulun matematiikan tunneilla.

• Anonyymi00112

Suomi ei ole kommunistinen maa, niissä ei ole työttömyyttä.

• Anonyymi00034

Eikö vaalilupaisten rankastakaan pettämisestä siis saisi arvostella ketään? Muistakaapa persut itsekin tuo oppositiossa ollessanne.

• Anonyymi00036

Eli jos meillä olisi osaava ja kunnollinen hallitus, työttömyys voitaisiin puolittaa.

Mutta kun ei ole, vaan on Orpo ja Purra.

• Anonyymi00046

Mitähän tarpeetonta haluaisit teettää verovaroin?. Mistä ottaisit ne miljardit lisäeurot? 100000 ihmisen työllistäminen maksaa vähintään 5 mrd pelkkinä palkkakuluina.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Mitähän tarpeetonta haluaisit teettää verovaroin?. Mistä ottaisit ne miljardit lisäeurot? 100000 ihmisen työllistäminen maksaa vähintään 5 mrd pelkkinä palkkakuluina.

Orpo meni kokoomusjohtoisen Elinkeinoelämän keskusliiton lankaan. Hänelle luvattiin EK:sta 100 000 uutta työpaikkaa siitä, kun henen hallituksensa huonontaa suomalaisten työntekijöiden asemaa. Hallituksen ns. potkulaki helpotti suomalaisen duunarin irtisanomista, että tilalle voidaan palkata ulkomaalainen halpatyöläinen. Ei yrittäjän tarvitse välittää siitä, että halpatyöläinen ei tule palkallaan toimeen vaan pitää hakea tukia. Perussuomalainen valtiovarainministeri Riikka Purra kyllä maksaa.

Yrittäjien EK haluaa tänne 50 000 ulkomaalaista työntekijää vuosittain. Nyt hallitus puuhaa uutta lomautuslakia, jossa kierretään irtisanomisaikoja. Siinä lomatuksesta voidaan ilmoittaa vain viikon etukäteen. Lomautuksen jälkeen työntekijää ei tarvitse palkata enää takaisin vaan tilalle voidaan ottaa se halpatyöläinen.

• Anonyymi00038

Noista suuri osa kielitaidottomia mamuja

• Anonyymi00044

Suomessa nuorten (alle 25–30-vuotiaiden) työttömyys on kasvanut huolestuttavasti, ja syksyllä 2025 työttömiä nuoria oli lähes 90 000. Erityisesti pitkäaikaistyöttömyys on lisääntynyt, ja yli vuoden työttömänä olleiden nuorten määrä on noussut merkittävästi. Ongelma keskittyy usein matalasti koulutettuihin, ja se altistaa syrjäytymiselle

• Anonyymi00099
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Suomessa nuorten (alle 25–30-vuotiaiden) työttömyys on kasvanut huolestuttavasti, ja syksyllä 2025 työttömiä nuoria oli lähes 90 000. Erityisesti pitkäaikaistyöttömyys on lisääntynyt, ja yli vuoden työttömänä olleiden nuorten määrä on noussut merkittävästi. Ongelma keskittyy usein matalasti koulutettuihin, ja se altistaa syrjäytymiselle

Koskee muitakin EUmaita.

• Anonyymi00041

Tuo tieto ei pidä paikkaansa! Kyllä käytäntö osoittaa, että kyllä työllistyy, jos on tarjolla työpaikkoja,,, Nythän vika on siinä, että ei ole työpaikkoja, Työpaikkojen määrä taas riippuu siitä, miten hallituksen politiikka synnyttää uusia työpaikkoja. Juuri tässä on nykyisen hallituksen vika. Tämän hallituksen politiikka synnyttää työttömyyttä, niin
      että Suomessa on Uusi Euroopan Ennätys työttömin määrässä. Tämä tieto pitäisi todeta ja ryhtyä sitä korjaamaan.. Tämä tilanne ei kaunistelemalla parane. Hallitus luokaa nyt vaikka 300.000 uutta työpaikkaa aluksi ja katsotaan sitten miten Suomella menee. Tällä hetkellä ei mene hyvin! Orpo-Purra hallitus ei ole onnistunut!

• Anonyymi00042

Ei nyt ehditä, kun pitää vahtia muutaman pikkutytön huiveja.
        Terveisin hallitus.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei nyt ehditä, kun pitää vahtia muutaman pikkutytön huiveja.
        Terveisin hallitus.

Hallitus ei ole päättänyt yhdenkään kaupungin lasten huivikiellosta.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Hallitus ei ole päättänyt yhdenkään kaupungin lasten huivikiellosta.

"Sisäministeri Mari Rantasen (ps.) mukaan hallitus arvioi, voidaanko kasvojen peittämisen kieltoa tai rajoittamista viedä eteenpäin jo tällä hallituskaudella. Rantanen kertoo asiasta sisäministeriön tiedotteessa.

Ministeriön laatiman muistion mukaan niin sanottua huivikieltoa voidaan lähtökohtaisesti pitää mahdollisena myös Suomessa. Viime aikojen keskustelussa on ollut puhetta kasvojen peittämisen kiellosta yleisillä paikoilla ja esimerkiksi kouluissa sekä muissa julkisissa palveluissa.

Hallituksessa ei ole tähän mennessä syntynyt asiasta yksimielisyyttä. Opetusministeri Anders Adlercreutz (r.) ei ole pitänyt kouluja koskevaa lakisääteistä kieltoa tarpeellisena, koska kasvot peittävien huivien käyttö kouluissa on erittäin vähäistä."

https://yle.fi/a/74-20184540

• Anonyymi00098
        Anonyymi00063 kirjoitti:

"Sisäministeri Mari Rantasen (ps.) mukaan hallitus arvioi, voidaanko kasvojen peittämisen kieltoa tai rajoittamista viedä eteenpäin jo tällä hallituskaudella. Rantanen kertoo asiasta sisäministeriön tiedotteessa.

Ministeriön laatiman muistion mukaan niin sanottua huivikieltoa voidaan lähtökohtaisesti pitää mahdollisena myös Suomessa. Viime aikojen keskustelussa on ollut puhetta kasvojen peittämisen kiellosta yleisillä paikoilla ja esimerkiksi kouluissa sekä muissa julkisissa palveluissa.

Hallituksessa ei ole tähän mennessä syntynyt asiasta yksimielisyyttä. Opetusministeri Anders Adlercreutz (r.) ei ole pitänyt kouluja koskevaa lakisääteistä kieltoa tarpeellisena, koska kasvot peittävien huivien käyttö kouluissa on erittäin vähäistä."

https://yle.fi/a/74-20184540

Maan tapa.

• Anonyymi00043

Vai kerrottiin uutisissa niin! !!!

• Anonyymi00053

• Anonyymi00073
        Anonyymi00053 kirjoitti:

EVA: Yli 40 prosenttia työttömistä erittäin vaikeasti työllistettäviä
        https://yle.fi/a/74-20215632

EVA= EK :n äänitorvi!

• Anonyymi00096
        Anonyymi00073 kirjoitti:

EVA= EK :n äänitorvi!

Tuhon ek säkeet!

• Anonyymi00153
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Tuhon ek säkeet!

EVA ei ole mikään puolueeton laitos se on täysin EK:n käskytyksessä ja jakaa sen mukaista propagandaa

• Anonyymi00059

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi niin monet käyttävät koko elämänsä jonkun ahneen hyväksikäyttäjän rikastuttamiseksi. Älykäs ihminen huomaa viimeistään koulut käytyään, että on ihan oma valinta, kenen hyväksi elää. Päätin elää itseni ja läheisteni hyväksi, enkä ole ollut päivääkään ilman tuottavaa tekemistä, itse asiassa on käsittämätöntä kutsua työksi monia virkoja, joista on vain haittaa ihmisille.

• Anonyymi00065

Työn tekeminen ja työpaikalla oleskelu on monilla sama asia.

• Anonyymi00061

Orpo ja purra leikkauksineen ovat pääsyitä massatyöttömyyteen: miksi pitikään ottaa pois työttömyysturvan suojaosuus: jos nyt saisivat sen edes uudistettua, ne auttaisivat edes keikkatöiden saamiseen, entäs nämä nuorten työpajat, jos niihin saisi yhdistettyä suojaosuus uudistettuna, auttaisi edes vähän syrjääntymiseltä! Ottakaa muutkin kantaa tähän!

• Anonyymi00062

Hjallitus kovin hyvästi hoidellut asiansa ilmeisesti.
      Klopo titi klop

• Anonyymi00066

Paljonkos me tällä kaivos - kateus verolla tienataan? Kova oli huuto kuinka miljardit menee ulkomaille. Laittovat laihan malmin kuskauksen verolle ja nyt laitetaan satoja ukkoja pihalle.

• Anonyymi00067

Suurempi ongelma on, että töissä olevat potkivat työkavereitaan kortistoon saadakseen lisää palkkaa. Ahneus ja työhulluus etujärjestö-Suomessa.

Eduskuntapuolueet eivät vastusta tätä menoa, vaan ne ovat säätäneet lait tukemaan työikäisten ja työkuntoisten syrjimistä. Omistavan luokan edut on arvotettu ylimmäksi vastoin perustuslain kansalaisten yhdenvertaisuutta korostavaa henkeä. Pähkähullua pätemistä, mistä virallinen media vaikenee visusti.

• Anonyymi00068

Siis 42% on huonoa ainesta? Onko persuja tosiaan niin paljon? Apua.

• Anonyymi00072

25 % demareita, 12% vassareita ja 5 % vihreitä.

• Anonyymi00074

Työttömyys saadaan kokonaan pois kuudessa kuukaudessa, jos Kokoomus ei jarruttaisi.

YLE
      Jukka Lindfors
      15.3.2010 14:00

Päivitetty 22.11.2011 2:27
      Suomen maaseudun puolue lupasi poistaa työttömyyden kuudessa kuukaudessa. Niin ei käynyt, mutta Urpo Leppäsen nimeä kantava työllisyyslaki syntyi vuonna 1987.

SMP:n kansanedustaja Urpo Leppänen (1944-2010) toimi Kalevi Sorsan työvoimaministerinä vuosina 1983-1987. Tuore ministeri asetti haastattelussa tavoitteeksi, ettei kenenkään tarvitse olla kortistossa yli 13 kuukautta.

Seuraavan vuoden loppuun mennessä työttömien määrä oli entisestään kasvanut. Leppäsen mukaan toimenpiteiden riittämättömyys johtui muiden hallituspuolueiden haluttomasta asenteesta.

• Anonyymi00076

Demarit halusivat Suomesta palveluyhteiskunnan, jossa pestään toistemme likapyykit,, siivotaan jäljet ja avataan kaljapullot. Tässä tulos, rahaa ei kerry yhteiseen kassaan ja työpaikatkin katosivat.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Demarit halusivat Suomesta palveluyhteiskunnan, jossa pestään toistemme likapyykit,, siivotaan jäljet ja avataan kaljapullot. Tässä tulos, rahaa ei kerry yhteiseen kassaan ja työpaikatkin katosivat.

Palveluyhteiskunta on talous- ja yhteiskuntarakenne, jossa suurin osa bruttokansantuotteesta ja työpaikoista tulee palveluiden tuottamisesta teollisuuden tai alkutuotannon sijaan. Vaan kun ei tule.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Palveluyhteiskunta on talous- ja yhteiskuntarakenne, jossa suurin osa bruttokansantuotteesta ja työpaikoista tulee palveluiden tuottamisesta teollisuuden tai alkutuotannon sijaan. Vaan kun ei tule.

Ja Zele on Diktaattori!

• Anonyymi00111
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Komppaan. Ilman terveyspalveluita ei paranis taudeista ja pääsis taas sorvin ääreen, harva pääsee mihinkään työhön ilman koulutusta. Palveluala luo merkittävästi työtä, kasvua ja hyvinvointia Suomeen.

Keskeisiä palvelualojen sektoreita:

Ravintola- ja catering-ala: Kokit, tarjoilijat.
        Hius- ja kauneudenhoito: Parturi-kampaajat, kosmetologit.
        Logistiikka ja liikenne: Kuljetuspalvelut.
        Puhtaus- ja kiinteistöpalvelut:
        Toimitilahuoltajat, kiinteistönhoitajat.
        Matkailu ja vapaa-aika: Hotellit, urheilu.
        Muut palvelut: Vartiointi, konsultointi, media ja digitaaliset palvelut.

• Anonyymi00152

Urpo Leppänen hommasi ihmisille kädestä pitäen töitä ja sai siitä ylen haukut

• Anonyymi00172
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Komppaan. Ilman terveyspalveluita ei paranis taudeista ja pääsis taas sorvin ääreen, harva pääsee mihinkään työhön ilman koulutusta. Palveluala luo merkittävästi työtä, kasvua ja hyvinvointia Suomeen.

Keskeisiä palvelualojen sektoreita:

Ravintola- ja catering-ala: Kokit, tarjoilijat.
        Hius- ja kauneudenhoito: Parturi-kampaajat, kosmetologit.
        Logistiikka ja liikenne: Kuljetuspalvelut.
        Puhtaus- ja kiinteistöpalvelut:
        Toimitilahuoltajat, kiinteistönhoitajat.
        Matkailu ja vapaa-aika: Hotellit, urheilu.
        Muut palvelut: Vartiointi, konsultointi, media ja digitaaliset palvelut.

Yrittäjyyttä ja juuri sitä missä konkurssi kohtaaa kun ostovoima otetaan pois.Ulkona ei syödä eikä käydä parturissa kun rahaa on vähän.Onko joku ihme, jos ei viisas ihminen lähde nyt tota riskiä ottamaan? Toinen ongelma, Suomessa asenne on ihan väärä jo hallituksessa kun kuuntelee mustavalkoista keskustelua.Miks aina vaan joku on jonkun vika.Eikö joskus voisi keskittyä siihen, miten kehitämme mahdollisuuksia, joita on vähän.Kaikilta pois pelkät vianmääritykset kuka teki mitä milloin, ellei mitään ratkasta ja kehitetä.

• Anonyymi00075

Pääministeri luottaa työllisyysasioiden hoidossa vain demoniin joka on Viktor Orbanin liittolainen. Demonithan tekevät kaikkensa etteivät ihmislapset menestyisi. Ei siis kannata ihmetellä mistä nuo järjettömät velvoitteet ja byrokratia ja esteet työllisyyden edistämisessä johtuu.

• Anonyymi00078

EVA on näköjään käynyt tutustumassa meidän pitäjän persuihin, alkoholisoituneisiin aikamiespoikiin! Lopputulos oikea, ei heistä koskaan mihinkään töihin ole. Ei riitä ymmärrys eikä kunto.

• Anonyymi00081

HALLITUS ON SYYLLINE!

• Anonyymi00082

HALLITUS VASTUUSEEN!

• Anonyymi00083

ERO PURRA!

• Anonyymi00084

EROA ORPO!

• Anonyymi00151

Myöskin LapsiNAAMA: EROA!!!

• Anonyymi00087

Osa ei saa töitä kun ovat tulleet vanhoiksi. Se on heidän oma vika

• Anonyymi00125

"Jos on yli 50v se on oma moka" sanoi kokoomuslainen yrittäjä. "Nuorentukaa!"

• Anonyymi00093

Barerottaja iski. Barabbas läks. Uusvanhoja rahoittelumuotoilijoita- listaa.

• Anonyymi00097

Miksi ei kerrota esimerkiksi sitä minkä ikäisiä työnhakijoita nimitellään vaikeasti työllistettäviksi? Totta kai yli 60-ikäinen on vaikeasti työllistettävä, jos hänellä jo on pitkä työttömyysputki alla. Miksi työnantaja ryhtyisi hänen ikäisiä kouluttamaan? Eläkeiän nostaminen on ollut tässä todellisuudessa virhe.

Tästä hyvin erilaisten ihmisten joukosta olisi syytä poimia nuoret joilla oikeasti on ongelmia elämänhallinnassaan ja ammattien oppimisessa ja suunnata työllisyytoimet heihin. Ei tietenkään uhkailemalla ja syyllistämällä vaan esimerkiksi korostaa työnohjauksen merkitystä ja palkita mistä tahansa ammatillisten valmiusten kohottamisesta.

Me muut joudamme kansaneläkkeelle, vaikka ikä ei eläkkeeseen riittäisikään. On hyvä muistaa, että myös eläkkeelta voi työllistyä. Kysehän on vain välttämättömästä perustoimeentulosta.

Vaikeasti työllistettävä on työnantajien lanseeraama käsite. Se johtuu vain siitä että työnantajilla on vaatimuksia joita työnhakijat eivät täytä. Ammattitaitoa ei kuitenkaan saa mistään muualta kuin työsuhteista ja työpaikoilta. Niistä päättää työnantaja. Nyt on tullut köyden pää vetäjän käteen, kun on jätetty huolehtimatta eri alojen ammattitaitoisten määrästä.

• Anonyymi00102

Nykyisin 30 vuoden ammattitaidolla ei ole mitään painoarvoa.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Nykyisin 30 vuoden ammattitaidolla ei ole mitään painoarvoa.

Juu ei, voi pyyhkiä perseensä niillä wanhoilla papruilla. Mihin jäi ne takavuosien paskapuheet että saat arvokasta työkokemusta niin oletkin työmarkkinoilla kysytty työntekijä?

Ai niin kun ikää on 40+ tai peräti 50+ niin ikärasismi jyrää meitin.

• Anonyymi00101

Tuota se peruskoulupudokkuus tuottaa.

• Anonyymi00103

Jokainen on vastuussa siitä että perustaa "yrityksen" ja ryhtyy ruokalähetiksi. Robotit tekee jo osan siitäkin työstä, mutta sittenkin.

• Anonyymi00104

Työttömyys on loistojuttu, kertoo Häkämies.

• Anonyymi00107

Töitä tehneet ja veroja maksaneet Suomalaiset saavat vain €600/kk
      sitten kun töitä ei ole mutta esim Tanskassa samassa tilanteessa
      saavat €1.600/kk, ja kummassakin maassa on korkeat verot
      ja kalliit hinnat!

Mitä tämä Suomikin niin puhuu itsestään jonain Pohjoismaana
      kun monet asiat ovat kuin Balttian Virossa ja muualla itä-Euroopassa!!

• Anonyymi00108

Juu, onneton kituraha. Pakko varastaa, ryöstää ja tehdä petoksia että pysyy edes hengissä.

• Anonyymi00109

Maa ajettu pisteeseen ettei täällä pärjää kuin rikolliset ja huor...t !

• Anonyymi00116

Tanskan valtion velka on Euroopan pienimpiä, Suomen suurimpia.

• Anonyymi00140

Katsoin ansiosidonnaisen päivärahan laskurista niin saa 3000€ palkalla 1 738 € ja kelan päivärahaakin 800€ kuukaudessa.
        Tanskassa ei ole muuta kuin liitonkorvaus, siellä ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa kuin kuulua työttömyyskassaan jos haluaa saada työttömyyskorvausta.
        Tämä tieto löytyi ihan helposti googlettamalla, tarkistakaa tietoa ennekuin kirjoittelette tänne.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Katsoin ansiosidonnaisen päivärahan laskurista niin saa 3000€ palkalla 1 738 € ja kelan päivärahaakin 800€ kuukaudessa.
        Tanskassa ei ole muuta kuin liitonkorvaus, siellä ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa kuin kuulua työttömyyskassaan jos haluaa saada työttömyyskorvausta.
        Tämä tieto löytyi ihan helposti googlettamalla, tarkistakaa tietoa ennekuin kirjoittelette tänne.

Tanskan minimitoimeentulotuki on yksin asuvalla ja lapsettomalla henkilöllä alimmillaan noin 1 000 euroa kuukaudessa.

• Anonyymi00196
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Kelan päivärahan määrä VEROJEN JÄLKEEN on €590/kk
        Pohjoismaissa on huomattavasti enemmän,
        en tiedä toisesta itä-Euroopan maasta Virosta mutta
        siellä saattaa olla kuin Suomessa?!
        Erona tietysti että Suomessa maksetaan veroja ja
        hintataso kuin Pohjoismaissa!
        Mutta Suomi on kyllä enemmän Balttiaa,
        täällä niitä itse Virolaisiakin on !

• Anonyymi00110

Joku itse asiassa sanoikin tuolla että ei ole ennen varastellut mutta
      rupeaa kohta varastelemaan mahdollisimman paljon kaikenlaista pientä kun
      ja jos on pakko niin maksaa jos pystyy jonkun harvan sakon
      ja jatkaa varastelua mahdollisimman paljon,
      sanoi että on rahallisesti paljon suurempi mahdollisuus itselleen kuin
      harvat ja pienet sakot!
      Sanoi vielä että niin ne useat maahanmuuttajatkin tekevät että
      joku vartija oli sanonut että niin tapahtuu jo joka päivä
      joka puolella missä on ollut kaupoissa, marketeissa.

• Anonyymi00113

Huhtikuussa 2023 maassamme oli työttömiä 222 000
      Tammikuussa 2026 työttömiä oli 295 000.

Hallitus luo SATATUHATTA TYÖPAIKKAA
      Ikoninen Bergbomin vastaus eduskunnan kyselytunnilla
      https://www.youtube.com/watch?v=ru_1ZEqnJZA

Nyt pitäis olla 122 000 työtöntä. Niin jos ei olis niitä konkursseja, veronkorotuksia ja julkisista viroista kortistoon laitettuja esim. terveydenhuollosta. Muistan että hallituksella oli 500 erilaista toimenpidettä, jolla luodaan työpaikkoja. Mikään niistä ei ole toteutunut. Hassuin on se, että kun otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille, se 'valuu' vaurautena ja hyvinvointina ja työpaikkoina köyhille.

• Anonyymi00114

Työttömällä ei ole ihmisarvoa.
      Elämä on pelkkää taistelua nälkäkuoleman ja paleltumisen partaalla.
      Kannattaa siis ruveta rikolliseksi, koska silloin on edes jotain oikeuksia.
      .model ämericä

• Anonyymi00115

Onhan se nähty. Kurjuus luo rikollisuutta, varkautta, tappoja ja huijauksia.

• Anonyymi00117

Höpöhöpö.

• Anonyymi00122

Kun ei ole mitään menetettävää niin ne ovat vaarallisimpia ihmisiä.

• Anonyymi00124

Pitäisi viedä tuet noilta pois.

• Anonyymi00126

Jos on yli 50v se on oma moka. Tietenkään ei saa töitä jos on niin vajakki että vanhentuu. Tuet pois niin alkaa nuorentumaan ja työ maistumaan" sanoi kokoomuslainen tissiposkinen yrittäjä.

• Anonyymi00135

Kyllä täysin tämän lahtari natzi hallituksen aikaan samaa työttömyyttä. Pelkoa ,ahdistusta talous kuralla suomessa. Velkaperinnässä yli 600,000 ihmistä konkursseja tulee tällekkin vuodelle yli 500,000 tuhatta ,pelkästään nyt on tälle vuodelle yli 1000 konkurssia🤫että eikö ole tämän natzi lahtari paskojen vuoksi🤫

• Anonyymi00146

Aina on työttömiä, kuka mistäkin syystä.

• Anonyymi00149

Totta.

• Anonyymi00148

Aivan, kaikki eivät voi olla rydmaneita ja satosia. Saunan taakse.

• Anonyymi00150

Aivan hirveitä natZeja sus siunakkoon eikö niitä saada pois poikkeen?

• Anonyymi00157

Purra jakoi jo 40 000 miljoonaa eur valtionvelkaa rikkaille ja ulkomaille!

• Anonyymi00158

Suomi taantuu kivikaudelle EU-porvarien tuhoamana

• Anonyymi00159

Työttömän syy kun firmat ei palkkaa lukuisista hakemuksista huolimatta?

Mikä järki tässäkin on, ovatko poliitikot totaalisia idiootteja vai onko tässä ideologiset syyt?

Sanktiot firmoille ei työttömille.
      99% työttömistä haluaa palkkatöihin kuin ikiköyhyyteen pakotettuna loppuiäkseen.

Kun työtä ei haluta jakaa niin alkavat mellakat jopa Suomessa kun tarpeeksi huonosti alkaa menemään.

Jotkut alkavat rikollisiksi kun näkevät vain sen ulospääsynä nykytilanteeseen. Vankilakin on vain plussaa ja saa kontakteja isommille keikoille.

Tätä näemmä oikein halutaan, no sitä aina saa mitä tilaa.

• Anonyymi00160

Miksei hallitus sitten kykene edes 58% työttömistä työllistämään. Hallituksessa vikaa jos ei edes kunnon työvoimaa saa työllistettyä.
      Hallituksessa ei olis vikaa silloin jos työttömistä 100% olis huonoa ainesta.

• Anonyymi00161

Mutta verohelpotuksia pitää antaa rikkaille? Piti tulla työpaikkoja köyhille, joilla ne maksetaan.

Turha syyttää siis mistä?

• Anonyymi00165

PURRA ON SYYLLINEN, ORPO ON SYYLLINEN!

• Anonyymi00167

HALLITUS ON PASKA!

• Anonyymi00168

Tuollahan on mamu perheitä joille +€4.000/kk
      Verokannasta mistäs muualta kuin sinun lukijan perheesi veroista!

• Anonyymi00169

Eväät on jo juhlittukin. Juhlaperinteisiin kuuluu viettää aikaa läheisten kanssa, syödä hyvin ja antaa lahjoja.

• Anonyymi00170

Niin, ei se ole vain yhden hallituksen syytä. Pitää syyttää hallituksia.

• Anonyymi00191

Jos asettuu ehdolle eikä sitten saa asioita kuntoon niin kyllä voi syyttää. Vittuako jokeltavat että minä minä jos eivät hommiin kykene. Eri asia jos pyydettäs jotakuta tehtävään. Silloin se tekis vain parhaansa ja enempää ei vois vaatia.

• Anonyymi00173

JUURIHAN HALLITUS TEKI LÄHES 1000 TYÖTÖNTÄ NOSTAMALLA KAIVOSVEROA MONINKERTAISESTI KUN FIRMA SULKEE KEVITSAN JA KITTILÄN KAIVOKSET. NYT ON AIKA TEHÄ PIMEITÄ HOMMIA PS PURRA ANTO LOISTAVAN LUVAN LOISTAVALLA ESIMERKILLÄÄN. ON MYÖS AIKA PIHKA PAATTIIN SURVOO PURRA, SATONEN, ORPO, MARTTINEN JA POTKASTA ITÄ - MERELLE HUKKUKOOT.

• Anonyymi00199

Eikö ole hassua.
        Ensin kritisoidaan kun kaivostuotto annetaan ilmaiskei ulkomaalaislle ja kun hallitus sitten ottaa isomman siivun tuotosta niin sitten itketään kun seuraa työttömyyttä.
        Miksi ei samanlaista kritiikkiä suunnata ay-liikkeisiin?
        He päättivät lakon uhalla että nostetaan palkkoja ja kas kummaa tuli työttömiä.'Seuravassa kierroksessa kuoppakorotukset hoitajille ja kas kummaa tuli työttömiä.
        Paperliiton johtaja paukutteli henkseleitä että laitettiin työnatajapuoli suotuun ja 2 paperitehdasta lopetettiin suomesta.

Miksi ay-liikkeet ovat pyhiä lehmiä joita ei kritisoida?
        Ay-liikkeillä on avaimet käsissä ja valta lopettaa työttömyys.

• Anonyymi00179

Menkää töihin!

• Anonyymi00209

Ei täällä itä-Euroopassa mitään töitä ole,
        ei ole Virossakaan, kaksi marjaa!

• Anonyymi00184

Onko purra kognitiivisesti kykenevä toimimaan ministerinä?

• Anonyymi00186

HALLITUS ON SYYLINEN

▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄

• Anonyymi00189

Hallitus ei myönnä mokanneensa! Orposta ja Purrasta ei ole vastuun kantoon!

• Anonyymi00192

Suomalaisilla oli vuoden 2025 lopussa verovelkaa reilut 4,5 miljardia euroa, kasvua edellisvuoteen oli 336 miljoonaa. Pienyrittäjillä verovelkaa 1,3 miljardia euroa vuonna
      – valtaosa maksukyvyttömillä asiakkailla.

Kyllä hallituspolitiikalla on vaikutusta nimenomaan pienyrittäjien elinkeinotoimintaan.
      Kun hävikkiruokaa ostetaan, ruokajonoista leipää, paikalliset lähiruokaa tuottavat jäävät toiseksi. Tukat leikataan itse, sumpit juodaan kotona. On konkursseja ravintoloilla, kioskeilla, kaupoilla, leipomoilla, korjaamoilla jne.

Ja sitten se sijoittajien eli koronkiskureitten suosiminen. Tilapäiseen likviditeettiongelmaan otetaan lainaa korkealla korolla, mutta kun toiminta ei kohene, tie konkurssiin on jo viitoitettu.

Hohhoijaa. Mutta noita sijoittajia sitten tuetaan ja hyvätuloisia, jotka eivät tiedä mihin rahansa laittaisivat. Mieluummin varmoihin ylikansallisiin terveysjätteihin esim niinkuin hallituksen ministeritkin. Kuka heistä uskoo, että joku polkupyöräkorjaamo ketään elättäis? Tai ompelimo? Tai kakkukahvila?

• Anonyymi00194

Muutama sata miljoonaa otetaan taas vammaisilta ja lapsilta, tukia annettiin sellaisille yrityksille, joilla oli 200 miljoonaa verovelkaa.

• Anonyymi00197

HALLITUKSEN SYY!

• Anonyymi00198

Syyntakeettomilta nuo vaikuttaa. Niiden äänestäjissä se vika on. Tyhmii ei pitäs päästää äänestämään. Suurimpia syyllisiä näiden hallituksen pikkupuolueiden äänestäjät. Kokkareiden äänestäjät varmaan tyytyväisiä hallitukseen. Pikkupuolueet ja persut ne mahdollistaa kokkareiden toiminnan.

• Anonyymi00203

Kertokaa, mitä pitäisi tehdä, jotta työttömille tulisi työtä ja he saisivat kunnollisen elämän. Monet haluavat työtä, mutta eivät saa sitä. Ei ole reilua syyttää heitä heidän olemuksestaan tai kyvyistään. Syyt ovat niin korkealla ulottumattomuuksissa, että työttömiä vain haukutaan saamattomiksi, mikä on todella sydämettömyyttä.
      Onko se pelkoa?

• Anonyymi00204

HALLITUS EI KANNA VASTUUTA, syytelee vaain aina muita! PASKAT!

• Anonyymi00206

Hallituksella VASTUUNKANTO ONGELMA!

• Anonyymi00208

ദ്ദി ༎ຶ‿༎ຶ)

Riikka jytkyttää kannatusta alas! 🚧 Valtio 🚧
      Putoko Riikka eduskunnasta?

Suojatyöpaikka äkkiä!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe