Normaalissa maailmassa se menisi niin, että jos mun intohimoni olisi esim. moottoriurheilu, niin valitsisin porukasta juttukaveriksi sen, joka aiheesta jotakin ymmärtää. Tai jos olisin poliitikko, niin varmastikin hakeutuisin sen seuraan, joka kannattaisi jotakin kanssani samaa yhteiskunnan aatevirtausta ja tavoitetta.
Mutta niin harrastus- kuin aatetoverit ja järjestöjeni jäsenet ovat kuin seinän takana, josta eivät näe eivätkä kuule mitään, mitä minä olisin tai mitä haluaisin sanoa - kiistatta hyvin hallitsemistani puheenaiheista.
Katsoin peiliin, että olenko huonosti pukeutunut tai huonosti kammannut. Ei, ihan kunnossa kaikki. Kuteet eivät ole kalleinta muotia, mutta eivät mitään halvintakaan. Naama energinen ja elegantti. Jos jokin voima tai taito mulla ei muka riitä, mutta mun 'kavereilla' keskenään muka riittää, niin olisi superkivaa ottaa pieni kilpailu, jos jotain pitää todistaa ystävyyden tai edes kohteliaasti kuuntelevan perushyväksynnän saavuttamiseksi.
Jengi haluaa olla kavereina muille kuin alansa asiantuntijoille, mieluummin ystävä densoille ja hörhöille. Ei ole siis mitään logiikkaa koko hommassa, että miten saisi edes jotain perushyväksyntää ja tuttavallisuutta, joten on se vaan mahdoton tehtävä. Luulisi, että viimeistään isojen rahojen bisnesskumppani osaisi arvostaa vuosia luotettavaksi osoittautunutta kaveria. Mutta ei! Ei voi, kun ei pysty, niin ei kykene. Kun emme elä normaalissa maailmassa.
Ystävyys: vaikeasti hallittava taito?
Anonyymi-ap
0
267
Luetuimmat keskustelut
- 691062
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K12919En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o61890- 62808
- 60760
- 57697
- 60617
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49617- 67596
- 133586
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.20577- 50559
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.30555- 33510
- 29505
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk34478- 72476
- 17459
- 40457
- 24439