Koirat pitivät jostain käsittämättömästä syystä hänestä. Etenkin vaalea vinttikoira, johon tämän tästä törmäsi. Kirjaimellisesti.
Tämä afgaani innostui niin, että sen näki juoksevan halki puiston kuin tasangon tuuli se olisi ollut. Ja tämä tuuli hulmusi sen turkissa.
Sen silmissä oli jotain tuttua, jotain avaraa ja taivasmaista. Se lensi yli pyörätelineiden ja aitojen kuin muodon ottanut eläinjumalatar koirain suvusta.
Lisäksi sillä oli likaiset tassut ja se oli nimetty pöljällä tavalla. Koiranomistajat ovat vielä kummallisempaa porukkaa kuin lemmikkinsä. Eivätkö nämä ihmispolot nähneet lemmikkeinsä sieluun, vai mistä mahtoi olla kyse.
Kuiskasin vinttikoiralle tämän oikean nimen, ja afgaani innosta vingahti ja istuutui eteeni pyörätielle.
Kohta joutuisin keskustelemaan tämän omistajan kanssa. Yleensä on niin, että ainoastaan toinen koiranomistaja keskusteli toisen koiranomistajan kanssa, mutta minulla oli polkupyörä ja kotona ihmisjärjen ylittävä kissa.
(hihitystä)
Funemisti
22
202
Vastaukset
- Anonyymi00002
Mjaahans
Tässä onkin menossa harvinainen koirapössis.
Koirapössiksiä ei olekaan näkynyt kirjallisessa tuotannossa aikoihin. Kaupan kassalla oli kyllä ollut rinnassaan peltinen retronappi, jossa luki:
Funemisti
(hirn)- Anonyymi00003
Kyl siinä ufonapissa luki "Prselevä Suomalainen".
- Anonyymi00004
Kahvi
Aamulla kahvi oli loppu. Heräsin hyvin aikaisin ja kävelin keittiöön. Olin tallata sirpaleisiin. Oli näemmä käynyt niin, että oma laiskuuteni kahvinkeiton suhteen oli kostautunut.
Kun kissa kutsuu kavereitaan yökahville yökahvilaansa, niin jälki oli sen näköistä, kuin mitä se lattialla oli.
Kissan vika ei ole olla kissa. Se oli oma syyni.
Päätin nuhdella, torua ja rangaista itseäni. Antaisin itselleni opetuksen, läksytyksen ja muistutuksen.
Heittäisin itseni ulos rakennuksesta.
Puin päälle kaikkea muuta kuin lämmintä. Puin päälleni aerodynamiikkaa ja korkeaa teknologiaa. Nostin pyörän telineestä ja lähdin kylmään, julmaan ja piittaamattomasn maailmaan hakemaan Herttoniemestä murukahvia. Jätin musiikin kotiin.
(hihitystä) - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kahvi
Aamulla kahvi oli loppu. Heräsin hyvin aikaisin ja kävelin keittiöön. Olin tallata sirpaleisiin. Oli näemmä käynyt niin, että oma laiskuuteni kahvinkeiton suhteen oli kostautunut.
Kun kissa kutsuu kavereitaan yökahville yökahvilaansa, niin jälki oli sen näköistä, kuin mitä se lattialla oli.
Päätin nuhdella, torua ja rangaista itseäni. Antaisin itselleni opetuksen, läksytyksen ja muistutuksen.
Puin päälle kaikkea muuta kuin lämmintä. Puin päälleni aerodynamiikkaa ja korkeaa teknologiaa. Nostin pyörän telineestä ja lähdin kylmään, julmaan ja piittaamattomasn maailmaan hakemaan Herttoniemestä murukahvia. Jätin musiikin kotiin.
(hihitystä)Ja niinpä painoit lisää sinisiä nappeja. -sivu
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kahvi
(hihitystä)Nide (työnimi:Nude)
Itselläni ei ole ollut koskaan mitään ongelmia vartaloni kanssa. Olen ollut sen kanssa sujut syntymästäni asti. Se on se mikä se on. Ja tämä on eräänlainen fakta.
Soraääniä on kuulunut. On sanottu ääneen, vihjattu tai kaukaa kiertoteitse annettu ymmärtää. On kuulunut nitinää, suutuspäistä tölvimistä ja ovelaa kettuilua. Mutta fakta on se mikä se on: fakta.
Nyttemmin, kun en enää ole maailmaan takapuolesta juuri ulos pullahtanut bambi, niin kuitenkin tunnen jonkin rajan siirtyneen. Jokin outo ääni puhuu kummallisia sanoja, kun kopsuttelen hyllyvälikössä etsimässä kahvikulmaa kypärä päässä.
Periaatteessa voitaisiin sanoa, että olin muiden aamuvirkkujen keskellä alaston. Kaikilla muilla asiakkailla oli lämpimästi päällä, eivätkä heidän muotonsa näkyneet. Minun näkyi.
Se oli siinä hetkessä hämmentävä erilaisuuden salamanisku tajuntaan. Tämä tällainen ei ollut häirinnyt lainkaan tätä ennen. Miksi juuri nyt, ajattelin ja keskustelin kahvipavuista somalirouvan kanssa.
Alastomuuteni pintana oli vain värejä, logoja ja turvallisuuteen liittyviä yksityiskohtia. Ei muuta.
(naurua) - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nide (työnimi:Nude)
Itselläni ei ole ollut koskaan mitään ongelmia vartaloni kanssa. Olen ollut sen kanssa sujut syntymästäni asti. Se on se mikä se on. Ja tämä on eräänlainen fakta.
Soraääniä on kuulunut. On sanottu ääneen, vihjattu tai kaukaa kiertoteitse annettu ymmärtää. On kuulunut nitinää, suutuspäistä tölvimistä ja ovelaa kettuilua. Mutta fakta on se mikä se on: fakta.
Nyttemmin, kun en enää ole maailmaan takapuolesta juuri ulos pullahtanut bambi, niin kuitenkin tunnen jonkin rajan siirtyneen. Jokin outo ääni puhuu kummallisia sanoja, kun kopsuttelen hyllyvälikössä etsimässä kahvikulmaa kypärä päässä.
Periaatteessa voitaisiin sanoa, että olin muiden aamuvirkkujen keskellä alaston. Kaikilla muilla asiakkailla oli lämpimästi päällä, eivätkä heidän muotonsa näkyneet. Minun näkyi.
Se oli siinä hetkessä hämmentävä erilaisuuden salamanisku tajuntaan. Tämä tällainen ei ollut häirinnyt lainkaan tätä ennen. Miksi juuri nyt, ajattelin ja keskustelin kahvipavuista somalirouvan kanssa.
Alastomuuteni pintana oli vain värejä, logoja ja turvallisuuteen liittyviä yksityiskohtia. Ei muuta.
(naurua)Ei tuo ole ihmisarvoista elämää. 🙈
On muutamia artikkeleita, jotka eivät saa koskaan kulua loppuun:
- kahvi
- shampoo
- naisten hygieniatuotteet
- särkylääkkeet
- wc-paperi
Niitä ostetaan ennen kuin ne loppuvat.
"Piste." 😄
🦄 - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei tuo ole ihmisarvoista elämää. 🙈
On muutamia artikkeleita, jotka eivät saa koskaan kulua loppuun:
- kahvi
- shampoo
- naisten hygieniatuotteet
- särkylääkkeet
- wc-paperi
Niitä ostetaan ennen kuin ne loppuvat.
"Piste." 😄
🦄Haa!
Tuo vessapaperin ehtyminen olemattomiin on universaali katastrofi.
Miksi mä en älynnyt siitä veistellä.
(naurua) - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Haa!
(naurua)Funtsikaa vähän.
Siis joku sinkku istuu pöntöllä ja huutaa apua.
(reps) - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Haa!
(naurua)Ei ole universaali! Sitä ei tapahdu minulle.
🦄 - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei ole universaali! Sitä ei tapahdu minulle.
🦄Mjaa
Sun elämä on tapahtumaköyhää.
Mikään ei ole niin antoisa kokemus kuin elämänhallinnan menettäminen.
(hihitystä) - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Funtsikaa vähän.
Siis joku sinkku istuu pöntöllä ja huutaa apua.
(reps)Niin. Sinkku on kauhean suojaton tässä maailmassa. 🤔
🦄 - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mjaa
Sun elämä on tapahtumaköyhää.
Mikään ei ole niin antoisa kokemus kuin elämänhallinnan menettäminen.
(hihitystä)Kaikkeen elämässä ei voi vaikuttaa, mutta hygieniatarvikkeidensa ja kahvivarastonsa tasoon voi vaikuttaa. ☕
Minulla on itse asiassa nyt huono tilanne shampoon kanssa: Puolikas pullo salikassissa, puolikas pullo matkakosmetiikkapussissa ja kylppärissä puoliksi käytetty palanen kiinteää shampoota.
Hyvä että tämä tuli puheeksi. Täytyy alkaa etsiä shampootarjouksia netistä ja käydä ostamassa muutama pullo salireissun yhteydessä. Täydellä hinnalla ei osteta mitään. Ei yhtään mitään! 😄 No, särkylääkkeet kuukautisia varten täytyy ostaa täydellä hinnalla, mutta siinä ei ole vaihtoehtoa.
Hoitoainetta, suihkugeeliä ja vartalovoidetta on hyväntasoinen varasto. 👍
🦄 - Anonyymi00021
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kahvi
(hihitystä)😂 oikeudenmukaista, siperia opettaa
- Anonyymi00009
Kissaihmiset ovat usein yhtä arvaamattomia mielenliikkeiltään kuin mystiset lemmikkinsä. Aivan kuin tylsistymisensä korostamiseksi ja omistajansa huomion takaamiseksi ne hyppäävät kodin erilaisten tasojen päälle tiputtaen yhdellä rauhallisella tassun ojennuksella tarpeettomiksi katsomiaan tavaroita pois edestään. Eikä ilme rävähdäkään, kun esine saavuttaa lattian pinnan ja menee tuhannen säpäleiksi. 😄
Olin itse aikanaan kissan omistaja. Tämän otuksen pehmeä turkki ja taka-alalta tapahtuva nännäisen rauhallinen tilanteiden rekisteröinti, on jäänyt elävästi mieleeni. Muistan hyvin, kuinka kissan silmissä välähteli ajoittain tietynlainen ylväs omanarvontunto. Mieleen on jäänyt myös tilanteita, joissa kissa selkeästi vaikutti manipuloivan omistajaansa. Olen arvellut, että kissa tekee sen omistajan huomaamatta sulavien liikkeidensä ja kauniin ulkomuotonsa turvin. Koira sen sijaan on yleensä avoimempi ja reilumpi.
Sitä olen miettinyt, että milloin minusta tuli koiraihminen, vaikka rakastin (ja rakastan edelleen) kissan arvoituksellisuutta ja itsenäistä omanarvontuntoa.Sen täytyy liittyä jotenkin häntään, tuohon kissan ja koiran elämää tulkitsevaan tunteiden osoittimeen. Koiran hännän ystävällinen heilutuksen täytyi lumota minut! Siinä, missä kissa ilmoittaa hännän heilumisellaan iskevänsä terävät kyntensä kohta tunkeilevaan kohteeseen, koira ilmoittaa hännällään (ja koko kroppansa kiemurtelulla) iloa ja ystävällisyyttä. Kissan pehmeä tassukosketus voi myös muuttua kesken näennäisen leppoisan tassuttelutilanteen. 🫣
Mitään yhteistä tällä kertomallani ei ollut aloitukseen liittyen kuin koira-sana, mutta olen alkanut muistuttaa koiraani ja tykkään tunkea nenäni kaikenlaisiin keskustelurakoihin 🤗- Anonyymi00014
Mjoo
Tämä nyt voi kuulostaa varsin kummalliselta, mutta oma kissani on täysin patologinen tapaus. Neuroottisesti se käy tarkastamassa kaiken liikahtaneen tai asentoaan muuttaneen. Yksikään ovi ei saa olla kiinni. Potta pitää olla puhdas ja kupit syödä puhtaat. Ja aina samaa ruokaa.
Lisäksi silkka ilkivalta, joka taas sotii järjestyksen ylläpidon kanssa.
Sairasta.
(naurua) - Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mjoo
Tämä nyt voi kuulostaa varsin kummalliselta, mutta oma kissani on täysin patologinen tapaus. Neuroottisesti se käy tarkastamassa kaiken liikahtaneen tai asentoaan muuttaneen. Yksikään ovi ei saa olla kiinni. Potta pitää olla puhdas ja kupit syödä puhtaat. Ja aina samaa ruokaa.
Sairasta.
(naurua)Ohitan kaikenlaiset eläimelliset vihjeet järjestyksenvalvonnasta.
Tahdon siis olla tietämätön kaikesta pakotetusta toiminnasta tai mielenliikkeistä. Haluan uskoa, että omasta tahdosta vain, mutta olenkin hyvin simppeli ihminen 🤗 - Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mjoo
Sairasta.
(naurua)Tulee ihan kauhea kissakuume! 😭😢😻
Sydämessä on ihan reikä. Tekisi niin mieli pitää sellaista pientä kehrääjää sylissä. 😍 Tuntea sen lämpö ja höpötellä sille... 😍❤️
Tuntuukohan vauvakuume tällaiselta, sillä erotuksella että se kohdistuu ihmisvauvaan? 🤔
🦄 - Anonyymi00019
Minulla kerran edesmennyt kissa tiputti lempi kahvimottini lattialle ja se meni särki.
Leuka väristen lähdin ihan raivona kiertelemään kauppoja. Löysinkin lähes samanlaisen. Mutta ei ne ensimmäiset kupposet samalta maistuneet.
>Simiti< Anonyymi00019 kirjoitti:
Minulla kerran edesmennyt kissa tiputti lempi kahvimottini lattialle ja se meni särki.
Leuka väristen lähdin ihan raivona kiertelemään kauppoja. Löysinkin lähes samanlaisen. Mutta ei ne ensimmäiset kupposet samalta maistuneet.
>Simiti<Täällä majaileva kissa ei ole koskaan pudottanut mitään, eikä siitä ole edes tarvinnut sopia sen kanssa. Se yrittää aina olla sovussa, mutta yhtä kalustetta se käy hiukan repimässä, jos ei heti huomata että sillä on asiaa (on sovittu, että vain mattoja saa repiä).
- Anonyymi00020
buddy-love kirjoitti:
Täällä majaileva kissa ei ole koskaan pudottanut mitään, eikä siitä ole edes tarvinnut sopia sen kanssa. Se yrittää aina olla sovussa, mutta yhtä kalustetta se käy hiukan repimässä, jos ei heti huomata että sillä on asiaa (on sovittu, että vain mattoja saa repiä).
Onko sinullakin kissa?!
Tulen heti kyläilemään. 😛
Älä huolehdi, emme häiritse sinua.
🦄 Anonyymi00020 kirjoitti:
Onko sinullakin kissa?!
Tulen heti kyläilemään. 😛
Älä huolehdi, emme häiritse sinua.
🦄Noh, varsinaisesti se ei ole meidän, sillä se löytyi kymmenkunta vuotta sitten rappusilta kylmissään ja nälkäisenä.
Yleinen arvio on, että se on jäänyt joltain autosta, sillä se inhoaa autoilua.
Myös muiden mielestä se on kylän paras kissa ja se käy välillä naapurustossa kyläilemässä ja ruokittavana.
(ei se kuitenkaan täältä muuta, vaikka mitä tarjoilisivat, sillä eivät ne osaa kunnolla keskustella sen kanssa)
((nyt juuri se tuli tuohon viereen ja päätti vallata sänkyni))- Anonyymi00022
buddy-love kirjoitti:
Noh, varsinaisesti se ei ole meidän, sillä se löytyi kymmenkunta vuotta sitten rappusilta kylmissään ja nälkäisenä.
Yleinen arvio on, että se on jäänyt joltain autosta, sillä se inhoaa autoilua.
Myös muiden mielestä se on kylän paras kissa ja se käy välillä naapurustossa kyläilemässä ja ruokittavana.
(ei se kuitenkaan täältä muuta, vaikka mitä tarjoilisivat, sillä eivät ne osaa kunnolla keskustella sen kanssa)
((nyt juuri se tuli tuohon viereen ja päätti vallata sänkyni))En kestä! 😻😻😻
Ei saa kiusata.
Ihanaa.
🦄
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1283583EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2252568Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2142005Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta641857Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b531212Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu671027Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva211003- 109899
Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p28835Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty73798