Epassi on kyllä täysin turha etuus

Anonyymi-ap

Mihin ihmeeeseen sitä käyttäisi epassi edun? En käy missään kulttuuritapahtumissa, ekä harrasta maksullista liiluntaa ja mihinkään oikeasti hyödylliseen kuten optikolle tai hammaslääkäriin ei tietenkään meillä epassi käy.

Yhtenä vuotena ostin leffalippuja 200 eurolla, mutta kun en käy elokuvissa, eikä lippuja voi eteenpäinkään lahjoittaa niin revin ne sitten roskikseen. Pitäiskö taas tehdä sama?

32

311

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

niin justiin, olisit kysynyt saanko käteisenä, setelinä käteen tuon edun?

• Anonyymi00003

No ei tietenkään saa käteisellä. Silloinhan sen rahan vois käyttää miten tykkää ja sehän kamalaa 😱

• En käyttäny mihinkään. Työnantaja sai pitää 400e itellään.

• Anonyymi00002

kyllähän kai se lainmukaan pitäisi pystyä vaihtaa setelirahaksi se etu

• Anonyymi00004

Itse käytän hierojalle

• Anonyymi00005

Oo varuillas

• Anonyymi00006

Onneksi oma elämä ei ole noin turhaa ja tylsää kuin avaajalla. "En käy koskaan missään, enkä koskaan tee mitään" Hyvää loppuelämää sulle ja pidä kivaa.

• Anonyymi00008

Miten niin? En mä niin sanonut etten mitään tee. Just lähden kohta etelänlomalle rillutteleen. Ei vaan kiinnostaa mikään pitisnnypläys tai kuurupiilo jossain pakohuoneessa, johon tuo epassi vissiin on tarkoitettu. Mitään järkeväähän sillä ei saa..."museopassi"...booooring!

• Anonyymi00007

nyt: Accept - Lady Lou

• Jos se on rahanarvoinen "etuseteli" kulttuuriin ja liikuntaan, mutta et käytä maksullista kulttuuria ja liikuntaa, niin vaikea sille on keksiä käyttöä.

Mutta miten olisi museokortti, uimahalli, teatteriesitys, palloilukenttä, kuntosali, konsertti, kylpylä, urheilukatsomo, opiston kurssi, keilahalli, liikuntatapahtuma ja ehkä hieronta? Eikö mikään kiinnosta yhtään?

• Anonyymi00009

1. Museoissa tulee vanhasta tavarasta haikea ja surkea olo.
        2. Uimahallit ovat inhottavia paikkoja, joissa kikkelikarvoilla ryyditetty, pahanmakuinen vesi menee suuhun ja kuivattaa ihon.
        3. Teatteriesitykset ovat yleensä ylinäyteltyjä ja äärettömän tylsiä
        4. Palloilukentät: aikuiset ihmiset juoksee pallon perässä kuin mitkäkin koirat ja sitä pitäisi sitten hurrata ja kannustaa. Ei kiitos!
        5. Kuntosalit: olkapäät ja nivelet lääkärin todistamana niin kuluneet että jo pelkkä ajatus tekee pahaa!
        6. Konsertit: musiikki on parhaimmillaan radiosta autossa kuunneltuna!
        7. Kylpylät: sama juttu kuin uimahallit!
        8. Urheilukatsomot: sama juttu kuin palloilukentät
        9. Opiston kurssit: ehkä ainut, mikä jollain tasolla kiinnostaa etenkin kielikurssit, mutta ei oikein ole nyt ajankäytöllisesti vaihtoehto
        10. Keilailuhallit käy, jos edun voi vaihtaa virvokkeisiin eli käytännössä kaljaan, mutta veikkaan että ei käy
        11. Liikuntatapahtuma: sama kuin palloilukenttä, urheilukatsomo
        12. Hieronta: no hyi olkoon, joku lähmimässä ja lääppimässä mun ihoa likaisilla ja rasvaisilla käsillään. Vöhemmästäkin tulee yökötys.

Joo, eli ei mikään noista käy. Kuten sanoin, nyt olis tarve saada uudet silmälasit ja hoitaa hampaat kuntoon, mutta se ei nyt epassilla käy!

• Anonyymi00009 kirjoitti:

1. Museoissa tulee vanhasta tavarasta haikea ja surkea olo.
        2. Uimahallit ovat inhottavia paikkoja, joissa kikkelikarvoilla ryyditetty, pahanmakuinen vesi menee suuhun ja kuivattaa ihon.
        3. Teatteriesitykset ovat yleensä ylinäyteltyjä ja äärettömän tylsiä
        4. Palloilukentät: aikuiset ihmiset juoksee pallon perässä kuin mitkäkin koirat ja sitä pitäisi sitten hurrata ja kannustaa. Ei kiitos!
        5. Kuntosalit: olkapäät ja nivelet lääkärin todistamana niin kuluneet että jo pelkkä ajatus tekee pahaa!
        6. Konsertit: musiikki on parhaimmillaan radiosta autossa kuunneltuna!
        7. Kylpylät: sama juttu kuin uimahallit!
        8. Urheilukatsomot: sama juttu kuin palloilukentät
        9. Opiston kurssit: ehkä ainut, mikä jollain tasolla kiinnostaa etenkin kielikurssit, mutta ei oikein ole nyt ajankäytöllisesti vaihtoehto
        10. Keilailuhallit käy, jos edun voi vaihtaa virvokkeisiin eli käytännössä kaljaan, mutta veikkaan että ei käy
        11. Liikuntatapahtuma: sama kuin palloilukenttä, urheilukatsomo
        12. Hieronta: no hyi olkoon, joku lähmimässä ja lääppimässä mun ihoa likaisilla ja rasvaisilla käsillään. Vöhemmästäkin tulee yökötys.

Joo, eli ei mikään noista käy. Kuten sanoin, nyt olis tarve saada uudet silmälasit ja hoitaa hampaat kuntoon, mutta se ei nyt epassilla käy!

Pallokentällä tarkoitin, että harvalla kotonaan on tilaa edes pingispöydälle ja sitä isomman kentän joutuu vuokraamaan. Ja tapahtumalla vaikka että osallistuu johonkin Sulkavan soutuihin tai eukonkantokisaan.

Perustelu näille tiettyyn tarkoitukseen korvamerkityille verotuetuille eduille on se, että ne edistäisivät työhyvinvointia ja työssä jaksamista ja jopa tuottavuutta.

Äänikirjapalveluakin saattaa pystyä maksamaan epassilla.

• Anonyymi00011
        scrg kirjoitti:

Pallokentällä tarkoitin, että harvalla kotonaan on tilaa edes pingispöydälle ja sitä isomman kentän joutuu vuokraamaan. Ja tapahtumalla vaikka että osallistuu johonkin Sulkavan soutuihin tai eukonkantokisaan.

Perustelu näille tiettyyn tarkoitukseen korvamerkityille verotuetuille eduille on se, että ne edistäisivät työhyvinvointia ja työssä jaksamista ja jopa tuottavuutta.

Äänikirjapalveluakin saattaa pystyä maksamaan epassilla.

Niin joo. Noh, mulla on 230 neliön omakotitalo ja joku 200 neliöö hallitilaa sekä 2 ha tontti, että kyllä mulla nyt sentään yksi pingispöytä johonkin nurkaan mahtuu, mutta ymmärsin kyllä pointin!

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Niin joo. Noh, mulla on 230 neliön omakotitalo ja joku 200 neliöö hallitilaa sekä 2 ha tontti, että kyllä mulla nyt sentään yksi pingispöytä johonkin nurkaan mahtuu, mutta ymmärsin kyllä pointin!

En vastaavaan ongelmaan keksi oarempaa tekniikkaa kuin listata asiat ja miettiä kunkin kohdalle mikä olisi lähinnä paras vaihtoehto mihinkin kohtaan. Tyyliin että jos on joku jalkapallohuligaanituttu, niin "ilmaisella" rahalla voi sitten itsekin mukana käydä katsomassa ko. touhua. Itsellänikin on 400€ kulutettavaa tälle vuodelle ja luulen kyllä keksiväni kaikelle käyttöä vaikka en varmasti vielä tiedä mihin.

Esim. niissä museoissakin on paljon sellaista, missä ne esineet eivät ole keskiössä. Useimmat tietysti eivät sijaitse kotinurkilla, mutta jos joka tapauksessa syystä tai toisesta museon viereen on joutunut, niin eipähän ainakaan pääsymaksu niin kovin kirpaise.

• Anonyymi00012

Mä käytän kyllä. Hierontaa saadaan 360€;n edestä ja lounaista työnantaja maksaa osan, joten jos muutenkin ostan sapuskan jostain, niin sama vähän hyötyä. Samoin leffoissa, teatterissa, keilauksessa jne.

Kyllä mä hyödyn useita satasia vuoteen.

• Anonyymi00016

Lounasetu on käytetyin. Pitää vaan pumpata omaa rahaa sisään, että se saa. Ilman oman rahan osuutta jää käyttämättä. Osa ihmisistä vihaa äppejä (tietojen täyttämistä ja rahansiirtoja, jos tunnistautumiset jäänyt pankkeissakin tekemättä) ja jää etuudet sen vuoksi hyödyntämättä

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Lounasetu on käytetyin. Pitää vaan pumpata omaa rahaa sisään, että se saa. Ilman oman rahan osuutta jää käyttämättä. Osa ihmisistä vihaa äppejä (tietojen täyttämistä ja rahansiirtoja, jos tunnistautumiset jäänyt pankkeissakin tekemättä) ja jää etuudet sen vuoksi hyödyntämättä

Itseänikin ärsytti, kun joka kohdassa äppejä, mutta sellaista tää nykymaailma on.

Pitää koittaa pysyä kartalla...

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Itseänikin ärsytti, kun joka kohdassa äppejä, mutta sellaista tää nykymaailma on.

Pitää koittaa pysyä kartalla...

Tiedän.

Ainainen pelko perccsä minkä huijarin sivulle tietojaan syöttämässä. Ja että lataa jonkun oikean.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kyllä halvemmaksi tulee tehdä itse omat eväät vaikka kuinka työnantaja tulisi vastaan lounasetuineen. Ei ole kovin vaikea rasti keitellä omat potut ja soossit. Menee muiden ilta-askareiden lomassa

• Anonyymi00025
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kyllä halvemmaksi tulee tehdä itse omat eväät vaikka kuinka työnantaja tulisi vastaan lounasetuineen. Ei ole kovin vaikea rasti keitellä omat potut ja soossit. Menee muiden ilta-askareiden lomassa

Joskus itsellä tilanteita, että joko ostat lounaan tai olet syömättä. Ei aina vaan pysty tekemään ruokia siihen hätään itse.

• Anonyymi00013

Minulla menee tup etu kepeästi liikuntaan. Joskus olen ostanut festarilippuja tms, mutta lähinnä liikuntaan uppoaa tuo etu ja pidän sitä kyllä oivana etuna. Muutoin kun maksan itseni kipeäksi meidän pikkuperheen harrastuksista, niin on hyvä, että saan edes kuntosalini ja muut jumpat edullisesti.

Aletheias

• Anonyymi00014

Se on työnantajan tapa säästää ja välttää vastuu yhteisöllisyydestä. Voidaan heitää joku seteli, hoida ite. Hammaslääkäriä ja fyssariä lukuunottamatta jäänyt käyttämättä. Elokuvaliput etenkin ennen sitä.

• Anonyymi00015

Pidin alkuun hienona, kun uudessa työpaikassa oli yhteisiä tapahtumia. Nykyisin on puoli päivää kuntoliikuntaa. Monet työkavereista sanoivat jo silloin, etteivät mitään yhteisiä tapahtumia halua. Ajattelen samoin itsekin tänään. Liian vaivaloista, eikä jaksa mitään työajan ulkopuolla.

• Anonyymi00020

Thaihieronta? Ei tarvi matkustaa...

xLiner

• Anonyymi00023

Kuukletin epassin. Siihen voi saada myös hammashoitoedun. Ehdota työnantajallesi sitä, jos se on rajattu (?) pois.

xLiner

• Anonyymi00026

Meidän työpaikalla on käytössä jotkut Flex-edut, joihin sisältyy myös hieronnat.
        Mutta hakusanalla Thai epassi tarjoaa vain lounaspaikkoja :(

-keinovaginamies-

• Anonyymi00021

Harmi kun meillä ei ole tuota etua. Joillain aikaisemmilla työnantajilla on ollut. Olen maksanut niillä kuntosalit ja uimahallikäynnit.

xLiner

• Anonyymi00022

Sehän käy lääkäriin, hammslääkäriin, voi otattaa labrakokeita, vaikka optikolle jne.
      Vain idari jättää edut käyttämättä

• Ei käy kaikilla. Minullakin näkyy valikossa esim. kohdat hammashoito ja pyörä, mutta myös että ne eivät (vielä) ole osa työnantajan tarjoomaa.

• Anonyymi00024

Anonyymi00009
      2026-03-23 20:04:48

Entä jalka- tai käsihoito? Siinä ei hieroja tule liian lähelle. Rasva kuuluu hierontaan, muuten iho rikkoontuu.
      Sinun kokeisin yhden musiikkiesityksen kuuntelemista. Sitä oppii kuuntelemaan ja siitä nauttimaan.

• Anonyymi00027

Tai stand upia tai omaan harrastukseen liittyvät messut/erikoisnäyttelyt.

• Anonyymi00028

Ajattele jos bordellit olisi sallittuja. Mitä käyttöä epassille löytyisikään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe