Nyt on mies! Asuu yksin niin tekee mitä haluaa. Hävitti sängyn pois, ja myös hellan, turhina kapistuksina. Ei mies sellaisia hömpötyksiä tarvitse!
https://www.youtube.com/watch?v=kb6GGpGtHoU
Mies ei ole nukkunut sängyssä kuuteen vuoteen
18
326
Vastaukset
Voisin kuvitella, että en minäkään välttämättä sänkyä tarttisi, jos on hyvä sohva millä nukkua. Mutta inhoan niin paljon valmisruokia, etten hellaa voisi hävittää. Teen itse ruokani mielummin, kun ostan valmisruokia.
En oo vielä kokenu sellasta vuodesohvaa, jossa ois mukava nukkua. Siks mä haluan sängyn erikseen. Mieluummin 120 senttinen, paitsi taitaa noi vuodesohvatkin vähintään ton olla. Muistan sellasen roki vuodesohvan, sitä sanottiin toni vuodesohvakskin mäkihyppääjän mukaan, kun se osallistu siihen kampanjointiin. Se ei ollu hyvä sohvanakaan, mutta nukkua ihan kamala.
Hella on kyllä sinkulle turha. Mieluummin yks keittolevy ja sitten vois olla, kunnon täyskokonen 60 cm hella yhteistiloissa. Jakaminen pitäs olla nykyisen sinkkuajan juttu. Ite oon asunu yksin tai toistaseks edelleen isossa perheasunnossa. Mutta ei se tee onnelliseksi. Mutta pikkuasuntojen ongelma on kun niihin tungetaan kaikki samat toiminnat kuin suuriinkin ja neliöhinta nousee liian korkeeksi. Sitten menee asumistukiinkin miljoonia. Kun ei oo tarkoitettu, että näin suuressa määrin ihmiset asuis yksin. Ei valtiotalous kestä. Siitä oon samaa mieltä, että valmisruuat onnkamalia. Mulla ne ensin närästää ja sitten pistää mahan löysälle. En käytännössä voi syödä, eikä siitä oos hyötyä, kun ne menis vaan suoraa läpi eikä imeytys.- Anonyymi00004
JeroP kirjoitti:
En oo vielä kokenu sellasta vuodesohvaa, jossa ois mukava nukkua. Siks mä haluan sängyn erikseen. Mieluummin 120 senttinen, paitsi taitaa noi vuodesohvatkin vähintään ton olla. Muistan sellasen roki vuodesohvan, sitä sanottiin toni vuodesohvakskin mäkihyppääjän mukaan, kun se osallistu siihen kampanjointiin. Se ei ollu hyvä sohvanakaan, mutta nukkua ihan kamala.
Hella on kyllä sinkulle turha. Mieluummin yks keittolevy ja sitten vois olla, kunnon täyskokonen 60 cm hella yhteistiloissa. Jakaminen pitäs olla nykyisen sinkkuajan juttu. Ite oon asunu yksin tai toistaseks edelleen isossa perheasunnossa. Mutta ei se tee onnelliseksi. Mutta pikkuasuntojen ongelma on kun niihin tungetaan kaikki samat toiminnat kuin suuriinkin ja neliöhinta nousee liian korkeeksi. Sitten menee asumistukiinkin miljoonia. Kun ei oo tarkoitettu, että näin suuressa määrin ihmiset asuis yksin. Ei valtiotalous kestä. Siitä oon samaa mieltä, että valmisruuat onnkamalia. Mulla ne ensin närästää ja sitten pistää mahan löysälle. En käytännössä voi syödä, eikä siitä oos hyötyä, kun ne menis vaan suoraa läpi eikä imeytys.Tuossa olisi sinulle bisnes, jos alat tekemään/remontoimaan pieniä asuntoja yksin asuville, mistä kaikki turha on poistettu ja vaan perusjutut jäljellä. Niitä voi markkinoida optimoituina asuntoina sinkkuihmiselle. Mini uuni, mini keittolevy, mini mikroaaltouuni jne... kaikki isot kodinkoneet veks viemästä tilaa.
JeroP kirjoitti:
Hella on kyllä sinkulle turha. Mieluummin yks keittolevy ja sitten vois olla, kunnon täyskokonen 60 cm hella yhteistiloissa. Jakaminen pitäs olla nykyisen sinkkuajan juttu. Ite oon asunu yksin tai toistaseks edelleen isossa perheasunnossa. Mutta ei se tee onnelliseksi. Mutta pikkuasuntojen ongelma on kun niihin tungetaan kaikki samat toiminnat kuin suuriinkin ja neliöhinta nousee liian korkeeksi. Sitten menee asumistukiinkin miljoonia. Kun ei oo tarkoitettu, että näin suuressa määrin ihmiset asuis yksin. Ei valtiotalous kestä. Siitä oon samaa mieltä, että valmisruuat onnkamalia. Mulla ne ensin närästää ja sitten pistää mahan löysälle. En käytännössä voi syödä, eikä siitä oos hyötyä, kun ne menis vaan suoraa läpi eikä imeytys.En minäkään vuidesohvia ole onnistunut ainuttakaan hyvää nukkya löytämään. Mutta ihan sohva sohvana kelpaa. Meillä on sangen mukava sohva nukkuakin.
No itse tarvitsin sinkkunakin ollessani hellaa ja uunia. Tein itselleni ruokaa. Mä olen niin kotiruoka kasvatettu. 😅
Aikuisena pitkälti yli 20 vasta maistellu pikaruokia. Ja valmisruokia.- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuossa olisi sinulle bisnes, jos alat tekemään/remontoimaan pieniä asuntoja yksin asuville, mistä kaikki turha on poistettu ja vaan perusjutut jäljellä. Niitä voi markkinoida optimoituina asuntoina sinkkuihmiselle. Mini uuni, mini keittolevy, mini mikroaaltouuni jne... kaikki isot kodinkoneet veks viemästä tilaa.
Voisi miettiä jotain isoa taloakin mistä jakaisi huoneita asunnoiksi, ja yhteiset tilat missä keittiö jne. Entiseen aikaan oli tuollaisia majataloja missä oli kaikki yhteistä mutta erilliset huoneet jokaisella. Miksei nykyaikana enää ole mahdollista, ovatko ihmiset muuttuneet niin paljon etteivät voi enää olla samoissa tiloissa toistensa kanssa?
Jasu2025 kirjoitti:
En minäkään vuidesohvia ole onnistunut ainuttakaan hyvää nukkya löytämään. Mutta ihan sohva sohvana kelpaa. Meillä on sangen mukava sohva nukkuakin.
No itse tarvitsin sinkkunakin ollessani hellaa ja uunia. Tein itselleni ruokaa. Mä olen niin kotiruoka kasvatettu. 😅
Aikuisena pitkälti yli 20 vasta maistellu pikaruokia. Ja valmisruokia.Mä kyllä asuisin yksin ehkä mieluiten pienessä kaksiossa, niin että makkari on erikseen. Mulla olis kuitenkin eläimiä asutuksineen, niin johkun nekin pitäisi mahduttaa. Häkkieläimillä on kaikilla 2-3 kerroshäkit, pyörien päällä. Ja terraariot vie tilaa, myös marsujen aitaus. Ei nää mahtus edes pieneen kaksioon, mitä nyt on. Neliö tarttis olla.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuossa olisi sinulle bisnes, jos alat tekemään/remontoimaan pieniä asuntoja yksin asuville, mistä kaikki turha on poistettu ja vaan perusjutut jäljellä. Niitä voi markkinoida optimoituina asuntoina sinkkuihmiselle. Mini uuni, mini keittolevy, mini mikroaaltouuni jne... kaikki isot kodinkoneet veks viemästä tilaa.
Wc pönttö on myös turha, sitä voi käydä kakkimassa kaupan, viraston, uimahallin, oppilaistoksen, autoliikkeen ja muiden julkisten tilojen wc:ssä.
Kusella ei tarvi olla edes wc:tä menee vaan vähän metsätietä ja metsässä kusasee.
Säästyy paljon rahaa, kun ei mene wc:hen vettä. Anonyymi00005 kirjoitti:
Voisi miettiä jotain isoa taloakin mistä jakaisi huoneita asunnoiksi, ja yhteiset tilat missä keittiö jne. Entiseen aikaan oli tuollaisia majataloja missä oli kaikki yhteistä mutta erilliset huoneet jokaisella. Miksei nykyaikana enää ole mahdollista, ovatko ihmiset muuttuneet niin paljon etteivät voi enää olla samoissa tiloissa toistensa kanssa?
Juu, tota mä oon miettinytkin. Kun noita entisiä vanhankotejakin on tullu myyntiin. Pintaremontilla selviäis. Ja isot keittiötilat koneineen ja leivontalaitteineen.
Jasu2025 kirjoitti:
Mä kyllä asuisin yksin ehkä mieluiten pienessä kaksiossa, niin että makkari on erikseen. Mulla olis kuitenkin eläimiä asutuksineen, niin johkun nekin pitäisi mahduttaa. Häkkieläimillä on kaikilla 2-3 kerroshäkit, pyörien päällä. Ja terraariot vie tilaa, myös marsujen aitaus. Ei nää mahtus edes pieneen kaksioon, mitä nyt on. Neliö tarttis olla.
Elämiä mullakin ois, jos ei aina tarttis olla töissä. Jos ois vaikka koira, joka elää 12 vuotiaaksi, niin en ehtis olla hänen kanssaan kuin puolet tosta. Ja kuka sen sinä aikana ulkouluttaa?
- Anonyymi00009
JeroP kirjoitti:
Juu, tota mä oon miettinytkin. Kun noita entisiä vanhankotejakin on tullu myyntiin. Pintaremontilla selviäis. Ja isot keittiötilat koneineen ja leivontalaitteineen.
Tuossa olisi ideaa. Mutta tarvitset sijoittajia mukaan siihen. Ja sijainti pitäisi olla lähellä keskustaa, ei missään metsän keskellä. Usein vanhainkodit on tehty jonnekin metsään tai mäen päälle missä ei ihmisiä paljoa näy.
- Anonyymi00001
Itse aina nukkunut sängyssä uneni pois. Edellisessä nukuin melkein 14- v. Takuu sängylle oli 10- vuotta, nyt ostin uuden, jossa takuu 25- v. kestää loppuelämäni (oletus). Hellaa käytän vähintään kerran viikossa, pääosin käytän mikroa.
Kanaleikkeet, lohet, räiskäleet tarvii aina lieden. Mies ilman vuodetta on kuin lätkäpelaaja ilman kyynerpää suojia. Ei niin näkyvä puute, mut jos sattuu osumaan voi tehdä kipeää?
Kyynerpää syndit ovat pakollisia ja niin pitäisi olla sängynkin, mut jotkut näköjään eivät ajattele samoin? Olen nukkunut vuodesohvissa ja ovat enempi hätävaroja kuin niitä, joissa nukutaan vakituisemmin. - Anonyymi00002
Melkoisa Matin toimintaa jos hävittää oman sängynkin...
- Anonyymi00003
tämä kirjainjuttu kun niin jos yrittää niin ikävä-palstan ihmisolentoja... kirjaimistakin voisi muitakin juttuja keksiä kuin aivo jumppanakin, jotta K esim olisi aina Kyösti Kikkelitön esim...
- Anonyymi00007
Lepakkomiäs eli Bätmänn ei nuku suinkaan sänkysessä vaan kananorrella riipuen pää alaspäin. Näin toimitessaan Bätmännin verenvirtaus suuntautuu alaspäin kohti aivoja sillä ei aivojen verenkiertoa suinkaan pidä tyrehdyttää.
- Anonyymi00008
tuo joku projektini auttaa masentuneita tyttöjä, otta ei laajene kovin suureksi... Handle it your own thing......
- Anonyymi00010
Jokainen saa elää kotonaan niin kuin haluaa.
Mua on aina ihmetyttänyt rajaukset keittiö, olohuone, makuuhuone jne. Mulla on keittiö, mutta muut tilat toimivat niin kuin minä haluan. Mun kotini ei ole mikään edustustila, vaan oma turvapaikkani jossa elän ja harrastan. Sohvaa mulla ei ole ollut vuosiin. Tv:n palvontatilaa ei ole, koska täällä ei katsella televisiota. Jos keittiö olisi suurempi, voisin ihan hyvin nukkua sielläkin.
Nelilevyinen hella ja uuni ovat aivan ehdottomat. Vain elämänsä loppuun saakka varakkaina viettävät voivat luopua ruuanvalmistuksesta. Ja nykyään kun suurin osa vaan köyhtyy, olisi nyt syytä opetella laittamaan itse ruokaa, jollei jo osaa.
xLiner- Anonyymi00011
Noin muutenkin mua viehättää kovasti kaavasta poikkeavat asumisratkaisut. Mulle on tärkeää että kotona toimiminen on helppoa, kaikki tarpeellinen on helposti saatavilla ja tekemisille on tarpeellinen tila. Mun kotini on vain mua varten. Ei yleisöä varten.
xLiner - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Noin muutenkin mua viehättää kovasti kaavasta poikkeavat asumisratkaisut. Mulle on tärkeää että kotona toimiminen on helppoa, kaikki tarpeellinen on helposti saatavilla ja tekemisille on tarpeellinen tila. Mun kotini on vain mua varten. Ei yleisöä varten.
xLinerMulla ei ole vieraiden vastaanotto- ja viihdytystilaa. Jos harrastaa vieraiden kestitsemistä, ymmärrän sellaisenkin tilan olemassa olon. Muutenhan se on aika turhaa haaskata asuinalaansa sellaiseen.
Uudemmissa kerrostaloissa tuo on huomioitu yhteistiloissa, joita voi varata. Varsinaiset asunnot ovat niitä 20+ neliön nukkumisputkia, joihin kuljetaan takaperin vessan ja "keittiön" läpi...
xLiner
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial91666Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1301661Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2511179Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2071053- 128929
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3877- 10855
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48853Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks31845