molemmissa sama kaava ja sama agenda ja samat takapirut.
Saksan hyökkäys ja Ukrainan hyökkäys
14
105
Vastaukset
- Anonyymi00001
Adolf Hitlerin nousu kapinallisesta natsijohtajaksi ja lopulta toisen maailmansodan sytyttäjäksi on prosessi, joka kesti noin 20 vuotta (1923–1939). Tässä on tiivistelmä kehityksestä:
Oluttupakaappaus (1923): Hitler yrittää vallankaappausta Münchenissä ("oluttupakaappaus"). Se epäonnistuu, ja Hitler joutuu vankilaan. Vankilassa hän kirjoittaa Taisteluni (Mein Kampf) -teoksen, jossa hän hahmottelee tulevan politiikkansa ja rotuoppinsa.
Nousu valtaan (1920-luku–1933): Epäonnistuneen kaappauksen jälkeen Hitler päättää pyrkiä valtaan laillisia teitä. Vuonna 1933 hänestä tulee Saksan valtakunnankansleri.
Valtakaappaus ja diktatuuri (1933–1934): Natsit purkavat Saksan demokratian, kieltävät muut puolueet ja Hitler julistautuu "johtajaksi" (Führer).
Varustelu ja laajentuminen (1930-luku): Hitler rikkoo Versailles'n rauhansopimusta, varustaa Saksaa voimakkaasti ja liittää maahansa Itävallan sekä osia Tšekkoslovakiasta.
Sota syttyy (1939): Saksa hyökkää Puolaan 1.9.1939, mikä aloittaa toisen maailmansodan.- Anonyymi00002
Olut kaappaus ja Maidanin kaappaus!!
- Anonyymi00004
EU on käyttänyt koko ajan
samoja askelia kuin Hitler Saksaasa. - Anonyymi00009
https://historianet.fi/sota/toinen-maailmansota/hitlerin-kenraalit - 21 miljoonaa kuoli. rip
- Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
EU on käyttänyt koko ajan
samoja askelia kuin Hitler Saksaasa.Niinkö se onkin? Eiköhän Venäjä hyökännyt, ei Ukraina, ei EU
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niinkö se onkin? Eiköhän Venäjä hyökännyt, ei Ukraina, ei EU
EU on saksa peräinen kasvusto ja
se on käyttänyt ihan koko ajan
Hitlerin taktiikkaa.
20 vuodessa ehtii paljon.
- Anonyymi00003
Sota laajenee (1940–1941): Saksa valloittaa suuren osan Eurooppaa, mukaan lukien Tanskan ja Norjan, turvatakseen rautamalmihuollon. Vuonna 1941 Saksa hyökkää Neuvostoliittoon (operaatio Barbarossa), ja sodasta tulee globaali suursota, johon myös Suomi liittyy Saksan puolelle jatkosodassa.
- Anonyymi00005
Suomi toistaa omat virheensä?
- Anonyymi00006
Putin on naZi.
- Anonyymi00008
Lueppa alapuolelta...
- Anonyymi00007
Vassu persut
Hitlerin kenraalit: Kiihkoilijat, kannattajat ja kapinalliset
Ketkä olivat Hitlerin parhaat kenraalit? Tottelivatko he Führeriä? Miten paljon heillä oli valtaa? Ja mikä oli heidän kohtalonsa sodan jälkeen?
©BRK
- Morten Rendsmark | Julkaistu 01.09.24
Hitlerin kenraalit olivat syntyneet keisarikunnan aikaan ja ehtineet osallistua ensimmäiseen maailmansotaan, joten he olivat kokeneita sodanjohtajia, jotka hallitsivat modernin sodankäynnin keinot ja aseet.
Pian toisen maailmansodan alettua kävi selväksi, että saksalaisupseerit olivat sodan taitavimpia taktikkoja, jotka miehistöalivoimallakin saivat loistavia voittoja.
Sotaonnen käännyttyä vuonna 1942 Saksan kenraalit kävivät esimerkillistä puolustussotaa ja taistelivat katkeraan loppuun asti isänmaansa raunioilla. - Anonyymi00012
Niin. Molemmissa venäjä tosiaan teeskenteli neuvottelevansa ennen provosoimatonta ja brutaalia hyökkäystä naapurimaihin.
Silloin apuna oli toinen fasistimaa Saksa, nyt vain Valkovenäjä ja Kimkorea. Tappiot on hirvittävät ja valehtelu kansalle. USAn apuun venäläiset joutuu turvautumaan taas. - Anonyymi00013
Aloitus piti olla : natsisaksan ja natsivenäjän yhteneväiset tavat sodan syille ja sodankäynnille.
- Anonyymi00014
Hitlerillä todellinen salamasota, NaZi kääpiö Putinilla etanasota, jonkin verran eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181