Terve. Kirjoittelen nyt tänne, kun en muutakaan keksi. Olen siis aloittanut puhelinmyynnissä tammikuussa ja olen siis 3 pv viikossa sopinut olevani töissä. Nyt olen sitten neljä viikkoa sairastellut kotona ensin oli tosi sitkeä flunssa joka halusi aina vaan tulla takaisin ja nyt vielä joku vatsapöpö. Minulle on myös painotettu että sairaana ei saa tulla töihin. Laittelin sitten eilen ensi viikon työvuoroja esimiehelle ja takaisin tuli viesti että ei hän nyt valitettavasti voi varata mulle niitä vuoroja ens viikoksi. Perään tuli myös viesti että tulisitko maanantaina toimistolla käymään.
Olenko saamassa potkut vai mitä? Pelottaa ihan helvetisti ja kun yritin vähän kysyä että mitä asia koskee että voisin henkisesti valmistautua nii ei mitään halunnut vastata. (Nämä keskustelut siis käytä viesteillä) Minulle myös sanottu että n. viikko ennen seuraavan viikon vuorot heille viestillä ok ja että viesti riittää jos on pois. Että sellaista onko kellään mitään neuvoa/ajatuksia?
Sairastelu osa-aikabduunissa
1
170
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Sairaudesta pitää aina viipymättä ilmoittaa esihenkilölle. Ja kysyä tarvitaanko lääkärintodistus. Toimittaa se esihenkilölle Jos vaaditaan.
Mikä TES, se vaikuttaa onko palkanmaksu vain 10 päivää sairastamisesta, vai pidempi. Siltä ajalta jolta ta ei maksa sairausajan palkkaa, sv- päivärahaa haetaan Kelasta.
Jos taas työntekijä ilmoittaa muttei firman käytännön mukaan toimi, poissaolosta. Niin 7 pv kuluttua ta voi laillisesti katsoa työsuhteen purkautuneeksi, jos riittävää selvitystä sairaudesta ei firma ole saanut.
Jos osa-aikatyössä on määritellyt minimitunnit, tai tunnit sopparissa, niin työnantaja olettaa saavansa selvityksen sairaudesta, tai odottaa ihmistä työvuoronsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25858Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää68845- 162832
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437