Terve. Kirjoittelen nyt tänne, kun en muutakaan keksi. Olen siis aloittanut puhelinmyynnissä tammikuussa ja olen siis 3 pv viikossa sopinut olevani töissä. Nyt olen sitten neljä viikkoa sairastellut kotona ensin oli tosi sitkeä flunssa joka halusi aina vaan tulla takaisin ja nyt vielä joku vatsapöpö. Minulle on myös painotettu että sairaana ei saa tulla töihin. Laittelin sitten eilen ensi viikon työvuoroja esimiehelle ja takaisin tuli viesti että ei hän nyt valitettavasti voi varata mulle niitä vuoroja ens viikoksi. Perään tuli myös viesti että tulisitko maanantaina toimistolla käymään.
Olenko saamassa potkut vai mitä? Pelottaa ihan helvetisti ja kun yritin vähän kysyä että mitä asia koskee että voisin henkisesti valmistautua nii ei mitään halunnut vastata. (Nämä keskustelut siis käytä viesteillä) Minulle myös sanottu että n. viikko ennen seuraavan viikon vuorot heille viestillä ok ja että viesti riittää jos on pois. Että sellaista onko kellään mitään neuvoa/ajatuksia?
Sairastelu osa-aikabduunissa
1
119
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sairaudesta pitää aina viipymättä ilmoittaa esihenkilölle. Ja kysyä tarvitaanko lääkärintodistus. Toimittaa se esihenkilölle Jos vaaditaan.
Mikä TES, se vaikuttaa onko palkanmaksu vain 10 päivää sairastamisesta, vai pidempi. Siltä ajalta jolta ta ei maksa sairausajan palkkaa, sv- päivärahaa haetaan Kelasta.
Jos taas työntekijä ilmoittaa muttei firman käytännön mukaan toimi, poissaolosta. Niin 7 pv kuluttua ta voi laillisesti katsoa työsuhteen purkautuneeksi, jos riittävää selvitystä sairaudesta ei firma ole saanut.
Jos osa-aikatyössä on määritellyt minimitunnit, tai tunnit sopparissa, niin työnantaja olettaa saavansa selvityksen sairaudesta, tai odottaa ihmistä työvuoronsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1845052Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244453Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2573034Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541853
- 771814
- 221787