Lue tämä ennen kuin ostat sähköauton

Anonyymi-ap

11

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja kun sähköauton akun latausteho lyhenee niin latauskerrat lisääntyvät ja pitkittyvät.

• Anonyymi00002

Oli sika lähellä etten olisi laittanut tällä viikol Autin sähkärijä tilaukseen kun tuli pakkotilanne ostaa uuvet renkaalliset autoolliseen. Onhan toi uus sähkäri ihan eri auto kuin mun vanha yli 20v vanha auto, mutta automyyntiilmoitusten mukaan autoni on yhä n.4000euroa arvoltaan eli romutukseen en viitsi laittaa, kilometrit alle 200.000 reippaasti. Just huollettu ja alusta hyväs kondikses vaikkei oo koskaan alusta suojattu.

Ja tää mun rakas romu ei oo koskaan jättänyt tielle, haisee hyvälle, on hyväkäs ajaa, ja vanha autohan se on mutta siinä on periaatteessa paljon kaikkea uutta , vanhain osain tilalle vaihjettuja niin sehän tekee tästä lähes uuven . Mutta toi oli kiva uutinen että alusta on ihmeellinen, hyväs kunnos , ajattelin että se olis varmaan aika ruostees kun säilytetty vuojet ynpäri ulkosalla, kussa autoo on kojetellu helle ja halla, mutta eipä ollunnakaan ruostees . Luinkin jostain netillisestä että just tähän mun vuasmallisiin automerkki malliin tehtiin tehtaalla jotain erikoissuojausta alustaan ennen kuin ne läks myyntiin eli ihan sattumaa kai, tuskinpa mun maallinen vaijakaan siitä mitään tiesi silloin kun alleen hankki kiesi vaikka tuulilasi lehtee hän tykkäs lukea kun tilasi sitä himaansa.

Jeesus on mun Herra!

Enpä tiijä, kova on hinku VÄLILLÄ uuteen autoon, se ikäänkuin humahtaa sytänmeen uusautoisuus ihastumisena,mutta kun tää mun old auto toimii niin ei kai tässä muuta kuin katsastukseen seuraavaksi ja sen jälkeenhän se olisi helppoisaa myyvä eteenpäin kun olis tuore leima, mutta kun tietää että on toimiva auto ja ostaja ei sitä varmaan tajua eikä uskoisi jos kertoisin kaiken rehellisesti, niin en ehkä saisi haluamaani summaa. Mulla on ollut 2 vuojen ajan kiihtyvää kevät ja kesäautokuumetta, mutta pitää keskittyy miettimään Jeesusta ja Häneen liittyväisijä asijoita.

Sekin mietityttää yllättävän paljon että jos en osta uutta autoo tässä pikkuhiljaa niin se jää mun osalta koskaan ostamattakin, koska pääsyni ylösottoon on erittäin mahtollinen, ja ylösotto voi tapahtua tänä vuonna. Nyt Pohjois-Korea on mennyt mukaan Lähi-Itään Iranija aseistamaan pallistisilla ohjuksilla ja Putinkin jotain jonkin uutisen mukaan sorkkis Iranin apuna. Psalmin 83 Raamatun ilmoittama profetoitu sota on kanssa eessä, voipi olla tänä vuonna sekin, ja mielessä on Leo Mellerin sanat: "SEURAAVA TOTEUTUVA RAAMATUN PROFETIJA ON YLÖSTENPAUS/Y-OTTOISUUS."

Jännittää,

Selef Urge

• Anonyymi00007

Mitäs jos pistäisit Audin sijaan tommosen Volvon tilaukseen. On niin suosittu malli, että pitänee jonkun verran odotella ennenkuin tulee toimitukseen. Joten kerkiit vielä odotellessas nauttia nykyisestäkin koslastasi :)

https://www.google.com/search?q=volvo+ex60

• Anonyymi00003

Kuule selefti!

Jos sulla on hyvä vanha auto ja tykkäät ajjaa sillä, älä osta uutta.
      Mullaki on vanha auto, yli 20 vuotias menopeli. Sillä on hyvä
      ajaa ja matka taittuu mukavasti. Ja moottorissa mukavasti tehoa,
      että kun kaasupoljinta painaa alaspäin, tapahtuu myös jotakin.

No sitten siihen asiaan!

Miksi minä neuvon sinua tyytymään siihen vanhaan autoon?
      Sinä jo itse kerroit, jos en väärin ymmärtänyt, että olet tyytyväinen
      autoosi. Se on se ensimmäinen syy.

Toinen syy: Vuokrasin viime keväällä uuden isomman Audin
      kun oli pitempi matka edessä. Audi kulki tietysti kuten uudelta
      autolta voi odottaa. Mutta ei mitään ihmeellisempiä hallelujaa
      kokemuksia ratin takana.

No sit ku jätin Audin vuokraliikkeeseen ja istuin omaan autoon
      ja ajoin tielle, minä suorastaan hämmästyin. Minä koin, että tämä
      minun vanha autonihan on melkein yhtä hyvä ja mukava kuin se
      uusi Audi. Totesin itsekin hämmästellen omaa kokemustani ja
      toteamustani, että tällä vanhalla autolla matka taituu yhtä mukavasti
      ja yhtä hyvin kuin uudella kalliin hintaluokan Audilla.

Niin uuden auton himo lopahti täysin jos sitä oli ollut.

Mainittakoon vielä kolmas syy: Uusien autojen laatua on heikennetty
      viimeisten kahdenkymmenen vuden aikana. Me luulemme, että
      uudet autot ovat laadukkaita, mutta pettymysten riski on hyvin
      suuri.

Mvh J - K

• Anonyymi00006

Joku on joskus jossakin sanonut, että jos harkitsee uuden auton
        ostoa, ja jos on jopa päättänyt ostaa, kannattaa ensin vuokrata
        harkitsemansa auton ja ajaa sillä pitempi matka.

Silloin voi todeta, onko tämä se auto, jonka tahdon omistaa ja jolla
        tahdon ajaa pitkiä matkoja. Voi käydä niin, että mielenkiinto uutta
        autoa kohtaan lopahtaa ja se vanha auto alkaa uudelleen kiinnostaa
        ja sen näkee uusilla silmillä.

Mvh J - K

• Anonyymi00009

Kiinnostava ajokertomuksesi on ja pisti miettimään tosiaan siltäkin kannalta jos ajomukavuus on jotkakuinkin samansuuntaista vanhemmassa ja uuvessa autossa niin laittaako siihen sitten 70 tonaa, sellainen herättävä että hei eihän mun romu oo oikeastaan romu, vaan kutsun sitä sen ijäkkyyven takija romuksi.

Omatkin ajokokemukseni uuvemmilla autoilla vertainnoillisnautinnollisesti puoltavat tätä samaa ajokokemus samanlallisuutta.

Mulla ei oo nyt kahteen päivään ollu mitään autonintoiluhaluostoksija kun mietin sitä hankintahintaa ja siihen oon miettinyt inhottavaa vakuutusmaksua, mukavaa 5v takuuta ja 8vakkutakuuta, joijen oletan kestävän reippaasti yli ylöstempausajankohjan, joten auton arvonalenema ei sinänsä häiritse paitsi jos ylöstempaus "viivällistyykin".

Toisaalta tässä elämän tapauksessani riittää että hillitsen haluisuuteni ja pijän pään kylmäksenä. Mulla on housukselle ostotarve kun nykyiseen vapaa-ajan housuuseen on haaraväliin ilmestynyt reijällisyys, kusta valo läpi paistavi, mutta muut eivät sitä näe kun se on niin silleen siellä haarovälissä tai sen alla piilossa innokkailta ihmiskatseilta.Tokmannilta joskus 5v sitten ostin noi pökät ja muuten on siistinä housuisuus pysyneisyys.

Lauvantaina lähin ostamaan housua Rismaan, mutta miesten housut olivatkin tosi rumija ja kalliita yleishintahuarukkua 50-60e, ihan kaikki miesten housut olivat rumija, maastokuvijoisia , raksatyöntekijätyylisijä housuisii, ei mitään viksun näkistä vaihtoehtoo, mieleen tuli monerni taije, jota oli kaikes sen rumuuves sovellettu mieshousuihin. Kattelin naisten housuisiikin niin ne olikin sitten tosi nättei ja olisin sellaisen ottanut mielummin, mutta ne näki niin naisten housuisiks etten kehtaa semmosii n jalkojain työntään.

Tälläviikolla käyn Malmin sittarissa kattomassa tai Tokmannilla löytyiskö sieltä mulle tyylikkäät laatuhousukset halvenpaan hintaan, nää reijittyneet housut maksoi Tokmannilla muistaakseni 5-8 euroo, tais olla tarjoukses silloin.

Mullakin uuven auton saantihaluisuus on onneks nyt poissa, siinä just auttoi jossain määrin tämä kirjoituksesikin, jota aikanaan pohjin keittijössä ruokaa tehjessäin pää ajatuskohisten kaikenlaisii , sitäkin etten oo ainoo "halveksittu" yli 20v autolla ajaja vaan mulla on samis.

Selef Urge

• Anonyymi00008

Trumpin sotahulluus ei ole vielä iskenyt sähkön hintaan, joten sähköauto on enemmän kuin houkutteleva vaihtoehto jos sillä 100km maksaa muutamissa euroissa latauspaikasta riippuen ja polttomoottoreilla puhutaan kympeistä, niin jos paljon ajaa, niin polttaa koko ajan rahaa savuna ilmaan. Jos ei aja kuin kilometrin vuodessa, niin sama se mikä auto autoallissa odottaa.

Polttomoottoreilla nyt vielä rahoittaa sotataloutta, ihmisten tappamista kun lähes kaikki öljymaat ovat tavalla tai toisella sodassa.

Mutta saa sitä ihminen Kristuksen vapaudessa tehdä mitä haluaa sekä oikeuden mukaan häntä voi myös Raamatulla mätkiä.

• Anonyymi00011

Mään julkisil aika paljon. Talvel auto seisonnas. Just oli 4kk. Jossa on omat riskinsä kun pitää taivasalla autoa liikuttamatta, jarrupuolelle oli ruostellisuutta erääseen osaaseen tullut seisonnan ajalla vaatijen osanvaihjon koska oli omanlaistaan ajaa jarruisallallisella autollisella, muuten kaikki oli hyvin, pensa oli pysynyt käyttökelvoisanallisena 100 rosenttisuuteen täyteellistetyss tankissa.

Tässä tämänkertaiset tärkeinmät Jeesuksen ulkopuoliset asija.

Jeesuksen kanssa mään eteenpäin seuraavaksimaaksisuuvessaans,

Selef Urge

• Anonyymi00010

Oikeastaan ei voi ostaa kun Norjasta öljyä ja senkin kädet ovat Naton kautta menossa sotaan.

Voi vain kuvitella miten norjalaiset kylpee rahassa näillä öljynh innoilla. Norjalaisesta pankista saa lainaa siinä samassa ajassa kuin mitä menee suomalaisessa pankissa itsensä esittelyyn, niin norjalainen jo myöntänyt lainan kun suomalaiseta pankista ei sitä saa kuin vain siinä tapauksessa että on niin paljon rahaa ja omaisuutta ettei lainaa edes tarvitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3212
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1281
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      172
      1210
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1030
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      961
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      932
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      839
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      825
    9. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      825
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      817
    Aihe