Edut sapatin vietosta ja uudestikastamista

Anonyymi-ap

Mitä etuja tulee sapatin vietosta ja uudestikastamisesta ?
On se kummaa jos tätä ei tiedetä ao. lahkoissa.
Vaikuttaa aivopesulta ja rahankeruulta.

24

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jumala on näin hyväksi nähnyt, että seitsemäas päivä lauantai on pyhäpäivä.

1234567---

• Anonyymi00005

>>>Jumala on näin hyväksi nähnyt, että seitsemäas päivä lauantai on pyhäpäivä.<<<<
        --------------

Odottivatko nämä sapatin päivää, kun julistivat "Herran päivästä"?
        -----
        ‭‭Malakia‬ ‭3‬:‭18‬ ‭>>>
        ”Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele....
        ”(3:19) Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

(20) Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat (21) ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (22) Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. (23)

Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. (24) Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.”
        ‭‭-----
        ”Sillä Herran Sebaotin päivä kohtaa kaikkea ylpeää ja korskeata ja kaikkea ylhäistä, niin että se maahan painuu,”
        ‭‭Jesaja‬ ‭2‬:‭12‬ ‭FB38‬‬
        ----------
        ”Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta.”
        ‭‭Jesaja‬ ‭13‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭20‬-‭21‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.”
        ‭‭2. Tessalonikalaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭10‬ ‭FB38‬‬
        ---------
        ”Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭16‬:‭13‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        --------
        ”Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki; ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään. Mutta kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänelle: "Katso, sinun opetuslapsesi tekevät, mitä ei ole lupa tehdä sapattina". Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä, kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?

Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."”
        ‭‭Matteus‬ ‭12‬:‭1‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

>>>Jumala on näin hyväksi nähnyt, että seitsemäas päivä lauantai on pyhäpäivä.<<<<
        --------------

-----
        ”Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele....
        ”(3:19) Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

(20) Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat (21) ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (22) Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. (23)

Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. (24) Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.”
        ‭‭-----
        ”Sillä Herran Sebaotin päivä kohtaa kaikkea ylpeää ja korskeata ja kaikkea ylhäistä, niin että se maahan painuu,”
        ----------
        ”Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta.”
        -------
        ”Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'”
        -------
        ”Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.”
        -------
        ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
        ---------
        ”Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.”
        --------
        ”Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki; ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään. Mutta kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänelle: "Katso, sinun opetuslapsesi tekevät, mitä ei ole lupa tehdä sapattina". Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä, kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?

Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."”

Raamatun mukaan Jeesus Kristus ei " setvi" ihmisten syntejä taivaassa (" tutkiva tuomio" ??) , vaan suorittaa pappis palvelusta rukoillen omiensa puolesta.Synti kysymys selvitettiin Golgatan ristillä, ja Jeesuksen Kristuksen veren kautta on jokaisella evankeliumin uskovalla ihmiseen katsomatta pääsy " kaikkein pyhimpään eli Jumalan läsnä oloon
        ----------
        ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

( lakiliiton ylimmäinen pappi rukoili tempelin kaikkein pyhimmässä ja oli esikuva tulevasta uuden liiton ylipapista Jeesuksesta Kristuksesta.)
        ------
        ”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭34‬ ‭FB38‬‬
        -----------
        ”Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä; mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti, jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut, jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä. Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭7‬:‭23‬-‭28‬ ‭FB38‬‬
        -------

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

--------------

-----

‭‭-----
        ----------
        -------
        -------
        -------
        ---------
        --------

Kuka muutti ?`
        Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain, viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

1234567---

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kuka muutti ?`
        Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain, viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

1234567---

Elät harhoissasi 300-luvulla.
        Uskot Elleniisi ja sapattiin.
        On teillä sapatti ja ruokaideologiat.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Elät harhoissasi 300-luvulla.
        Uskot Elleniisi ja sapattiin.
        On teillä sapatti ja ruokaideologiat.

Pitäydyn myös Adventisti ylifariseuksen järkeviin näkemyksiin, ja hänen näkyihinsä.

1234567---

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Pitäydyn myös Adventisti ylifariseuksen järkeviin näkemyksiin, ja hänen näkyihinsä.

1234567---

Minkä niminen on adventisti ylifariseus ?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Minkä niminen on adventisti ylifariseus ?

Kerroppas sinäkin nyt nimesi ?

1234567---

• Anonyymi00002

Jumala ei nähnyt hyväksi lahkolaisuutta ja eriseuraisuutta.
      1+2 on eksytys.

• Anonyymi00003

>>>>>>Mitä etuja tulee sapatin vietosta ja uudestikastamisesta ?<<<<

Onko se uskoven kaste kun kesällä sadepilvestä vettä tulee ripotellen ihmisten päälle jotka eivät edes ole uskossa vaan monet heistä kiroavat Jumalaa?
      -------
      Kuolleen hautaaminen on että ruumis peitetään kokonaan maahan.

”Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.”
      ‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭2‬:‭6‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00020

Tuomioita on tullut sapatin johdosta.
        Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum

Kautta aikojen on antisemitismi nostanut päätään Jumalan sapattia vastaan.

1234567---

• Anonyymi00004

Eikö helluntaikaste ole ihmisen teko ja kerskaamisen aihe ?
      Sama asia sapatilla mutta eri lahko.

• Anonyymi00007

Sapatista ja uudestikastamisesta on tehty rahastamisen työkalu.

• Anonyymi00008

Tunteisiin vaikuttamista ja uusien jäsenten kalastamista.

• Anonyymi00021

Minä en kalastele mitään. Kehoitan vaan sapattisin pitämään rukoushuoneiden ovet auki jumalanpalveluksille. Olisi lyhyt kirkkomatka.

1234567---

• Anonyymi00009

Lahkojen mehuehtoolliset ovat korvausteologiaa juopoille pastoreille ja heidän seuraajilleen.

• Anonyymi00010

Lahkoliha on heikko.
        Itse ovat sen todistaneet.

• Anonyymi00012

Lihan valta ei ole Jumalasta.
      Se ei alistu Jumalan tahtoon.

Room 8:7: "sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."

Room 8:8: "Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Eroa lahkoista sillä ne eksyttävät jopa valitut.

• Anonyymi00014

Mitkä ovat edut sapatin vietosta ja mitkä haitat ?

• Anonyymi00017

Taidat olla itse etujen tavoittelija.

1234567---

• Anonyymi00016

Se hyvä puoli, että sapattina ei voi hyökätä naapurimmahan ja pommittaa tyttökoulua.

Se pitää tehdä sunnuntaina.

• Anonyymi00018

Joillakin lahkoilla on väärennetty evankeliumi
      - sapatista
      - uudestikastamisesta

Se on kyllä eri jeesuksekset jotka käskee näistä vouhottavan.

• Anonyymi00023

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.

• Anonyymi00024

Luuas 23:56:

Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.

Jeesus ei tuominnut sapatin viettäjiä.
      Herramme on myös sapatin Herra.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      48
      2318
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      146
      1887
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1865
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      31
      1445
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1171
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      69
      1086
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1085
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      881
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      877
    Aihe