Kuullostaa simppeliltä. Suurin osaa puhua, jopa eri kielilläkin... jotkut puhuu ja ymmärtää useita kieliä... mutta silti... ihmiset ymmärtää toisiaan väärin...
Eli kommunikointi ei pelaa..
Tarvitaan paljon kaikkea, että saadaan kommunikointi toimimaan oikein ja..... ja vielä varmistamaan, että tuliko asia sittenkin perille...
Aika iso juttu minusta ja onkohan tätä varmuudella ratkaistu missään? 🤔
Ihmisten välinen kommunikointi.
97
642
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mjaa
Kyllä kommunikointi pelaa ihan saumattomasti.
Ei tarvitse nostaa kuin etusormi pystyyn, niin johan kolisee aina peräkammareissa asti.
(hihitystä)- Anonyymi00003
Puhumattakaan siitä, jos nostaa pystyyn pikkusormen. 🤭
🦄 - Anonyymi00004
Paraskin sanomaan... höpiset seuraavsksi jo säästä tai jostain luodon linnuista. 🤣🤣🤣
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, jos nostaa pystyyn pikkusormen. 🤭
🦄Austin Bowers-hahmo?
Se Trumppia muistuttava kaljupää? - Anonyymi00026
Poliisiopiston kammariin ei vaan irtosormes oo vieläkä päätyny. Eikä kukaa enää ihmettele miks. -sivu
- Anonyymi00063
Anonyymi00026 kirjoitti:
Poliisiopiston kammariin ei vaan irtosormes oo vieläkä päätyny. Eikä kukaa enää ihmettele miks. -sivu
Koetko edustavasi kyseistä instituutiota joka näitä tulevia ammattilaisia kouluttaa onnistuneesti? Se on sinun yksilöllinen näkemys mahdollisesti. Omg🙄
- Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Koetko edustavasi kyseistä instituutiota joka näitä tulevia ammattilaisia kouluttaa onnistuneesti? Se on sinun yksilöllinen näkemys mahdollisesti. Omg🙄
Nimittäin esim organisaatiota tai instituutiota ei nk suojele samat arvot kuin yksityishenkilöä, mutta joku katto on lie olemassa mitä väittää
- Anonyymi00002
En usko että on ratkaistu.
- Anonyymi00007
En minäkään.
Mutta se, että sen voisi ratkaista, voisi saada loput nobelit hamaan tappin asti. 🤔
- Anonyymi00005
Monesti palstallakin tulee väärinymmärryksiä, vaikka kuinka vilpittömästi yrittää kirjoittaa kivasti.
Suomen kieli on aika monitulkintainen. Esimerkiksi onko kuusi numero vai puu?
>Simiti<- Anonyymi00008
Mjoo
Koska asia on juuri niin kuin sen ilmaisit, niin minulla on pakettiratkaisu tähän dilemmaan.
Kirjoitan siitä huomenna esseen.
(hihitystä) - Anonyymi00009
Älähän lässytä. Sinua ei kiinnosta miltä kuulostat.
Et ole vieläkään pyytänyt minulta anteeksi sitä, että kerran syytit minua perusteettomasti.
🦄 - Anonyymi00010
Onkohan kaikki kännipäisyydet ihan vilpiitömiä? Varsinkaan jos niitä ei itse muista?
- Anonyymi00012
buddy-love kirjoitti:
Kyllä se on kuitenkin minun kuuni, eikä kumpikaan noista.
Siis Anna Puun, vai kenen?
(naurua) - Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mjoo
Koska asia on juuri niin kuin sen ilmaisit, niin minulla on pakettiratkaisu tähän dilemmaan.
Kirjoitan siitä huomenna esseen.
(hihitystä)Mieti ennemmin sanaa vieras... sille löytyy englsnninkielestä mm. hulvaton gatalogi erilaisia sanoja....
Ja ole hyvä vaan... - Anonyymi00015
Taisi osua ja hyvin selvästi upposi.
Onneksi kielenkäyttöni on tasokkaampaa kuin sinulla.
🦄 - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Älähän lässytä. Sinua ei kiinnosta miltä kuulostat.
Et ole vieläkään pyytänyt minulta anteeksi sitä, että kerran syytit minua perusteettomasti.
🦄Ei se muista... ensi viikolla se on taas erilainen tyyppi...
Eläykö sä jossain kuplassa, vaikka täällä alituiseen sotket... - Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei se muista... ensi viikolla se on taas erilainen tyyppi...
Eläykö sä jossain kuplassa, vaikka täällä alituiseen sotket...Kyllä se muisti. 😁
Tämä oli kolmas kerta kun muistutin sitä. Ensimmäisellä kerralla se ei reagoinut, toisella kerralla kysyi mistä on kyse (ja minä selitin), ja nyt se tiesi heti mistä oli kyse.
🦄 - Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kyllä se muisti. 😁
Tämä oli kolmas kerta kun muistutin sitä. Ensimmäisellä kerralla se ei reagoinut, toisella kerralla kysyi mistä on kyse (ja minä selitin), ja nyt se tiesi heti mistä oli kyse.
🦄Tyyppi on telonut nuppinsa. Hällä on tietyt pitkäaikIsmoistot, mihin reagoi. Kännissä.
Sitten selvinpäin pääsee jo laveammin juttelee, mutta edelleen muisti pysyy kauemmissa jutuissa mielellään.
Sama kun alkaisit tuolle Niveamiehelle jotain selittää, ettei se kellekkään tytöille hoida parempaa mielenterveyttä, tai ei hän ole kuulunut kkk-järjestöön, kun ei sitä Suomessa ole....
Turhaa... - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tyyppi on telonut nuppinsa. Hällä on tietyt pitkäaikIsmoistot, mihin reagoi. Kännissä.
Sitten selvinpäin pääsee jo laveammin juttelee, mutta edelleen muisti pysyy kauemmissa jutuissa mielellään.
Sama kun alkaisit tuolle Niveamiehelle jotain selittää, ettei se kellekkään tytöille hoida parempaa mielenterveyttä, tai ei hän ole kuulunut kkk-järjestöön, kun ei sitä Suomessa ole....
Turhaa...En hirveästi usko kaikkea, mitä Timppa sanoo. Pohjalainen keski-ikäinen mies, joka väittää olevansa työläistaustainen, ei syö kasvispainotteisesti... 🤭
Että siinä kohdin Timppa voisi vähän hioa profiiliaan.
🦄 Anonyymi00028 kirjoitti:
Tyyppi on telonut nuppinsa. Hällä on tietyt pitkäaikIsmoistot, mihin reagoi. Kännissä.
Turhaa...(nivea on latinaa ja tarkoittaa lumista)
((tuo tieto on kaikille täysin välttämätön))- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
En hirveästi usko kaikkea, mitä Timppa sanoo. Pohjalainen keski-ikäinen mies, joka väittää olevansa työläistaustainen, ei syö kasvispainotteisesti... 🤭
Että siinä kohdin Timppa voisi vähän hioa profiiliaan.
🦄Timppa ei käytä tekoälyä osana hshmoaan...
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Timppa ei käytä tekoälyä osana hshmoaan...
En käytä minäkään. Ja jos sinä et usko sitä, minä voin flexata sekä ajattelu- että kirjoitustaidoillani. 😄
Kuten olen sanonut, ilmoitan jos käytän tekoälyä.
🦄 buddy-love kirjoitti:
(nivea on latinaa ja tarkoittaa lumista)
((tuo tieto on kaikille täysin välttämätön))Nivea oli kaarinassa ja tai oikeestaan kaarinan rajalla, niin että itse nivea oli turun puolella ja johtajien ökyrivitalo kaarinassa.
buddy-love kirjoitti:
Kyllä se on kuitenkin minun kuuni, eikä kumpikaan noista.
Täh. Nyt ei lainkaan ilmeme onko kyseessä kaunokirjoituskuu vai tekstattukuu. Onko iso vai pieni kuu? Vai tarkoitatko jotain kivimöykyistä, jotka kiertävät ympärilläsi?
Entäs lajien välinen.
Täällä kissa murjottaa, sillä olen kuulemma ollut liian kauan poissa.- Anonyymi00019
Oletat niin... voi johtua muustakin välinpitämättömyys... ja luultavasti johtuukin... jos haluaisi sinulta jotain, se kiehnäisi vierelläsi...
On tyytyväinen jos ei noteeraa... - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Oletat niin... voi johtua muustakin välinpitämättömyys... ja luultavasti johtuukin... jos haluaisi sinulta jotain, se kiehnäisi vierelläsi...
On tyytyväinen jos ei noteeraa...Kissat ei ole laumaeläimiä...
- Anonyymi00025
Mutta mrneppä kissan viereen jos se tykkää.... ja silitä...
Jos se on ok... niin se kyllä kehrää...
Se ei vaan osaa puhua tai kommunikoida kuten esimerkiksi koira... Anonyymi00025 kirjoitti:
Mutta mrneppä kissan viereen jos se tykkää.... ja silitä...
Jos se on ok... niin se kyllä kehrää...
Se ei vaan osaa puhua tai kommunikoida kuten esimerkiksi koira...Kyllä se kertoo hyvin tarkasti asiansa ja nyt se ihan selvästi on loukkaantunut siksi, etten ole ollut täällä.
(palvelu toimii paremmin silloin kun olen, sillä kuuntelen sitä tarkemmin
((huomenna on todennäköisesti jo leppynyt, tai ainakin ennen on ollut niin)))- Anonyymi00067
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kissat ei ole laumaeläimiä...
Oh really now sisters
- Anonyymi00011
Ei eikä koskaan pystytä varmuudella ratkaisemaankaan edllyttää että tuntee sen jonka kanssa ouhuu että ymmärtää mitä tämä tarkoittaa jos ei yksityiskohtasen tarkasti kerro mitä tarkoittaa
- Anonyymi00016
Ei ole mitään selvitettää oman lapseni ikäisen kanssa. Olen voinut kauan huonosti ja siksi minun on kuljettava kohti oman näköistä elämää.
- Anonyymi00024
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei ole mitään selvitettää oman lapseni ikäisen kanssa. Olen voinut kauan huonosti ja siksi minun on kuljettava kohti oman näköistä elämää.
Mä uskon, että joskus keksitään jokin tapa kommunikoida erilsisten ihmisten välillä asioista...
En vaan tiedä, pyritäänkö siihen? 🤔
Vielä... - Anonyymi00032
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mä uskon, että joskus keksitään jokin tapa kommunikoida erilsisten ihmisten välillä asioista...
En vaan tiedä, pyritäänkö siihen? 🤔
Vielä...Niin, tekoäly vastailee vain yhden kohteliaan moodin mukaan ja temperamentin ja persoonallisuuden erot loppuisivat olemasta.
Todennäköisesti mielenkiinto keskusteluun loppuisi nopeasti kaikilta. Puolensa ja puolensa näissä.
Ensin tekoälyn luomat kuvat ja musa näyttivät upeilta ja mielikuvituksellisilta ja yhtäkkiä kadotin niistä välittämisen. Nyt vältän ja kartan jos vain huomaan. - Anonyymi00040
Anonyymi00032 kirjoitti:
Niin, tekoäly vastailee vain yhden kohteliaan moodin mukaan ja temperamentin ja persoonallisuuden erot loppuisivat olemasta.
Todennäköisesti mielenkiinto keskusteluun loppuisi nopeasti kaikilta. Puolensa ja puolensa näissä.
Ensin tekoälyn luomat kuvat ja musa näyttivät upeilta ja mielikuvituksellisilta ja yhtäkkiä kadotin niistä välittämisen. Nyt vältän ja kartan jos vain huomaan.Kohteliaisuus ei ehkä ole hyvä tapa avustaa kohti ymmärrystä... asiallinen voi olla, mutta kyllä jotain tunnetta siitäkin pitää näkyä, että nyt minun vastaanottajana pitäisi yrittää keskittyä tms...🤔
- Anonyymi00066
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kohteliaisuus ei ehkä ole hyvä tapa avustaa kohti ymmärrystä... asiallinen voi olla, mutta kyllä jotain tunnetta siitäkin pitää näkyä, että nyt minun vastaanottajana pitäisi yrittää keskittyä tms...🤔
Asiallista järkipuhetta on mm täällä kokeiltu myös, mutta ei ole wörkkinyt, joten kehitin uuden kielellisen menetelmän nimeltä shokkiarvolla maaliin. Sivusta
No se, että ihmiset aattelee eri lailla. Usein luulee, että toinen ikään kuin tietää miten itse asuan on aatellu. Pitäs aina selostaa ensin tausta, vaikka tiedän että oma idea on niin kiinnostava että sen haluaa esittää mahdollisimman nopeesti. Vasta nyttemmin on alettu kouluissa opettaa, että ihmiset aattelee eri lailla. Ja sitten kyllähän suomen kielen ynmärtää helposti väärin, vähän kuin fingerpori. Vieläkin muistan vr kuulutuksen: kiitämne kaikkia matkustajia. No eipä oo vieläkään kiittäneet. Ei samanlaista ongelmaa ollu sj:llä.
- Anonyymi00023
No sinun kohdalla olen usein huomannut, että vähän jää jutut vajaaksi... ja taas toisaalta tulee sellaista juttua, etten edes tiedä mistä puhutaan. Mikä on Sj? 😄
Anonyymi00023 kirjoitti:
No sinun kohdalla olen usein huomannut, että vähän jää jutut vajaaksi... ja taas toisaalta tulee sellaista juttua, etten edes tiedä mistä puhutaan. Mikä on Sj? 😄
Statens järnvägar. Mä yleensä tosi elämässä käytän käsiä ja huidon. Otan niin ku ne kädet siihen avuks. Ei tarvi kaikkee sanoilla sanoo. Täällä ei oikein voi. Ehkä kuvauksen lukemalla tietää mitä asioita ajan, ei niitä aina ehdi joka viestiin kerrata.
- Anonyymi00030
Puhut asiaa.
Kirjoitan asioita niin, että ainakin yksi lukija veti herneet nenään lähes joka kerta ja kuvitteli että tarkoitan jotain pahaa kuin vainoharhainen.
Sain lopulta tarpeeksi anteeksipyytelystä ja lopetin vastaamasta hänelle. En kirjoita yhteenkään hänen aloittamaansa ketjuun tai vastaukseen jossa hän mukana. - Anonyymi00039
Anonyymi00030 kirjoitti:
Puhut asiaa.
Kirjoitan asioita niin, että ainakin yksi lukija veti herneet nenään lähes joka kerta ja kuvitteli että tarkoitan jotain pahaa kuin vainoharhainen.
Sain lopulta tarpeeksi anteeksipyytelystä ja lopetin vastaamasta hänelle. En kirjoita yhteenkään hänen aloittamaansa ketjuun tai vastaukseen jossa hän mukana.Kirjoitko Jerolle?
- Anonyymi00051
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kirjoitko Jerolle?
Kirjoitin Jerolle. Vastaukseni oli ilmeisesti liian lyhyt ja joutui poistoon.
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kirjoitin Jerolle. Vastaukseni oli ilmeisesti liian lyhyt ja joutui poistoon.
Juu, mä ihmettelinkin, kun vellikelloon tuli, mutta tänne ei. Yleensähän se menee niin, ettei liian lyhyt viesti ees lähde.
- Anonyymi00017
On ratkaistu. Muut puhuvat eikä aidosti osallisten tarvitse kuin vierestä katsoa.
- Anonyymi00021
Ei toimi noinkaan...
- Anonyymi00027
Näin on. Asia on ratkaisematta. Ja mitä vähemmän informaatiota on käytettävissä, sitä varmemmin väärä tulkinta. Esim. lyhyt viesti internetin yli on todella vajaa verrattuna livenä lausuttuun.
Ja sitten jotkut hermostuu, kun niiltä kysytään, että kuulitko, ymmärsitkö mitä tarkoitin. Vaikka juuri toisto Ja takaisin tsekkaus olisi oikeat keinot tähän. Ilmeisesti ovat hätäisiä ja pitävät itseään liian älykkäinä varmistuksiin :) Ensimmäisenä ovat kuitenkin munimassa.
-keinovaginamies-- Anonyymi00033
No joistain kyllä näkee jo jalkaterien asennosta, että ohi meni...
Pitäis vaan luottaa visioonsa ja kädestä pitärn selittää...
- Anonyymi00031
Ratkaisu on. Pitää valita oikea kumppani. Huomioitava on että sinunkin pitää olla vahva etkä saa olla epävarma itsestäsi niin kuin kumppanisikin. Myös kummallakin pitää olla empaatia kykyä ja kompromissi haluja. Tällöin ei tule kommunikaatio ongelmia ja pitkä suhde suhde on taattu.
Mutta jos toinen edes on rikki jollain tasolla kannattaa tyytyä kohtaloon ongelmien kanssa tai jatkaa etsimistä tai itsensä kehittämistä.- Anonyymi00035
Tai pitää valita juuri itselle se parhaiten sopiva ystävä! Aina ei todellakaan ole kyse parisuhteesta, tai jos molemmille sopii voi kyse olla seksittömästä parisuhteesta, mutta vain suunnilleen saman ikäisen henkilön kanssa kuin itse on!
- Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tai pitää valita juuri itselle se parhaiten sopiva ystävä! Aina ei todellakaan ole kyse parisuhteesta, tai jos molemmille sopii voi kyse olla seksittömästä parisuhteesta, mutta vain suunnilleen saman ikäisen henkilön kanssa kuin itse on!
Oletan, että yllä olevat kirjoitukset on samasta näppäimistöstä...00031 ja 00035
Ratkaisua ei tule millään oletuksilla ikään, kokoon tai muuhunkaan samankaltaisuuteen/veroisuuteen.
Pahinta on juurikin se, että olettaa toisen ymmärtävän samoin... oli se kumppani, ystävä tai naapurin kaveri...
Parasta olisi kun tietäisi aina, kun se toinen EI ymmärrä... aina voisi parantaa ulosantia ja kommunikaatio voisi toimia...
- Anonyymi00038
Entäs se, kun et näe metsää puilta?
Saat ensikäsityksen ja et kykene näkemään hetkeen kuin puita.... et koko metsää?
Sdn toisen pitää vaan olla yltiörauhallinen varma ja pysyä siinä näkökulmassaan...
Ehkä selostaa kädestäpitäen... oikeasti se homma. 😄 Kieli on erittäin puutteellinen kuvaamaan mitään, muiden eläinten vielä puutteellisempi, mutta ihmisenkin 'kehittynyt' kieli on silkkaa röpellystä.
Silti humanistisesti orientoituneet kuvittelevat huomaamattaan, että kieli luo todellisuutta ja vaativat, että se ja se pitää määritellä. Silkkaa stiignafuuliaa, sillä senhän takana juuri on tiedostamaton usko, että kieli olisi olevaa jäsentävä keino.
Luonnontieteellinen ajattelu on juuri päinvastainen. Nimeämme kielen sanalla kohteen vain siksi, että aina kun käytämme tuota sanaa, puhumme SAMASTA asiasta.
Tutkimuksen tehtävä on sitten selvittää, minkälainen tuo kohde on. Sitä ei saa MÄÄRITELLÄ, vaan vain nimetä.
Tosiasiassa eri ihmiset käyttävät kieltä aivan eri tavalla, lukien sanalle eri tyyliarvon, konnotaation, käyttävät sitä eri konteksteissä kuin toinen, sekoittavat kontekstit keskenään. Mitä pitemmälle kielentutkimus etenee, sitä useampia seikkoja havaitaan, missä eri ihmisten kielenkäyttö on erilainen.
Ei koskaan tule aikaa, että luonnollinen kieli välittäisi kunnolla asioita. -exKynis.mi- Anonyymi00043
Luonnollinen kieli on olennainen osa biologista todellisuutta. Se on osa ihmisen evoluutiota siinä missä moni muukin asia.
Tämä kommentti ei ole sinulle vaan muille lukijoille.
🦄 Anonyymi00043 kirjoitti:
Luonnollinen kieli on olennainen osa biologista todellisuutta. Se on osa ihmisen evoluutiota siinä missä moni muukin asia.
Tämä kommentti ei ole sinulle vaan muille lukijoille.
🦄Kun puhun tieteellisestä biologiasta, en tarkoita taksologiaa. Tieteellinen biologinen teoria on matematiikan ja logiikan mukainen, ja muistuttaa ulkoasultaankin enemmän matematiikkaa kuin luonnollista kieltä.
Tämä kommentti ei ole sinulle vaan muille lukijoille. -exKynis.mi- Anonyymi00044
å.ä.ö kirjoitti:
Kun puhun tieteellisestä biologiasta, en tarkoita taksologiaa. Tieteellinen biologinen teoria on matematiikan ja logiikan mukainen, ja muistuttaa ulkoasultaankin enemmän matematiikkaa kuin luonnollista kieltä.
Tämä kommentti ei ole sinulle vaan muille lukijoille. -exKynis.miMuille lukijoille muistutan, ettei looginen ja ennustettavissa oleva järjestelmä tuota epäloogisuuksia tai ilmiöitä, jotka eivät ole ennustettavissa. Muuten se rikkoisi itse tuottavan järjestelmän perusperiaatteita.
🦄 Anonyymi00044 kirjoitti:
Muille lukijoille muistutan, ettei looginen ja ennustettavissa oleva järjestelmä tuota epäloogisuuksia tai ilmiöitä, jotka eivät ole ennustettavissa. Muuten se rikkoisi itse tuottavan järjestelmän perusperiaatteita.
🦄Muille lukijoille muistutan, että evoluutio ei ole ennustettava tapahtumien kulku, koska maailman tapahtumiin vaikuttaa sekä SATTUMA että VÄLTTÄMÄTTÖMYYS. Siksi historian kulkua ei muutenkaan voi ennakolta ennustaa, vaikka tuntisi tarkoin koko maailman hetkellisen tilan.
P.S. Pyysit, etten vastaisi kirjoituksiisi, enkä tätä ennen ole vastannutkaan, sillä tunsin suurta vapautumista. Vaikka kirjoitat varmoin ottein epäloogista stiignafuuliaa, toivon ettemme vastaa toisillemme edes kiertoteitse. Sapienti sat. -exKynis.mi- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Muille lukijoille muistutan, ettei looginen ja ennustettavissa oleva järjestelmä tuota epäloogisuuksia tai ilmiöitä, jotka eivät ole ennustettavissa. Muuten se rikkoisi itse tuottavan järjestelmän perusperiaatteita.
🦄Muille lukijoille muistutan myös, että tässä kommentissa saattaa olla hieman sarkastinen sävy.
🦄 Anonyymi00044 kirjoitti:
🦄"Muille lukijoille muistutan, ettei looginen ja ennustettavissa oleva järjestelmä tuota epäloogisuuksia tai ilmiöitä, jotka eivät ole ennustettavissa. Muuten se rikkoisi itse tuottavan järjestelmän perusperiaatteita.🦄"
Muille lukijoille muistutan myös, että vaikka kommentissasi saattaisi olla hieman sarkastinen sävy, sen kuitenkin tulisi olla myös totta.
Tässä on juuri Yksärin ajatusvirhe. Puhuu 'ennustettavissa olevasta järjestelmästä' tarkoittaen evoluutiota, joka kuitenkaan ei ole ennustettava, koska siinä vaikuttaa sekä sattuma että välttämättömyys. -ex.Kynis.mi- Anonyymi00046
å.ä.ö kirjoitti:
"Muille lukijoille muistutan, ettei looginen ja ennustettavissa oleva järjestelmä tuota epäloogisuuksia tai ilmiöitä, jotka eivät ole ennustettavissa. Muuten se rikkoisi itse tuottavan järjestelmän perusperiaatteita.🦄"
Muille lukijoille muistutan myös, että vaikka kommentissasi saattaisi olla hieman sarkastinen sävy, sen kuitenkin tulisi olla myös totta.
Tässä on juuri Yksärin ajatusvirhe. Puhuu 'ennustettavissa olevasta järjestelmästä' tarkoittaen evoluutiota, joka kuitenkaan ei ole ennustettava, koska siinä vaikuttaa sekä sattuma että välttämättömyys. -ex.Kynis.miEi. Tarkoitin ennustettavissa olevalla ilmiöllä sitä "matemaattista todellisuutta", jonka sinä irrotat fyysisestä todellisuudesta.
🦄 Anonyymi00046 kirjoitti:
Ei. Tarkoitin ennustettavissa olevalla ilmiöllä sitä "matemaattista todellisuutta", jonka sinä irrotat fyysisestä todellisuudesta.
🦄Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen (Paavalin, minun lisäys) kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Apostolien teot 17:18, käännös 1938.
Mistä olet saanut käsityksen, että erottaisin 'matemaattisen' ja 'fyysisen todellisuuden'? Meillä on vain empiirinen tieto, että matemattisesti voidaan kuvata täsmällisesti fyysisen maailman suhteita, mutta meillä ei ole aavistustakaan, mistä se johtuu.
Samoin meillä ei ole pienintäkään aavistusta, miksi maailma koostuu juuri niistä hiukkasista, joista koostuu, eikä joistakin muista. Tiedämme vain ja ainoastaan sen, mitä tiedämme. Ja se ei ole paljon siihen verrattuna, mitä tahtoisimme tietää.
Teologia on täynnä ristiriitaisuuksia. Roomalaiskatolinen nykyteologia on oikein vimmautunut käsitteiden jakoon kahtia ja taas kahtia ja taas, kunnes teologilta itseltäänkin häipyy monisanaisuuteen kyky tajuta, että ristiriita säilyy läpi koko prosessin, ja tulee tunne, että ristiriita on selitetty pois.
Kun jaoit maailman 'matemaattiseen' ja 'fyysiseen todellisuuteen', ehkä huomasit kehnon ajatuksesi ja yritit siitä ulos roomalaiskatolisella menetelmällä, ettet taaskaan joutuisi myöntämään erehdystäsi. -Kynis.mi- Anonyymi00047
å.ä.ö kirjoitti:
Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen (Paavalin, minun lisäys) kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Apostolien teot 17:18, käännös 1938.
Mistä olet saanut käsityksen, että erottaisin 'matemaattisen' ja 'fyysisen todellisuuden'? Meillä on vain empiirinen tieto, että matemattisesti voidaan kuvata täsmällisesti fyysisen maailman suhteita, mutta meillä ei ole aavistustakaan, mistä se johtuu.
Samoin meillä ei ole pienintäkään aavistusta, miksi maailma koostuu juuri niistä hiukkasista, joista koostuu, eikä joistakin muista. Tiedämme vain ja ainoastaan sen, mitä tiedämme. Ja se ei ole paljon siihen verrattuna, mitä tahtoisimme tietää.
Teologia on täynnä ristiriitaisuuksia. Roomalaiskatolinen nykyteologia on oikein vimmautunut käsitteiden jakoon kahtia ja taas kahtia ja taas, kunnes teologilta itseltäänkin häipyy monisanaisuuteen kyky tajuta, että ristiriita säilyy läpi koko prosessin, ja tulee tunne, että ristiriita on selitetty pois.
Kun jaoit maailman 'matemaattiseen' ja 'fyysiseen todellisuuteen', ehkä huomasit kehnon ajatuksesi ja yritit siitä ulos roomalaiskatolisella menetelmällä, ettet taaskaan joutuisi myöntämään erehdystäsi. -Kynis.mi"Mistä olet saanut käsityksen, että erottaisin 'matemaattisen' ja 'fyysisen todellisuuden'?"
Siitä, että sijoitat esimerkiksi luonnolliset kielet tuon todellisuuden ulkopuolelle.
🦄 - Anonyymi00050
Tieteellistä tai ei...
Kommunikaatio voi toimia... sen tiedän kyllä.
Mutta silti jatkumoa vaikea saada.... Anonyymi00047 kirjoitti:
"Mistä olet saanut käsityksen, että erottaisin 'matemaattisen' ja 'fyysisen todellisuuden'?"
Siitä, että sijoitat esimerkiksi luonnolliset kielet tuon todellisuuden ulkopuolelle.
🦄Eivät luonnolliset kielet ole todellisuuden ulkopuolella, yhtä vähän kuin tietokoneen muisti tai ohjelman ajo, joka sisältää kuvausta, joka ei vastaa todellisuutta.
Aivan sama, kuin aivomme ovat todellisuudessa, mutta ne sisältavat totuuden vastaista kuvausta todellisuudesta, eli toteutumatonta ajattelua, haaveilua, pahimmillaan tuskaa tuottavaa mielisairasta ajattelua.
Kertoo vain juuri sitä, mitä sanoin: Luonnollinen kieli on erittäin kehno informaation välittäjä. Vaikka kuinka tarkoin yritän asettaa sanani, ymmärrät minun tarkoittavan aivan toista. -exKynis.mi- Anonyymi00057
å.ä.ö kirjoitti:
Eivät luonnolliset kielet ole todellisuuden ulkopuolella, yhtä vähän kuin tietokoneen muisti tai ohjelman ajo, joka sisältää kuvausta, joka ei vastaa todellisuutta.
Aivan sama, kuin aivomme ovat todellisuudessa, mutta ne sisältavat totuuden vastaista kuvausta todellisuudesta, eli toteutumatonta ajattelua, haaveilua, pahimmillaan tuskaa tuottavaa mielisairasta ajattelua.
Kertoo vain juuri sitä, mitä sanoin: Luonnollinen kieli on erittäin kehno informaation välittäjä. Vaikka kuinka tarkoin yritän asettaa sanani, ymmärrät minun tarkoittavan aivan toista. -exKynis.mi"Aivan sama, kuin aivomme ovat todellisuudessa, mutta ne sisältavat totuuden vastaista kuvausta todellisuudesta, eli toteutumatonta ajattelua, haaveilua, pahimmillaan tuskaa tuottavaa mielisairasta ajattelua."
Tässä on yksi ongelma. Kaikki se todellisuus, jota kutsut "totuudeksi", on myös noiden samojen aivojen havainnoimaa.
No, se ei ollut alkuperäinen ajatukseni. Alun perin tarkoitin sitä, että luonnollisella kielellä on jokin funktio, joka lisännee lajin selviytymismahdollisuuksia. Silloin on täysin toissijaista, onko tuo kieli täydellistä ja virheetöntä vaiko ei. Se ei vain ole relevanttia.
🦄 Anonyymi00057 kirjoitti:
"Aivan sama, kuin aivomme ovat todellisuudessa, mutta ne sisältavat totuuden vastaista kuvausta todellisuudesta, eli toteutumatonta ajattelua, haaveilua, pahimmillaan tuskaa tuottavaa mielisairasta ajattelua."
Tässä on yksi ongelma. Kaikki se todellisuus, jota kutsut "totuudeksi", on myös noiden samojen aivojen havainnoimaa.
No, se ei ollut alkuperäinen ajatukseni. Alun perin tarkoitin sitä, että luonnollisella kielellä on jokin funktio, joka lisännee lajin selviytymismahdollisuuksia. Silloin on täysin toissijaista, onko tuo kieli täydellistä ja virheetöntä vaiko ei. Se ei vain ole relevanttia.
🦄Totta kai sillä on se funktio, koska se on evoluution luoma, mutta ei evoluution luoma ei ole suinkaan täydellistä, loogisesti tai empiirisesti OIKEIN vaan se on HYÖDYLLISTÄ ainaon evoluution kriteerin kannalta, runsaasti jäkeläisiä.
Evoluutio ei tuota TOTUUSARVOA, kaukana siitä, vaan HYÖTYÄ. Nämä asiat ovat sinulla täysin sekaisin, koska et ole perillä biologian teoriasta. -exKynis.miAnonyymi00057 kirjoitti:
"Aivan sama, kuin aivomme ovat todellisuudessa, mutta ne sisältavat totuuden vastaista kuvausta todellisuudesta, eli toteutumatonta ajattelua, haaveilua, pahimmillaan tuskaa tuottavaa mielisairasta ajattelua."
🦄Yksäri: "Tässä on yksi ongelma. Kaikki se todellisuus, jota kutsut "totuudeksi", on myös noiden samojen aivojen havainnoimaa."
Ei ole ollenkaan ongelma, kun otetaan vinoton otos havainnoitsijoita, joka on tilastotieteellisesti riittävän suuri, saadaan otoksen suuruudesta riippuvalla TODENNÄKÖISYYDELLÄ tulos, jossa erehtymisen mahdollisuus on äärimmäisen pieni.
Jos on koe, selvitetään, onko koe TOISTETTAVISSA samalla tuloksella. Tieto asiasta nousee sillloin HYPOTEESISTÄ tieteelliseksi TEORIAKSI, josta johtavilla tiedemiehillä on KONSENSUS. -exKynis.miå.ä.ö kirjoitti:
Yksäri: "Tässä on yksi ongelma. Kaikki se todellisuus, jota kutsut "totuudeksi", on myös noiden samojen aivojen havainnoimaa."
Ei ole ollenkaan ongelma, kun otetaan vinoton otos havainnoitsijoita, joka on tilastotieteellisesti riittävän suuri, saadaan otoksen suuruudesta riippuvalla TODENNÄKÖISYYDELLÄ tulos, jossa erehtymisen mahdollisuus on äärimmäisen pieni.
Jos on koe, selvitetään, onko koe TOISTETTAVISSA samalla tuloksella. Tieto asiasta nousee sillloin HYPOTEESISTÄ tieteelliseksi TEORIAKSI, josta johtavilla tiedemiehillä on KONSENSUS. -exKynis.miOn hyvin kiusallista, että tarjoat aivan triviaalisia asioita, koska et tiedä, mitä luonnontieteellisesti orientoituneet tietävät. Vieläkin kiusallisempaa, jos tiedät niistä vain vähän, ja luulet tietäväsi riittävästi. -exKynis.mi
- Anonyymi00061
å.ä.ö kirjoitti:
Totta kai sillä on se funktio, koska se on evoluution luoma, mutta ei evoluution luoma ei ole suinkaan täydellistä, loogisesti tai empiirisesti OIKEIN vaan se on HYÖDYLLISTÄ ainaon evoluution kriteerin kannalta, runsaasti jäkeläisiä.
Evoluutio ei tuota TOTUUSARVOA, kaukana siitä, vaan HYÖTYÄ. Nämä asiat ovat sinulla täysin sekaisin, koska et ole perillä biologian teoriasta. -exKynis.miMuistutan että kanssani ei ole pakko keskustella, mikäli se on kiusallista.
Esität jatkuvasti virheellisiä väittämiä minun ajattelustani, joten joudun korjaamaan niitä.
"Evoluutio ei tuota TOTUUSARVOA, kaukana siitä, vaan HYÖTYÄ. Nämä asiat ovat sinulla täysin sekaisin, koska et ole perillä biologian teoriasta."
Nuo asiat eivät ole minulla "täysin sekaisin" vaan kyse on sisäkkäisistä järjestelmistä. Olettakaamme että kaikki fyysisesti havainnoitavissa oleva on totuusarvon mukaista siinä mielessä, että se noudattaa fysiikan lakeja. Tämän järjestelmän sisällä on muita järjestelmiä, kuten luonnollinen kieli tai ihmisen ajattelu, jotka eivät kaikilta osin noudata totuusarvoa.
Silti nämä alajärjestelmät, kuten kieli ja ajattelu, noudattavat yläpuolelleen sijoittuvan järjestelmän eli fysiikan lakeja ja ovat siten toimintaperiaatteiltaan (vaikka eivät välttämättä luonnollisen kielen avulla muotoiltujen väitteidensä osalta) fysiikkaa noudattavia ja siitä syystä yläjärjestelmän (fysiikan lakien) näkökulmasta toimintaperiaatteidensa osalta tosia.
Olenko väärässä?
🦄 - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muistutan että kanssani ei ole pakko keskustella, mikäli se on kiusallista.
Esität jatkuvasti virheellisiä väittämiä minun ajattelustani, joten joudun korjaamaan niitä.
"Evoluutio ei tuota TOTUUSARVOA, kaukana siitä, vaan HYÖTYÄ. Nämä asiat ovat sinulla täysin sekaisin, koska et ole perillä biologian teoriasta."
Nuo asiat eivät ole minulla "täysin sekaisin" vaan kyse on sisäkkäisistä järjestelmistä. Olettakaamme että kaikki fyysisesti havainnoitavissa oleva on totuusarvon mukaista siinä mielessä, että se noudattaa fysiikan lakeja. Tämän järjestelmän sisällä on muita järjestelmiä, kuten luonnollinen kieli tai ihmisen ajattelu, jotka eivät kaikilta osin noudata totuusarvoa.
Silti nämä alajärjestelmät, kuten kieli ja ajattelu, noudattavat yläpuolelleen sijoittuvan järjestelmän eli fysiikan lakeja ja ovat siten toimintaperiaatteiltaan (vaikka eivät välttämättä luonnollisen kielen avulla muotoiltujen väitteidensä osalta) fysiikkaa noudattavia ja siitä syystä yläjärjestelmän (fysiikan lakien) näkökulmasta toimintaperiaatteidensa osalta tosia.
Olenko väärässä?
🦄Lisään vielä tämän.
Kirjoitin aikaisemmin näin:
"Tässä on yksi ongelma. Kaikki se todellisuus, jota kutsut "totuudeksi", on myös noiden samojen aivojen havainnoimaa."
Aivomme eivät ole luotettava ikkuna maailmaan. Se on fakta. Luotettavampaa tietoa saisimme laitteilla, joiden tuloksia ei tarvitsisi tulkita ihmisaivoilla.
Kun puhut "totuudesta", puhut itse asiassa todennäköisyyksistä ja konsensuksesta. Hyväksyn sen määritelmän, mutta en hyväksy "totuudeksi" mitään ihmisaivojen läpi suodatettua. Siinä merkityksessä sana "totuus" on juuri sitä luonnollisen kielen avulla luotua kuvitelmaa, josta sinä syytät muita.
🦄 - Anonyymi00064
å.ä.ö kirjoitti:
On hyvin kiusallista, että tarjoat aivan triviaalisia asioita, koska et tiedä, mitä luonnontieteellisesti orientoituneet tietävät. Vieläkin kiusallisempaa, jos tiedät niistä vain vähän, ja luulet tietäväsi riittävästi. -exKynis.mi
En ole fysiikan asiantuntija. En ole koskaan väittänyt niin.
Voit lopettaa keskustelun kanssani välittömästi jos haluat. Ellet lopeta, pyytäisin pidättäytymään VIRHEELLISISTÄ arvioinneistasi sen suhteen, mitä minä luulen tietäväni. Sinulla ei ole pääsyä siihen tietoon aivoissani, joka kertoo, mitä minä luulen tietäväni. Tämän palstan tekstit eivät kerro koko totuutta siitä, mitä minun ajatuksissani liikkuu, joten voisit keskittyä VAIN siihen, mitä kirjoitan tälle palstalle, EIKÄ siihen muuhun, mitä minulla on ajatuksissani mutta jota en kirjoita tänne.
Siitä tiedosta tehdyt virheelliset päätelmät ovat SINUN luuloasi, ei minun.
🦄 Anonyymi00064 kirjoitti:
En ole fysiikan asiantuntija. En ole koskaan väittänyt niin.
Voit lopettaa keskustelun kanssani välittömästi jos haluat. Ellet lopeta, pyytäisin pidättäytymään VIRHEELLISISTÄ arvioinneistasi sen suhteen, mitä minä luulen tietäväni. Sinulla ei ole pääsyä siihen tietoon aivoissani, joka kertoo, mitä minä luulen tietäväni. Tämän palstan tekstit eivät kerro koko totuutta siitä, mitä minun ajatuksissani liikkuu, joten voisit keskittyä VAIN siihen, mitä kirjoitan tälle palstalle, EIKÄ siihen muuhun, mitä minulla on ajatuksissani mutta jota en kirjoita tänne.
Siitä tiedosta tehdyt virheelliset päätelmät ovat SINUN luuloasi, ei minun.
🦄Olen tehnyt päätelmäni vain siitä, mitä olet palstalle kirjoittanut, totuuden vastaisista väitteistäsi.
Kun esitit toivomuksen, etten vastaisi sinulle enää, pidin sitä hyvin vapauttavana ja toivoin vastaavasti, ettet sinäkään vastaisi minulle. Nyt kutenkin vastasit sillä verukkeella, ettet muka vastaa minulle, vaan jaat tietojasi muille.
Lienet jo käsittänyt, että meidän ei tule vastailla toisillemme edes verukkeiden avulla. C'était encore un coup de publicité. Je n'en ai pas besoin.
- Anonyymi00042
Kommunikointi on todella haastava laji. Erityisesti täällä netissä, missä viestinnästä näkyy vain teksti, on suuri riski sille, että viesti välittyy eteenpäin eri tavalla, kuin mitä tarkoitti.
Väärinymmärryksen riski korostuu, jos ihmisillä on kovin erilaiset kommunikointityylit. Toisten kanssa voi heitellä melkein mitä vaan ja toinen nappaa viestin oikealla tavalla, kun toisten kanssa taas huomaa, miten tuli asettaneeksi sanat tavalla, jonka vastapuoli pystyi tulkitsemaan ihan väärin. Täytyy myös muistaa, että oma tunnetilakin vaikuttaa siihen, miten tulkitsee toisen viestejä. Jos on itse kovin herkällä tuulella, saattaa tulla ylireagoineeksi johonkin.
Sitä arvostan, että nostaa esille, jos kokee tulleensa esim loukatuksi sanojeni takia. Minä en koskaan pyri pahoittamaan kenenkään mieltä, mutta aina ei viestintä onnistu täysin. Minulle saa huomauttaa siitä, niin voin pyrkiä jatkossa parempaan 😊
Aletheias- Anonyymi00049
No sun kohdalla voidaan vetäistä jonnekin palstahistoria toteemiin uusi kunnon pykälä, jos sä satut jotakuta loukkaamaan. 😆
- Anonyymi00054
Anonyymi00049 kirjoitti:
No sun kohdalla voidaan vetäistä jonnekin palstahistoria toteemiin uusi kunnon pykälä, jos sä satut jotakuta loukkaamaan. 😆
Toivottavasti asia pysyykin niin 😄
Aletheias - Anonyymi00056
"Sitä arvostan, että nostaa esille, jos kokee tulleensa esim loukatuksi sanojeni takia."
Olet ihana poikkeus 😊
Kaikkiin aina-oikeassa-oleviin ei tehoa. Onneksi sellaisia ei ole palstalla kuin muutama. - Anonyymi00059
Anonyymi00056 kirjoitti:
"Sitä arvostan, että nostaa esille, jos kokee tulleensa esim loukatuksi sanojeni takia."
Olet ihana poikkeus 😊
Kaikkiin aina-oikeassa-oleviin ei tehoa. Onneksi sellaisia ei ole palstalla kuin muutama.Poikkeuksesta niin tiedä, mutta kiitos 😊
Mielestäni yksi parhaista puolista täällä palstalla on se, että voi keskustella erilaisten ihmisten kanssa, olla asioista eri mieltä ja joskus se menee kiivaaksikin. Joskus sitä asettaa sanansa harkitsemattomasti ja todellakin on ok silloin kertoa asiasta ja laittaa minut ruutuun 😁
Aletheias
Niin. Jos alustaa aloitukset hyvin, niin jäljelle jää vain mukailu. Pyrin pitämään kommentit lyhyenä, (poistojen vuoksi) mutta pyrin myös löytämään asiallisesta vastauksesta jotain hyvää. Tämä tekee minusta "joojoo"-naisen ja joskus se on ongelmallinen tilanne.
- Anonyymi00048
Itseasiassa botti taitaa lyhyempiä viestejä juuri napsia mäkeen. Se kaiketi arvelee, että juuri sellainen pikkuteksti on arvelluttavaa.
Mutta mietin tätä ihan yleisesti ihmisien kesken. Voi keskustella, puhella, kuunnella, mutta jos ei vaikka oikein ymmärrä mitä toinen ajaa takaa tai ei ole läsnä, puolin tai toisin, niin kommunikointi ei toimi. Jää piippuun... Anonyymi00048 kirjoitti:
Itseasiassa botti taitaa lyhyempiä viestejä juuri napsia mäkeen. Se kaiketi arvelee, että juuri sellainen pikkuteksti on arvelluttavaa.
Mutta mietin tätä ihan yleisesti ihmisien kesken. Voi keskustella, puhella, kuunnella, mutta jos ei vaikka oikein ymmärrä mitä toinen ajaa takaa tai ei ole läsnä, puolin tai toisin, niin kommunikointi ei toimi. Jää piippuun...Kiitos asiallisesta kommentista.
Niin, se on ihan tuurista kiinni mikä saa jäädä ja mikä ei. Vaikeahan se on löytää yhteistä säveltä, jos toinen puhuu aidasta ja toinen maalista. Kun löytäisi edes jonkin yhdistävän "sillan"..
Mulle esimerkiksi tulee niin outoja kommentteja välillä, että laittaja ei voi olla hyväntahtoinen ja keskustelu jää omalta osaltani siihen.- Anonyymi00052
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista.
Niin, se on ihan tuurista kiinni mikä saa jäädä ja mikä ei. Vaikeahan se on löytää yhteistä säveltä, jos toinen puhuu aidasta ja toinen maalista. Kun löytäisi edes jonkin yhdistävän "sillan"..
Mulle esimerkiksi tulee niin outoja kommentteja välillä, että laittaja ei voi olla hyväntahtoinen ja keskustelu jää omalta osaltani siihen.Joo, en tiedä onko noi ihan puutaheinää kirjoittavat tyypit jotain mielenterveyskuntoutujia, vai trolleja? Mutta ei kai niihin vaan kannata aikaansa kuluttaa, ignooraa kylmästi.
- Anonyymi00065
Anonyymi00052 kirjoitti:
Joo, en tiedä onko noi ihan puutaheinää kirjoittavat tyypit jotain mielenterveyskuntoutujia, vai trolleja? Mutta ei kai niihin vaan kannata aikaansa kuluttaa, ignooraa kylmästi.
No näinpä, mutta tämä palstaäijän huuhaahahmo kuuluu tähän kehykseen myös. -TT
- Anonyymi00072
Anonyymi00065 kirjoitti:
No näinpä, mutta tämä palstaäijän huuhaahahmo kuuluu tähän kehykseen myös. -TT
No ota selvää, onko kyse palstaäijästä... omituisen naisellinen irl.
Jos sinä setämies jaksat kikkailla puskissa, niin ei muut välttämättä tee samoin. 😁
- Anonyymi00053
Mut pankaas selittäen, miten on mahollista, et vaik me kyöpelit ei olla ees olemassa, niin me pamlataan pelkkää täyttä asiaa.
Siin onki, niiku Jeesus Siirakin kirjassa sanotaan (VT:n apokryfisiä kirjoja, löytyy vanhoista perheraamatuista), et enämpi on annettu ihmisen nähä, ku ihminen ymmärtää. 👻 - Anonyymi00055
Kommunikointi ei ole simppeliä. Etenkään silloin, kun toinen tai molemmat eivät edes halua ymmärtää toisen sanomaa, vaan tykkäävät vänkäämisestä ja "oikeassa-olosta". Eli vaikka ovat väärässä eivät ikinä sitä myönnä.
- Anonyymi00058
Tämä on totta kyllä. Aina pitäis olla valmiina nostaa ns. "kädet pystyyn".
Myös toisaalta pysyä kannassaan ja perustella paremmin.
- Anonyymi00060
Vänkääminen on kivaa. Teesi - antiteesi - synteesi. Tai riita ja sovun hieronta.
Vilmaå.ä.ö kirjoitti:
Hegelin dialektiikan synteesi-vaihe jäi etäiseksi haaveeksi. -exKynis.mi
Kun Hegel oli juuri dialektisin menetelmin saanut TODISTETUKSI, että planeettoja on juuri 7, teos oli valmis ja lähetettiin painoon. Mutta juuri silloin löydettiin 8. planeetta.
Koneet pysäytettiin, loppu teoksesta entrattiin ja painos jaettiin yleisölle. Mutta joku tiesi, eikä pysynyt hiljaa. Nolo juttu, perin nolo. -exKynis.mi
- Anonyymi00069
Internet ja some on vienyt loputkin ihmisten vähäisestä kommunikointikyvystä. Nyt on asiaan vaikuttamassa vielä tekoälykin.
Tämä kaikki on rakentanut ihmisistä loukkaantumisherkkiä, älyllisesti laiskoja ja epärehellisiä. Ihmiset ei enää kykene kohtaamaan vaikeuksia ja vastoinkäymisiä. Eivät kykene ratkaisemaan ongelmia, ainoastaan aiheuttamaan niitä. Eivät kykene ajattelemaan, koska se on ulkoistettu teknologialle ja somelle. Ihmiset nykyisin tietää kaikki vastaukset, mutta eivät tiedä ensimmäistäkään kysymystä. Jos tietävätkin kysymyksen, eivät ymmärrä sitä.
Ja sitten lisäksi vielä ne älypuhelimet. Ihmiset tuijottaa paljon enemmän älypuhelimiaan kuin katsovat toista ihmistä silmiin. Ennen älypuhelimia iso ihmisistä tuijotti kaduilla maahan, nyt ne tuijottaa älypuhelimia, jottei tarvitsisi kohdata katsellaan muita ihmisiä.
Miten kaiken tämän keskellä ihmisten kommunikaatiokyky voi tulla paremmaksi?- Anonyymi00070
Itse uskon, että kaikesta huolimatta kommunikointi ottaa hyppyjä eteenpäin. Se on aina hyppinyt eteenpäin, vaikka muulta on tuntunut.
Keinoja on aina vain enemmän, mutta niitä ei vielä osata oikein käyttää oikein.
Vaikka mitä mahdollisuuksia tulee, on ihminen yhä keskiössä. Hänen pitää osata käyttää niitä. 🤔 - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Itse uskon, että kaikesta huolimatta kommunikointi ottaa hyppyjä eteenpäin. Se on aina hyppinyt eteenpäin, vaikka muulta on tuntunut.
Keinoja on aina vain enemmän, mutta niitä ei vielä osata oikein käyttää oikein.
Vaikka mitä mahdollisuuksia tulee, on ihminen yhä keskiössä. Hänen pitää osata käyttää niitä. 🤔Siinähän se ongelma piileekin. Ihmisen ei enää tarvitse oppia käyttämään itseään. Ihminen on ulkoistanut sen.
Minä en ole teknologian vastainen. Mutta siitä on eniten hyötyä kun sen kanssa toimii niin kuin sitä ei olisi. Ei turvaudu liikaa siihen.
Tuli mieleen kun joskus kauan sitten autokoulussa ajo-opettaja sanoi minulle, että abs-jarruista on eniten hyötyä silloin kun unohtaa niiden olemassa olon ja jarruttaa niin kuin niitä ei olisi. Ja oikeassa oli.
Mutta ihmisissä en enää usko sellaiseen. Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja haluaa kaiken hyvän tulevan itselle helposti. Ei ole valmis näkemään vaivaa asioiden eteen. Erityisesti asia koskee ajattelemista, mikä taitaa olla vaikeinta ihmiselle. Sen takia valitsee helpomman tien ymmärtämättä sen vaikutuksia myöhemmin kun on tilanteessa, missä täytyy turvautua omaan ajatteluun ilman apuvälineitä. - Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
Siinähän se ongelma piileekin. Ihmisen ei enää tarvitse oppia käyttämään itseään. Ihminen on ulkoistanut sen.
Minä en ole teknologian vastainen. Mutta siitä on eniten hyötyä kun sen kanssa toimii niin kuin sitä ei olisi. Ei turvaudu liikaa siihen.
Tuli mieleen kun joskus kauan sitten autokoulussa ajo-opettaja sanoi minulle, että abs-jarruista on eniten hyötyä silloin kun unohtaa niiden olemassa olon ja jarruttaa niin kuin niitä ei olisi. Ja oikeassa oli.
Mutta ihmisissä en enää usko sellaiseen. Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja haluaa kaiken hyvän tulevan itselle helposti. Ei ole valmis näkemään vaivaa asioiden eteen. Erityisesti asia koskee ajattelemista, mikä taitaa olla vaikeinta ihmiselle. Sen takia valitsee helpomman tien ymmärtämättä sen vaikutuksia myöhemmin kun on tilanteessa, missä täytyy turvautua omaan ajatteluun ilman apuvälineitä."Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja haluaa kaiken hyvän tulevan itselle helposti. Ei ole valmis näkemään vaivaa asioiden eteen. Erityisesti asia koskee ajattelemista, mikä taitaa olla vaikeinta ihmiselle."
Tuo ei koske minua.
Mielestäni laiskoille kuuluu se, mikä laiskoille kuuluu. 😄 He ovat itse osansa ansainneet.
🦄 - Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
"Ihminen on pohjimmiltaan laiska ja haluaa kaiken hyvän tulevan itselle helposti. Ei ole valmis näkemään vaivaa asioiden eteen. Erityisesti asia koskee ajattelemista, mikä taitaa olla vaikeinta ihmiselle."
Tuo ei koske minua.
Mielestäni laiskoille kuuluu se, mikä laiskoille kuuluu. 😄 He ovat itse osansa ansainneet.
🦄Koskee hyvinkin paljon erityisesti sinua. Sinä olet antanut muiden ajatella puolestasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597482Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232906- 1421756
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707