Nykyaikaisen seinäsängyn väliin puristunut lapsi on kuollut sairaalassa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011923566.html
Onko tosiaan niin, että harvaan asutussa Suomessa, jossa syntyvyys on laskussa, ei ole tilaa sijoittaa edes tavallisia lattiasänkyjä tenaville?
Kokoomus? Yksityiset yritykset? Haloo?
2-vuotias päiväkotilapsi kuollut
55
457
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole,
kun lapsiryhmässä on 15-20-30 lasta
ja toimintatilaan pitää saada kaikille sängyt päivälevon ajaksi.
Tilaa on 1-2 huonetta per ryhmä. Silloin se on kaappisånky.
Irtopatjoja on, mutta se homma kiskoa ne lattialle ja takaisin
kaappiin vie aikaa. Henkilöstöä on minimi tai alle.
Eikä kukaan halua maksaa niille työntekijöille palkkaa.
Ei niihin investoida. Jokainen kaupunki ja kunta haluaa tällä hetkellä
lakkauttaa koko varhaiskasvatuksen.
Hallitus vihaa julkista koulutusta ja lastenhoitoa.- Anonyymi00008
Virkapummit voisivat vaan ostaa patjoja lattialle eikä giljotiini sänkyjä.
- Anonyymi00015
Sairaat vanhemmat vie 2 vuotiaan hoitoon. Tuttu opiskeli lähihoitajaksi ja oli harjoiuttelussa vanrtaalaisessa päiväkodissa. Kertoi että se on hullutyöpaikka.
- Anonyymi00046
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sairaat vanhemmat vie 2 vuotiaan hoitoon. Tuttu opiskeli lähihoitajaksi ja oli harjoiuttelussa vanrtaalaisessa päiväkodissa. Kertoi että se on hullutyöpaikka.
Kaikenlainen "hoitaminen" ei ole työtä, vaan se on elämää.
- Anonyymi00054
Osanottoni Perheelle sekä Muille Läheisille.
Kovasti jaksamisia ja Kaikkea hyvää!
- Anonyymi00002
Kyllä tuo on hoitajalta melkoista huolimattomuutta ja ammattitaidon puutetta. Aina on aikaa tehdä työt huolella.
- Anonyymi00003
Aikaa on loputtomiin, mutta tuntipalkan maksajalla on rahaa vain rajallisesti.
Eläköön tehokkuus. Eläköön markkinatalous.
Hyvä tästä vielä tulee. - Anonyymi00006
Lapsi oli sentään kaksivuotias ei mikään pieni vauva niin suurta huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä, että tällainen kauhea onnettomuus voi sattua.
- Anonyymi00009
Suojatyöpaikka ei oteta vaantaalla päteviä ihmisiä.
- Anonyymi00018
Kyllä siitä joutuu syytteeseen päiväkodin johtajakin. Huono ja puutteellinen perehdytys ja hoitajan heikko selviytyminen ja piittaamattomuus.
. Tällainen on aina suuri suru vanhemmille kun puolustuskyvytön lapsi kuolee. Sänkyjen valmistaja poikottiin ja voiko 2 vuotiasta ylipäätänsä tuollaisissa nukuttaa. Puutteellinen turvallisuus, jos voi jäädä sängyn väliin. - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kyllä siitä joutuu syytteeseen päiväkodin johtajakin. Huono ja puutteellinen perehdytys ja hoitajan heikko selviytyminen ja piittaamattomuus.
. Tällainen on aina suuri suru vanhemmille kun puolustuskyvytön lapsi kuolee. Sänkyjen valmistaja poikottiin ja voiko 2 vuotiasta ylipäätänsä tuollaisissa nukuttaa. Puutteellinen turvallisuus, jos voi jäädä sängyn väliin.Joskus oli muotia pinnasängyt. Pinnojen väliin sitten tukehduttiin.
- Anonyymi00007
Oliko kielimuuri tai pieni kotiuttamisraha kyseessä?
- Anonyymi00010
Nyt kannattaa päiväkoti henkilökunnan muistuttaa ihmisiä miten voi käydä jos palkka ja työehdot on huonoja tarhatädeillä.
- Anonyymi00047
Hyvä keino kiristää parempaa palkkaa on uhata viedä asiakkaalta henki.
- Anonyymi00011
Älkää lyökö lyötyä.Asia on suuri tragedia perheelle,heidän suruaan ei voi kukaan kuvailla😔mutta tragedia se on myös hoitajalle!Ja koko henkilökunnalle,me ulkopuoliset voimme vain olla hiljaa ja toivottaa pienelle hyvää taivasmatkaa.
- Anonyymi00013
Ei nyt viellä surra. Kyseessäsaattoi olla muslimi vauva.
- Anonyymi00025
Ihmiset on ilkeitä, purkavat omaa ahdistustaan..... Eivät ajattele muuta, eikä muita.
- Anonyymi00012
Surullista ja niin turha kuolema!
- Anonyymi00014
Huolimattomuuden ja silkan välinpitämättömyyden suhteen lapsonen oli sentään kaksivuotias ja ei siis enää edes pieni vauva kooltaan.
- Anonyymi00016
Kaikista pk lapsista ei tule ihmistä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Aina tulee vieleen hitlerin lapset.
- Anonyymi00032
Anonyymi00016 kirjoitti:
Paremmin päiväkodissa oppii esim. sosiaalisia taitoja, olemaan ja touhuamaan yhdessä muiden kanssa, ottamaan muitakin huomioon, jne. kuin kotonaan, vieläpä jos on mahdollisesti yksin ainoana lapsena päivät pitkät. Ei ole leikkikavereita, ei ketään.
- Anonyymi00041
Anonyymi00014 kirjoitti:
Huolimattomuuden ja silkan välinpitämättömyyden suhteen lapsonen oli sentään kaksivuotias ja ei siis enää edes pieni vauva kooltaan.
Kaksivuotias on vielä tosi pieni, hento. Helposti murskautuu luut tuollaisessa puristuksessa, varmasti ollut valtavat kivut.
- Anonyymi00053
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kaksivuotias on vielä tosi pieni, hento. Helposti murskautuu luut tuollaisessa puristuksessa, varmasti ollut valtavat kivut.
Ja yhtäänkös ei olisi kipujen takia huutanut tuskaansa, jotta hoitaja ois hoxannut???....jotain mätää tässsä.............................
- Anonyymi00019
Lapsen oma syy. Olisi mennyt töihin eikä täysihoitoon.
Riikka - Anonyymi00020
Järkyttävää kommentointia....
- Anonyymi00022
Sairaaloissakin hoitovirheisiin kuolee tuhatkunta vuodessa ja eipä näitä nyt niinpaljoa satu ett tällä merkitystä mihinkään olisi.
- Anonyymi00024
Aikuisen ei ole pakko mennä sairaalaan.
Sairaat vanhemmat hylkäävät lapssensa muiden tykö.
Ennen äidit hoitivat lapsensa itse ja isät hankkivat perheelle elannon. - Anonyymi00033
Anonyymi00024 kirjoitti:
Aikuisen ei ole pakko mennä sairaalaan.
Sairaat vanhemmat hylkäävät lapssensa muiden tykö.
Ennen äidit hoitivat lapsensa itse ja isät hankkivat perheelle elannon.Jos vanhemmat miettivät lastensa tulevaisuutta, niin mieluummin kyllä vievät muiden tykö.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jos vanhemmat miettivät lastensa tulevaisuutta, niin mieluummin kyllä vievät muiden tykö.
Tuollaiset vanhemamt miettivät nimenomaan omaa tulevaisuuttaan. Pois silmistä, pois mielestä. Kauhea kohtalo lapsella.
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tuollaiset vanhemamt miettivät nimenomaan omaa tulevaisuuttaan. Pois silmistä, pois mielestä. Kauhea kohtalo lapsella.
Meinaatko, että jos lapsen kasvattaisi kaapissa niin, ettei hän koskaan tapaisi ketään muita, ei saisi olla muiden lasten kanssa, niin se ei sitten olisi kauhea kohtalo ?
Tai että lapsen pitäisi kasvaa pienestä alkaen kiinni äidin sylissä, koko lapsuutensa ajan ? Kohtalohan toki sekin.... - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Meinaatko, että jos lapsen kasvattaisi kaapissa niin, ettei hän koskaan tapaisi ketään muita, ei saisi olla muiden lasten kanssa, niin se ei sitten olisi kauhea kohtalo ?
Tai että lapsen pitäisi kasvaa pienestä alkaen kiinni äidin sylissä, koko lapsuutensa ajan ? Kohtalohan toki sekin....Meinaanko sitä? Lapsilla on kavereita ja kouluun mennään 6-vuotiaana.
Vain lintsasitko sinä kunnon persun tavoin koulustakin?
- Anonyymi00023
Oliko tuo päiväkotihoitaja niin läski, ettei mahtunut toisen lapsen luo nostamatta viereistä sänkyä ylös.
- Anonyymi00026
Onko ihmiset nykyään näin sairaita, kaikenlaista kommenttia, hävetkää.
- Anonyymi00027
Palstalla pyörii kaikenlaista sakkia.
- Anonyymi00028
Suren viatonta lapsiuhria. Karsea kohtalo pienellä lapsella.
- Anonyymi00030
TÄMÄ ON NYT SELLAINEN ASIA, JOTA EI PITÄISI TÄÄLLÄ MILLÄÄN TAVOIN KOMMENTOIDA, TODELLA SURKEA JUTTU, JOTEN OTETAAN HILJAISESTI OSAA - JOKAINEN.
- Anonyymi00031
Myöhäinen jälkiabortti. Melkoiset kustannukset ehti jo tuohon mennessä aiheuttaa veronmaksajlle. Onneksi kuoli pois. Tämä on ilon päivä.
- Anonyymi00034
Mene hoitoon
- Anonyymi00036
Juhlapäivää nautimme poksauttamalla auki Moët-pullon.
- Anonyymi00037
Suomessa puhutaan paljon turvallisuudesta ja itseään tärkeänä pitävät ihmiset, kuten poliitikot korostavat sitä aina joka asiassa. Todellisessa elämässä vaikuttaa siltä, että kun on kysymys vanhusten tai lasten hoidosta, niin turvallisuus ei toteudu käytännössä. Vanhusten turvapuhelimet ovat suljettuina, vanhus kuristui kuoliaaksi tuoliin ja nyt pieni lapsi kuoli. Sanat ovat tyhjiä tällaisissa tilanteissa.
- Anonyymi00040
Olisi katsottava tarkemmalla seulalla, millaisia ihmisiä palkataan hoitamaan lapsia ja vanhuksia. Toki johtajat myös tarkkaan seulaan, ei kaikista ole johtajiksi.
Toki tottahan se on, että vahinkoja ja virheitäkin tapahtuu, oli työpaikka ja työntekijä mikä tahansa.
- Anonyymi00042
Lapsen vanhemmat tulee asettaa syytteeseen lapsen hylkäämisestä.
Vanhempien tärkein velvollisuus on suojella omaa lastaan. - Anonyymi00043
Voinut olla ongelma vauva joka itkullaan häiritsi muiden vauvojen unta. Nukuttivat sitä siksi tuolla pinnojen välissä. Mikähän meni vikaan.
- Anonyymi00044
Kysyisin vaan mikä Suomessa oikein mättää?? Tuhoa ja turhia kuolemia on nyt ihan päivittäin, taitaa olla "hälläväliä" porukkaa liikaa "remmissä"??
Onko tämä hullulta vaikuttava meno syntynyt etenevän digitaalisen rappiokulttuurin myötä??
Eikö ns. maalaisjärkeä esiinny enää minkään tekemisen keskellä. Nyt on kyllä karmea ja omituisen jatkuva pahuuden ajanjakso menossa.- Anonyymi00048
No luepa täällä Suoli24:ssä anonyymien kommentteja, niin ehkä huomaat, että jokin on mennyt pieleen ja pahasti jo kauan sitten.....
Ihmisiltä on kadonnut ihmisyys ja toisten huomioon ottaminen, käytöstavat ovat kadonneet, jne. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
No luepa täällä Suoli24:ssä anonyymien kommentteja, niin ehkä huomaat, että jokin on mennyt pieleen ja pahasti jo kauan sitten.....
Ihmisiltä on kadonnut ihmisyys ja toisten huomioon ottaminen, käytöstavat ovat kadonneet, jne.En lue roskaa.
- Anonyymi00058
Niin lapset kuolee ja mukiloidaan tarhoissa, vanhukset kuristuu hoitolaitoksissa ja poliisit hakkaa kuoliaaksi putkissa ihmisiä
- Anonyymi00045
Jonkin sortin giljotiini kyseeh Asko vai isku?
- Anonyymi00050
Ruotsissa noin pienet päiväkotilapset lounaan jälkeen menevät päivälevolle lattialle laitettavien patjojen päälle omaan lepohuoneeseensa. Siellä on myös työntekijä turvana. Isommat lapset jotka eivät nuku päiväunia rauhoittuvat istumaan matalien sohvien päälle lukemaan kirjaa tai vaan olemaan hiljaa ja loikoilemaan. Päiväkodeissa lasten ikähaarukka 1 - 5 vuotiaat.
Päiväkodin työntekijöiden ei tarvitse nostella lapsia. Jos lapsi tarvitsee syliä, hoitaja menee lattiatasolle ja ottaa sillä tavalla syliinsä. Heidän ei tarvitse kantaa lasta/lapsia.
Onko tuollaiset kaksikerroksiset seinäsängyt edes laillisia päiväkodeissa?- Anonyymi00052
Armeijassa harrastetaan päällekkäin pinottavia sänkyjä. Ja poikien on pakko käydä armeija.
- Anonyymi00051
Siltä näyttäs keiden mahtaa olla syy pitäisikö katseen siirtyä eduskuntaan ja sieltä saatuun johtamisen malliin
- Anonyymi00055
Iskun tekosia.
- Anonyymi00056
Eniten hämmästyttää se, että eikö hoitaja tosiaan nähnyt että sängyssä oli lapsi?
- Anonyymi00057
En ihmettele yhtään, että suomalaisessa päiväkodissa kuolee lapsia.Kun minä olin itse päiväkodissa toisen lapsen annettiin heittää minua isolla puulla silmään ja asialle ei tehty mitään.Näiden kokemuksien siivittämänä, koska olen kokenut vääryyttä tarha-aikoina, olen nykyään palava feministi. Suomen päiväkodit opettaa vääriä asioita ja koululaitoskin on yhtälailla epäonnistunut. Päiväkodeissa kun poika kiusaa tyttöä niin se on hoitajille luonnollinen kiertokulku ja sitä selitetään sillä "että koska olet tyttö niin ansaitsen, koska poika vähän tykkää tytöstä" eli sukupuolensa takia pitää sietää ja hyväksyä kiusaamista.Asiat ei ole yhtään muuttuneet niistä ajoista kun itse olin päiväkodissa.Jos saisin lapsen, pitäisin lapseni poissa päiväkodista 2. Vuoden jälkeen ja opettaisin lasta itse niin että siirtyisi kouluun vasta ylä-asteella. En haluaisi lapselleni valtion tarjoamaa narratiivia ja oppeja maailmasta.Lapsista opetetaan heikkoitsetuntoisia tarhoissa ja kouluissa ja sellaisia, että omaa puolta ei saa pitää vääryyksien tapahtuessa.Kouluissa sitten opetetaan hiukan normaaliälykkyyden yläpuolella oleville ja neroille, että he ovat tyhmiä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151