Jeesus tuomittiin huutosakin voimalla!

Anonyymi-ap

JEESUKSEN kuolema - oikeusmurhateko...

Ei ollut eikä ole enimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tuomio tehdään "huutosakin" voimalla. Isomman äänen nojallla. Enemmistön päällekäyvän mielivallan nojalla....

Niin tapahtui Herramme Jeesuksn kohdalla. Kyseessä oli oikeusmurha. Syytön tuomittiin, vaikka virkaa tekevä roomalainen maamherra Pilatus ei löytänyt yhtä ainoaa syytekohtaa!

Mutta? Niin piti käydä. Jeesuksen kuoleman primäärit vastuulliset oliva ne, jotka huusivat:
- RISTIINNAULITSE! - Ristiinnaulitse!

Heidän HUUTONSA pääsivät voitolle... Ja? Pilatus noudatti heidän vaatimustaan. Olihan kyse juutalaisesta asiasta.

(Luukas 23: 20-25)

• ” Niin Pilatus taas puhui heille, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen irti.”

• ”Mutta he huusivat vastaan ja sanoivat: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"

• ” Niin hän puhui heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole havainnut hänessä mitään, mistä hän ansaitsisi kuoleman. Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän.”

• ” Mutta he ahdistivat häntä suurilla huudoilla, vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi; ja heidän huutonsa pääsivät voitolle.”

• ”Niin Pilatus tuomitsi heidän vaatimuksensa täytettäväksi.”

• ”Ja hän päästi irti sen, joka kapinasta ja murhasta oli vankeuteen heitetty ja jota he vaativat, mutta Jeesuksen hän antoi alttiiksi heidän mielivallallensa. ”

Pilatus toimitti roomalaisena virkamiehenä muodolliset seikat. Mutta?

105

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Roomanvalta päätti kuolemantuomiosta, ei mikään Juutalaisten huutosakki.

Kuolemantuomion syy kirjoitettiin ristinpuuhun:
      Kapinahanke Juudan itsenäistymiseksi Rooman hirmuvallan alta. Jeesusta pidettiin kapinaan yllyttäjänä.

INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

• Anonyymi00004

Älä kirjoita satuja. Ne olivat juutalaiset kiihkoilijat, jotka VAATIVAT Jeesusta ristille!

Vai aiotko koettaa kumota Raamatun sanoja yli 2000 vuoden takaa?

Ihmisen kiihkoisa MIELIVALTA; murhanhimo sai voiton? Kyllä. Johannes 19:15-21

• ”Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?"

• ”Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".

• ”Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.”

• ”Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.”

• Anonyymi00008

-------------------

KYllä se oli se huutosakki: Näin kirjoitettu. Joten älä edes yritä harhauttaa totuutta. Lue nuo sanat Luukas, sekä muistakin evnkeliumeista.
        ( Luukas 23: 20-25)

• ”Mutta he huusivat vastaan ja sanoivat: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"

• ” Niin hän puhui heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole havainnut hänessä mitään, mistä hän ansaitsisi kuoleman. Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän.”

• ” Mutta he ahdistivat häntä suurilla huudoilla, vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi; ja heidän huutonsa pääsivät voitolle.”

• ”Ja hän päästi irti sen, joka kapinasta ja murhasta oli vankeuteen heitetty ja jota he vaativat, mutta Jeesuksen hän antoi alttiiksi heidän mielivallallensa. ”

KYllä se primääri tuomiovastuu oli HUUTOSAKKI. Pilatus roomalaisena viranhaltijana pani täytäntöön (muodolisesti) tuon "Huutosakki-tuomion"!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00008 kirjoitti:

-------------------

KYllä se oli se huutosakki: Näin kirjoitettu. Joten älä edes yritä harhauttaa totuutta. Lue nuo sanat Luukas, sekä muistakin evnkeliumeista.
        ( Luukas 23: 20-25)

KYllä se primääri tuomiovastuu oli HUUTOSAKKI. Pilatus roomalaisena viranhaltijana pani täytäntöön (muodolisesti) tuon "Huutosakki-tuomion"!

Jeesus ristiinnaulittiin, kun Jeesuksen huutosakki hävisi juutalaisten huutosakille.

Menikö tässä jokin väärin?

• Anonyymi00034

Muodollisen päätöksen teki toki Pilatus, mutta Pilatus ei halunnut suututtaa turhaan juutalaisia. Ei hän olisi halunnut, että Juudeassa nousee joku kapina joka olisi pakottanut hänet ehkä Rooman keisaria (Tiberius) lähettämään vahvistuksia.

Sanoisin että Jeesuksen tuomitseminen oli vastoin Pilatuksen oikeustajua mutta juuri juutalaiset halusivat hänet hengiltä!

• Anonyymi00036
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jeesus ristiinnaulittiin, kun Jeesuksen huutosakki hävisi juutalaisten huutosakille.

Missä sinun sisälukutaitosi on? Etkö osaa lukea, vai onko luetun ymmärtämisessä onglalmaa. Otapas tässä kertausta: Tämä ei ole mitään mystikkaa, van avoin ja suora kertomus mitä TAPAHTUI?

Mutta tuo hatara linja viestii sitä, että on tainnut Raamatun sana jäädä heikoille?
        Paranna asiaa. KUn tää palsta ei ole satusedille tarkoitettu. Vaan? Raamattuun kytkeytyvä sivu.

-----------------------

Heidän HUUTONSA pääsivät voitolle... Ja? Pilatus noudatti heidän vaatimustaan. Olihan kyse juutalaisesta asiasta.

Pilatus toimitti roomalaisena virkamiehenä muodolliset seikat.

PILATUS siis noudatti huutosakin vaadetta.

Ja käski Jeesuksen ristille naulittavaksi!

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Missä sinun sisälukutaitosi on? Etkö osaa lukea, vai onko luetun ymmärtämisessä onglalmaa. Otapas tässä kertausta: Tämä ei ole mitään mystikkaa, van avoin ja suora kertomus mitä TAPAHTUI?

Mutta tuo hatara linja viestii sitä, että on tainnut Raamatun sana jäädä heikoille?
        Paranna asiaa. KUn tää palsta ei ole satusedille tarkoitettu. Vaan? Raamattuun kytkeytyvä sivu.

-----------------------

Pilatus toimitti roomalaisena virkamiehenä muodolliset seikat.

PILATUS siis noudatti huutosakin vaadetta.

Ja käski Jeesuksen ristille naulittavaksi!

"KUn tää palsta ei ole satusedille tarkoitettu. Vaan? Raamattuun kytkeytyvä sivu."

Okei, okei.

Palsta ei ole tarkoitettu satusedille vaan satujen lukijoille, kun melkein joka kommentissa kerrotaan, mitä satukirja sanoo.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

"KUn tää palsta ei ole satusedille tarkoitettu. Vaan? Raamattuun kytkeytyvä sivu."

Okei, okei.

Palsta ei ole tarkoitettu satusedille vaan satujen lukijoille, kun melkein joka kommentissa kerrotaan, mitä satukirja sanoo.

Näetkö harhanäkyvä. Onko hallusinaatioita.

Suomi24 Raamattupalsta.

Missä ja milloin Raamattu on satukirjaksi nimetty? Antaapas tulla faktoja!

Jos sinä sanot "satukirja" niin mikä se on? Grimmin sadut, vai joku - mikä? Vaiko ...?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00028 kirjoitti:

???

• Anonyymi00005

Antisemitismi tarkoittaa Juutalaisten syyllistämistä Jeesuksen kuolemasta.

Juurin osa Juutalaisista hyväksyi Jeesuksen. Jeesus oli pidetty opettaja synagoogissa.

Vain pieni lahkolaisten vähemmistö riiteli Jeesuksen kanssa.

Kaikki helluntaina 3000 Kristityksi kastettua olivat Juutalaisia.

Jeesuksen tarkoitus oli, että kastetut pysyvät synagoogan palveluksessa, kuten hän itsekin oli loppuun asti.

Jeesus oli uskoltaan ja perimältäänJuutalainen.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
      Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00006

Ei Jeesus mitään uutta uskontoa perustanut.

Kyllä ne oli ihan muiden henkilöiden hankkeita tehdä pesäero Juutalaisuuteen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Hajoita ja hallitse. Miehitysvallan periaate.

Yhtenäinen kansa on suurempi uhka miehitysvallalle, kuin keskenään riitetevät kuppikunnat.

• Anonyymi00011

Tarkoitako, että UT:N kirjoitukset ovat antisemitismiä?

Eivät ole. Ne kertovat niitä tapahtumia ja faktoja. Ei historia siitä kauniimmaksi muutu, jos 2000 vuoden perästä koetetaan repostella tapahtumia,

• Anonyymi00017

OIKAISUA ja kommenttia edelliseeen.

A) "Kaikki helluntaina 3000 Kristityksi kastettua olivat Juutalaisia."

OIKAISUA: Apostolien teot 2:5-11

2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.

2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.

2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,

2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,

2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

TODISTE:

Kaikki helluntaipäivänä kastetut EIVÄT siis olleet juutalaista kansanheimoa.

Luettelo on selvä ja kattava. Joten on syytä lopettaa "kirjoitusten kieroon vääntäminen"!

B) "Vain pieni lahkolaisten vähemmistö riiteli Jeesuksen kanssa."

OIKAISUA:

Pötypuhetta. Jeesusta vainosivat ylipappien, pappien ja kirjanoppineiden koko ylimmäinen taso. He vaanivat Jeesusta kaiken aikaa. Lasaruksen kuolleista heräämisen perästä nämä "päällepäsmäsrit" tekivät päätöksen tappaa Jeesus.

""Siitä päivästä lähtien oli heillä siis tehtynä päätös tappaa hänet"! ( Joh 11:50-53)

Ol hyvä ja lopeta "satujen sepittäminen". Tämä on Raamattupalsta. Jos et ole lukenut Raamattua, taikka tahdot tahallisesti vääntää kieroon tosiasioita, TÄMÄ paikka ei ole sellaista skeidaa varten.

Kiitos.

Lasruks

• Anonyymi00010

Koska juutalaiset olivat tuolloin Rooman Imperiumin miehitysvallan alaisia, juutalaiset eivät ITSE voineet panna täytäntöön tuomioita, Oman Lakinsa mukaan!

Siksi >Pilatuksesta tehtiin kuin "työrukkanen". Ristiinnnaulitse! Ei meillä ole kuningasta vaan keisari.

Näin Jumalan Poika, Jeesus sai surmansa oman kansasa vihan seurauksena..

Eikä Pilatuksella voimia toimia toisin. Kansna kiihko oli niin mittava, että kapinan estämiseksi oli valittava "pienempi paha"...
      Hän pesi kätens'.

Ja pääavastuuta kantoivat ja kantavat edelleen ne, se huutosakki, ja en vihatahot, yliåpappeineen ja kaikkineen.

KAIKKI he vihasivat Jeesusta.. Ja totuutta.

• Anonyymi00012

Rooman hirmuvallan virkamiehet, agentit, sotakoneisto päättivät Juutalaisten surmaamisesta.

Ap. t. 26:10

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Rooman hirmuvallan virkamiehet, agentit, sotakoneisto päättivät Juutalaisten surmaamisesta.

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

Roomalaiset tappoivat miljoonia Juutalaisia, Jeesus oli yksi heistä vain.

• Anonyymi00014

Jeesus oli pidetty opettaja ja Rabbi Juutalaisten enemmistön joukossa.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi00022
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Nyt kirjoitat pötyä! Apostolien teot on tainnut jäädä lukematta. Nyt kertausta:

Paavali todistaa Agrippan edessä näin:

26:9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ( = Paavali. )

26:10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. ( Paavali)

26:11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. (Paavali)

Paavali kiihkojuutalainen, fariseus, ei ROOMALAINEN. Eikä roomalaisetn hirmuhallinnon väkeä.

Rooman hallinto ei surmannut Jeesusta, vaikka Pilatus pani muodollisesti täytäntöön sen "huutosakin" vaatimuksenn. Jossa mukana oli myös tehty "tappopäätös" Jeesuksesta.
        ( Joh 11: 49-53)

• Anonyymi00023
        Anonyymi00012 kirjoitti:

(Paavali kiihkojuutalainen, fariseus, ei ROOMALAINEN!)

• Anonyymi00031
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Se oli Saulus tarsolainen. Ennen kuin Jeesus pysäytti Damaskon tiellä. Etkä osaa muuta kirjoittaa?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei ollut roomalaisesta hirmuvallasta kyse.
        Se oli Saulus tarsolainen, juutalainen siis joka noin todisti.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Nyt kirjoitat pötyä! Apostolien teot on tainnut jäädä lukematta. Nyt kertausta:

Paavali todistaa Agrippan edessä näin:

26:9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ( = Paavali. )

26:10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. ( Paavali)

26:11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. (Paavali)

Paavali kiihkojuutalainen, fariseus, ei ROOMALAINEN. Eikä roomalaisetn hirmuhallinnon väkeä.

Rooman hallinto ei surmannut Jeesusta, vaikka Pilatus pani muodollisesti täytäntöön sen "huutosakin" vaatimuksenn. Jossa mukana oli myös tehty "tappopäätös" Jeesuksesta.
        ( Joh 11: 49-53)

Paavali taisi pistää omiaan sekaaan?

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00051
        Anonyymi00023 kirjoitti:

(Paavali kiihkojuutalainen, fariseus, ei ROOMALAINEN!)

Paavali oli Rooman kansalainen, jolla oli lupa tappaa Juutalaisia, jos he ovat Roomanvallalle.

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta. [

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Paavali oli Rooman kansalainen, jolla oli lupa tappaa Juutalaisia, jos he ovat Roomanvallalle.

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta. [

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Paavalin isä sai jo Rooman kansalaisuuden tekemällä heille palveluksia.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Paavalin isä sai jo Rooman kansalaisuuden tekemällä heille palveluksia.

Paavali kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

• Anonyymi00015

Jeesus oli pidetty henkilö Juutalaisten enemmistön keskuudessa.

Suurin osa Juutalaisista meni Jordanille Johanneksen kastettavaksi syntisyytensä vuoksi, kun Johannes julisti heille Jeesuksen tulemusta.

Matt. 3:6

He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

Mark. 1:5

Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

• Anonyymi00016

Kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin.

• Anonyymi00027

Johannes kastajan aika oli eri aika kuin se

kun Pietari käski kastaa helluntaipäivänä parannuksetn tehneet.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Johannes kastajan aika oli eri aika kuin se

kun Pietari käski kastaa helluntaipäivänä parannuksetn tehneet.

Johanneksen tekemä kaste syntien anteeksisaamiseksi oli evankeliumin alku.

Mark.1
        1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

• Anonyymi00018

Helluntaina 3000 kastettua olivat uskoltaan Juutalaisia, ei pakanoita.

Jeesus-liike oli osa Juutalaisuutta hyvin pitkään, kuten Jeesus oli suunnitellut.

Vasta antikristukset erottivat sen omaksi ryhmäkseen, joka sitten hävitettiin noin
      v. 70 jKr. kun temppeli hajotettiin.

Ilm. 2:2

"Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi.

• Anonyymi00019

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Antikristuksia tullut höpöttämään lakihenkistä harhaoppia.

Siinä herjataan Paavalia, korostetaan lakia ja voidaan tappaa mielinmäärin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Antikristuksia tullut höpöttämään lakihenkistä harhaoppia.

Siinä herjataan Paavalia, korostetaan lakia ja voidaan tappaa mielinmäärin.

No, näitä paholaisen palkollisia on näkynyt. Ei siitä tarvii liikoja välittää. Tyhjät tynnyrit siinä rämisee..

• Anonyymi00025

Maallisen olkeuden langettama tuomio syyttömälle Jeesukselle, jonka kansan antama lynkkäystuomio vahvisti, on eräs osoitus Jumalan valtavasta viisaudesta. Hän antoi vallan ihmisille, jotka vastustivat hyvyyttä paholaisen vallassa. Mutta Jumala käänsi kaiken, hetkessä hyvyydeksi, nolaten paholaisen " voiton," hetkessä tappioksi. Koska paholaisen valtaamat tuomitsijat ja huutokuoro, tuottivat ihmisille maailmankaikkeuden suurimman rakkauden lahjan. Nyt miljardit järkevät ihmiset, turvautuvat Herramme Jeesus Kristuksen armoon, syntejänsä katuessaan ja anteeksi pyytäessään, Vilpitön saa armon ja voi elää vapaata riemukasta puhdasta elämää, Jumala hyväksymänä lapsenaan, josta Hän iloitsee.

• Anonyymi00029

Näin siinä kävi. Paholaisen idea ja viha. Se kärsi ristillä tappion.
        Jeesus kuolemalla kuoleman voitti.
        Ja se toimii edelleen.

• Anonyymi00026

"Helluntaina 3000 kastettua olivat uskoltaan Juutalaisia, ei pakanoita."

Perätön väite, eti todistetta!

2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.

2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.

2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,

2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,

2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

TODISTE:

Luettelo on selvä ja kattava. Joten on syytä lopettaa "kirjoitusten kieroon vääntäminen"!

FAKTAT:

Helluntaipäivänä kastettujen joukossa oli laaja otos väkeä monista pakanakansoista.

Parttilaisia
      meedilaisia
      eelamilaisia
      Mesopotamiasta
      Juudeasta
      Kappadokiaasta
      Pontosta
      Aasiasta
      Frygiasta
      Pamfyliasta
      Egyptistä
      Kyrene puoleisesta Libyasta
      roomalaisia
      arabialaisia
      kreetalaisia
      käännynnäisiä

Nämä KAIKKI eivät todistetusti olleet juutalaiseen heimoon kuuluvia!

Se käy täysin selväksi kun lukee koko Apostolien Teot aina jakeeseen 11 saakka.

Joten, on ala-arvoista valehtelua koettaa väittää kieroon Raamatun sanoja!

• Anonyymi00040

Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia, vaikka he asuivat hajallaan pakanakansojen seassa. Ei ne mitään pakanoita olleet, vaan Israelin heimon jälkeläisiä. Aabrahamin saamien lupauksien perillisiä.

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia, vaikka he asuivat hajallaan pakanakansojen seassa. Ei ne mitään pakanoita olleet, vaan Israelin heimon jälkeläisiä. Aabrahamin saamien lupauksien perillisiä.

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00045
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Anonyymi00040 026-04-03 16:15:41
        Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia, vaikka he asuivat hajallaan pakanakansojen seassa. Ei ne mitään pakanoita olleet, vaan Israelin heimon jälkeläisiä. Aabrahamin saamien lupauksien perillisiä."
        -------------------------
        Oikaisua Raamatun sanalal:

Eivät olleet juutalaiisia, kaikki

TODISTE:

FAKTAT:

Helluntaipäivänä kastettujen joukossa oli laaja otos väkeä monista pakanakansoista.

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia, vaikka he asuivat hajallaan pakanakansojen seassa. Ei ne mitään pakanoita olleet, vaan Israelin heimon jälkeläisiä. Aabrahamin saamien lupauksien perillisiä."
        -------------------------
        Oikaisua Raamatun sanalal:

Eivät olleet juutalaiisia, kaikki

TODISTE:

FAKTAT:

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia,
        ----------------------------------

Eivät olleet. ERI kansallisuuksien luetteloa Apt 2. luvussa

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

• Anonyymi00033

Kannattaako tuosta vanhasta paskasta nykyaikana kirjoittaa ja keskustella?

• Anonyymi00035

Se korreloituu tämän päivän harhaoppeihin.

Niitä täyty osata karttaa.

Muutoin hukka perii.

• Anonyymi00039

Se taas ei ole vähääkän sinun mielipiteestäsi kiinni. Sinulla ei tippaakaan valtaa eikä kompetenssia toisten tekemissiin.

Kannattaa ITSE harkita missä lukee ja mitäkin.

Vamos!

• Anonyymi00042

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.

• Anonyymi00048

Jokainen jolla järkikulta toimii. Ja joka tuntee Raamattua tietää.
        Etttä

A) Juutalaisilla on oma asema Jumalan edessä.

B) Pakanoista uskon tulleilla taas oma asema.

Tämä kaikki on esillä kun lukee HUOLELLISESTI ja kattavasti Raamattua.

Mutta, lellukaa luuloissanne te jotka ette tahdo totuutta.

• Anonyymi00043

Jeesus ei tunnusta Paavali omaksi apostolikseen.

• Anonyymi00044

Ei Jeesus sanonut sanallakaan että joku kansa pelastetaan tai että joku kansa uskoo, vaan Jeesus puhui aina yksilöistä, siitä että ihminen yksilönä uskoo. Ei osana kansaa, kirkkoa tai seurakuntaa. Kansa, kirkko tai seurakunta muodostuu ihmisistä, mutta suhde Jumalaan ja uskoon rakentuu kullekain henkilökohtaisesti. Pyhä Henki lahjoitetaan pelastuksen sinettinä kullekin ihmiselle, hän saa siitä voiman uskoa, tehdä hyviä tekoja ja kertoa hyviä juttuja eikä sitä millekään kansalle tai kirkolle anneta.

Uskosta tulee hallinon väline, jos se liitetään pelkästään johonkin kansaan tai seurakuntaan. Siitä tulee valtioollinen toimija kuten islamissa eikä se ole millään tavalla Jeesuksen opetuksen mukaista.

• Anonyymi00053

Tuo on totta. Jeessu kutsuu yksilöihmisiä. Tahdotko seurata minua?

• Anonyymi00059

Jeesus puhui kansoista, Jumala pelastaa koko kansan.

Seurakunta tarkoittaa koko kansaa, ei vain jotain eriseuraa ja lahkoa.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Koko kansa muodostaa aina yhden oman seurakunnan.

Siksi Jumala kaatoi Baabelin tornin ja määräsi joka kansalle oman äidinkielen.

• Anonyymi00047

Lieneekö tuolla mitään merkitystä.

• Anonyymi00073

"Koko kansa muodostaa aina yhden oman seurakunnan."

Oikaisua:

Tuo lause on harhaopetusta.

Kristuksen seurakunta voi olla kansojen keskellä.
        Mutta KOSKAAN kokonainen KANSA ei ole samaa
        kuin seurakunta.

Mahdotonta. Impossible!

Esimerkiksi pimeinkään höperö ei väittäisi että KOKO Suomen kansa

on "yksi oma (Herran) seurakunta,

Mistä teitä sekopäitä oikein sikiää?

Suomessa on uskovia, Herran lampaita.

Mutta valta osa jumlattomia pakanoita.

• No ei, Aku Ankassa on paremmin vetäviä tarinoita.

• Anonyymi00055

No mene sinne Aku Ankkojasi lukemaan. Hopi-hopi- Vamos!

• Anonyymi00057

Kaikki helluntaina kastetut 3000 syntistä miestä olivat uskoltaan Juutalaisia.

Yhtään pakanaa ei kastettu helluntaina. Oikeat apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä.

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00061

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

Eivtä "roomalaiset" eivätkä kreikkalaiset (kreetalaiset) olleet juutalaisia uskoltaan!
        Eivät egtptiläiset, eivät meedilaiset, eivät Libyalaiset.

He olivat PKANOITA, joita oleskeli Jerusalemissa, turisteina.

Siksi he EIVÄT puhuneet juutalaisten kieltä! JOS olisivat olleet juutalaisia,. olisivat VARMASTI puhuneet juutalaisen heimon kieltä.

Mutta kun eivä olleet. Kaikki nämä ulkomailta Jerusalemissa olleet pakanat.

Tyhmää on koettaa vääntää rautalangasta satua, vastoin APOTOLIEN tekojen Sanaa.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

Eivtä "roomalaiset" eivätkä kreikkalaiset (kreetalaiset) olleet juutalaisia uskoltaan!

He olivat PKANOITA, joita oleskeli Jerusalemissa, turisteina.

Siksi he EIVÄT puhuneet juutalaisten kieltä! JOS olisivat olleet juutalaisia,. olisivat VARMASTI puhuneet juutalaisen heimon kieltä.

Mutta kun eivä olleet. Kaikki nämä ulkomailta Jerusalemissa olleet pakanat.

Tyhmää on koettaa vääntää rautalangasta satua, vastoin APOTOLIEN tekojen Sanaa.

TODISTUS:

Eri maissa, eri kieliä puhuvat!

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

TODISTUS:

Eri maissa, eri kieliä puhuvat!

Kyllä. On suorastaan säälittävän sairasta koettaa VÄNTÄÄ kirjoituksi kieroon. Itsensä vain naurettavaviksi tekevät. Kaikki uskottavuus poissa. Jumalan omat KUNNIOITTAVAT Raamatun Sanaa eivätkä tuputa valheoppejaan!

• Anonyymi00058

Juutalaisuus tarkoitti sekä perimältään Juutalaista että uskoltaan Juutalaista. Heitä kaikkia kutsuttiin erotuksetta Juutalaisiksi.

Jaak. 2:9

Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.

• Anonyymi00067

Ei mene kierot selitykset perille,

• Anonyymi00060

Ne olivat juutalaisia, jotka puhuivat kuitenkin kukin kieliä koska ympärillä oli ihmisiä vaikka mistä eikä vain ihmettelemässä että miten vain juutalaiset tulevat uskoon.

Mikä oli aivan luonnollista koska vasta Pietari sai näyn saastaisista ja puhtaista eläimistä ja vasta sitten alettiin julistaa evankeliumia pakanoille. Juutalaiset lait ja tavat oli hyljätty jo ajat sitten minkä vuoksi sitten juutalaiset alkoivat vainota juutalaisia.

• Anonyymi00068

Anonyymi00060 026-04-03 16:58:51
        Ne olivat juutalaisia, jotka puhuivat kuitenkin kukin kieliä koska ympärillä oli ihmisiä vaikka mistä eikä vain ihmettelemässä että miten vain juutalaiset tulevat uskoon.

Lopeta kierot kirotut selitykset.
        ----------------------------------------------

Parttilaisia
        meedilaisia
        eelamilaisia
        Mesopotamiasta
        Juudeasta
        Kappadokiaasta
        Pontosta
        Aasiasta
        Frygiasta
        Pamfyliasta
        Egyptistä
        roomalaisia
        arabialaisia
        kreetalaisia
        käännynnäisiä

He olivat PAKANOITA, joita oleskeli Jerusalemissa, turisteina.

Mutta kun eivät olleet. Kaikki nämä ulkomailta Jerusalemissa olleet pakanat.

Tyhmää on koettaa vääntää rautalangasta satua, vastoin APOSTOLIEN tekojen Sanaa.

• Anonyymi00063

Koko Israelin 2,5 milj. kansa kastettiin Jeesuksen omaksi Punaisen Meren ylityksen aikana.
      Koko kansa muodosti yhden ison seurakunnan.

On vain yksi lauma ja yksi paimen.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi00065

Jeesus ja Aabrahan kehottaa uskomaan Moosesta. Ei mitään hihhuleita eikä kaatajapastoreita.

Jes. 63:11

Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00066

Tosiaan vasta Pietari sai näyn siitä että pakanat myös voivat uskoa ja vasta sitten otetiin pakanat ja muut kuin juutalaiset mukaan uuden liiton uskonelämään.

Tosin riidat uudesta liitosta ja vanhan liiton hapatuksesta alkoivat jo ennen pakanoista ja juutalaiset vainosi niitä, jotka uskoivat Jeesukseen ja olivat hyljänneet vanhan liiton lait ja tavat. Pakanat vain olivat siihen lisä eiväktä oikein edes heti tietenkään ymmärtäneet mistä vainoissa oli kyse, miksi heidät piti juutalaisten mielestä tappaa kun uskovat mitä juutalainen oli puhunut.

• Anonyymi00072

Saatana meni Pietariin ja mies valehteli, ettei tunne koko Jeesusta.

• Anonyymi00100

Jeesus-liike kuului osana Juutalaisuutta pitkän ajan, eikä ollut mitään ongelmia.

Paavali aiheutti ongelmia omilla uusilla opeillaan, repi ja hajotti seurakuntia.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Jeesus-liike kuului osana Juutalaisuutta pitkän ajan, eikä ollut mitään ongelmia.

Paavali aiheutti ongelmia omilla uusilla opeillaan, repi ja hajotti seurakuntia.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Paavali julisti Korintossa itsensä apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi.
        Pelasi kaksilla korteilla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00069

Huhupuheita, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.

• Anonyymi00070

Lopeta satuilu.

Jeesus ITSE käski mennä "kaikkeen maailmaan... kertomaan ilosanomaa Jumalan vatakunnasta. Pakanoille.
      Etkö ole edes sitä raamatun jaetta lukenut. Matt 28 luvun lopussa?

• Anonyymi00071

Jeesus puhui:

Apt 1:7-8

1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä
        Jerusalemissa että
        koko Juudeassa ja
        Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

• Anonyymi00074

Jeesus puhui totta.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Jeesus puhui:

1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä
        Jerusalemissa että
        koko Juudeassa ja

Jeesus puhalsi oman Totuuden Hengen voiman suustaan oikeille apostoleille, ei kaikille.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Jeesus puhui:

Jerusalemissa että
        koko Juudeassa ja

Jeesus puhuu vain Juutalaisista.

Jer. 3:14

Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Jeesus puhui:

Jerusalemissa että
        koko Juudeassa ja

Siinä tarkoitetaan Israelin heimon kadonneita lampaita, jotka ovat hajaantuneet eri maihin.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Siinä tarkoitetaan Israelin heimon kadonneita lampaita, jotka ovat hajaantuneet eri maihin.

Höpön h öpön...

• Anonyymi00093
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Jeesus puhalsi oman Totuuden Hengen voiman suustaan oikeille apostoleille, ei kaikille.

Vai niin?
        Kun Pyhä henki vuodatetiin 1. helluntaipäivänä heitä oli tuhansia?
        Millaista pimeää raamattua tuo oikein lukee, vai onko lukihäiriö ja paha?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Vai niin?

Jeesus delegoi vain oikeat apostolit maan päällä antamalla heille suustaan omaa henkeään eli Totuuden Henkeä. Heidät opetus on totta, ei muiden. Jeesuksesta käytetty nimi on Totuus. Vain heillä oli lupa antaa syntejä anteeksi ja tehdä voimatekoja.

23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• Anonyymi00102

Puhutaan kansoista ei maailmasta.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Vai niin?

Pyhän Hengen "vuodatus" tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunnan loputtua.

Nyt Pyhän Hengen lahjan saivat kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen harvat ja valitut.

MItään yleisiä hengen vuodatuksia ei ole tapahtunut.

• Anonyymi00075

Markuksen lopun "lähetyskäsky" on väärennös, mistä varoitetaan -92 käännöksen kohdassa Mark.19;6

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00076

Apostolien tekojen kirjoihin kannattaa suhtautua varauksella.

Niitä "apostoleita"oli vähän joka lähtöön....

Ilm. 2:2

"Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi.

• Anonyymi00080

Jeesuksen antama lähetyskäsky ja valta koski vain Valitun kansan Israelin heimon jälkeläisiä.

Matt. 10:6

Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo.

• Anonyymi00090

Höpö höpö. satusetä vailla mitalia....

• Anonyymi00081

Jeesus varoitti hänen nimessän tulevista eksyttäjistä, josta ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa, heitä eksyttämässä.

Matt.24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

• Anonyymi00082

Juutalaisia ei tarvi käännyttää mihinkään muuhun uskontoon, mikä heillä jo on.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Juutalaisia ei tarvi käännyttää mihinkään muuhun uskontoon, mikä heillä jo on.

Juutalaisilla aivan hyvä uskonto.

Ne tappaa kaiken mikä naapurimaissa liikkuu.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Juutalaisilla aivan hyvä uskonto.

Ne tappaa kaiken mikä naapurimaissa liikkuu.

Juutalaiset on valittu kansa, Jumalalla on heille erikoistehtäviä. Nyt eletään juuri niitä aikoja.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00084

Ihan oikeasti, menkää hoitoon ja lopettakaa tuo uskonto hömpötys, niin voitte päästä normaalien ihmisten kirjoille.

• Anonyymi00085

Ei se meidän vika ole jos tappaa.

• Anonyymi00088

No mikä tuota nyt vaivaa? Mikä kumman pakko on lukea tällaista palstaa?
        Ei taida olla normaali ja tolkuissaan, joka ekaks lukee, sitten .... sekoilee ittè

• Anonyymi00087

Muiden kansojen ja yksittäisten ihmisten kohtalot riippuu paljon siitä, miten he suhtautuvat Juutalaisiin.

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi00089

Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi00091

"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

• Anonyymi00095

Ei siellä pyhässä kaupungissa uudessa Temppelissä ole muita kuin Juutalaisia.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Laintaulut tulee temppeliin. Lait on voimassa tuhat vuotta. Eihän pakanat niistä välitä Jumalan laista ja käskyistä yhtään mitään.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00096

Pakanat ei käsitä yhtään mitään Juutalaisten suistutusalttarista ja laintauluista.

Pakanat hilluu hurmoshenkien voimasta ja puhuu sekavia.

• Anonyymi00097

Niinhän juutalaiset ovat alusta asti kuvitelleet että usko on vain heitä varten, että Jumala on vain heidän puolellaan. Jeesuksen Jumalan Pojan hylkäsivät eivätkä voi edes ajatella että olisi pakanoille jotain.

Sellaista se on ollut.

• Anonyymi00104

Käännyttämällä kuulosta ihmisen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
        Niitä kutsutaan käännynäisiksi. Siihen päälle pelkkä lahkokaste eli vesikaste on proselyyttikaste, eli pelkkä rituaaali.

• Anonyymi00106

Jumalan Aabrahamille antamat lupaukset ovat totta, voimassa ja aamen!

Ei ne sinetillä merkityt ole mitään Jehovantodistajia tai muilla Jenkkilahkoja,
        vaan kaikki he ovat Israelin 12 heimon jälkeläisiä.

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista.

• Anonyymi00098

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi00099

Kylässä ei ollut enempää asukkaita kuin tuo huutosakki. Ihan kuin tänne kirjoittavat. Pieni joukko huutele omia pöljyyksiä ja muut kirjoittavat vain kirjoittamisen ilosta.

• Anonyymi00107

Ja missäs joukossa itse huutelet?

• Anonyymi00105

Sitä katsellessani tuli LÄNNESTÄ vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe