...usko Jumalaan?
Kristinusko on vain ruotsia puhuvan paremmankansan juttu?
Pääsiäisenä en huomaa tv:ssä yhtäkään suomenkielistä, luterilaista jumalanpalvelusta. Keskiyöllä tulee Turusta suomenkielinen, ortodoksinen liturgia.
Mukauskonnolliset, poliittiset woke-keskustelut eivät ole "jumalanpalveluksia" vaan keskusteluohjelmia, joita itse uskovaiset eivät viitsi edes kuunnella. Niillä ei ole hengellisesti mitään merkitystä.
Yle olettaa, etteivät suomalaiset
24
299
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuinka kukaan koulutettu täysi järkinen ihminen voisi muka uskoa johonkin muinaisten paimentolaisten lasten pelotteluun tarkoitettuihin satuihin?No,Räsänen tietysti ja muut hihhulit..tai onko Räsänen täysi järkinen?
- Anonyymi00002
Ruotsalaiset tuntuvat uskovan.
- Anonyymi00019
No tuo meni oikein, kun et väittänyt sanaakaan Jumalasta, mitä tuo satu ei sisällä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ruotsalaiset tuntuvat uskovan.
Ymmärtävätköhän mihin uskovat?!
- Anonyymi00003
Sunnuntaina 5.4. tulee pääsiäisaamun messu Liedon Pyhän Pietarin kirkosta.
- Anonyymi00021
Kirkkoja sentään nimetään Pietarin mukaan, vaikka, heh kukaan paavi ei ole halunnut nimeä itselleen, vaikka oli Paavalin kaveri. Ainoa Jeesuksen oppilaista.
- Anonyymi00004
minä en usko jumalaan enkä yleen 🤣en ole typerys vaan tiedän asioita , joita muut ei tiedä
- Anonyymi00005
Kaikki meistä tietävät asioita, joita muut eivät tiedä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kaikki meistä tietävät asioita, joita muut eivät tiedä.
"Mitä et tiedä, sitä et tiedä."
- Anonyymi00007
Sähän oletkin irvinaamoinesi palstan kummitus. No, se on kokonaan sinun asiasi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sähän oletkin irvinaamoinesi palstan kummitus. No, se on kokonaan sinun asiasi.
tiedätkö kuka oikeasti olen ? 🤣pilkkaan kaikkia valehtelijoita , säälittä 😠
No mutta kai sinä netistä löydät niitä vaikka kuinka?
- Anonyymi00008
Pääsiäisen 2026 uskonnollisia ohjelmia Ylellä:
Pääsiäiskirkossa – uskosta ja merkityksistä (Yle Areena): Toimittaja Olli Aimola ja pappi Remo Ronkainen pohtivat pääsiäisen, kirkon ja uskon merkitystä Laajasalon kirkossa.
Palmusunnuntain messu (Yle TV1, klo 10.00): Messu lähetetään Pispalan kirkosta, mukana pastorit Miro Vatajaniemi ja Anniina Salminen.
Pääsiäisyön ortodoksinen aamupalvelus ja liturgia (Yle Areena/TV1): Lähetys Uspenskin ortodoksisesta katedraalista Helsingistä.
Pitkäperjantain Nojatuolikirkko (Yle TV1): Ohjelmassa hiljennytään ristin juurelle ja pohditaan pääsiäisen sanomaa.
Perinteinen pääsiäisvigilia (Yle Areena): Katolisen kirkon tärkein pääsiäisjumalanpalvelus pyhän lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Ristinmies ja minä -sarja (Yle Areena): Sarjan päätösjaksossa käsitellään ylösnousemususkon leviämistä ja Jeesus-liikkeen jatkoa.
Ohjelmat ovat katsottavissa myös suorana ja tallenteina Yle Areenassa.
En katsonut. En tiedä olivatko ohjelmatiedot vai valhetta? - Anonyymi00010
YLE tarjoaa ohjelmaa kaikille.
MTV3 ja Nelonen: Kaupalliset pääkanavat (MTV3, Nelonen) esittävät hyvin harvoin tai ei lainkaan kirkollisia ohjelmia pääsiäisenä. Heidän ohjelmistonsa koostuu yleensä elokuvista ja viihteestä.
Maksukanavat: Joillakin maksukanavilla saattaa olla teemaan sopivia ohjelmia, mutta ne eivät ole tyypillisesti luonteeltaan kirkollisia musiikkiohjelmia.
TV7: Kristillinen tv-kanava TV7 (näkyy usein maksullisena tai tietyissä kaapeliverkoissa) esittää pääsiäisenä jumalanpalveluksia ja musiikkiohjelmia.
Netti-TV/Suoratoisto: Ohjelmia voi etsiä suoratoistopalveluiden, kuten MTV Katsomon tai Ruudun, kautta, mutta suorat kirkolliset lähetykset keskittyvät Ylelle.- Anonyymi00011
Mummomuori2 kirjoitti:
YLE on siis ainoa, joka noita tarjoaa.
YLEN:n antaja. Se on mummomuori sellainen homma, että jos osaa ottaa, pitää ymmärtää antaakin. Vaikka se ei aina niin "siirappijärkeen" sopisikaan.
Ja muuten, miten tahkiaa onkaan hallakylmä siirappi? Onko sinulla tähän kysymykseen vastausta.
Toiset haukkuu YLE:n tarjontaa, toiset kritisoi. Mutta sinähän olet kritisoiva itsekin, kuten Raamattuasi olet lukenut.
Joten piuhat on silloin aika kaukana toisistaan. Kaikella kunnioituksella. - Anonyymi00018
Mummomuori2 kirjoitti:
YLE on siis ainoa, joka noita tarjoaa.
Lipsahdan sivuraiteille itse aloituksesta.
Onko kenties tarkoituksenmukaista nopeuttaa englanninkielitaitoisten Suomessa "majailevien" työlupien saantia ja työlupiensaantiprosesseita.? Ei ole hyväksi, jotta työlupaa ei ole käsitelty vielä 6 kk aikana. Kysehän on tällöin koulutetuista työnhakulupien hakijoista.
Onko se yhteiskunnan kokonaisvaltainen etu.?
Toki kokonaan eri asia on, kun henkilöt ovat hoitoalalla ja tarvitsevat välttämättä asianmukaista suomenkielentaitoa. Edes niin, että tulevat työssään toimeen tyydyttävästi.
Ja mitä muuten joku "konttorirotta" osaa kommunikoida englannilla lattiatasolla.?
Silloin, kun ollaan itse työntekijöiden kanssa tekemisissä.
- Anonyymi00012
Toivon että karmaan ja reinkarnaatioon usko lisääntyisi Suomessa ja maailmalla.
- Anonyymi00013
Siis täytyisi tulla täydelliseksi ollakseen valmis? Kokemus todellakin kouluttaa, ei siinä mitään. Kuitenkaan unohtamatta itse peruskysymystä.
Tuo syyn ja seurauksen "laki", on siinä mielessä hyvin ymmärrettävissä paremmin, kuin karma.
Josta ei osata oikein edes selvää ottaa valtaosa.
Miten siis täytyisi tulla täydelliseksi ollakseen joskus valmis? Kelpaako vajaa? Tai kenties vajukkikin? - Anonyymi00022
Karma ei ole hyvä asia, se tuomitsee ihmisen, uudestisyntyminen on kyllä todistettavasti totta.
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
Siis täytyisi tulla täydelliseksi ollakseen valmis? Kokemus todellakin kouluttaa, ei siinä mitään. Kuitenkaan unohtamatta itse peruskysymystä.
Tuo syyn ja seurauksen "laki", on siinä mielessä hyvin ymmärrettävissä paremmin, kuin karma.
Josta ei osata oikein edes selvää ottaa valtaosa.
Miten siis täytyisi tulla täydelliseksi ollakseen joskus valmis? Kelpaako vajaa? Tai kenties vajukkikin?Hyvä kommentti.
- Anonyymi00014
Kauneimmat pääsiäislaulut kirkoissa kautta maan.
Pitäisi olla uskovaa paikalla kuin Jouluna ikään ? - Anonyymi00016
siunattua pääsiäistä sanoi isä ----juovuksissa , missä muuten on nykyään , aina ennen pääsiäisenä nostettiin esiin
- Anonyymi00017
alle 70v
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716