Miten saada akkuauto järkeväsi ja minä en tiedä

Anonyymi-ap

Jos joku tietävä voisi osoittaa. Auton tarve satunnaisella päivä ajokilometreillä n 8000km vuodessa. Työajo n 3-90km vuorokaudessa mihin kellonaikaan vaan. Tilaa tarvitaan jonkinverran mutta 2 ihmistä vain kyydissä. Nykyinen auto joka täyttää mainiosti tarpeeni vielä jotain 12v ajan helpolla on vw touran. Perus pelkkä liikennevakuutus halvalla autolla. Autossa on 100tkm ylittynyt ja hyvin toimii vielä vuosia on aika varma juttu. Öljyt kerta vuoteen ja noh jarruja putsailen huvinvuoksi ja vaihtelen nesteitä pelkästä tekemisen ilosta. Kuin uusi voisi luonnehtia autoa. Mikähän olisi se sähköauto? Voimaa ei missään tapauksessa ole tarve olla kun kaikilla pärjään hyvin mainiosti ja kärryn vedossa mitä on usein menee autolla mitä ihan riittävästi. Tavallinen työ ja palkka pieni. Sähköauto kyllä tuntuu täysin mahdottomalta ja miten edes kestää jo 20 v ikäinen auto?

9

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Järkeväksi.

• Anonyymi00002

Mites se jakoketjun vaihto dsg porsii voi voi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mites se jakoketjun vaihto dsg porsii voi voi.

Manuaali 6vaihdetta ja rvs vaihteisto öljyssä sekä x1r ja kyllä oletan niistä olevan hyötyä.
        Muuten olen 56v vanha joten ihan lapsellisuudet menee vähän ohi ajatusmaailmastani.

• Anonyymi00003

Tarvitaanko tilaa kahden ihmisen lisäksi eläinten vai tavaran kuljetukseen?
      Onko tavarakantavuudella väliä?
      Jos eläimiä ei ole, ei kannata poissulkea paksuksi rekisteröityjä.

• Anonyymi00006

Kyllä on isoja koiria ja ovet auki autossa ja ilmanvaihto toimii varmistetusti parkki ajan kun käyn esim kaupassa. Eläimiä tulee olemaan aina sillä pidän niiden seurasta ja saamme elellä ja olla rauhassa. Ehkä huomaat etten pidä ihmisistä. Toki lukitus ja kyllä on korjattu ovien lukitus näinkin vähän käytetystä. Vähäinen käyttö on varma. Tavaraa on toisinaan parhaimmillaan n200kg . Joskus märkää koivu puuta jonka paino on aika suurikin. Touran on aika passeli kooltaan selkeän tilavuutensa ja muodon vuoksi. Pienempi ei kyllä ole mahdollista auton olla.

• Anonyymi00004

Saahan sen järkeväksi , mutta ei taloudellisesti järkeväksi .

• Anonyymi00007

Niinpä. Auto on aina kuluerä. Tässä tapauksessa toki käytetty sähköauto vaikuttaa järkevimmältä ratkaisulta.

• Anonyymi00008

No mahdotontahan se onkin, koska 20 v vanhoja sähköautoja ei käytännössä ole edes olemassa.

• Anonyymi00009

Tiedä sitten, mikä on kullekin järkevää, mutta minä ostin 3-vuotiaan käytetyn id4:n reilu vuosi sitten. Ikää minulla on vasta 75 vuotta ja kilometrejä tulee vuodessa enää noin 15.000 km. Auto maksoi melkein Corollan hinnan, mutta käyttö on hyvin edullista. Minulle tämä on ollut järkevä valinta, Polttikset on nähty, enkä niitä enää kaipaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      262
      3208
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1274
    3. 66
      1193
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      998
    5. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      62
      899
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      896
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      48
      824
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      762
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      708
    Aihe