Kellon kaliiberi

Anonyymi-ap

Moni kelloa esitellessään puhuu sen kaliibereistä. Ymmärtääkö esittelijä edes mitä kaliiberi kellossa tarkoittaa?

Yksi muutamanlainen kaupitteli netissä kelloaan. Merkki oli Longines vetokello ja sen myyjä taisi itsekin olla veto- ukko. Puhelimessa puhui monotomisesti esitellessaan aarrettaan. Ei antanut toiselle puheenvuoroa ja oli koko ajan äänessä. Vastaavan kohdalle sattuessa sanon: Sanon vielä huru huru!

11

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Jos myyjä puhuu kaliiberistä, niin eiköhän hän silloin tiedä mistä puhuu?
      Tiedätkö sinä?

      • Anonyymi00002

        Puhelimessa tuli tunne, ettei tiedä kellon kaliibereista. Eikä tiedä moni muukaan, kuka niistä puhuu, esiintyvät vain asiantuntijoina. Tiedätkö sinä?

        Jos joku puhuu kuuraketista, ei hän silti ole asiantuntija!


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Puhelimessa tuli tunne, ettei tiedä kellon kaliibereista. Eikä tiedä moni muukaan, kuka niistä puhuu, esiintyvät vain asiantuntijoina. Tiedätkö sinä?

        Jos joku puhuu kuuraketista, ei hän silti ole asiantuntija!

        Mikä on kaliiperi 7,62mm ?


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Puhelimessa tuli tunne, ettei tiedä kellon kaliibereista. Eikä tiedä moni muukaan, kuka niistä puhuu, esiintyvät vain asiantuntijoina. Tiedätkö sinä?

        Jos joku puhuu kuuraketista, ei hän silti ole asiantuntija!

        Eipä persu jannu kaliberista mitään ymmärrä. Sehän on vain koneiston tyyppi nimi.


    • Anonyymi00004

      Näitä löytyy kaliiperin kertojia ja indekseistä puhujia. Joka ei tiedä asioista, kannattaa olla varovainen.

    • Anonyymi00006

      Aika huonosti nykyautoilijakaan tietää auton moottorin tyyppiä, eli "kaliberia", tietää millä se käy ja joskus tilavuuden, mutta siihen jää.

    • Anonyymi00007

      Kelloni kaliiberit mitataan Ligne -mitoilla. Mitä lieneekään.

      • Anonyymi00008

        Sinä se vasta hauska kuvittelet olevasi.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Sinä se vasta hauska kuvittelet olevasi.

        Ligne (linja) on vanha ranskalainen pituusyksikkö, joka on 1/12 tuumasta (pouce). 1metri ~ 443,296 ranskalaista linjaa. (AI-yhteenveto). 🤣

        Joojoo, näin on.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ligne (linja) on vanha ranskalainen pituusyksikkö, joka on 1/12 tuumasta (pouce). 1metri ~ 443,296 ranskalaista linjaa. (AI-yhteenveto). 🤣

        Joojoo, näin on.

        Mutta kellojen cal. = kaliberi tarkoittaa koneiston tyyppiä ja mallia, kuten vaikka Omega cal.8500 tai Omega 9300. Aikojen alussa puhuttiin oleellisesti koneiton halkaisijan mitoista, mutta se sitä ei käytetä koneistojen kaliberin kohdallla.
        Tekoälyn tuote:
        Kellojen maailmassa kaliiperi (tai kaliberi, engl. calibre/caliber) tarkoittaa kellon koneiston mallia ja tyyppiä. Se on yksilöivä tunniste, joka kertoo, mikä koneisto kellon kuoren sisällä sykkii.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Mutta kellojen cal. = kaliberi tarkoittaa koneiston tyyppiä ja mallia, kuten vaikka Omega cal.8500 tai Omega 9300. Aikojen alussa puhuttiin oleellisesti koneiton halkaisijan mitoista, mutta se sitä ei käytetä koneistojen kaliberin kohdallla.
        Tekoälyn tuote:
        Kellojen maailmassa kaliiperi (tai kaliberi, engl. calibre/caliber) tarkoittaa kellon koneiston mallia ja tyyppiä. Se on yksilöivä tunniste, joka kertoo, mikä koneisto kellon kuoren sisällä sykkii.

        Vanhoissa kelloissa kaliiberi tarkoitti koneiston halkaisijaa Ligne arvoissa.
        Uudemmissa kelloissa kaliiberi tarkoittaa koneiston tyyppiä, koska samasta koneistosta voi olla eri variaatioita. Omega cal.8500 on eri variaatioita. Esim. Omega 8501.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe