Oli juttu Hetasta

Anonyymi-ap

Työttömistä 22v naisesta. Tilillä muutama kymmenen senttiä ja vuokranmaksu lähenee.
Tällaiset hyvin köyhät, Kelan rahojen avulla sinnittelevät ovat kyllä kirjassa jamassa. Ihan sääliksi käy.
Heille jos lahjoittaa rahaa niin kela vähentää Lyn seuraavat tiliä.
Voisin lähettää muutaman kympin kirjeellä mutta aina ei näitä henkilöitä tavoita eikä heidän osoitetaan saa selville, ymmärrettävistä syistä.
Vaikka olen mies, jo ikämies ja itselläni ei ole lapsia (oma valinta) ja elämässä kaikki varsin hyvin..niin vilpittömästi voisin auttaa ja anonyymisti eli en haluaisi että autettava tietää kun rahaa lähetti.

51

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

22v saa varmaan työttömyyskorvausta/asumistukea, missä ne rahat on?

• Anonyymi00002
      UUSI

Jos pääelinkeinona on tukien varassa roikkuminen niin ei siellä tilillä pidä enempää katetta ollakaan.

• Anonyymi00003
        UUSI

Olisitpa itse samassa tilanteessa. Kyllä jonkinlaista puskuria pitäisi olla. Ihan jo sairastumisen vuoksi, lääkkeet on kalliita jne.

• Anonyymi00009
        UUSI

Sadisti oikeistolainen äänessä, minä minä minä

• Anonyymi00010
        UUSI

Nyt tarvitsisi kyllä kiireesti luoda uusi mielisairausdiagnoosi nimeltä pakonomainen trollaaminen ja sille käypä hoito. Kukaan ei jaksa enää katsella tuota trollipaskomista.

• Anonyymi00017
        UUSI

Kyllä nämä kommentit paljastavat että suomalaisten keskuudessa on sosiopaatteja jotka nauttivat heikompien kiusaamisesta ja ylpeilevät sillä.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kyllä nämä kommentit paljastavat että suomalaisten keskuudessa on sosiopaatteja jotka nauttivat heikompien kiusaamisesta ja ylpeilevät sillä.

Nykyinen hallitus sopii tähän

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Yhteiskunnan elätti äänessä, mulle mulle mulle mulle

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Helvettiäkö sinä valitat?! Työttömiä saa vihata se ei ole kiellettyä.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Heitä näyttäisi olevan hyvin paljon.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Johtuuko työttömyys mistä? Työpaikkojen puuttuumusesta. Tästä ei pidä syyttää työttömiä ihmisiä.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Johtuuko työttömyys mistä? Työpaikkojen puuttuumusesta. Tästä ei pidä syyttää työttömiä ihmisiä.

Missä on oikeiston lupaamat 100.000 uutta työpaikkaa!!!!!!!!

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

No mitä sinä valitat. Rikkaita saa vihata se ei ole kielettyä. Varsinkin sellaisia upporikkaita joilla on jo useita miljoonia rahaa pankkitillä ja silti keräävät vaan lisää rahaa! Vaikka mitään tarvetta siihen ei ole, koska niillä elää jo heinosti koko loppu elämän! Mitään tarvetta ei ole myöskään muuttaa mihkään monacoon tai muuhun veroparatiisimahaan, koska suomen verotkin maksamalla jää rahaa edelleen niinpaljon käteen , että sillä elää koko loppu elämän!

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Yhteiskunnan elätti äänessä, mulle mulle mulle mulle

Sanoo Kokoomusloinen, joka nostaa kaikki mahdolliset yhteiskunnan kustantamat yritystuet!!!! Häpeäisit!!!

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Kokoomusloisia pitää vihata yli kaiken, koska nostavat mahdollisimman paljon yhteiskunnan maksamia yritystukia!!

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Valtion työntekijöitä.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Juu. Te kommarit kärsitte mielellänne. Mutta, ette toteuta internationaalia? Miksi te köyhät kommarit ette auta muita köyhiä kommareita? Jos teillä jää edes vitonen tilille ylimääräistä, luulisi että solidaarisuuden vuoksi autatte kamraattia. Mutta ei. Minulle kaikki luukusta irtoava, ei muille. Missä on sovhoosiaatokset? Ei missään. Mulle, mulle, riistäjiltä kaikki pois, mulle mullel lel lle l lelle ell.

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Työttömyys johtuu siitä että on laiska looseri. Ja halveksin tosiaan sellaisia. En todellakaan välitä heistä ja en todellakaan peittele sitä. Pidän tosiaan tätä hallitusta hyvänä sillä nyt työttömiä voidaan kurittaa.

• Anonyymi00004
      UUSI

Yksittäistapaus, Hajaantukaa, täällä ei ole mitään ihmeteltävää

• Anonyymi00005
      UUSI

Näille ihmisille hallitus sanoo että Menkää töihin ja mitään konkreettista apua ei tule. Ilmaistyöhön kyllä pakotetaan kaikella mahdollisella selityksellä.

• Anonyymi00007
        UUSI

Kansalaisraha kaikille ja sen lisäksi saisi tienata eikä sitä vähenetä kansalaisrahasta

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kansalaisraha kaikille ja sen lisäksi saisi tienata eikä sitä vähenetä kansalaisrahasta

kolhoosit takas, kaikki hapankaalia viljelemään

• Anonyymi00018
        UUSI

Sitten kun vielä kerrot täällä sen paikan johon "mennään" töihin. Tuskin itse olet töissä, koska silloin ymmärtäisit ettei työhön vain mennä vaan pitää olla avoin tehtävä ja hakijalla osaamista siihen.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sitten kun vielä kerrot täällä sen paikan johon "mennään" töihin. Tuskin itse olet töissä, koska silloin ymmärtäisit ettei työhön vain mennä vaan pitää olla avoin tehtävä ja hakijalla osaamista siihen.

Älä unohda suhteilla suhmuroiden, hyvä veli verkoston kautta & Nepotismia kuten tapauksessa Stubb

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Siinä taas työtön pummirotta.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Siinä taas työtön pummirotta.

Siinä Kokoomusloinen, joka nostaa kaikki yhteiskunnan maksamat yritystuet!

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Siinä Kokoomusloinen, joka nostaa kaikki yhteiskunnan maksamat yritystuet!

Yritystuet usein mahdollistaa työllistämisen, mikset käytä tätä hyödyksesi?

• Anonyymi00008
      UUSI

Suomi on perverssi maa kun näille minili yhteiskunnan tukien saajille ollaan kateellisia. Vuokran ja laskujen jälkeen elämiseen jää alle 200€. Tällä 200€ ostat kaiken mahdollisen kuukaudessa. Kaikki kateelliset voivat itse elää tuolla summalla kuukauden ja kokeilla onnistuuko miten hyvin.

• Anonyymi00011
        UUSI

Tuokin nainen kertoi olleensa työkokeilussa eli hänet on työllisyystoimien kautta ohjattu toisten orjaksi. Nuori normaali terve ja raitis ihminen elämänsä alussa. Koko yhteiskunta pitää heitä pilkkanaan.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tuokin nainen kertoi olleensa työkokeilussa eli hänet on työllisyystoimien kautta ohjattu toisten orjaksi. Nuori normaali terve ja raitis ihminen elämänsä alussa. Koko yhteiskunta pitää heitä pilkkanaan.

Eikös hän kertonut että oli jokin sairaus puhjennut. Lääkärikäynnit maksaa, lääkkeet maksaa ja jos ei ole varaa lääkkeisiin niin sairaus jää hoitamatta josta yleensä jatkossa seuraa entistä pahempi umpikuja.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jättänyt velvoitteensa tekemättä, heitetty ulos työkokeilusta ja laitettu karenssiin. Tässä toinen totuus

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eikös hän kertonut että oli jokin sairaus puhjennut. Lääkärikäynnit maksaa, lääkkeet maksaa ja jos ei ole varaa lääkkeisiin niin sairaus jää hoitamatta josta yleensä jatkossa seuraa entistä pahempi umpikuja.

Elämä on arpapeliä, jotkut saa huonommat kortit jotkut paremmat

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jättänyt velvoitteensa tekemättä, heitetty ulos työkokeilusta ja laitettu karenssiin. Tässä toinen totuus

Onko tuo muka totta? Taksit itse keksiä.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Elämä on arpapeliä, jotkut saa huonommat kortit jotkut paremmat

Kaikki fanittamaan Amerikkaa, jossa vain vahvat selviävät ja muilla ei ole mitään ihmisarvoa

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kaikki fanittamaan Amerikkaa, jossa vain vahvat selviävät ja muilla ei ole mitään ihmisarvoa

Suomeen tulee ehdottomasti saada Yhdysvaltalainen väkivaltarikollisuus! Me tienataan tällä T. Kokoomus

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Onko tuo muka totta? Taksit itse keksiä.

Ihan yhtä totta kuin muutkin olettamukset täällä

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Suomeen tulee ehdottomasti saada Yhdysvaltalainen väkivaltarikollisuus! Me tienataan tällä T. Kokoomus

Sinä narujalka et pärjäisi edes siinä hommassa

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sossu maksaa lääkärissä käynnit/lääkkeet.

• Anonyymi00027
      UUSI

Tulisikin tuollainen Amerikka malli niin pääsisi tappamaan ihmisiä ihan surutta. Ainoa mikä pitää tappamisen kurissa on sosiaalituet.

• Anonyymi00034
        UUSI

Kaikki väkivalta pitää kohdistaa poliitikoihin

• Anonyymi00031
      UUSI

Jos sama ihminen, josta luin, niin eipä se ulkonäöltään ja vaatetukseltaan näyttänyt mitenkään varattomalta. Kaikki viimesen päälle laitettua.

• Anonyymi00035
        UUSI

Kirpparilta saa vaatteita ja meinit ei juurikaan mitään maksa, ei kai työttömän tarvitse näyttää rähjäiseltä peikolta.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Kirpparilta saa vaatteita ja meinit ei juurikaan mitään maksa, ei kai työttömän tarvitse näyttää rähjäiseltä peikolta.

Vielä heikommin saa työtä jos ei itsestään huolta pidä

• Anonyymi00037
        UUSI

Onhan niitä rikkaita poliitikkoja, jotka näyttävät tarkoituksella köyhiltä variksenpelättimiltä ja toisaalta köyhiä, jotka näyttävät rikkailta. Mikäli vimpan päälle laitettu on sinun mielestä automaattisesti valtavan rikas niin mitähän sitten rikas poliitikko on, joka on kuin noussut suoraan roskiksesta? Tyylitajuahan saa rahalla vai saako?

Ja toisaalta, kuka ei menisi lehden kuvauksiin vimpan päälle laitettuna? Pitääkö tahalleen rämpiä mudassa, oksentaa paidalle ja jättää housut roikkumaan polviin, jotta näyttää uskottavalta köyhältä?

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Onhan niitä rikkaita poliitikkoja, jotka näyttävät tarkoituksella köyhiltä variksenpelättimiltä ja toisaalta köyhiä, jotka näyttävät rikkailta. Mikäli vimpan päälle laitettu on sinun mielestä automaattisesti valtavan rikas niin mitähän sitten rikas poliitikko on, joka on kuin noussut suoraan roskiksesta? Tyylitajuahan saa rahalla vai saako?

Ja toisaalta, kuka ei menisi lehden kuvauksiin vimpan päälle laitettuna? Pitääkö tahalleen rämpiä mudassa, oksentaa paidalle ja jättää housut roikkumaan polviin, jotta näyttää uskottavalta köyhältä?

Minusta on ihan hyvä asia että jotkut pitää ulkonäöstään ja siisteydestään sekä tyylistään kiinni vaikka rahat on tiukilla.

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Vielä heikommin saa työtä jos ei itsestään huolta pidä

Suhteilla ne työpaikat menee, kysy vaikka Stubbilta

• UUSI

22-vuotias voisi opisella sellaisen ammatin, jolla saisi työtä.

• Anonyymi00047
        UUSI

Ammatti ei riitä. Tarvitaan työkin.

• Anonyymi00049
        UUSI

22v ehtii vielä opiskella, ensin kannattaa tehdä työtä jos vain sitä löytyisi, yrittää kerätä hieman rahaa ja sitten tilanne näyttää hyvältä niin sitten opiskelemaan.
        Työttömän on hyvin vaikea ottaa esimerkiksi vieraalta paikkakunnalta työtä vastaan kun ei ole varaa muuttaa.
        Itse olin nuorena tuossa tilanteessa. Vanhemmista ei ollut rahallista apua kun molemmat oli deekuja, yritin vieraalla paikkakunnalla aloittaa työt mutta eka tiliin kun on kuukausi niin en pärjännyt edes sitä aikaa.
        Muistan kuinka stadissa kävelin ja katselin syksyllä missä olisi omenapuita, olin ollut syömättä jo pitkään, hyvin väsynyt ja heikko kunto. Olin kuin haamu. En keksinyt siin tilanteessa mistään apua. Siskolle soitin että lähettäisi rahaa mutta ei hänelläkään ollut lainata. Sosiaalinen verkosto oli ainoastaan lähisukulaiset.
        Jouduin palaamaan kotipaikkakunnalla ja kävin sitten syömässä vanhempien jääkaapista mitä nyt sieltä löytyi. Asuin milloin missäkin nurkissa.
        Sitten löysin tyttöystävän ja kahdestaan pärjättiin mutta rahat oli tiukilla silti. Löytyi töitä ja siitä lähti elämä rullaamaan.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

22v ehtii vielä opiskella, ensin kannattaa tehdä työtä jos vain sitä löytyisi, yrittää kerätä hieman rahaa ja sitten tilanne näyttää hyvältä niin sitten opiskelemaan.
        Työttömän on hyvin vaikea ottaa esimerkiksi vieraalta paikkakunnalta työtä vastaan kun ei ole varaa muuttaa.
        Itse olin nuorena tuossa tilanteessa. Vanhemmista ei ollut rahallista apua kun molemmat oli deekuja, yritin vieraalla paikkakunnalla aloittaa työt mutta eka tiliin kun on kuukausi niin en pärjännyt edes sitä aikaa.
        Muistan kuinka stadissa kävelin ja katselin syksyllä missä olisi omenapuita, olin ollut syömättä jo pitkään, hyvin väsynyt ja heikko kunto. Olin kuin haamu. En keksinyt siin tilanteessa mistään apua. Siskolle soitin että lähettäisi rahaa mutta ei hänelläkään ollut lainata. Sosiaalinen verkosto oli ainoastaan lähisukulaiset.
        Jouduin palaamaan kotipaikkakunnalla ja kävin sitten syömässä vanhempien jääkaapista mitä nyt sieltä löytyi. Asuin milloin missäkin nurkissa.
        Sitten löysin tyttöystävän ja kahdestaan pärjättiin mutta rahat oli tiukilla silti. Löytyi töitä ja siitä lähti elämä rullaamaan.

Et sitten mennyt työkkäriin kai silloin sellainenkin oli? Tai hakenut toimeentulotukea?

• Anonyymi00046
      UUSI

Hyvä kirjoitus. Siinä näkee kuinka äkillinen sairaus voi suistaa elämän tasapainosta. Nämä eivät tule kello kaulassa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      246
      4804
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      89
      2353
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1520
    4. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      319
      925
    5. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      72
      894
    6. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      270
      849
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      112
      776
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      767
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      38
      726
    10. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      67