Miten paljon menee aikaa lataamiseen Hangosta Utsjoelle

Anonyymi-ap

Mulla menee yhdellä tankilla VW TDi: llä joten ei mene aikaa lataamiseen eikä tankkaamiseen.

30

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuinka usein ajat Hangosta Utsjoelle noin tiukalla aikataululla?
      Miten usein arvioit keskimääräisen autoilijan ajavan tuon saman reissun?

• Anonyymi00002

Kauhean suosittu reitti tuo Hangosta Utsjoelle, mikähän siinä vetää?

• Anonyymi00013

Huikeat maisemat varsinkin talvella. Miellyttävä ilmasto talvella.

• Anonyymi00003

Hyvä esimerkki tuollaisesta teoreettisesta ominaisuudesta, jolla ei käytännön elämässä ole mitään merkitystä. Yhtä olennainen tieto kuin vaikka se onko auton huippunopeus 240 km/h vai 250 km/h.

• Anonyymi00004

Matka kestää noin 16 tuntia.
      Töpseliautolla.
      Jos laturi sattuu Lapissa
      toimimaan.

• Anonyymi00007

Pitää olla lähes yliluonnolliset kyvyt, jos tuollaisen matkan ajaa 16 tuntiin. Mapsikin veikkaa lähes 17 tuntia, mutta todellinen matka-aika on hyvälläkin kelillä vähintään 20 tuntia.

• Anonyymi00005

Käyn kahvilla ja syömässä matkan aikana. Lataamiseen ei mene lainkaan aikaa.
      Jos ajaisin polttiksella niin minun pitäisi kököttää letkun perässä 5 min kun ajaisin takaisinpäin.

• Anonyymi00006

Noin 1400 km.... Kesäkelissä tarvitsisin eka 20 min lataustauon n. 900 km kohdalla, sen jälkeen kaksi samanmittaista taukoa. Latureilla en notku koskaan 20 min kauempaa, jolloin akku on ~80% täynnä.
      Kukaan ei aja tuollaisia matkoja ilman taukoja ja ainakin minä tarvitsisin matkalla myös pikku päikkärit.
      Jos lähtisin meidän dieselillä, niin matka-aika olisi todennäköisesti kutakuinkin sama ja dieseliä kuluisi päässä laskien n. 85 litraa...

• Anonyymi00008

Pysähdytään 3 kertaa, joka kerralla pikaladataan donutlabin solidstate akkua 5 minuutin ajan. Yhteensä latauksiin menee siis 15 minuuttia, mutta mikään ei estä kuskia käyttämästä aikaa johonkin järkevään sillä aikaa kun auton akku pikalatautuu.

Aluksi pitää odotella että ko akku on saatavilla haluamaasi ajoneuvoon, joko varaosana tai tehdasasenteisena.

• Anonyymi00009

Minulla ei käy mielessäkään ajaa johonkin v:tun Utsjoelle.
      Ja jos sinne jostain syystä pitäisi mennä, niin en ainakaan millään volkkarinpaskalla lähtisi sinne ajamaan.
      Vaikea kuvitella mitään kamalampaa, kuin dieselpaskalla ajaminen.

• Anonyymi00010

Neljä vuotta sähköautoilija ja vieläkään ei ole tullut tarvetta ajaa sähköautollani Hangosta Utsjoelle. Omiin ajoihin sähköauto riittää erittäin hyvin - en edes tarvitse pikalatausasemia.

• Anonyymi00011

Useamman vuosikymmenen autoilleena ja moottoripyöräilleenä minulle on tullut lukemattomia kertoja vastaavia ja julmetun paljon pitemipäkin ajomatkoja. Ei toki yhtä soittoa, mutta kuitenkin 500-600 km päivämatkat ovat täysin normaaleja.

Pisin yhden päivän aikana kotimaassa tekemäni mp-ajelu oli 15 v sitten Kilpisjärveltä Vantaalle, matkaa 1080 km. Läksin aamu ysiltä ja olin kotipihassa pikkusen ennen puolta yötä. Matkalla yksi reilumpi tauko, muut tankkaus, jaloittelu ja kahvittelupysähdyksiä.

5000-10.000 Euroopan reissuja lähes vuosittain niin (matkailu)autolla kuin mp:lläkin. Viime vuonna tuli tosin tehtyä vain yksi pitempi 3000 km moporeissu sekä 4500 km Norjan ja Suomen Lapin syysloma matkailuautollaa. Lisäksi yksi koiranpennun hakureissu Rovaniemeltä, matkaa silläkin reissulla kertyi n. 1400 km. En muuten ole ainoa kilometrinnielijä, meitä yhtä hulluja on pilvin pimein.

HD:llä Route 66, vuosi oli 2006. Matkaa mutkineen n. 31100 mailia, eli 5000 km. Kesto oli muistaakseni 21 päivää + lennot.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Useamman vuosikymmenen autoilleena ja moottoripyöräilleenä minulle on tullut lukemattomia kertoja vastaavia ja julmetun paljon pitemipäkin ajomatkoja. Ei toki yhtä soittoa, mutta kuitenkin 500-600 km päivämatkat ovat täysin normaaleja.

Pisin yhden päivän aikana kotimaassa tekemäni mp-ajelu oli 15 v sitten Kilpisjärveltä Vantaalle, matkaa 1080 km. Läksin aamu ysiltä ja olin kotipihassa pikkusen ennen puolta yötä. Matkalla yksi reilumpi tauko, muut tankkaus, jaloittelu ja kahvittelupysähdyksiä.

5000-10.000 Euroopan reissuja lähes vuosittain niin (matkailu)autolla kuin mp:lläkin. Viime vuonna tuli tosin tehtyä vain yksi pitempi 3000 km moporeissu sekä 4500 km Norjan ja Suomen Lapin syysloma matkailuautollaa. Lisäksi yksi koiranpennun hakureissu Rovaniemeltä, matkaa silläkin reissulla kertyi n. 1400 km. En muuten ole ainoa kilometrinnielijä, meitä yhtä hulluja on pilvin pimein.

HD:llä Route 66, vuosi oli 2006. Matkaa mutkineen n. 31100 mailia, eli 5000 km. Kesto oli muistaakseni 21 päivää lennot.

Sorry kirjoitusvirhe, piti olla 3100 mailia

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sorry kirjoitusvirhe, piti olla 3100 mailia

Olihan siinä muutakin satua. 10000 km:n euroopan matka 600 km/päivä 17 päivää. Kannattaa siinä Messinan salmen kohdalla herätä. 31000 mailia on iha yhtä uskottava.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Olihan siinä muutakin satua. 10000 km:n euroopan matka 600 km/päivä 17 päivää. Kannattaa siinä Messinan salmen kohdalla herätä. 31000 mailia on iha yhtä uskottava.

Meidän Euroopan reissu kesti lmuutaman päivän yli 2 kk, joten 600 km/päivä ei ollut keskivertolukema, vaikka pari sellaistakin ajomatkaa tuli tehtyä. Kuten kerroin, 31100 mailia oli näppisvirhe.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Meidän Euroopan reissu kesti lmuutaman päivän yli 2 kk, joten 600 km/päivä ei ollut keskivertolukema, vaikka pari sellaistakin ajomatkaa tuli tehtyä. Kuten kerroin, 31100 mailia oli näppisvirhe.

On se hienoa, että on muunkinlaista autoilua kuin omakotilataamisen ympärillä hyörimistä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

HD:llä Route 66, vuosi oli 2006. Matkaa mutkineen n. 31100 mailia, eli 5000 km. Kesto oli muistaakseni 21 päivää lennot.

Minä olen ajellut Teslalla useastikin 500-600km:n päivämatkoja ilman mitään ongelmia.
        Harvemmin Teslalla tarvitsee pysähtyä lataamaan, kuin moottoripyörälläni (ZZR1400) tankkaamaan.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minä olen ajellut Teslalla useastikin 500-600km:n päivämatkoja ilman mitään ongelmia.
        Harvemmin Teslalla tarvitsee pysähtyä lataamaan, kuin moottoripyörälläni (ZZR1400) tankkaamaan.

Juu, sähkis on mp:n ja matkailuauton lisäksi meilläkin. Tuollainen 500-600 km hoituu kesäkelissä yhdellä 20 min latauspysähdyksellä. Talvella keleistä ja lämpötilasta riippuen tarvitaan ehkä kaksi pikku stoppia.
        Myös gessua joutuu tankaamaan hieman useammin kuin sähköautoa, tosin range on aika kiva, eli 350km luokkaa (19 l tankki ja ~5 l kulutus)
        Viime keväänä tuli pikku yllätys, kun Kolinportin Neste oli sulkenut ovensa ja mittari näytti 3 km jäljellä olevaa ajomatkaa. Oville koputtelemaan ja kolmannella tärppäsi, sain muutaman litran ruohonleikkurin bensaa ja pääsin seuraavalle huoltikselle.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Juu, sähkis on mp:n ja matkailuauton lisäksi meilläkin. Tuollainen 500-600 km hoituu kesäkelissä yhdellä 20 min latauspysähdyksellä. Talvella keleistä ja lämpötilasta riippuen tarvitaan ehkä kaksi pikku stoppia.
        Myös gessua joutuu tankaamaan hieman useammin kuin sähköautoa, tosin range on aika kiva, eli 350km luokkaa (19 l tankki ja ~5 l kulutus)
        Viime keväänä tuli pikku yllätys, kun Kolinportin Neste oli sulkenut ovensa ja mittari näytti 3 km jäljellä olevaa ajomatkaa. Oville koputtelemaan ja kolmannella tärppäsi, sain muutaman litran ruohonleikkurin bensaa ja pääsin seuraavalle huoltikselle.

Myös Gessulla kuten sähköautoilla pysähdys 200km välein kuskin vuoksi tarpeen.
        Itellä kokemusta molemmista :-)

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Myös Gessulla kuten sähköautoilla pysähdys 200km välein kuskin vuoksi tarpeen.
        Itellä kokemusta molemmista :-)

Hyvä keli ja maantieajoa, niin Gessulla pysähdys ~300 km välein ja samalla tankkaus. Autoilla oikeastaan aina vähintään se 300 km, olipa sitten alla sähkis tai polttis. Tai no, huippupakkasilla 300 km toteutuminen sähkiksellä alkaa olla enempi teoriaa...

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Hyvä keli ja maantieajoa, niin Gessulla pysähdys ~300 km välein ja samalla tankkaus. Autoilla oikeastaan aina vähintään se 300 km, olipa sitten alla sähkis tai polttis. Tai no, huippupakkasilla 300 km toteutuminen sähkiksellä alkaa olla enempi teoriaa...

Itse en ole koskaan ajanut moottoripyörällä edes 200km:ä ilman taukoa, muistaakseni yhden kerran olen ajanut Tre-Hki välin yhtä soittoa kun oli kiiire, mutta olihan se väli aivan perseestä ajettavaksi. Ehkä joku homosohva sopisi siihen, mutta oikealla moottoripyörällä (ZZR1400) se oli hyvin ikävää.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Itse en ole koskaan ajanut moottoripyörällä edes 200km:ä ilman taukoa, muistaakseni yhden kerran olen ajanut Tre-Hki välin yhtä soittoa kun oli kiiire, mutta olihan se väli aivan perseestä ajettavaksi. Ehkä joku homosohva sopisi siihen, mutta oikealla moottoripyörällä (ZZR1400) se oli hyvin ikävää.

Makuasioita. Enivei, kaikki turhat tauot tappavat keskinopeuden tehokkaasti. Ei todellakaan kiinnosta ajaa 600 km kellon ympäri, sekin on tullut koettua, tuntemattomassa seurassa tosin.
        Homosohvista tiedä, mutta reissatessa ajoasento ja penkki ovat kaiken A&O. Vaikka mistä minä mitään tiedän, mopoilla tullut ajeltua vasta 54 vuotta. Vielä en osaa lopettaa...

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Makuasioita. Enivei, kaikki turhat tauot tappavat keskinopeuden tehokkaasti. Ei todellakaan kiinnosta ajaa 600 km kellon ympäri, sekin on tullut koettua, tuntemattomassa seurassa tosin.
        Homosohvista tiedä, mutta reissatessa ajoasento ja penkki ovat kaiken A&O. Vaikka mistä minä mitään tiedän, mopoilla tullut ajeltua vasta 54 vuotta. Vielä en osaa lopettaa...

Saman hiton itkemistä puolin ja toisin kuin aiemmin bensa vastaan diesel.
        kasvakaan jo aikuisiksi !!

• Anonyymi00019

Kevät aikaisessa ja niin alkaa olla mopokelitkin. Kohta saa jättää Iidan vaimon käyttöön ja nauttia ajamisesta taas ½ vuoden jälkeen 🏍️

• Anonyymi00022

Mutta joskus haluat takaisin Hankoon niin sinulla menee aikaa sen mustan letkun pitelemiseen kun taas minulla auto lataa itsensä kahvi- ja ruokataukojeni aikana.

Ja jos olisit rehellinen niin kertoisit että autosi range ei todellakaan ole 1400 km vaikka valmistaja sellaista ilmoittaakin. Se on se WLTP myös dieselissä joka valmistajan on pakko kertoa

• Anonyymi00025

Mulle olisi ihan sama ajaisinko kiisselillä. pensalla vai sähköllä. Sama aika menee jokaisella, sikäli kun puhutaa oikeista sähköautoista...

• Anonyymi00026

Minkä verran matka maksaa?
      Sähköautolla n. 70€
      Polttomoottoriautolla n.170€.

• Anonyymi00031

Sähkiksellä halvemmalla, mutta kuten tässä viime päivinä(kin) olemme saaneet lukea, sähköauton arvonalenema on huikea. Kolme vuotta ja ~50% uuden arvosta katoaa.
        Siltikin sähkis, kun en ole ihan pa.

• Anonyymi00029

Ajoa 2,5 tuntia
      Latausta 2,5 tuntia.
      230v

" Express bussi on siisti cool "
      - pelle m. -

• Anonyymi00030

Teslan sovelluksen mukaan, matka-aika on tasan 14 h.
        Eli saman verran kuin polttomoottoriautolla kahvi - ja ateriataukoineen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      202
      4800
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      218
      3633
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      123
      3008
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2972
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      55
      2913
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      14
      2452
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      64
      2442
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      78
      2273
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2095
    10. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      57
      2054
    Aihe