Liiton varakkaimmat jäsenyhdistykset, Helsingin seudun vapaa-ajattelijat ry (HSVA) ja Tampereen vapaa-ajattelijat r.y. (TAVA), rahoittavat molemmat Vaparilehden julkaisua muutamien tuhansien eurojen tukisummilla. Myös tällä tavalla liitossa luodaan epätasa-arvoisuutta.
Liiton rahoittaminen avaa ohituskaistan HSVA:lle ja TAVA:lle uusien päättäjien junttatyössä. Valittavien päättäjien junttalistat valmistellaan hyvissä ajoin ennen joka kolmas vuosi pidettävää liittokokousta.
Oikea tapa rahoittaa yhteistä lehteä olisi ottaa rahat liiton taskusta ja kerätä sinne riittävästi varoja jäseniltä nyt kun valtionavustukset on menetetty ja on muitakin talousvaikeuksia.
Hesan ja Tampereen epäoikeudenmukainen vaikutusvalta liitossa
12
128
Vastaukset
- Anonyymi00001
Huomautan, ettei kummallakaan mahtiyhdistyksellä ole omaa hautausmaata. Tämä selittää, miksi pikkuyhditykset saavat omin voimin kärvistellä hautausmaiden hoidon kanssa ja liitto antaa vain näennäistukea.
Liittokokoukseen riittää rahaa. Siellähän sinetöidään mahtiyhdistysten määräysvalta taas seuraaviksi vuosiksi. Hotellihuoneet, maittavat ateriat, lämpimät kokoustilat, tanssilattia etc.
Pikkupaikkojen harvenevat jäsenet saavat talkoilla hautausmaillaan yhä enemmän. Sateessa, rännässä, lumessa, viimassa, pakkasessa etc. - Anonyymi00002
Tuki lehdelle ei oikeuta mihinkään muuhun.
Seuraavaksi urputtaa, että miksi näiden yhdistysten jäsenet joutuvat...- Anonyymi00006
Otetaanpas seuraavaksi esiin Neljännen linjan tilan vuokrasopimus, jossa Hesan yhdistys saa aika roimaa etua. Liiton suosikkipuljuko?
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Otetaanpas seuraavaksi esiin Neljännen linjan tilan vuokrasopimus, jossa Hesan yhdistys saa aika roimaa etua. Liiton suosikkipuljuko?
Kyse on törkeästä piilotuesta Hesalaisille.
- Anonyymi00003
Tampereella on sijoituksia
onko Helsingin osastolla omaisuutta?
Mikä tekee Stadin osastosta varakkaan?
Miksi Valiitto on pikkuruinen Turussa? jossa on myös yliedustus sveduissa - Anonyymi00005
Onko väärin tukea lehden ilmestymistä. Syyskokous päätti demokraattisesti.
- Anonyymi00007
Eikö normaali tapa olisi kerätä riittävän suuri liittomaksu, jotta lehti tulisi toimeen ilman armopaloja? Ihan omavastuisesti.
- Anonyymi00008
Helsingin yhdistys voi lähettää sääntöjen mukaan enintään 7 edustajaa liittokokoukseen. Jäsennäärän, liittomaksutilitysten mukaan sillä olisi oikeus suurempaan määrään, jos tätä maksimirajoitusta ei olisi
- Anonyymi00010
Eli sääntöjä kierretään ”moraalisella oikeudella” sanella asioita. Ylikoski ainakin on kova poika vetelemään naruista verhon takana.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eli sääntöjä kierretään ”moraalisella oikeudella” sanella asioita. Ylikoski ainakin on kova poika vetelemään naruista verhon takana.
Epädemokraattista
- Anonyymi00012
Erotkaa vapareista
- Anonyymi00013
Jep
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2412608Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka122162Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3231880- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois861546Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001250- 671200
- 251131
- 501083
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731016