Ilmeisesti vihervasemmisto ei syö suomalaista ruokaa, vaan haluaa ulkolaista sammonellakanaa, norjalaista antibioottikassilohta, brasilialaista hormoonilihaa, espanjalaista tuholaismyrkykurkkuja ja tomaatteja..
Hyvän asian puolesta nuo muutamat ruuan tuottajat tulivat.
Mutta ei näytä ihmisiä kiinnostavan mistä se kotimainen ruoka alunperin tulee sinne kaupan hyllylle😭
Arvostan suomalaista ruuantuottajaa! 🇫🇮
Ei ihme, että täällä menee kaikki kiristykset heittämällä läpi.
Tai sitten pääkaupunkiseutu on jo niin täynnä matuja, että heitä ei kiinnosta, Elähän kustantaa, vaikka ruoka olisi kuinka kallista!
Traktorimarssi ei kiinnostanut mediaa, saatikka ruuan kuluttajaa
12
197
Vastaukset
- Anonyymi00001
Muuten, varhaisperuna maksoi liki 50 euroa kilo, onkohan se perunantuottaja saanut työlleen vastinetta, vai vetikö muut roistot taas välistä🤔
- Anonyymi00003
Kasvattaja on todennäköiseti saanut kasvatuskulut ja lisäverot. Kasvihuoneessa kasvatettua perunaa nuo on.
- Anonyymi00002
Tyhjän päiväistä koko rattori marssit.marssijoitten oma kannattamansa puolue on ollut ja tulee olemaan maanviljelijöiden tuho.ole olleet muuta kuin Brysselin marionetteja.ja tuho jatkuu.suunta alaspäin.
- Anonyymi00004
anteeksi missä on suomalainen ruoka ravintola kysyn vaa.. ei kuin kiinalaisia ,ranskalaisia.italilaisia yms..HALOO
- Anonyymi00007
Haloo haloo, kuka niitä ulkomaan herkkuja haluaa? Eiköhän se ole asiakkaista kiini, jotka ostaa.
- Anonyymi00005
SUOMESSAHAN KAIKKI RAVINTOLAT OVAT ULKAALISTEN NIMEIÄ JA MYYVÄT VAIN ULKOMAAILISTA RUOKAA MISSÄÄN EI MYYDÄ SUOMALAISTA..
- Anonyymi00010
Onhan näitä suomalaisen ruoan ravintoloita ollut, eivät vaan oikein menesty? Perinteinen suomalainen ruoka on ulkonäöltään valjua. Sitten kun aletaan virittelemään annoksia niin hinnat on törkeitä? Suomi on ollut kahden suurvallan välissä, joskus Ruotsi oli myös sellainen, vähän tuntuu että niitä aitoja suomalaisia ruokia on niin vähän? Kuka maksaa jostain poronfileestä 60-70€ ja nälkä jää kun vaan pientä piperrosta?
- Anonyymi00006
" Ei ihme, että täällä menee kaikki kiristykset heittämällä läpi.
Tai sitten pääkaupunkiseutu on jo niin täynnä matuja, että heitä ei kiinnosta, Elähän kustantaa, vaikka ruoka olisi kuinka kallista! "
Suurin osa matuista, noin 90 %, elää sosiaalituilla. He saa Kelan kausikortin, johon kuuluu myös kauppojen ruokakortti.
Ei heitä kiinnosta, mistä se ruoka tulee. Yhteiskuntahan sen maksaa.
Asunnot, huonekalut, autokortit, jopa autot jos on suurperhe.
Useilla matumiehillä, muslimit, on jo suomessa useimpia vaimoja ja tietysti pataljoonan verran lapsia. No, ainakin komppanian verran, noin parisataa per mies.
Eli, lapsilisilläkin matumiehet elelee hyvin.
Ps. Minä en moiti enkä hauku matuja. He eivät luoneet näitä järjettömiä sosiaalitukiaisia.
Ne on luoneet, ihan ehta suomalaiset poliitikot ja viranomaiset.
Ja kaikista pahin perkele, on EU.- Anonyymi00009
Erittäin hyvä kirjoitus. Ei paljoa lisättävääkään. Unohdit mainita ainoastaan mitkä puolueet tämän rahastushimmelin matuillerakensivat ja keitä niillä kotimaisilla kasvitarhoilla työskentelee. Olisi kiva tietää.
- Anonyymi00008
Olipa muuten tosi hyvä idea liittyä EU:n kaikkien kannalta.
vai oliko ?- Anonyymi00014
On, saadaan ulkomailta tuotteita, joita ei suomesta saa.
- Anonyymi00011
No, ehkä se sitten maistuu paremmalta... ?
Itse asiassa ruokatuotannon ongelmat ovat siinä jakeluketjussa, kun globaali kilpailu ohittaa kotimaan tuotannon, joka toteutuu kuitenkin korkeammilla hinnoilla kun se ulkomainen jo sääoloista ja vuodenajoista johtuen.
Lopputuottaja ei tässä ole kauppaketjujen kanssa tasavertainen neuvottelija.
Ikävä kyllä.
Luomuviljelykään ei oikein ole riittävästi kantanut, vaikka ne tuotteet ovatkin todella edukseen.
Ehkä tuottajien pitäisi toteuttaa oma jakeluketjunsa, joka toimisi jakelijana suoramyyntien ja vastaavien kanavien kautta.
Sekään ei monopolihintoja kykene ylläpitämään, siinäkin ollaan kilpailun kanssa vastakkain, mutta ainakin tuotanto kohtaisi sitä kysyntää jota kuitenkin on.
Parempi tietenkin olisi jos elintaso yleisesti nousisi ja ruokatarvikkeita ja valintoja voisi suuri enemmistö tehdä kuluja seuraamatta joka olisi tietenkin ihanteellista.
Mutta maatalouden tuet ovat silti tuotteiden korkeissa hinnoissa osana, ainakin ostajien varoissa niitä ostaessa.
Liiketoimintaa maatalous kuitenkin perimmältään on ellei se ole oman puutarhan hoitoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181