Mitä nautitte viikonlopun herkuttelussa? Jos siis koitetaan laihtua?
Viikonlopun yli on hankala päästä ilman että syö tai juo jotain hyvää. Minulla on AINA dieetti kaatunut viikonloppuna! On kuitenkin vapaata ja kavereitain näkee. Mulla oli vähän hankalaa ketolla viime vkl kun olin ravintolassa ja oli runsaasti tarjolla viiniä ja syötävää. Join sitten kolme annosta kuivaa valkoviiniä ja juustoa, söin kalaa ja pienen annoksen muusia. Ei ollut vähähiil.vaihtoehtoja. Mut tuli vähän huono olo tuostakin määrästä.
Nyt kotona ja napostelen Lidlin oliiveja ja saksanpähkinäjuustoa. Alkoa ei tänään. Pitää reseptejä luettuani kokeilla huomenna ketopitsaa. Tänään on myös makeanaturkk.jugurtti+kermavaahto marjoilla. Joukossa suklaahippuja ja kaakaojauhetta, vaniljajauhetta. Jos joku himo vielä yllättää illalla täytyy ottaa käyttöön kapryylihappohuikka. Sillä kuulema Paahtion pt-poikien mukaan lähtee lusikallisesta ruokahimo kun se vaikuttaa greniileihin hormoneihin tjsp.
Sitten suolaisen tarpeeseen voisi yrittää tehdä valkuaisvaahtojuusto sipsejä huomenna.
Viikonloppuherkut laihdutuksessa
31
412
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä vaihtoehto on myös paahdetut ja suolatut mantelit. Ne on täyttä ravintoakin.
- Anonyymi00002
Laihdutuksessa tärkeintä on että sitä jatkaa riittävän pitkään joten viikonlopulle on tosiaan keksittävä mahdollisimman vähän pilaavat namit.
Jotain salamijuustoja oli myös ketosnacs-postauksissa. Uuniin juustokuutio ja salamisiivu. - Anonyymi00003
Itse herkuttelen keltasipulilla.
- Anonyymi00004
Sipulirenkaita ja juustoraastetta päälle, + uuniin, niin mahtavat snacksit!
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sipulirenkaita ja juustoraastetta päälle, uuniin, niin mahtavat snacksit!
Ilman juustoa + uunia on mahtavaa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sipulirenkaita ja juustoraastetta päälle, uuniin, niin mahtavat snacksit!
https://hungryhappens.net/2-ingredient-onion-ring-chips-low-carb/
Tässä ohje, alkoi tehdä mieli kun näkee millasia niistä tulee. Ei voi helpommaksi mennä. 😋😋😋
Tässä for dummies, jos ei osaa siivota sipulia ja laittaa juustoraastetta😄
https://youtu.be/99YqbVDpKfI?is=yJFilP-mDNqD5CEF
Tuossakin näkee kuin olemus ketolla muuttuu! Vaikka laihtuu niin nahka ei roiku. - Anonyymi00009
Hyvä kun muistutit sipulista. Tänään kokeilen näitä herkkusipulijuttuja paahdettuna. Mun yksi megaherkku on ollut paahd.sipulirouhe mutta en voi niitä nyt syödä kun ne on friteerattu vehnäjauhojen kanssa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ilman juustoa uunia on mahtavaa.
Vain oikein lihava haluaa lisätä sipulin päälle juusto tai friteerata sen. Koko ajatus menee hukkaan sipulin herkullisuudesta ja terveellisyydestä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vain oikein lihava haluaa lisätä sipulin päälle juusto tai friteerata sen. Koko ajatus menee hukkaan sipulin herkullisuudesta ja terveellisyydestä.
"Vain oikein lihava haluaa lisätä sipulin päälle juusto tai friteerata sen. Koko ajatus menee hukkaan sipulin herkullisuudesta ja terveellisyydestä."
Juusto on oikein hyvä herkku ketoruokavaliolla. Voihan laihduttaja tosiaan olla "OIKEIN LIHAVA"kin joka laihduttaa ketolla. Tulosta tulee vikkelästi!
Sipuli makeutuu kun sitä paahtaa ja paistaa. Tehdään juustopeti johon ohuet sipulikiekot laitetaan, mausteita päälle ja uuuuuuniiiiiin. Naminaminami. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Vain oikein lihava haluaa lisätä sipulin päälle juusto tai friteerata sen. Koko ajatus menee hukkaan sipulin herkullisuudesta ja terveellisyydestä."
Juusto on oikein hyvä herkku ketoruokavaliolla. Voihan laihduttaja tosiaan olla "OIKEIN LIHAVA"kin joka laihduttaa ketolla. Tulosta tulee vikkelästi!
Sipuli makeutuu kun sitä paahtaa ja paistaa. Tehdään juustopeti johon ohuet sipulikiekot laitetaan, mausteita päälle ja uuuuuuniiiiiin. Naminaminami.Ja tuohon mukaan voissa paahdettua valkosipulipatonkia! Se on parasta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mitäpä syytä hoikalla olisi laihduttaa?
Kummallinen asenne täällä, sinulla ja muilla, jotka ivaa sekä ylipainoisia että myös niitä jotka pyrkii ylipainosta eroon. Mitä syytä esim sinulla on pyöriä täällä jos olet niin hoikka eikä ylipaino ole ongelmasi?
Sipuli paljaaltaan ja raakana ei kuulosta kovin hyvältä snacksilta. - Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ja tuohon mukaan voissa paahdettua valkosipulipatonkia! Se on parasta.
Vehnäjauho on erittäin epäterveellistä. Nostaa verensokerin raketin lailla eikä siinä ole mitään ravinteita. Sinä saat sitä syödä. Ja jokainen joka ei terveydestään piittaa. Vehnäjauhon syömistä ei suosittele ns viralliset ravitsemussuositukset eikä mikään muukaan dieetti.
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mitäpä syytä hoikalla olisi laihduttaa?
Kummallinen asenne täällä, sinulla ja muilla, jotka ivaa sekä ylipainoisia että myös niitä jotka pyrkii ylipainosta eroon. Mitä syytä esim sinulla on pyöriä täällä jos olet niin hoikka eikä ylipaino ole ongelmasi?
Sipuli paljaaltaan ja raakana ei kuulosta kovin hyvältä snacksilta."Mitä syytä esim sinulla on pyöriä täällä jos olet niin hoikka eikä ylipaino ole ongelmasi"
Täällä kuule pyörii paljon porukkaa joiden ongelmat on korvien välissä... - Anonyymi00021
Anonyymi00010 kirjoitti:
"Koko ajatus menee hukkaan sipulin herkullisuudesta ja terveellisyydestä."
Mihin sipulin herkullisuus ja terveellisyys (mielestäsi) häviää sillä että se paahdetaan uunissa juuston kanssa? 🤔
Nämä on makuasioitakin että mitä pitää herkullisena ja mitä ei. Mutta tietääkseni sipulin ravinteet ei häivy uunissa. Pitkä kypsennys hävittää c-vitamiinia hieman, ei mikään pikapaahto...Voi ottaa purkista vaikka 1000mg lisää ascorbiinihappoa jos on huolissaan vitamiinipuutoksesta sipulien kypsennyksessä... - Anonyymi00026
Anonyymi00010 kirjoitti:
"Vain oikein lihava haluaa lisätä sipulin päälle juusto tai friteerata sen. "
Miten niin vain oikein lihava? Eikö lihava saa laihduttaa?
Ketolla juusto on erittäin suositeltava tuote! Sipuli äa maltillisesti. Siinä on kohtuupaljon hiilaria. Itse olen rasvavoittoisella laihtunut 25 kiloa ja normaali painoiseksi. - Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
Vehnäjauho on erittäin epäterveellistä. Nostaa verensokerin raketin lailla eikä siinä ole mitään ravinteita. Sinä saat sitä syödä. Ja jokainen joka ei terveydestään piittaa. Vehnäjauhon syömistä ei suosittele ns viralliset ravitsemussuositukset eikä mikään muukaan dieetti.
Täällä onkin näitä jotka käy ilkkumassa niitä jotka pyrkii elintapojen ja ruokavalion parantamiseen, ihan sillä perinteisellä mutta myös vaativimmalla konstilla, ruokavaliolla. Ilkkujilla moninkertaiset lääkitykset, jotka olisi vältettävissä ihan ruokavaliolla.
- Anonyymi00005
Mansikat on Herkkua! Ilman kermavaahtoa.
- Anonyymi00007
Mutta ei saa tarpeeksi energiaa. Hiilaria rajoitetaan tällä ketogeenisellä dieetillä, joten mansikoidem määrä pitää mahtua alle 40g (mun raja). Syön yleensä tähän määrään just pelkkiä vihanneksia ja marjoja.
Herkkua on myös Ketomon jäätelö mansikoiden kanssa. 👍 Sokeria Ketomon jäätelössä 0g. 😋
Ketomon jäätelöstä hiilaria alle 3 g/100g. Tehty oikeasta tilakermasta ja munista.
https://www.ketomo.fi/category/2/artesaanijaatelot
Maistoin jo minttusuklaata. Näitä saa myös pikkupakkauksissa mutta vain paremmista kaupoista. - Anonyymi00011
Ja suklaata mukaan. Nam.
- Anonyymi00012
Tämä näyttää hyvältä! Olen joskus tehnyt vastaavia ja ne oli ihanan rapeita.
https://www.valio.fi/reseptit/juustomarengit/
Helppo herkku.- Anonyymi00018
Tein tämmöisiä nyt eilen mutta vähän eri reseptillä. 2 munanvalkuaista vaahdotettuna, 2 dl cheddar raastettua käännltynä vaihtoon ja valkosipulijauhetta mausteeksi. Muukin juusto sopii! Tällä reseptillä tulee just 1 pellillinen, aika tasan meni!
Pieniä kekoja pellille, jotka littasin ohueksi. Alle 10 min, paistuu NOPEASTI, ja myös palaa joten valvo uunin lähellä. Käännä lämpö pois ja jätä jälkilämpöön kuivahtamaan alarasolle vielä, jos tarpeen ja tulee super rapeita. Ja saa proteiinit ja rasvat täysin ilman hiilareita. 😊
Näitä söin eilen leffasnackseina ja onnistui hyvin, nopeatekoisia. Ketolla olo on helppoa mutta tämä rapean puute on yksi mikä ei ole kiva jos on sipseihin koukussa. Hoituu rapean tarve näillä sipseillä hyvin ja myös viljattomalla siemennäkkärillä.
Huomaa että kaupoissa ei tahdo saada ketoon käytettäviä tuotteita kun kaikki ketoilee. 😁
- Anonyymi00015
Täältä vinkki makeantarpeeseen: pieniin metallisiin karkkivuokiin tai jääpalamuotteihin suklaakarkit kookosöljystä, erytritolista ja kaakaojauhosta. Lämmitetään että rasva sulaa, siihen muut aineet. Jääkaappiin jäähtymään. 👍
- Anonyymi00016
Löytyy nimellä "konvehtivuoka".
- Anonyymi00022
😂😂
- Anonyymi00023
Voi kyl herkutella mut silloi pithää syyä tosi naurettavan pieniä määriä. Esim pulla niin otan vain pienen murusen pullannurkasta . Isän mielestä se on käsittämätöntä typeryyttä jo mutta minusta ei. Tolla tavalla ei taatusti lihoa . Sekä pikkumurunen esim jostain hillomunkista.
- Anonyymi00024
Ehdotan leivonnaisia jotka tehty esim mantelijauhosta.
- Anonyymi00025
Tein aivan ihanan juustokakun, josta saa ottaa reilunkokoisen palan, 1/8 kakkua sis 3 g hiilaria. Aineksina phiadelphiaa ja kermavaahtoa, pähkinä-voipohja, kiille gelatiinista. Tein sitruunaisen. Leikkasin paloihin ja pakastin. Kiva ottaa pala kahville. Just söin yhden ja kruunaa kyllä vapaapäivän. 😋
- Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ehdotan leivonnaisia jotka tehty esim mantelijauhosta.
vähärasvainen juusto oma viikonloppuherkku. Leivonnaisia en ennää niin paljoa kuin puoli vuotta sitten. Leivonnaisia kuten aiemmassa viestissä kerroin syöneeni tuolla tekniikalla että yhden päivän aikana pari pientä murua nurkasta ja takaisin pakastimeen .Sillä tavalla kun syö esim pullaa niin kestää aika kauan ennenkuin oon syönyt pullaan loppuun hihhi . Isän mielestä järjenköyhyyttä ja pikkutarkkaa nipottamista tommonen tapani. mun mielestä ei.
Mieluusti en ostaisi leivonnaisia ollenkaan mut kun isän on pakko saada ja mä kuitenki otan huomioon isäni toiveet ja syömishalut ettei tää elämä pyöri vain oman navan ympäril mutta eihän mun ole pakko syyä niitä ja kuten kerroin niinempä niistä ennää välitäkään että siirtynyt muihin herkkuihin.
Yksi pahe on ksylitolikarkki josta en ehkä aio luopuakaan. Kerran viikossa pieni loota riittää. Niitäkään en syö kerralla vaan menee 2-3 päivää ennenkuin saan syötyä pikkurasian.
Pitää mun mielestä sallia itselle jotain herkutteluhetkiä sillä mulla ainaskin muuten pinna kiristyisi ja elämä olis ahdistavamphaa .
- Anonyymi00027
kun laihdutin, silloin en syönyt herkkuja lainkaan.
Jos söin, laihdutus epäonnistui.
sen myös opin, se 5 ateriaa on tärkeitä.
tosin jos on syönyt illalla paljon, voi aamulla paastota, mutta yleensä aina 5 ateriaa.
Toiseksi, söin kiposta, sina alle 3 dl ja myöhemmin max 2 dl.
Määrä, eli tilavuus oli tärkeämpi kuin kalorimäärä.
Vatsa pieneni, tarvo väheni.
ja, laihdutus aikana pitäisi syödä kalkkia, eli kalsiumia, ettei tule osteoporoosia sitten vanhana.- Anonyymi00028
LISÄÄN katso aika
söin mahdollisimman miedosti maustettuja, ja suolaa vältin mahdollisimman paljon.
vältä myös prosessoitua ruokaa, eli maukasta valmisruoka, leikkeitä,
niissä on jotain joka kiihottaa nälkää
juoma vain vesi, ei kalorittomat limsatkaan, koska paisuttavat vatsaa ja vesi aterioiden välillä - Anonyymi00030
Annoskoon pienentäminen onkin tosi hyvä keino! 👍 Se jo yksistään riittää monelle painonpudotukseen. Kalsiumia saa juurikin juustosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885