Mä oon alkujani syntyny perheeseen, jonka uskonto taustasta en tiedä mitään. Mun isä oli kai sit saatanan palvoja (ku löysin sen perintökamoista sit mustan raamatun kuoleman jälkeen he..)
ja sit nykyiset vanhemmat ihan himouskovia varsinkin isä. Isä on ihan mielettömän jeesus jeesus ihminen ei sitä kestä kukaan. Ja se ei puhu mitään muuta kun sitä yhtä ja samaa jumalan tahto ja oma liha kuolee ja jeesus ja niin ja VITTU! Kaikki mitä mä itse ajattelen on kuulemma sit saatanasta.. Ja aina pitäis kysyä Jumalalta, mikä on jonkun Jumalan tahto.. Mut kun en m ikinä ole kuullut mitään vitun Jumalan ääntä (Kaikkia muita kummallisia ääniä kylläkin) Kotona oli ihan helvetti asua ku ei siellä mistään muusta puhuttu kun Jumalasta. Nykyäänkin, ku sie käy kylässä niin isä saattaa vaan istua ja vastata kaikkeen raamatun säkein. Yritä siinä sitten keskustella. Mun isä on saanu mut vihaan uskovaisia..
Mut no joo kaikki saa uskoa mihin haluaa, kunhan ei sitä uskontoaan rupea tuputtaan toiselle VÄKISIN.
Mutta sitten on itellä vaikeeta, kun on kasvatettu kristityks ja vielä epänormaalin tiukalla kurilla. Mä valehtelin itselleni uskovani. Todellisuudessa en o koskaan pystyny uskoon sellaseen uskontoon, joka alistaa sut niin henkisesti. Meidän koti oli niin suljettu ympäristö ja kaikki ne opit aiheutti pelkotiloja. Onneks aloin sit kapinoida oikein kunnolla vastaan ja pääsin siitä perheestä irti omaan hiljaisuuteeni pohtiin asioita.
Mun poikaystävä on ateisti. Mä ymmärrän nykyään ateisteja lähes täysin, mut aluks toi asia oli vaikeeta sulattaa. Olihan mut kasvatettu vihaan ateisteja. Mut nykyään mun puoleta saa olla mikä vaan. Mä en tällähetkellä korota mitään uskontoa tai ajattelutapaa, koska mulla ei ole tällähetkellä mitään sellaista.. Mun biologinen veljeni joka myös joutu kestään pitkään mun isän helvetillistä uskonnollisuutta on nykyään ateisti ja mun mielestä mun veli on nyt onnellinen. Ku se asu porukoilla se oli niin sulkeutunu. Nyt se on jotenkin rohkeampi eloisampi ja sekopää tosin pilvenpolttaja jne. Ja mä oon niin vitun tyytyväinen siitä, et mäkin oon samanlainen seko. Tekee mieli huuta isälle: Sä et pystyny kouliin meitä sun sukuus ja sun hulluun uskontoos vaan me ollaan, mitä ollaan. Me ei olla todellakaan sitä "kunnollista" ihmisluokkaa joka mätänee kotona mahtavan ammattinsa ja raamatun kanssa ja skitsoilee muille niiden pahuudesta.
Kuitenkaan en itse pysty olemaan ateisti. Oon niin tunteellinen ihminen ja aina mielessä pyörii, et jokin on olemassa joku. Shamanismi ois mielenkiintoista vai oisko sittenkään? On niin vaikeeta uskoa mihinkään ja kuitenkaan olla uskomatta. Kai mä löydän joskus sen mun juttuni.
En mä tällä tekstillä yritä mitään sanoa, kunhan purin vaan omia tunteitani.. Kiva jos viittitte lukee:)
en tiedä mihin uskoa
20
1160
Vastaukset
- Asylum
Tuohan kuulostaa ikävältä hommalta. Ja kova uskonnollinen kasvatushan tunnetusti voi aiheuttaa psyykkisiä häiriöitä. Jospa sinä olet agnostikko? Uskot että emme voi tietää onko jumalaa vai ei, koska emme voi saada siitä tietoa. Periaatteessa tällainen henkilö ei usko kristinuskon jumalaan eikä muihinkaan kirjoitettuihin. Pitää vain mahdollisuuden auki. Vai shamanismi kiinnostaa? Mielestäni uskonnollisissa asioissa on vähän muustakin kyse kun että kuulostaa ihan kivalta. Yritä välttää sellasta teinimeininkiä että nyt ollaan wiccoja ja sitten muu ja sitten joku muu tosi cool juttu. Anna itsellesi muutama vuosi aikaa lueskella sieltä täältä asioita ja päätä sitten mielesi. Agnostikko on hyvä alkuvaiheen valinta.
- hamppuneito
niin kiinnostaa vaan sen takia ku nään paljon sellaisia unia he.. Mä muuten uskon aika paljon uniini.. Huomasin juuri:)
- Asylum
hamppuneito kirjoitti:
niin kiinnostaa vaan sen takia ku nään paljon sellaisia unia he.. Mä muuten uskon aika paljon uniini.. Huomasin juuri:)
Unethan vain heijastaa menneitä tapahtumia. Aivot käsittelevät tapahtuneita asioita, tai sellaisia mitä odottaa paljon. Enpä tiedä, ehkä unilla voikin olla joku merkitys siinä mitä tulee tapahtumaan. Siltä kantilta siis, että kun näkee unia asioista mitä toivoo tai tapahtumista tms. niin käyttäytyy sitten sillä tavalla ja ajaa itseään sellaisiin ratkaisuihin kuin on nähnyt unta. Ei kaikkea kannata mystifioida. Kaikki mitkä vaikuttavat alussa hieman oudoilta eikä oikein tiedä mistä ne johtuvat, niin aina olen löytänyt ennemmin tai myöhemmin ihan järjellisen vastauksen. Mitäs unta näit? =)
- hamppuneito
Asylum kirjoitti:
Unethan vain heijastaa menneitä tapahtumia. Aivot käsittelevät tapahtuneita asioita, tai sellaisia mitä odottaa paljon. Enpä tiedä, ehkä unilla voikin olla joku merkitys siinä mitä tulee tapahtumaan. Siltä kantilta siis, että kun näkee unia asioista mitä toivoo tai tapahtumista tms. niin käyttäytyy sitten sillä tavalla ja ajaa itseään sellaisiin ratkaisuihin kuin on nähnyt unta. Ei kaikkea kannata mystifioida. Kaikki mitkä vaikuttavat alussa hieman oudoilta eikä oikein tiedä mistä ne johtuvat, niin aina olen löytänyt ennemmin tai myöhemmin ihan järjellisen vastauksen. Mitäs unta näit? =)
Siis viimekertainen shamanisti uneni nyt ei kovin älykäs ollut hee hee. juttelin siinä semmosen shamaanin kanssa jollain kalliolla, ja keskeytin hänen puheensa sanomalla: sorry nyt pitää mennä hoitaan pari tyyppiä. Olin siisn unessa nimittäin huora.
- Asylum
hamppuneito kirjoitti:
Siis viimekertainen shamanisti uneni nyt ei kovin älykäs ollut hee hee. juttelin siinä semmosen shamaanin kanssa jollain kalliolla, ja keskeytin hänen puheensa sanomalla: sorry nyt pitää mennä hoitaan pari tyyppiä. Olin siisn unessa nimittäin huora.
Olisiko kyse suuresta määrästä irtosuhteita tai niiden puutteesta? Ihme homma mitä en ole ikinä tajunnut, että unikirjoissa kaikki on aina päinvastoin, minkä takia? Lähtö tarkoittaa jäämistä ja niin edelleen.
- TuumaTommi
hamppuneito kirjoitti:
"Siis viimekertainen shamanisti uneni nyt ei kovin älykäs ollut hee hee. juttelin siinä semmosen shamaanin kanssa jollain kalliolla, ja keskeytin hänen puheensa sanomalla: sorry nyt pitää mennä hoitaan pari tyyppiä. Olin siisn unessa nimittäin huora."
Ottaen huomioon muut kirjoituksesi, voin mitään ristiriitaisuutta tuntematta ilmoittaa että olet _viimeisimpiä_ ihmisiä puhumaan shamanismista mitään. Kiitos ja Anteeksi. - hamppuneito
TuumaTommi kirjoitti:
"Siis viimekertainen shamanisti uneni nyt ei kovin älykäs ollut hee hee. juttelin siinä semmosen shamaanin kanssa jollain kalliolla, ja keskeytin hänen puheensa sanomalla: sorry nyt pitää mennä hoitaan pari tyyppiä. Olin siisn unessa nimittäin huora."
Ottaen huomioon muut kirjoituksesi, voin mitään ristiriitaisuutta tuntematta ilmoittaa että olet _viimeisimpiä_ ihmisiä puhumaan shamanismista mitään. Kiitos ja Anteeksi.että näin. Vai oonko väittäny tietäväni shamanismista jotain???
- Diagoras
liittyy noituuteen ja magiaan, ei sillä kai Saatananpalvonnon kanssa ole tekemistä.
Ja Satanic Bible:kaan ei ole saatananpalvojien, vaan satanistien opus.- sun ..
älyäsi; "liittyy noituuteen ja magiaa", no sehän juuri on saatanan palvontaa!! No huh huh..
- Diagoras
sun .. kirjoitti:
älyäsi; "liittyy noituuteen ja magiaa", no sehän juuri on saatanan palvontaa!! No huh huh..
Ei läheskään aina, eikä myöskään tässä tapauksessa. Onko esimerkiksi wiccalaisuus mielestäsi saatananpalvontaa?
- jaina
sun .. kirjoitti:
epäilen sekä tietojasi, että älyäsi.
Magia on magiaa, sitä on kaikki maailman muuttaminen, kukkamullan vaihtamisesta, taiteen kautta itsesuggestioon. Magialla ei ole mitään tekemistä saatanapalvonnan kanssa. Saatanapalvonta on yksi kristinuskon alalaji. Siellä kristinuskoisten parissahan sitä historian siivoamista piisaa.
Pakanauskonnoissa ei ole persoonallista paholaisjumalaa, eikä jumalia ylipäätään palvota. Saatana on yksinomaan kristittyjen palvonnan ja uskomisen kohde.
Lieväkin perehtyminen muihin uskontoihin pelastaisi näin noloilta ja asiattomilta väitteiltä, joiden pontimena on vain ja ainoastaan kristiuskoinen propaganda.
Taistella irti pakottavasta uskontunteesta. www.uskontojenuhrientuki.fi
- Isän_prinsessa
Rakas tuleva sisareni Jeesuksessa Kristuksessa!
Ón totta, että on taivas, Jumala, Jeesus, Saatana, enkelimaailma. En tahdo, että eksyt tässä etsinnässä, rakas!!!!
Uskontoja on paljon, vain yksi usko:
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Kysy Jeesukselta täydestä sydämestä, oletko Herra ainut pelastus ja Jumala, niin Hän vastaa!!!
Jaak. 4:8
Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.
Entisenä ateistina voin kertoa, et mun Herrani Jeesus elää ja lahjoittaa uskon sinullekin.
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Yksikään uskis ei ole täyskäännöstään Herran syliin katunut! Prinsessakin on niin Isin kulta ja hemmoteltu rukousvastauksilla ihanasti!
Matt. 7:16
Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Siu,siu, rakas tuleva sisareni, suuri Jeesuksen perhe oottaa sua!
Matt. 12:50
Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."kerta kaikkiaan..kasvatetaanko teitä jossain suomi24 laboratoriossa, ja vapautetaan kun ootte kypsiä?
- Isän_prinsessa
Zacharia kirjoitti:
kerta kaikkiaan..kasvatetaanko teitä jossain suomi24 laboratoriossa, ja vapautetaan kun ootte kypsiä?
Jokaiselle Isä on antanut vapaan tahdon, anteeksi jos ylitse pursuava rakkauteni Herraan ja touuteen on ärsyttänyt sinus ja nostanut karvasi pystyyn.
Sinua siunaten sielu-kallis!!! Isän_prinsessa kirjoitti:
Jokaiselle Isä on antanut vapaan tahdon, anteeksi jos ylitse pursuava rakkauteni Herraan ja touuteen on ärsyttänyt sinus ja nostanut karvasi pystyyn.
Sinua siunaten sielu-kallis!!!Kerropas sun näkemys sielusta ja sen toiminnasta. Katsotaan, mihin lahkoon kuulut.
- jaina
ettet mielestäni
ole paras mahdollinen "seuraa minua" -mainostaja!
Jos kristinusko on sinulle tie johonkin, se olkoon oma asiasi. Me toisinuskovaiset tai nämä erilaatuiset jumaluuden epäilijät ja epääjät koemme perusteettomat puheesi ainosta oikeasta totuudesta loukkaaviksi. Sillä tautaoletus on, että ateismi, agnostisuus tai pakanuskoisuus olisivat mielestäsi eksytystä, eli selkokielellä valhetta. Tätähän sinä et kykene sinäkään todistamaan.
Lisäksi kirjoitit:
"Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?"
Tämän voisi kirjoittaa varoituksena kaikista kristityistä, sillä mainitsepa varsin, mitä hyvää kristinukso onkaan saanut missään aikaan?
Lisäksi se, että pelottelet nuorta, etsikkoaikaista ihmisenalkua muiden valintojen pahuudella on vähintäänkin epäeettistä:
"Ón totta, että on taivas, Jumala, Jeesus, Saatana, enkelimaailma. En tahdo, että eksyt tässä etsinnässä, rakas!!!!
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Ällöttävintä kristittyjen käännytystyötä on juuri henkisesti herkkien ja avuttomien aivopeseminen. Mikä sinä olet sanomaan, mikä uskonto on oikein jollekulle ja olisiko sinulle joku muu jopa vielä parempi, kun et mistään mitään tiedä.
Kiusaa kaltaisiasi, älä pienempiäsi! - lakimies2
jaina kirjoitti:
ettet mielestäni
ole paras mahdollinen "seuraa minua" -mainostaja!
Jos kristinusko on sinulle tie johonkin, se olkoon oma asiasi. Me toisinuskovaiset tai nämä erilaatuiset jumaluuden epäilijät ja epääjät koemme perusteettomat puheesi ainosta oikeasta totuudesta loukkaaviksi. Sillä tautaoletus on, että ateismi, agnostisuus tai pakanuskoisuus olisivat mielestäsi eksytystä, eli selkokielellä valhetta. Tätähän sinä et kykene sinäkään todistamaan.
Lisäksi kirjoitit:
"Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?"
Tämän voisi kirjoittaa varoituksena kaikista kristityistä, sillä mainitsepa varsin, mitä hyvää kristinukso onkaan saanut missään aikaan?
Lisäksi se, että pelottelet nuorta, etsikkoaikaista ihmisenalkua muiden valintojen pahuudella on vähintäänkin epäeettistä:
"Ón totta, että on taivas, Jumala, Jeesus, Saatana, enkelimaailma. En tahdo, että eksyt tässä etsinnässä, rakas!!!!
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Ällöttävintä kristittyjen käännytystyötä on juuri henkisesti herkkien ja avuttomien aivopeseminen. Mikä sinä olet sanomaan, mikä uskonto on oikein jollekulle ja olisiko sinulle joku muu jopa vielä parempi, kun et mistään mitään tiedä.
Kiusaa kaltaisiasi, älä pienempiäsi!meidän lakimmekin pohjautuu siihen. "Hyvyys" nimenomaan
- Nasse
lakimies2 kirjoitti:
meidän lakimmekin pohjautuu siihen. "Hyvyys" nimenomaan
kristinusko on plagiaatti, myös hyvien "ohjeidensa" osalta.
- jaina
lakimies2 kirjoitti:
meidän lakimmekin pohjautuu siihen. "Hyvyys" nimenomaan
Kristinusko on kotoisin Palestiinasta, mistä ovat myös sen arvot. Vilkaisu ulkomaanuutisointiin sekä pikainen historiankirjojen selailu paljastaa, ettei suomalaisten arvoilla ole mitään virkaa seemiläisissä paimentolaiskulttuureissa.
Esim. naisten näkyvä ja vakaa asema yhteiskunnassa on yksinomaan suomalaisen kulttuurin omaa tuotetta. Käsitykset yhteiskunnasta, jossa noudatetaan järjestystä ja ilmaistaan erimielisyyttä enemminkin sanoin kuin provosoivin teoin, on sekin elävää suomalaista perinnettä. Oikeuden ja vääryyden tajuisuus on ihan universaalia: tutustuminen vaikkapa jäljelle jääneisiin shamanistisiin kulttuureihin voisi valaista asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022186- 1021612
- 821308
- 1211283
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571044Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601034- 511007
- 36942
- 33814