onko vvm:n kokoomuslaisten antamat lausunnot alistettava ennakkotarkastukseen enempien vahinkojen välttämiseksi?
Valtiovarainministeriön kansliapäällikkö Juha Majanen kommentoi Helsingin Sanomissa alaisensa, budjettipäällikkö Mika Niemelän, aiheuttamaa kohua.
Niemelä pohti aiemmin HS:n Kuukausiliitteen haastattelussa keinoja julkisen talouden tasapainottamiseksi.
"Niemelä kuvaili HS:lle, että hänen mielestään ”hyvä” kansalainen esimerkiksi kouluttautuu, hankkii lapsia, pysyy työelämässä ja tulee juoksemalla tai pyöräilemällä töihin.
Majanen sanoo HS:lle, ettei hän jaa Niemelän näkemystä. Hänestä kaikki kansalaiset ovat yhtä hyviä.
Lisäksi Niemelä muun muassa ehdotti, että yksilön vastuuta hoivassa on lisättävä. Majanen sanoo, ettei ole Niemelän kanssa tästä samaa mieltä.
– En tiedä, mitä Mika on lopulta ajatellut noin julistaessaan, mutta parhaiten pidämme ikäihmisistä huolta töitä tekemällä ja talouden kakkua kasvattamalla, hän sanoo HS:lle.
Suomessa ei ole näköpiirissä, että perheiden pitäisi jäädä kotiin hoitamaan vanhuksia, Majanen sanoo HS:lle. Hän myös muistuttaa, ettei kotityöstä tule verotuloja eikä talouskasvua."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011937929.html
VVM:n virkamiesten lausunnot etukäteistarkastukseen
9
137
Vastaukset
- Anonyymi00001
Majanen politikoi kovasti, hän oli sitä mieltä, ettei budjetilla voida luoda työvoimalle kysyntää, vaan runsaan tarjonnan pitää riittää, miten nyt.
Hänen poliittinen näkemys käy ilmi seuraavasta lausumastaan.
Valtiovarainministeriön kansliapäällikkö Juha Majasen mukaan hallituksen on vaikea päästä tavoitteeseensa 20 000–30 000 lisätyöllisestä puoliväliriihessä, ellei ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan kosketa.
Miksei Majanen pyri reilusti eduskuntaan ja siellä jatka Zyskowitzin työtä?
Majaselle, kun haitallinen verosuunnittelu ja verojen välttely on okei.- Anonyymi00010
.
- Anonyymi00002
Meinaatko ettei niitä enää tarkisteta EK ssa ?
- Anonyymi00005
Luultavasti ne juuri tarkastetaankin EK:ssa että tulee "oikeansuuntaisia" lausuntoja muka puolueettomilta vvm virkamiehiltä ?
- Anonyymi00003
Lindtman voi olla kovempi luu kuin Marin, tuleeko exit.
- Anonyymi00004
Valtiovarainministeriön raamista voi poiketa ja määräaikaista virkaa jatkaa, mutta vain hyvän hallitusohjelman ansiosta!
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Valtiovarainministeriön raamista voi poiketa ja määräaikaista virkaa jatkaa, mutta vain hyvän hallitusohjelman ansiosta!
Kekkosen aikaan virkamiehet pysyi lestissään eikä tehneet virkamiespaikoillaan POLITIIKKAA
- Anonyymi00008
Marinilaiset näyttää kaikkoavan SDP:stä mikä saattaa olla hyvä merkki. Lindtmanilaiset tannerilaiset asevelisosialistit jyräää
- Anonyymi00009
Älkää hyvät ihmiset pettäkö itseänne !?
1. Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ovat maailman korkeimmat !?
2. Suomen kansantalouden tuottavuus ei ole riittänyt kattamaan julkisia menoja yli 20 vuoteen !?
3. Suomi velkaantuu lisääntyvästi ulkomaille !?
4. Potentiaalinen kasvu ulosmitataan Suomessa korkean verotuksen kautta julkisiin rakennelmiin pois kansalaisten käytettävistä !?
5. Suomalaisilla ei ole länsimaista kykyä ja halua tehdä sijoituksia ja investointeja edellä mainittujen syiden vuoksi !?
6. EU-komissio ja IMF eivät Suomea varoittelisi jos talous olisi kunnossa !?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181